A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A Reform vezetés szemponjából hibátlan. A legjobb pult, amivel valaha dolgom volt. Van egy-két bosszantó hülyesége, de összességében nagyon kellemes jószágok.
Utasként a helyközi változat is nagyon jó, a városinak a hátsó traktusa azért elég Localós lett.
OFF - Az MVK sikerrel nyírta a Neoplanokat is, az SG-ket is, az Ikarusokat és a Rábákat is, a Plasmákat is, a Skoda villamosokat is, a Tartákat is, a bécsieket is. Őszintén hiszem, hogy a lovas kocsikat sem tudnák üzemeltetni.
A helyi szakik szerint a hűtőrendszer van alulméretezve, ezért döglenek ki, főleg a csuklósok, főleg nyáron. Persze szó sincs arról, hogy az MVK karbantartását dicsérném, de az öreg SG-k és Neoplanok csak elduruzsolnak valahogy. Nem akarom offolni a topicot, de jelenleg ott tartunk, hogy a 35-öst szólósítani kellett, mert nem bírják az emelkedőt a csuklós CNG-k a Szabadságharc utcán. Hétvégén maradt csuklós, kizárólag dízellel (SG, Neoplan, PXZ) szóval én nem zárnám ki, hogy a CNG-k egyszerűen rossz konstrukciók. Nyíregyházán mondjuk túl sok hegyet nem kell megmászniuk, Kaposváron sem olyan mértékben, mint Miskolcon.
Ezen en is ki voltam akadva, pedig amugy mindig a ZF termekeit kedveltem jobban. Valoszinuleg itt se a valto, hanem a vezerlese lehet a problema, bar a muszaki oldalat nem ismerem. De az allando rangatas, megallas utan a vezetoules hajoszeru vonaglasa nagyon hamar megunhato.
Amik közül a csuklós állomány egyharmada tartósan üzemképtelen, néhányról pedig már teljesen le is mondtak, és donorként hasznosítják őket. Mindezt 7 évesen.
És ez biztos, hogy nem a karbantartás "érdeme"? Hallani cifra dolgokat onnan...
Bármennyire is rosszak a BKV-nál a Connectok, nyugtasson mindenkit az a tudat, hogy olyan szarok úgyse lesznek, mint az MVK-s MAN CNG-k. Amik közül a csuklós állomány egyharmada tartósan üzemképtelen, néhányról pedig már teljesen le is mondtak, és donorként hasznosítják őket. Mindezt 7 évesen. De legalább volt hová kerülni a PXZ-knek Pest után :)
És valami új beszerzés nincs a láthatáron, ahelyett hogy még több pénzt dobnátok ki a ma is elég véleményes hatékonysággal működő hibridekre? A többi selejtérett típus kiváltására nem is merek rákérdezni...
Vagyis pontosítok: nem lesz belőle utasszállító forgalmi kocsi.
A koncepció az, hogy a 40 állományit valahogy olcsóbban fel kellene tartani.
Sok olyan cucc van (motor, váltó, akksi, feszültségátalakító, elektromotor, egyebek) ami felhasználható lehet. Igyekszünk alaposabban körül járni a dolgot.
Amúgy ezt én sem értem a topiktárstól. Veled ellentétben én simán reálisnak tartom, hogy van állami nyomás egyes beszerzéseknél, vagy azok eleve úgy vannak kiírva, "ahogy kell", de ez nettó faszság, hogy a BKV-nál több lenne a barnanyelvű. Pont az ellenzéki vezetésű város cége fog benyalni a kormánynak buszvásárlással? Milyen világtalan szemlélet ez? :D