Az utángyártottat csak úgy nem lehet gyalázni, mert annyiféle van belőle mint égen a csillag! Sajnos, az általa emlegetett minőség igen ritka! Ha szerelhető az elem és egy első sárvédőelem általában ilyen, sokkal megbízhatóbb egy bontott gyári elem.
Mindenki ezt állítja, az én sárvédőm tökéletesen passzolt mindenhol, és nem is rohadt ki évek múlva sem, mint azt sokan állítják.
Ez is olyan, mint a Replika (nem originál) alufelni mindenki fikázza, oszt én pl. 10 éve (!) használom az égvilágon semmi bajuk sincs pedig évek óta téli felnikként vannak használatban.
Én anno a Passatomra az alig csak horpadt jobb első sárvédő helyett a karosszériásom javaslatára ( nem gittelünk stb) nem foglalkoztam bontott cuccal hanem vettem a Bárdinál zsír új utángyártottat szinte fillérekért.
Természetesen méretpontos volt, hosszú évekig még el nem adtam az autót azzal futott, senki meg nem mondta volna, hogy az NEM gyári sárvédő, pedig nagyon nem az volt.
Nem kell ám leírni sőt a földbe gyalázni egy alkatrészt azért mert NEM GYÁRI, hiszen más esetekben sem mindent márkaszervizben cseréltet az ember.
Szerencsére beszerezhetőek eredeti bontott lemezek is, annak az anyaga, a korrózióvédelme és minden mérete is stimmelni fog. ...az ára meg alig több, már ha több egyáltalán az utángyártott lemezekénél.
Én egyszer egy szalagkorlátnak támasztottam neki az autóm jobb oldalát és a sárvédő borítás cserés lett, akkor egy eredeti bontottat vettem rá és egyből, minden további alakítgatás nélkül ment a helyére! Minden mérete és felfogatása pontosan stimmelt!
2005.12. havi B5 féltett Passat-omba sikeresen beletolatott egy szerencsétlen, aki rendje módja szerint ott is hagyta az autóm.
A jobb első sárvédő idomot nyomta be egész szépen úgy, hogy az ajtó sem tud kinyílni csak résnyire. Karosszériás azt mondta, hogy elképzelhető, hogy le se kell venni az idomot a javításhoz, annyira nem nagy a baj.
A kérdésem az lenne, hogy ti ilyen esetben melyik verziót választanátok? A javítóelemek elég méretpontosak, hogy szépen meg lehessen csinálni? Ha nem, akkor mit javasoltok? Hol érdemes új karosszéria idomot venni itthon, amit lefestetének? (Vegyük úgy, hogy karosszériáson nem múlik a dolog, itt a kérdés csak az alapanyagra vonatkozna).
Kilometerre nehezen tudnal, legfeljebb kozeli ismerostol. Miota egyszerubb az ora beallitasa, mint korabban a furogepes tekergetes, nem sok ertelme van a km orat figyelni. Igen, allapotot veszel, ha hasznalt termeket veszel. Arra meg megint nincs mit adni miket mondanak az autokrol. Ha korulnezel az utakon, mindenfele auto fut egymas mellett. Aki kifog egy rossz kocsit, akar ujat, az azt fogja pocskondiazni, aki meg kifog egy jot az ajnarozza. Sot gyakran, ha megszivott valamit, azt is inkabb dicsergeti, mert cikinek tartja, hogy nem volt szerencseje. Gyakran pedig tenyleg szerencse kerdese a jo kocsi.
Én mindig először a konkrét típust választom ki hogy mit szeretnék, és utána már célirányosan csak arra keresek.
A szerelők 90%-a csak szarozni tud mindent, mivel hozzá csak azok jutnak, nekem mikor ezt vettem, konkrétan az akkori szerelőm mondta hogy csak ezt ne vegyem meg, persze én megvettem :D és meg vagyok vele elégedve...szóval magadra hallgass, ne a legolcsóbbak között nézelődj, ha meg valami baja lesz majd megjavítják szerencsére a Passat nem űrtechnika.
Nagyon nehéz dolog használtan autót venni. Annyi mindent olvasok és annyi mindenkivel beszélek, hogy belefárad az ember.
Mikor megkérdezek egy 20 éve a szakmában lévő autószerelőt, hogy szerinte mit érdemes venni és ő mit venne,ha most autót venne, az a válasz, hogy nem tudja.
Minden autóra mondanak jót is és rosszat is. Ha megtehetném, mint pl sokan nyugaton, akkor új autót vennék és 4-5 évesen lecserélném. Na de ez a verzió nem játszik nálam sajnos.
Viccet félretéve, valóban nem csúnyák ezek az új opelek, 2 éve eladtuk az asszony Jettáját és szóba került az Astra J kombi, végül Golf 6 kombi lett a Jetta után.
Családban van Insignia és új Zafira is, tulajdonképp semmi hibát nem tudok velük szemben felhozni, de én ha majd lecserélem a mostani Passatot akkor az újabb széria jöhet szóba, hátha addigra már a B8 is jó áron lesz.
Köszönöm szépen az eddigi infókat. Menet közben kiderítettem,hogy az általam említett Passatban is a 6-os, tehát akkor elvileg a jobbik váltó van.
Elvileg holnap kiderül,hogy egyáltalán eladó e az autó,ha igen,akkor mennyiért, mert a srác anno az apjának hozta be Németből és ő meg megszerette, úgyhogy nem biztos,hogy el akarja adni. Bízom benne. :D. Örülnék neki, ha sikerülne hozzájutnom,mert azt mindenképpen eldöntöttem,hogy kombit veszek és miután bele is ültem, hát gyorsan eldőlt,hogy lemondok a J Astra kombiról a Passat javára
Nagyon jó a DSG amióta 2007-ben megvettem az első ilyen automatámat azóta csak az van...szépen vált gyorsan. Két apró hibája van a hátramenetet kicsit lassan kapcsolja, illetve ami nekem nem tetszett hogy lassú városi forgalomban haladsz a sávban és "át akarsz ugrani" a másik sávba akkor kicsit nehezen indult meg, utána visszaváltott és hirtelen gyorsult az autó. Mint írtam nekem a legelső szériás volt belőle, lehet az újabbak finomodtak már.
Most benzines Passatom van, ez is automata természetesen, igaz ez nem DSG, hanem "tiptronik" de ez is finom szerkezet.
Nekem volt tobb automata ,bmw es vw-nem...(igaz csak 30-80ekm-ig)
bmw 6-8sebesseges,vw 6-7sebesseges.
a 7-es dsg amellett,h problemasabb,sokkal bizonytalanabb es erzekenyebb is,,a 6-os viszont egy "alom"
-kis tulzassal talicskaban erzem magam a bmw (nyuzos,lokdoso) automata valtojaval a dsg6-hoz kepest.
barki barmit is mond,sokkal okosabbnak erzem a dsg6-ot vezetes kozben millio szituacioban(mert ugye nem csak elindulas es megallas van)hihetetlen,h ra "hangolodik" az emberre es az ember ra..
allo helyzetben gazpedallal jatszva,fordulatvisszaes pillanataban 200e km korul mindnek van kis csiszolo/zorgo hangja(kettomegu),de ha nem rant/lok es valoban 60ezrenkent lett olaj cserelve,fel mill km nem feladat a dsg6-nak.
Nem a fokozatok száma számít hanem a kuplung kialakítása. A száraz kuplungos érzékenyebb, az olajos kevésbé. A kétliteres dízelekbe olajos volt amik (akkor még) 6 fokozatúak voltak. Mostanában már létezik olajos 7 fokozatú is, de azt tudni kell, hogy az első fokozat ezekben a váltókban, az a nagyon nagy áttételarányú fokozat ami az úgynevezett "kúszásért" felel a hatosban és a hetesben is.