Másról beszélünk :) Nyilván nem azt állítom, hogy soha nem képes elromlani. Csak azt, hogy ha a normál füstgenerátort bekapcsolod olaj nélkül, akkor percek alatt tönkremegy, kuka (a te oldaladon is ez vagyon írva :) . Az ESU mozdonyokba szerelt meg nem romlik el, mert a dekóder vizsgálja a füstölő hőmérsékletét és lekapcsolja mielőtt tönkre menne.
Addig faszák ezek az engineering edition gépek amíg nincs velük semmi baj. Aztán amikor kiderül hogy baj van mert nem megy el a gép az FLM síneken, akkor jön a kummantás hogy hmm igen, ezt meg ezt szereld ki és akkor jó lesz. Mondom én úgyhogy Esu dekódereket is használok nagy megelégedéssel.
De fura, ezek szerint ezen mégis fejlesztettek, nálam nagyon szép a mozgása a gyári hangos Taurusnak, és a szolmizálás is változik a gyorsulás beállításától, van megálláskor is "visszaszolmizálás".
Azt hittem, ez tök ugyanaz a konfiguráció, mint, ami kijött vagy 10 éve, ezek szerint nem.
Technológiai baj nemigen van vele, de aki nem tud némtül, nem jut sokra, mert a leírások angol fordítása csapnivalóan rossz, így a fontos funkciók egy része nem is használható. Ne kérdezd tőlem a konkrétumkat, ezt angol fórumkon olvasom, ahogy szenvednek a beállításokkal. (Ebben egyébként az ESU is vacak, a leírások nem naprakészek, ritkán vezetik át a doksikon a firware-eket)
Roco/Fleischman mozdony Zimo dekóderekkel: az ESU engineering mozdonyaihoz képest sehol nincsenek. Kanyarban sem. Beteszik a Rocoba a dekódert, van hang meg lámpa, oszt jónapot.
Az ESU mozdonyok ESU dekóderrel: fékezéskor szikráznak a kerekek (alsó sárga ledek szaggatva), kazántérben ég a tűz, sebességfüggő füstgenerátor, ami akkor sem megy tönkre, ha nincs benne olaj, működő panthográfok, vörös, menetirány szerinti zárfény, változtatható és helyzettfüggő első fények (jobb/bal/felső/és ezek bármilyen kombinációja), powerpack beépítve, ja, és fém kaszni, ami súly szempntjából nem elhanyagolható.
Ezzel együtt nem igazán olcsóbb a Roco hangos gyári mozdony mint az ESU.
Tudom, hogy mindez nem a Zimo hibája, mert a dekóder ezek szinte mindegyikét tudja, de azért én nem cserélném el az ESU e94-emet semmilyen zimos rocora. (Max hangos Fulgurex E401-re :) )
Az ESU-val az automatikus paraméter beállítást én is kipróbáltam és nekem sem állított be használható értékeket. Azt hiszem, azon a technológián még csiszolni kell! (pedig már sok éve létezik, talán nemigen foglalkoznak vele)
Alacsony sebességen nem megy egyenletesen, és borzasztó hangja van a teljesítményszabályzónak. Az elindulásnál nem tudtam beállítani, hogy szépen finoman indítson (ránt), és a sebességgörbét sem tudtam lineárisra állítani (végignyálaztam a használatit, és kipróbáltam már mindent). Hang ügyileg meg szerintem kb. kőkorszak, pl. a szolmizálás fix, fékezésnél nincs visszafele szolmizálás, a beüzemelésnél nem odaillő hangok is keveredtek bele, stb... Egyszerűen nem hozza azt amit vártam volna tőle.
Érdekes, nekem a 034-es Gigantban egy LP4-es van, az gyári beállításon szépen megy, csak a sebességet meg a gyorsulás/lassulást kellett beállítani. Mondjuk már a 4-es programozása is horror LokProgrammer nélkül (a function mapping okán), de még kezelhető. Régen én is ESU-val indítottam, de idővel pont ezek miatt az apró bosszantó dolgok és nehéz programozhatóság miatt kezdtem el inkább a DigiTools felé átpártolni (a Zimo-val nekem nincs jó tapasztalatom, az MX645-ös ami a GySEV Taumban van, valami rettenet).
Esu LP5-nél, van vagy 6-7 paraméter legalább ami a motor vezérlésével kapcsolatos.
Van egy táblázat is bizonyos gyártó/motortípusokra mik az ajánlások.
A gigantnál 5-ös lépcsőkben végigpróbáltam mindent, sőt, van automatikus felprogramozási lehetőség is, CV54=0 és utána F1-felpörgeti maxra a mozdonyt kb 5-6 másodpercre, és maga állítja be a CV-ket.
Jópofa, de végül csak nem futott egyenletesen a mozdony.
Elképzelhető, hogy ennek a 6-7 CV-nek van egy olyan kombinációja, ami működött volna, de nekem nem sikerült megtalálni.
ZIMO-val gyönyörűen fut, semmit se kellett állítani a sebességeken kívül, a világítás is jól működik alapból (Lenznél is így volt). Nagyon apró egyenetlenségek néhol előfordulnak, de az tényleg hardweres probléma lehet, ezzel már együtt lehet élni.
Rossz volt nézni, ahogy gyorsult/lassult ez a mozdony, a kocsik meg a kupplungnál remegve követték.
Én is abszolút ESU párti voltam eddig, de most teljesen meggyőzött a ZIMO, főleg, hogy a Roco is ezt használja gyárilag, és nekem főleg Roco modelljeim vannak.
Szépen viszik a Rocokat az ESU-k, de ZIMO-val még élethűbben, finomabban indul el.
Kipróbáltam az új ESU lokpilot standardet is, hát kicsit csalódás volt, mert azt írták, hogy azoknak tökéletes, akiknek nem kell a sok funkció, csak menjen és világítson ennyi.
Én pont a célcsoport vagyok, de úgy látom, hogy a motorvezérlés is butább, hangosabb vele a villamos, mint egy lokpilot3-assal.
Sebesség lépések egyformák a központban és a dekóderen?
Csikos-féle 4+1 ABC-vel kéne kipróbálni, vagy az alább említett típussal sajátot építeni, de kell a 4+1. Ha nincs meg, a könyv szerint lehetnek zavarok, mert nem elég nagy az asszimetria.
CV134: ezt kell állítgatni az érzéknység változtatására. Ez sajnos próbálkozásos módszer, mivel gyárilag nem ismert a felhasznált diódakör. Az ESU által javasolt dióda: UF5404, 4 db egy irányban, 1 db szemben.
Előfeltétel, hogy a DCC központ biztosan szimmetrikus jeleket adjon. Ha ez nem stabil, akkor nincs mihez képest vizsgálni a asszimetriát egy adott szakaszon (a dekoder által). Milyen központod van?
Ha használod a világítást, nagyobb az áramfelvétel, ez talán hatással lehet az érzékelésre.
Azt meg kellene nézni, hogy a világítás közös pólusa az hova van kötve a modell elektromos paneljén? A szokásos közös pluszra, vagy a bal sínre? Nem ismerem a konkrét Liliput modellt, de láttam már sok mindent tőlük.
Az ESU-val akkor vannak ilyen bajok, ha pl. egy N-es modellben, a 6 tűs dekódernél próbálnánk ABC fékezni, és világítani egyszerre. Szokott segíteni, ha az ABC szakasz "érzékenységét" durván lerontod. Ezt nem tudom, hogy az ESU-nál melyik CV állítja. Mondjuk az érdekes, hogy Lenz dekóderek esetében nincs ilyen baj, és a ZIMO-nál sincs a 35-ös verziótól. A Lenz-nél nem is lehet ezt állítgatni.
Milyen a fékező modulod? Házi gyártás, vagy gyári? 4+1 dióda kell! Ezt véssük kőbe.
A diódák típusát nem tudom fejből, de a bal sínszálon 3+1 dióda van. Próbáltuk a 4+1-et, semmi nem változott.
A rendszer működik, ha lekapcsolom a lámpákat. Egyébként a Liliputhoz gyárilag ESU dekódert illesztettek, nem hinném, hogy a vonat-dekóder kombó lenne a probléma.
milyen fékezőt használsz? A BM1-et konkrétan? Mert van olyan, hogy 4+1 dióda kell, van, hogy elég a 3+1. Valamint az oldalakat (jobb/bal/mindkettő/egyik sem menetirány szerint) is lehet állítani az LS5-ben.