Keresés

Részletes keresés

csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.22 -2 0 30679

Csak ez nem mindig sikerül neki:-)

Előzmény: ELŐRE! (30678)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.21 0 2 30678

Másról beszélünk :) Nyilván nem azt állítom, hogy soha nem képes elromlani. Csak azt, hogy ha a normál füstgenerátort bekapcsolod olaj nélkül, akkor percek alatt tönkremegy, kuka (a te oldaladon is ez vagyon írva :) . Az ESU mozdonyokba szerelt meg nem romlik el, mert a dekóder vizsgálja a füstölő hőmérsékletét és lekapcsolja mielőtt tönkre menne.

Előzmény: csíkos-háTTú (30677)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.21 -1 0 30677

"... sebességfüggő füstgenerátor, ami akkor sem megy tönkre, ha nincs benne olaj,..."

 

De, sajnos igen. Képes megkukulni, az ACME Gorillával bajlódó kolléga tudna mesélni a V90-esről.

 

Mindez nem jelenti azt, hogy rosszak, csak sajnos ezekre is igaz, hogy ami el tud romlani, az előbb-utóbb el is fog.

Előzmény: ELŐRE! (30672)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.21 -4 2 30676

Ott valami baj lesz!

Alkalomadtán hozd ki a műhelybe. Az fix, hogy valami régi Taurus hang van rajta, az újak már nagyon mások! Ki tudod olvasni a CV7-t?

Előzmény: Törölt nick (30670)
tumikas Creative Commons License 2021.01.21 0 1 30675

Addig faszák ezek az engineering edition gépek amíg nincs velük semmi baj. Aztán amikor kiderül hogy baj van mert nem megy el a gép az FLM síneken, akkor jön a kummantás hogy hmm igen, ezt meg ezt szereld ki és akkor jó lesz. Mondom én úgyhogy Esu dekódereket is használok nagy megelégedéssel.

Előzmény: ELŐRE! (30672)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.21 0 0 30674

Nekem pont fordítva volt, a ZIMOval megy szépen gyári beállításokkal, ESUval az istennek se.

 

 

Előzmény: Törölt nick (30668)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.21 0 0 30673

De fura, ezek szerint ezen mégis fejlesztettek, nálam nagyon szép a mozgása a gyári hangos Taurusnak, és a szolmizálás is változik a gyorsulás beállításától, van megálláskor is "visszaszolmizálás".

Azt hittem, ez tök ugyanaz a konfiguráció, mint, ami kijött vagy 10 éve, ezek szerint nem.

Előzmény: Törölt nick (30670)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.21 -2 3 30672

Technológiai baj nemigen van vele, de aki nem tud némtül, nem jut sokra, mert a leírások angol fordítása csapnivalóan rossz, így a fontos funkciók egy része nem is használható. Ne kérdezd tőlem a konkrétumkat, ezt angol fórumkon olvasom, ahogy szenvednek a beállításokkal. (Ebben egyébként az ESU is vacak, a leírások nem naprakészek, ritkán vezetik át a doksikon a firware-eket)

 

Roco/Fleischman mozdony Zimo dekóderekkel: az ESU engineering mozdonyaihoz képest sehol nincsenek. Kanyarban sem. Beteszik a Rocoba a dekódert, van hang meg lámpa, oszt jónapot.

Az ESU mozdonyok ESU dekóderrel: fékezéskor szikráznak a kerekek (alsó sárga ledek szaggatva), kazántérben ég a tűz, sebességfüggő füstgenerátor, ami akkor sem megy tönkre, ha nincs benne olaj, működő panthográfok, vörös, menetirány szerinti zárfény, változtatható és helyzettfüggő első fények (jobb/bal/felső/és ezek bármilyen kombinációja), powerpack beépítve, ja, és fém kaszni, ami súly szempntjából nem elhanyagolható.

 

Ezzel együtt nem igazán olcsóbb a Roco hangos gyári mozdony mint az ESU.

 

Tudom, hogy mindez nem a Zimo hibája, mert a dekóder ezek szinte mindegyikét tudja, de azért én nem cserélném el az ESU e94-emet semmilyen zimos rocora. (Max hangos Fulgurex E401-re :) )

Előzmény: csíkos-háTTú (30669)
rezgaras Creative Commons License 2021.01.21 0 0 30671

Az ESU-val az automatikus paraméter beállítást én is kipróbáltam és nekem sem állított be használható értékeket. Azt hiszem, azon a technológián még csiszolni kell! (pedig már sok éve létezik, talán nemigen foglalkoznak vele)

Előzmény: Törölt nick (30667)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.21 -1 1 30670

Alacsony sebességen nem megy egyenletesen, és borzasztó hangja van a teljesítményszabályzónak. Az elindulásnál nem tudtam beállítani, hogy szépen finoman indítson (ránt), és a sebességgörbét sem tudtam lineárisra állítani (végignyálaztam a használatit, és kipróbáltam már mindent). Hang ügyileg meg szerintem kb. kőkorszak, pl. a szolmizálás fix, fékezésnél nincs visszafele szolmizálás, a beüzemelésnél nem odaillő hangok is keveredtek bele, stb... Egyszerűen nem hozza azt amit vártam volna tőle.

Előzmény: csíkos-háTTú (30669)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.21 -3 1 30669

Mi a baj a ZIMO-val?

Előzmény: Törölt nick (30668)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.21 0 3 30668

Érdekes, nekem a 034-es Gigantban egy LP4-es van, az gyári beállításon szépen megy, csak a sebességet meg a gyorsulás/lassulást kellett beállítani. Mondjuk már a 4-es programozása is horror LokProgrammer nélkül (a function mapping okán), de még kezelhető. Régen én is ESU-val indítottam, de idővel pont ezek miatt az apró bosszantó dolgok és nehéz programozhatóság miatt kezdtem el inkább a DigiTools felé átpártolni (a Zimo-val nekem nincs jó tapasztalatom, az MX645-ös ami a GySEV Taumban van, valami rettenet).

Előzmény: Törölt nick (30667)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.21 -1 1 30667

Esu LP5-nél, van vagy 6-7 paraméter legalább ami a motor vezérlésével kapcsolatos.

Van egy táblázat is bizonyos gyártó/motortípusokra mik az ajánlások.

A gigantnál 5-ös lépcsőkben végigpróbáltam mindent, sőt, van automatikus felprogramozási lehetőség is, CV54=0 és utána F1-felpörgeti maxra a mozdonyt kb 5-6 másodpercre, és maga állítja be a CV-ket.

Jópofa, de végül csak nem futott egyenletesen a mozdony.

Elképzelhető, hogy ennek a 6-7 CV-nek van egy olyan kombinációja, ami működött volna, de nekem nem sikerült megtalálni.

ZIMO-val gyönyörűen fut, semmit se kellett állítani a sebességeken kívül, a világítás is jól működik alapból (Lenznél is így volt). Nagyon apró egyenetlenségek néhol előfordulnak, de az tényleg hardweres probléma lehet, ezzel már együtt lehet élni.

 

Rossz volt nézni, ahogy gyorsult/lassult ez a mozdony, a kocsik meg a kupplungnál remegve követték.

 

Én is abszolút ESU párti voltam eddig, de most teljesen meggyőzött a ZIMO, főleg, hogy a Roco is ezt használja gyárilag, és nekem főleg Roco modelljeim vannak.

Szépen viszik a Rocokat az ESU-k, de ZIMO-val még élethűbben, finomabban indul el.

Kipróbáltam az új ESU lokpilot standardet is, hát kicsit csalódás volt, mert azt írták, hogy azoknak tökéletes, akiknek nem kell a sok funkció, csak menjen és világítson ennyi.

Én pont a célcsoport vagyok, de úgy látom, hogy a motorvezérlés is butább, hangosabb vele a villamos, mint egy lokpilot3-assal.

Arra mondjuk tényleg jó, hogy csak valami vigye.

Előzmény: V63-017 (30665)
M63,008 Creative Commons License 2021.01.21 0 1 30666

Kalap sz@r; de azért ”szakember” útján beállíttatható! 😁

Előzmény: V63-017 (30665)
V63-017 Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30665

Sajnos az ESU LP5 gyári beállításaiban kicsit szarul sikerült "functions mapping" rész.

Előzmény: Törölt nick (30648)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30664

Sebesség lépések egyformák a központban és a dekóderen?

 

Csikos-féle 4+1 ABC-vel kéne kipróbálni, vagy az alább említett típussal sajátot építeni, de kell a 4+1. Ha nincs meg, a könyv szerint lehetnek zavarok, mert nem elég nagy az asszimetria.

 

Előzmény: Ganzfav (30663)
Ganzfav Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30663

Intellibox2 központot használunk.

Előzmény: ELŐRE! (30661)
B2Z Creative Commons License 2021.01.20 0 1 30662

Sziasztok!

Nekem csak ESU LokSound 4 és 5 dekódereim vannak Kb 20-22 db ,nagy része szerkocsis gőzösbe 4-5 dízelbe 1motorvonatba  

Csíkos mester féle ABC modullal mind hibátlanul fékez!! Ha világit ha füstöl mindegy neki.

Eleinte én is kísérleteztem CV állítgatással, de rá kellet jönnöm hogy  nem lehet ezeket már így be állítani ! Rengeteg CV kellene molyolni.

Vettem egy Lok Programert  ezel minden sokkal egyszerűbb.

Ez a CV állítgatás szerintem ezeknél a dekódereknél olyan mintha az autón próbalámpával állítgatnánk a digitális gyújtást !

Üdv B2Z

Előzmény: ELŐRE! (30661)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.20 0 1 30661

ESU LokSound 5:

 

CV134: ezt kell állítgatni az érzéknység változtatására. Ez sajnos próbálkozásos módszer, mivel gyárilag nem ismert a felhasznált diódakör. Az ESU által javasolt dióda: UF5404, 4 db egy irányban, 1 db szemben.

 

Előfeltétel, hogy a DCC központ biztosan szimmetrikus jeleket adjon. Ha ez nem stabil, akkor nincs mihez képest vizsgálni a asszimetriát egy adott szakaszon (a dekoder által). Milyen központod van?

 

Ha használod a világítást, nagyobb az áramfelvétel, ez talán hatással lehet az érzékelésre.

 

 

Előzmény: Ganzfav (30659)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.20 0 1 30660

Ezt próbáltam jelezni :)

 

Előzmény: csíkos-háTTú (30653)
Ganzfav Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30659

OK! 

Előzmény: csíkos-háTTú (30658)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30658

Ha a többi dekóderrel nincs baj, akkor jó lesz a házi modul. Nézd meg az ABC érzékenységet első körben, és rontsd le!

Előzmény: Ganzfav (30656)
Ganzfav Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30657

A kocsiknak komplex PCB-i vannak,amire minden (is) rá van integrálva azt megnézem, hogy a világítás hogy van kialakítva rajta. 

Előzmény: csíkos-háTTú (30655)
Ganzfav Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30656

Házi gyártásúak a fékező modulok. 

Előzmény: csíkos-háTTú (30655)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30655

Pedig a dekóderrel lesz a baj!

Azt meg kellene nézni, hogy a világítás közös pólusa az hova van kötve a modell elektromos paneljén? A szokásos közös pluszra, vagy a bal sínre? Nem ismerem a konkrét Liliput modellt, de láttam már sok mindent tőlük.

Az ESU-val akkor vannak ilyen bajok, ha pl. egy N-es modellben, a 6 tűs dekódernél próbálnánk ABC fékezni, és világítani egyszerre. Szokott segíteni, ha az ABC szakasz "érzékenységét" durván lerontod. Ezt nem tudom, hogy az ESU-nál melyik CV állítja. Mondjuk az érdekes, hogy Lenz dekóderek esetében nincs ilyen baj, és a ZIMO-nál sincs a 35-ös verziótól. A Lenz-nél nem is lehet ezt állítgatni.

Milyen a fékező modulod? Házi gyártás, vagy gyári? 4+1 dióda kell! Ezt véssük kőbe.

Előzmény: Ganzfav (30654)
Ganzfav Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30654

A diódák típusát nem tudom fejből, de a bal sínszálon 3+1 dióda van. Próbáltuk a 4+1-et, semmi nem változott.

A rendszer működik, ha lekapcsolom a lámpákat. Egyébként a Liliputhoz gyárilag ESU dekódert illesztettek, nem hinném, hogy a vonat-dekóder kombó lenne a probléma. 

Előzmény: ELŐRE! (30650)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.20 -1 0 30653

A Lenz ABC fékezéshez nem elég a 3+1 dióda!

Ezt azért jegyezzük meg.

Előzmény: ELŐRE! (30650)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30652

Nosza! Próbáljuk ki, csak én évek óta hiába próbálok tőlük bármit is kérdezni...

Előzmény: ELŐRE! (30649)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.20 -1 1 30651

Szerintem ez programozás kérdése, mert a lokpilot 5-ön mindent is lehet programozni :)

Előzmény: Törölt nick (30648)
ELŐRE! Creative Commons License 2021.01.20 0 0 30650

Üdv,

 

milyen fékezőt használsz? A BM1-et konkrétan? Mert van olyan, hogy 4+1 dióda kell, van, hogy elég a 3+1. Valamint az oldalakat (jobb/bal/mindkettő/egyik sem menetirány szerint) is lehet állítani az LS5-ben.

 

Angol nyelven ez hasznos: https://dccwiki.com/Automatic_Brake_Control

meg ez is: https://www.aandhmodels.co.uk/abc-braking---automation-without-a-computer-1242-c.asp

 

Ez meg az ESU loksound and lokpilot support: http://www.esu.eu/en/forum/forums-overview/forum/loksound_lokpilot_support-1/

 

Gondolom a 21est nem lehet fordítva bedugni, ugye? (nekem csak NEM 650esek vannak)

 

Előzmény: Ganzfav (30646)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!