Jöhet minden ami mtb retro: fotók, gyűjtemények, ritkaságok, történetek, tuning leírások, alkatrészek, stb.., a 80-as, 90-es évek mountain bike gyönyörűségei, alkatrészei.
A politikai oldallal nem foglalkozom. Egyelőre nem azt látom rajta, hogy ott lenne a tűz körül és tömné a zsebeit... Ha meg nem így van, akkor felőlem mindenki abban hisz, amiben akar.
Viszont az tényleg gáz, hogy nem tud megélni a bicajosbázisból. Ők egy adott szintet hoznak, ami viszont nem olcsó. Legalábbis nekem, meg az emberek nagy részének nem. Jó lenne, ha megfizethető lenne az "átlag" bicajosnak is... De ez meg már politika... :-)
Miskolcon. (Bár, be kell valljam nem érzem "otthon" magam. Tokajban nőttem fel, aztán kb. 9 év Debrecen, majd 5 év Szeged, és most már 8. éve Miskolc. Szeged "otthonosabb" volt, de Debrecennél jobb itt. Ha lenne hegy Szeged közelében, akkor még most is ott lennék...)
Kicsit elvesztettem a fonalat: Daniékról én eddig jót hallottam. A munkatársam vette fel vele a kapcsolatot, és tökre segítőkész volt. Én úgy értettem, hogy a nagy külföldi cégek nem annyira válaszolnak, ha néha próbálkozom náluk...
Nekem válaszolt azonnal. Bár én amúgy is megfordulok rendszeresen Miskolc felé... :)
Bármerre puhatolóztam, festés téma végén mindig GriN volt, javítás-építés ügy végén Merényi-Hunor. Ki erre, ki arra esküszik, én meg (még) nem ismerem egyiküket sem. :)
Grafitnak? De. Nem az a baj: A politika nagyon behálózta mostanában "szegényt", igy el van foglalva az Index-megrendelésekkel. (Manapság az ùjságirás jobban fizet, mint a valljuk be magyar csóró bicajosbázis.)
Majd beszámolsz a tapasztalataidról, ugye? Tartok tőle, hogy nekem itt vidéken kicsit nehezebb lesz a dolgom a mesterek tekintetében. Bár Merényi Danit lehet, hogy megkörnyékezem. Remélem nem adják fel végleg, hanem csak egy kisebb megtorpanásuk van. :(
Tényleg tök rendesek.
Inkább az a tapasztalatom, hogy még csak nem is válaszolnak. Lehet, hogy nem magyarul kéne írnom...?! ;-)
Oké, eBay-en is lehet venni, de ezt legalább tudom, hogy eredeti, meg kedvesek, na. :)
Most tavaszra van tervben két bringa felújítás, az egyik polír alu, a másik a Genius, mi festve lesz.
Most gyűjtöm az embereket hozzá... Azaz a matricázás egy részét lehet én csinálom, lévén ilyesmit dolgoztam anno. Vázjavításra, ellenőrzésre két embert ajánlottak, a festés nagyon egy irányba mutat... :)
Tök jó! Akkor most már bármilyen ócska kínai bicajból csinálhatsz "Columbust"... Amúgy rendesek.
Egyébként van tapasztalatod bicaj újrafes(te)tésében? Nekem is tervbe van véve, hogy 2 bicajt újra kellene festetni, lakkozni, de semmi tapasztalatom nincs, illetve azt sem tudom, hogy kivel csináltassam. Illetve a matricákat is le kellene gyártatni. Mennyire vagy ezekben benne?
Amúgy eredeti Columbus Genius matrica. :) Mikor írtam a gyárnak, hogy mit kell tudnom erről az anyagról, igényel-e bármilyen speciális kezelést javítás, festés előtt, gratuláltak, majd felkínálták, küldenek nekem ajándékba eredeti vázmatricát.
Csak, hogy kipróbáljam, milyen az XTR fékkar az XTR fékkel. :D :D :D
Amúgy lehet, csak engem nyűgöz le, de mindig odavoltam, milyen masszív, precíz, és "ipari" az XT szett. Először az XTR fék lepett meg, hogy rá tudnak tenni még egy lapáttal, és most, hogy vizsgálom a fékkart, ugyanazt érzem...
Jókis sorrend! :- ) Nekem -bár sose volt- mindig a Hope után indult meg a nyálelválasztásom -tesztek alapján. Volt viszont mindenem, ami itt elhangzott alul és egyetértek veletek, csak a Shimano tud(ott) féket csinálni.
Eleve a párhuzamos húzású fékek nagyon jók, ha jól vannak beállítva. fékek Nekem egy LX M570-es szettel szerelt gépem van (sabotage) és brutálok a fékjei.
Ne izgulj, magamra is értettem! (Én meg 40 vagyok.) Hát, lehet, hogy egy XT, XTR szintnél jó a V-fék. Nekem csak max. Deore magasságában volt vele tapasztalatom. Én bírtam ezt a V-Canti kombót. Mivel kevesebb bowdent húz a Canti kar, így finomabban adagolható (de van aki szerint nyúlós - szerintem nem, de ez ízlés kérdése).
Nálam a fékek sorrendje (a súllyal nem törődve), amikkel nagyobb tapasztalatom volt az alábbi
1. Avid Juicy 3
2. Canti - V-fék kombó (1994-es Alivio kar - Alivio féktest (kb. 2000 körülről + Ritchey cserélhető fékgumi)
3. Avid Fr5 - AVID BB5 (majdnem olyan jó, mint az előző, az adagolhatósága hangyányit rosszabb)
4. V-fékkar - V fék test (Deore 2011-es - Alivio féktest)
5. 1994-es Alivio canti szett
És amire kíváncsi leszek az a Magura HS66-os. Jelen állapotában irtózatos csalódás. Majd egy rendes szerviz után kiderül.
Nekem a canti-V párosítás kényszerből, úgy egy hétig volt a bringán, egy LX kar Tektro fékkel. Ott döntöttem el, hogy csak teljes szetteket fogok használni onnantól, mert nagyon béna volt nekem... :S
Most az XT karok vannak XTR fékekkel, illetve XT XT-vel. Szigorúan nyolcasmentesen egy ujjal is kényelmes, pedig nem is állítottam össze-vissza(a karon van 3 állás, a legnagyobb játékúban van, nem is értem, minek a másik két állás).
Ami nekem fura volt, az az irreális nagy különbség az XT és az XTR fékek között. Véletlen vettem(olcsón jött szembe :) ), gondoltam, növelem a "jól néz ki" meg a "sznobság" faktort a bringán. :)
Ugyanazt a pofát tettem bele, a súlyuk gyakorlatilag egyezik, és mégis, sokkal jobban adagolható(blokkolni mindkettő tud bármikor).
És akkor az öregek elkezdik, hogy: "Az én időmben, fiam, még tudtak biciklit gyártani! Azokban még volt anyag!" ;-)
Amúgy tényleg. Nekem egy mezei 94-es alivio szettel volt tapasztalatom. A fékváltókarokat tavaly cseréltem le a munkába járós gépemen, de még teljesen rendben működtek, bár a fékkarok már kicsit kotyogtak, de ez a használati értékéből nem vont le túl sokat. Egyébként V-féket használtam canti fékkarral. Nem tudom volt-e ilyen tapasztalatotok. Szerintem zseniális! Igaz, hogy nehezebben beállítható, meg érzékeny a 8-asokra (de az egy rendes embernek úgysincs a kerekeiben). Cserébe irtózatosan jól adagolható. A V-fékhez való fékkarra történő váltáskor azt éreztem, hogy egy kőbalta került a gépre.
Na igen. Megnézném, hogy hogyan nézne ki a mostani XT, XTR szett, ha hosszan tesztelnék őket piacra dobás előtt...
Mármint arra gondolok, hogy a megbízhatóság szenesre lett égetve a súly és a piac oltárán.
Legalábbis amit hallok. Váltás közben eltörő kanalak, letörő fülek, spontán széthullás, ilyenek.
Az M739-es szett olyan, mint egy tank. Amikor meg az XTR féket szétszedtem takarítani, zsírozni, szintén meglepődtem, mennyire finom, és precíz szerkezet, ha kiszedi belőle az ember az elmúlt 10év sarát. :)
Azt az egyet elhiszem, hogy a hidrós tárcsa kialakítása miatt praktikus(nem koszolódik el sárban, hóban), de a súlya és macerássága miatt azért nem nyűgöz le.
Erről az új elektromos váltásról, vezérlésről most ne is beszéljünk... :D