Köszi a tapasztalatokat! Ezennel (fájó szívvel) elállok a hőnáhított Rover megvásárlásától :-(.
Pedig nagyon tetszett a kicsike. Egyébként most cserélik benne a hengerfej tömítést. Úgy látom, hogy azért ilyen ritka az utakon ez a tipus, mert egyszerűen, motorikusan szar. Most viszont teljesen tanácstalan vagyok, hogy mit vegyek, mert azért valamit vennem kéne. Kinőttük a kis Puntónkat és egy extrákban bővelkedő családi autóra lenne szükségünk, max 2millióig. Ha valakinek van ötlete, azt szívesen veszem.
nekem kicsit több mint egy évig volt egy céges 414es Roverem, még most is megvan a cégnek, olyan 125ekm van benne és 5 éves. Hát mit mondjak, kívülről nagyon szép a kocsi, nekem is nagyon tetszik, nem egy tucatautó, de vannak hiányosságai. Ugyan az 1,4-es motor is 103 lóerős, de ahhoz pörgetni is kell, amitől viszont elég hamar el tudja hagyni magát. Rendszeresen volt hengerfejes (ha egyszer az lesz, már soha nem gyógyul meg...) egy idő után ha nem volt fűtés csak nagy fordulaton már úgy jelentettem be szervízbe, hogy "szívósor oldali tömítés csere..." Általában a hűtés az a gyengéje, ezen már elment nálunk néhány autó. Ezek mellett a klímája rendszeresen engedett és rettentő büdös bírt lenni. Ami még engem zavart, hogy a csomagtartó fedél olyan vékony kis szar anyagból van, hogy amikor először nyitottam ki, nem hittem el milyen könnyű. Egyébként a futóműve is nagyon finom, egészen sportosra hangolt, a váltó is egészen finoman jár, és ha nyomod neki nagyon jól megy (180 fölött is lehet vele utazni). Kimondottan élveztem mondjuk síelni menni vele fel Sappada-ba a szerpentineken. De valószínű egy olyan 4-5 éveset kifogni ami nem volt hengerfejes elég nehéz, de csak szervízkönyvest vegyél és menj el a szervízbe kérdezz utána a kocsinak mit csináltak rajta eddig.
Köszi a segítséget, remélem hallat magáról olyan is aki nem akar lebeszélni róla, mert nekem nagyon tetszenek a Roverek és bár tudom, hogy nem ez a lényeg, de szívesen vennék olyan autót ami nem jön velem szemben minden kilóméteren.
Anyámnak 0.5 évig volt egy 400-as Rovere (1.6 16v papiron 111 Le -asszem), tehát közel áll a 414-eshez.
Tapasztalatok:
Nagyon jó kaszni (nix recsegés), nagyon jó futómű, pontos kormány (eddigi gépeink közül a legjobb), gyenge "fading"es fékek, alulméretezett gumik/felnik. A motor külön történet, mindig forgatni kellett, hogy menjen, de nem volt semmilyen körülmények között nyomatékos. Nagyon egyenletesen pörgött föl, minden gázadást percízen vett, de túl könnyű volt rajta a lendkerék (váltáskor, emelkedőn érezhető hátrány, néha le is fulladt elinduláskor). A kupplung katasztrófálisan gyenge volt.
Egyéb hibák:
-a légkondi többször elengedte a gázt
-ködfények soha nem működtek 2 óránál tovább
-szokásos japán-spúrságok pl: ócska burkolatlan bajoszkapcsolók, fedetlen lemezek a csomagtérben, stb.
Tulajdonképpen nagyon jó kis gép volt, egyetlen igazi hibája az ára volt (de céges volt), kár hogy ellopták.
Tipp:
A 414-eseknél érdekes hiba, hogy a hűtőcső egy szakaszon magasabbra ível, mint a kiegyenlítőtartály szintje. Ha feltöltéskor nem nyomkodják ki belőle a levegőt, akkor többnyire levegős is marad és megeszi a vízpumpát. A vízpumpa elhalálozása a vezérlés szétugrását és hírtelen halált okoz. Ha mindezt autópályán adod elő, akkor a hengerfejet is kidobhatod (800.000.- Ft), nem csak az apróalkatrészt (200.000.-)
A mesteremnél 4 ilyen 414 járt már, úgyhogy nagy az esély arra, hogy egy ilyet fogjál.
Mostanság szeretnék venni egy 4 év körüli 414-es Rovert és erről szeretném kikérni a hozzáértők véleményét, mert én egyelőre csak annyit tudok róla, hogy dettó Honda csak szerintem szebb. Igazság szerint a megbízhatósága és a fentartási költségei érdekelnének. Na meg minden egyéb vélemény.
En ezzel a szerviz temaval azert nem ertenek teljesen egyet.... A markaszervizek (Wallis, Rack) nagyon is megkerik az arat a dolgoknak... Nekem egy elektromos zar motor cserere 150e forintos ajanlatot adtak... azota is rossz a zar... Ha valaki tud jobbat kerem segitsen (r827) kosz elore is
Az autó 94-es 44000 van benne Svájcból jött megvan minden kinti okmánya 8 szervízkönyv, számlák, forgalmi ) én hoztam. Coupe. Bőr, Targa tető, szervó, ABS, k felni, gyári spoilerek, a felszereltsége acélszürke gyöngyház 2190000,- az ára
Aktuális!!!!!
Én ugyanis mostanában gondolkodom , hogy vennék egy rovert. Kb 2 milliom lenne rá. Úgy láttam,ennyiért már lehet kapni egy 4 év körüli 200-ast (214,216).
Neked 214-esed volt. Újonnan vetted? Mennyit fogyasztott? Ha mégis szervízre kerül a sor, tényleg baromi drága? Érdemes esetleg külföldről behozni?
Aktualis meg a topic?
Ket eve van Roverom, most akarom upgradelni.
214 -> 620-ra.
Szerintem a legjobb dontesem volt amikor megvettem, bar sokan le akartak beszelni.
Szervizben nem volt, csak hatsolampaval, Wallis borzalmas.
Ha valakit erdekel meg a topic, es esetleg van 3-4 eves 620-asa, akkor szoljon. Az expressban nagyon keves hirdetes szokott lenni, hol vannak a Roverkereskedok?
Nekem van egy Rover 827 Si-m, nagyon jol megy, en is most vettem 1 eve hasznaltan ismerostol, szervizben meg azot nem volt. Ez ugyan benzines de 12-14 liternel tobbet nem fogyaszt. Az automata valto szokott neha gondolkodni a sebessegen es akkor rangat, es viszonylag csunya hangja van akkor, de mas problemam nincs. Szerintem nyugodtan vegyel....
A dologok jelenlegi állása szerint egy 620sdi lesz belőle.De nem most,hanem majd körülbelül Május környékén.Nagyon köszönöm,hogy kifejtetted a véleményedet és ha megengeded akkor a vásárlás után emilben jelentkezni fogok nálad és élni fogok a segítségeddel(persze csak ésszerű kereteken belül).
ja! és még annyi: a Wallist- felejtsd el!!!!!!!!!!! még bécs is olcsóbb!
a tutti az, ha angliából megrendeled a cuccot, itt pedig egy " normális autószerelő " beteszi.
kintről mindent küldenek jó áron.
a rover 600-as sorozat=honda accord. minden motor 4 henger, 4szelep. egyedül az áhított 620SDi 2 szelepes (105 ló).
a 800-as pedig a régi honda legend. a motor az egyetlen (825 tdi) ami saját (rover) fejlesztés.
96-os árak (új): 623 si:6,7millió 825sd:5,5millió
az angol árak: (jobb kormányosak. ha ügyes vagy találsz balosat is.)
620Lsdi 1995 4.700 Font
96 8.500
sli saloon 93 3.500 stb.....
825sdi 94 3.950
825coupe 96 9.250 stb...
620 si 94 6.500 balos!!!!!!!!!!!!!!!!!!
szóval elég nagy a szórás.
mindezt azért írtam, mert szerintem itthon nem kapsz pont ilyeneket. ezek kifutó tipusok, és itthon ritkák. ha ugyanezt veszed hondába, akkor jobban tudsz válogatni.
ha mégis veszel írj, küldök címeket. alkatrész stb...
vegyél inkább egy Landrovert!
na. egyelőre ennyi. kiváncsi vagyok mi lesz belőle.
Nagyon kedves tőled,hogy felajánlottad,de én mindenképpen dieselt szeretnék venni,tekintettel arra,hogy napi 200-300 km autózom.Mindenesetre köszönöm,hogy megosztottad velem tapasztalataidat:)))
Jakabom,
Nekem egy 414-es em van,teljesen jo vetel volt. jelenleg 66 ezer km van benne, faberakasos, legkondis, borbelsos, legzsakos, elektromos cuccos, stb.
Mostanaban szeretnem eladni es egy 75-ost venni helyette.
Kenyelmes, 1.4-es motorja ellenere 107 Lovas. Igaz,csak a felso tartomanyokban huz, de akkor huz rendesen(1.4-es motorhoz kepest kivaloan) Fogyasztasa 7-8 l kozott, varosban. Hosszabb uton 160 utazot birja nevetve, de ekkor mar(nekem) hangos a menetszel. Igaz ez mar elojon 120-nal is. Nekem ket eve van meg lassan, de szervizben csak olajert voltunk.Ja, eccer megnyomtak a hatuljat egy picit, csak a lampa serult meg egy kis nyomodas volt lathato. 4 hetig csinaltak(rossz szervizvalasztas volt a Valent)
Igy roviden ennyit.
Ismetlem, elado:)) 1996-os evjarat.
Kedves szobiszörp!
Örülök,hogy végre érdemben is hozzá tudott szólni valaki.Mellesleg a többieknek is köszönöm a reakciókat.)))
Tehát:Én egy olyan 96-97-es 620sdi-t szeretnék venni illetve egy 825td-t.ha ebben tudsz nekem segíteni azt nagyon megköszönném!
X Jakab:
Bizony, a legjobb az lenne, ha elárulnád mit is akarsz venni.
Mert Rover cimszó alatt kényelemben, kivitelben, minőségben a Trabanttól a Rolls Roys-ig bármit kaphatsz.
Land Rover találkozó Angliában Csörlő+Landy
A sógoromnak egy 3500 V8 van, lyó öreg, csomó csereberével, de QRVA JÓ!!!!
Ja, jobbos, automata, full... király.
Mellesleg, a Honda Concerto, ami az én egyik kedvenc céges járgányom volt, azóta is Rover néven fut.... /216?/
hát kérdés, hogy milyen rovert. ( Land..,Range..,v személyautót)
viszonylag sokat tudok róluk, tudom hol javítják stb..Ha nagyon beleszállsz, akkor angliai alkatrészvásárlásban ( új, bontott,stb..) is tudok segíteni.
sokat vezttem 220i16v-t, ( jobbkormányost ) mondhatom király!!!!!
milyet akarsz venni?