Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Nem értek hozzá, csak belekotyogtam.....én lehet, hogy megkockáztatok majd egy ilyet mert a hegesztésnél 1enlőre nem is, de a flexelésnél állandóan kiég a gatyám.
Lehet, most röhögni fogtok, de 1régi ilyen csúszós anyagból lévő sötétítő függönyt használok jelenleg.....nem tudom milyen anyagból lehet, de még 1helyen sincs kiégve, pedig flexeltem már benne elég sokat. :)
szia, köszi az infókat. drágára nekem sem telik, meg hogy felmondtam a közmunkát spórolnom kell . a jófogáson van 3 ezerért alsó felső, kantáros, van több garnitura is . lehet az marad, meg veszek elébe egy bőrkötényt
Nekem a szürke ROCK munkaruhát fel is gyújtotta a Flex, meg a porbeles.
A SZTÁV-os szürke, piros az 100% pamut és 300g, de még az is átég idővel a szikrától. Otthonra vagy kisebb melóhoz nem veszem fel a bőr karvédőt (suliban persze kellett, vastag anyag, nagy áramok) és így már annak is a mell része, meg a bal karja csupa apró lyuk.
Én viselek bőrkötényt. Flexelésnél, porbelesnél, meg elektródánál.
Hosszabb távon gondolkodom egy ESAB hegesztő ruhában, ami a kritikus helyeken hasított bőr, a többi helyen tűzálló anyag (pillanatnyilag nincs rá 60 ropim)
Amíg erre nem lesz keret nekem is marad olyan munkásruha ami 100% pamut és legalább 260-280g-os anyag. Egyébként sokkal könnyebb ilyen melegítőnadrágot, meg pulcsit venni mint munkaruhát, mert azoknak a 90%-ban tuti van legalább 5-10% műszál.
szia norbi! bocsi az offért de amit néztem videódat a huzaldobtartóról, ott ami rajtad van munkásruha a szürke az mennyire szikra álló? vennék majd munkásruhát hegeszteni hogy legyen meg, csak nem akarnék drágát sem, mert a kimondottan hegesztőruha az piszok drága. hol érdemes elfogadható munkásruhát venni hegesztéshez köszörüléshez?
Nekem sincs már meg, eladtam. Nagyon szerettem, de mostanában olyan fokozott rendőri aktivitás tapasztalható az utakon, hogy az efféle sportmocikkal kínszenvedés az élet. A sportkormány miatt 120 felett van olyan menetszél, ami támaszt annyik, hogy ne álljon be a váll.
Minden bokorban traffipax kuksol. Olyan motort érdemes venni, mint Guszti XT-je. Egy ilyennel nem gáz 90-et menni. Az SV-n elalszom ilyen tempónál. Úton-útfélen kivettek a zsaruk a sorból. Azt hitték, egy hülye suttyó, aztán mindig meglepődtek, mikor a sisak alól egy őszülő szakállú családapa vigyorgott rájuk :-)
Leginkább a hangját imádtam. Raktam rá egy nyitott Akrapovic titán dobot. Olyan szépen dohogott, hogy most is ellágyulok. Volt gyakorlati haszna is, ha egy autó mögé értem, felfigyeltek rá. Pluszban szórakozni is jó volt. A hanghatást az un. "cekker index"-el szoktam lemérni. Ha olyan mérsékelten geci kedvemben voltam, akkor a piactér környékén begurultam a mamák mögé és amikor körülnézés nélkül le akartak lépni a járdáról, akkor rántottam egy kövér gázt. A hatás azzal volt mérhető, hogy az anyóka milyen magasra dobta a cekkert ijedtében :-)
Régóta tervezem a motor vásárlást sv 650 s sv 1000s , vagy fz6n kawa z 750
De mindig elmegy a pénz másra.
Sőt még autóra gyűjtés sem nagyon megy .
Igaz tavaly kicsivel több mint egy milla ment ki a kasszámból ilyen olyan dolgokra.
450ezer a fa . Fatároló közel 200 ezer a hq 365 180ezer. Plusz a kellett vennem sarokcsiszólót , fúrógépet ,porszívót vésőgépet az is durván 200ezer felett volt.
Tudom, hogy nem egy kategória, de alád tudott az rúgni, ha óvatoskodtál vele. Nálam a legnagyobb kétütemű berúgókarosom a 350-es Jawa volt, de az ugye kéthengeres :-)
Nekem eddig ez volt a csúcs, de már sajna ez is a múlté- Ez nem rúgott alám :-)
Ááááá Etz 250 meg ilyenek sehol nincsennek ilyen 1 hengeres 500-600 köbcentis berúgásához képest,Etz nem igazán tud vissza rúgni,pedig nekem úgy meg volt fúrva túlméretes trabant dugattyúsra hogy 250 helyett 330 köbcentis volt,kb megvolt benne a 25-28 Le,amivel már elég jól szaladt.
Ami egyszer meglepett hogy ha úgy volt beállitva a gyujtás akkor képes volt berúgókarról gyönyörüen beindulni visszafelé a motor,tehát a főtengely forgása irányt váltott,haverral felpattanaunk ,be 1 be,kuplunk gi aztán csak pislogunk hogy a motor meg hátra fele akar menni :) :)
Én úgy emlékszem ezekre az XT 500-asokra, legalább is az első szériásokra, hogy volt rajtuk valami jelölés, ami mutatta, hogy a vezérműtengelynek milyen pozícióban kell lennie, hogy ne rúgja ki a holdba a gyanútlan felhasználót. De akinek volt 250-es MZ / ETZ-je, az már azért tudja, hogy kell bánni ezekkel. Azokat is, ha rossz pozícióban találta el az ember és nem kellő határozottsággal rúgta meg, akkor úgy alárúgott ez embernek, hogy felcsúszott a bokája térdig :-)
Hogy egy kicsit hegesztéssel kapcsolatos téma is legyen,ugye nekifogtam én is e fölső mehyetet alatti elszivónak,hogy télen ne keljen kapcsolgatni,gondoltam keesek gy kapcsolást é megépitem,mgrendeltem az alkatrészekt,több mint fél nap rajzolgattam az áramkört és forrasztgattam rre kiderül ste hogy nem jó,elvilg nem okés a fotodióda méree,mrt ugye z olyan lenne ha müködne hogy hegesztéskor az iv fénye kapcsolgatja ventit,nem adom fel remélem holnap jutok is valamire :(
Kérdés hoogy mit hajtanál vele,mert pl az én esetemben nagyon jól jön hogy tudok fordulatot állitani egy potival az eszterga esetén is és a fúrónál is.
Az 500 as se rossz,egyhengeres mi?Én félnék rárúgni,egyszer mentem egy Honda 550-es endúróval,eszméletlen nyomatékos gép volt,de rárúgni nm mrrtem miután haver lábát majdnem eltörte,pedig surci volt rajta!
Azért nem gondoltam volna hogy a Bömös fél millát is l tud vinni,kicsit sokallom!
Annó én is rengeteget motoroztam (250 es Etz,350-es Jawa).