Azt tudja esetleg Walaki, hogy Sármellékre még jár egyáltalán néha-néha valami, van ott valami (vasutas) élet, egyáltalán megvannak a vágányok?
(Csak mert hatalmas célratörő tervek vannak a reptérrel, és bár szerintem egy szál utas nem fog oda vonattal menni, de talán az építkezésekhez jó lehet, ha még megvan belőle valami...)
Es merre jartak az MD-k Zalaegerszeg kornyeken? Ezt nem tudom megmondani,hogy jártak arra onnan tudom, hogy néhány jelenlegi pécsi MD könyvében van zalaegerszegi állomásítási adat.
Illes es Tolyas, koszonom! Jo lenne ilyesmit minden vonalrol olvasni. A zalaiakat bevallalom :)
Sinbohoc,
Ejha! Ez meglepett.
Es merre jartak az MD-k Zalaegerszeg kornyeken?
A BZ elotti korszakbol csak nagyon halovanyan remlik valami, de zold, teton-hutos motorkocsikra emlekszem. Meg arra is, hogy mindig lattam, ahogyan Zalaszentgrot felol kozeledik egy ilyen Zalaber Batyk fele, mikozben a Gocsej expresszel huztunk kifele. Hosszu evekig igy volt ez, mire megallt az expressz, es bevarta a Szentgrot felol erkezo utasokat. Mar akkor is szamoltam oket, 5-6 fonel nem voltak tobben.
Egy kis vicinális-feeling a 121-es vonalról:
Még 2003.12.05.-één voltam Nagylakon mivel aznap szűnt mehg ott a szolgálat és ezzel együtt a jegykiadás is...
Hm. Itt inkább egy kissé elnagyolt ábrázolásról van szó. Szvsz ez a Vasas-Hírd - Hosszúhetény-bánya vonal akar lenni. (Ahol ma pont egy fatelep/parkettaüzem van.) Vasason hol volt fűrésztelep? Talán sínbohóc tudja.
Holnap (Január 19.-én) Kiskunfélegyházán fórum lesz, amelyre hivatalosak az egész Szegedi terület vezetői, nem tudja véletlenül valaki miről lesz szó konkrétan ? Termelési tanácskozás a tavalyi dicső eredményekről, az elért még dicsőbb bérmegtakarításokról és előadás a jövő évi tervekről, vagy valami más ? Netán létszám leépítési stratégia vagy ilyesmi ?
A Biztosítóberendezési Főnökségünkről kiszivárgott információk szerint léteznek már több szakszolgálattal egyeztetett tervek bizonyos állomásokon bizonyos létszámkiváltó fejlesztésekről ( sorompótelepítés, állomás megállóhellyé alakítása stb.) Egyelőre csak annyi biztos, hogy egyes állomásokra csak annyit szabad biztosítóberendezési szempontból költeni, hogy a jelzőt szabadra lehessen állítani.
Folytatódnak-e a pénztárbezárások ? Mostanában nem nagyon hallani ilyesmiről ?
Kiment a távirat újból az állomásokra arról, hogy szigorúan tilos össze-vissza nyilatkozni, csakis a sajtóosztály engedélyével ! Nem tudom melyik sajtónyilatkozat okozott ekkora riadalmat, csak nem a szentesi főnök pontos információi az utaslétszámokat illetően ?
„A MÁV Rt. helyett önkormányzatok működtetik 2005 januárjától a veszteséges szárnyvonalakat a Nógrád megyei Balassagyarmat térségében, így itt lesz az ország egyetlen regionális önkormányzati vasútja - közölte kedden a térség országgyűlési képviselője. „
A Balassagyarmati lesz az „ ország egyetlen önkormányzati vasútja”, és akkor most akkor mi lesz a Vésztői hasonló tervekkel ? Kaszai Polgármester Úr tud már erről ?
Információim alapján a héten „valakik „ meglátogatták vasútügyben, de semmit nem lehet tudni arról, mi történt. Továbbra is csak megbízott vezető van, és nagyon sok különféle adatot gyűjtenek amik nem tudni kinek és miért kellenek.
Ma volt az M1-en az Emlékképek műsorban amiben 1954 január volt a téma, hogy 1954.01.14.-én adták át a Rétszilas-Sztálinváros vonalat. Nagyon jó képek voltak benne, és a hozzáfűzés szerint azért épűlt a vonal, hogy a komlói szenet ne pusztaszabolcsi kerülővel szállítsák, és az első szerelvényt a komlói bányászok ajándékozták a vasműnek.
Az építkezés kissé csúszott, mert a vártnál nehezebb volt egy 18m mélységű átvágás megcsinálása.
Havi 1-2 alkalommal járok a 78-ason, bár nem a legjellemzőbb vonatokkal.
Koradálelőtti (de munkábajáráshoz már bőven késő) páros vonaton (a tapasztalt zsúfoltságból és kocsiszámból becsülve) kb. 40-50 utas, végig egyenletesen, kora délutáni páratlan vonat (hazajáráshoz még korai) hasonló számban.
Azt is hozzá kell tennem, hogy volt már, amikor Bégyarmaton épp nem értem el a vonatot. Mivel útálok várakozni, gyalogolni viszont annál inkább szeretek, gyalog elmente két faluval arrább, és ott vártam meg a következőt. És közben nem nagyon csodálkoztam azon, hogy a paraszt havijegy helyett benzint vesz, ha olyan ritka a közlekedés, hogy két faluval távolabbra is gyalog hamarabb ér haza, mint vonattal.
Vác-Diósjenő: ez talán az egész régió legforgalmasabb időszaka, csúcsidőben van, hogy a három egységes Bz sem elég, kell a dupla egység. Reggel a váci irány, visszafelé a diósjenei az erősebb, a kihasználtság munkanapokon el szokta érni a legforgalmasab vonatoknál a 90%-ot. Hétvégén gyengébb, olyankor csak 2-3 vonatpár van tele (=70-80%), a többi olyan 50%-os kihasználtsággal fut. Az utasok többsége Diósjenőn és Nógrádon jelentkezik, Berkenyén is relative sokan vannak, ott ugyanis nincs busz Vác felé, de ez relative kicsi falu, így nem jelentős. Az elmúlt 4-5 évben megugrott a magyarkúti állandó lakosok száma, így onnan is legalább 30-40 aktív bejáró van, és a verőceiek is felfedezték maguknak a „csángót” (ez a verőcei és szokolyai neve a Bz-nek). Fenyveshegy sem egy szezonális megálló sajnos, ott is van vagy 10-15 aktív bejáró, de hétvégén ez forgalmasabb megállóhely (Magyarkút dettó). A vonal forgalma nagyobb volt, amíg nem volt 256-os a váci busz (a plüss ülés sokat számított:), utána kicsit megcsappant (ez a kisváci megálló hiánya is előidázta), de Kisvác megépülte, a csatlakozások optimálissá tétele, illetve a vasutasok önfegyelme (nem késik a vonat, ha lassan fő le a kávé) egy kicsit újra vonzóbbá tette a vasutat, így megint elég sokan vannak ezen a szakaszon. A legnagyobb visszataszító erőt most szerintem a rongálások okozta kényelmetlenségek jelentik (felhasított ülések, nincs csomagtartó, stb.)
Diósjenő-Drégelypalánk: ez az a vonalszakasz, amire elég lenne a szóló Bz. Forgalma htvégenként a kirándulóforgalom miatt jelentősebb. Szerepe abban van még, hogy Diósjenőnek, Nógrádnak és Berkenyének nincs autóbusz-kapcsolata Balassagyarmattal, ezért van ingázás itt is, de nem jelentős (a közvetlen busz nem élne meg). A délelőtti és kora délutáni vonatokon elég jelentős a Borsosberény és Nagyoroszi-Vác irányú forgalom, de az összutas-százalék értéke ennek azért alacsony.
Drégelypalánk-Balassagyarmat: a másik erős része a vonalnak, bár népszerűsége csökkent, amióta a pálya nagyrésze 60 helyett csak 40-nel járható. Ipolyvece és Drégelypalánk forgalma erős, de inkább csak munkanapokon. Ide is elkell a Bzmellék általában.
76-os vonal: amióta 20-as a pálya, és csak napi 6 vonat van azóta alig van utas, a legjelentősebb forgalmat talán a reggeli rétségi és diósjenei utasok, illetve a Rétság-Tolmács utasok jelentik, de ez nagyon nem sok. Amíg 30-as és 40-es volt a pálya, addig többen használták, pl. a Tolmács-Vác viszonylaton egész sok utas utazott, illetve virágkorában a romhányi csempegyárba is annyian jártak, hogy egy Bzmellék is ment. Viszont ez a vonal az, ami rendszeres teherforgalommal látja el a vonalat (Tolmács: Erdőkémia, Bánk: felsőpetényi agyagbánya, Romhány: Zalakerámia). Régen stratégiai fontosságú volt a rétsági laktanya miatt (lásd Trafficc és az M63-as esete Rétságon...)
A többi vonalról nincs túl sok tapasztalatom mostanság, inkább régebben (1997-1999) jártam sokat arra, nemrég Aszód és Vác között jártam rendszeresebben, ott csak a piacozós vonatok, és a Galgamácsa-Aszód távolság a jelentős. Balassagyarmatra is sokan járnakl vonattal Galgaguta (utolsó nógrádi település) felől, de nem tudok mondani kihasználtsági számokat.
Ez inkább olyan helyeken szokás, ahol nem járt MD. A 88-ason is Piroska a Bz, a Dáciás szerelvények megjelenése után ennek nevezték el a Mezőcsátiak a Bz-t.
Pontosan. Amig Zalaegerszegen ismeretlen tunemeny volt az MD, a BZ-ket neveztek Piroskanak. Es legjobb tudomasom szerint ez nem valtozott meg attol sem, hogy par eve hetente ketszer tiszteletet teszi egy MD szerelveny Zeg-en.
Tenyleg, Illes, ha mar itt vagy, tudnal par sort irni arrol, hogy a "Nyugat Nogradi regioban" kik, merre, mikor utaznak vonattal, es ezzel milyen kihasznaltsagot jelentenek az egyes szakaszokon?
AZért érdekes ez, mert pl. a tényleg nagyforgalmú Diósjenő-Vác vonal 29 kilométeréből úgy 18 Pest megyében van, a „mértékadó keresztmetszet” pedig Berkenye és Vác között van, ennek a szakasznak pedig csak 4,5 km-e fut a megyében.
A projektvezetők ( 3 fő) :
- Horváth Lajos, a Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője,
- Antal Dániel, a Gazdasági és Közlekedési Stratégiai Információs Központ főigazgatója,
- Öcsi Béla, a Nemzetközi Bankárképző Rt. közlekedési projekttervezője
.........az unióban működő közel 100 meglévő mintát veszik alapul tervük elkészítéséhez.
Hárman 100 céget.
Ha közösen menek ( több szem többet lát) akkor 3 fő szorozva 100 céggel, szorozva megtekintendő cégenként 3 nappal, szorozva utazási+szállás+étkezési+napidij+telefon+helyi gk.+ egyébb költséggel.
Neeem roossszzz !
Ügyeeeeees !
Ha elosztják és fejenként csak 33 céget néznek meg, akkor a költség csak harmada de akkor is eltat vagy két három évig.
ez is ügyes !
Az unióban talán nincs is 100 regionális vasút.
de ha valóban megnéznek 100 ilyen céget, akkor a l
Lappföldtől Szicilián át a Görög szigettől Norvégián át Portugáliáig kell utazniuk.
Állampénzen.
Hogy minő áldozatot képesek hozni egyesek a hon javáért............????
A projektvezetők ( 3 fő) :
- Horváth Lajos, a Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője,
- Antal Dániel, a Gazdasági és Közlekedési Stratégiai Információs Központ főigazgatója,
- Öcsi Béla, a Nemzetközi Bankárképző Rt. közlekedési projekttervezője
.........az unióban működő közel 100 meglévő mintát veszik alapul tervük elkészítéséhez.
Hárman 100 céget.
Ha közösen menek ( több szem többet lát) akkor 3 fő szorozva 100 céggel, szorozva megtekintendő cégenként 3 nappal, szorozva utazási+szállás+étkezési+napidij+telefon+helyi gk.+ egyébb költséggel.
Neeem roossszzz !
Ügyeeeeees !
Ha elosztják és fejenként csak 33 céget néznek meg, akkor a költség csak harmada de akkor is eltat vagy két három évig.
ez is ügyes !
Az unióban talán nincs is 100 regionális vasút.
de ha valóban megnéznek 100 ilyen céget, akkor a l
Lappföldtől Szicilián át a Görög szigettől Norvégián át Portugáliáig kell utazniuk.
Állampénzen.
Hogy minő áldozatot képesek hozni egyesek a hon javáért............????
Ja.:-) Persze, ha összeakadok egy ilyen aláírásgyűjtő kommandóval, természetesen én is aláírok majd, sőt még megyek is egy kört, hogy szó ne érje a ház elejét.:-) Egyébként is tervezek egy egésznapos utasszámlást a jövő héten, van még tavalyi szabim.