Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Tapasztalatok, hibák, vélemény ezekről a gázriasztókról
Kedves Fórumozó, olvasó! Kérjük, hogy személyes adataid védelme érdekében emailcímedet ne hozd nyilvánosságra a fórum topikokban. Címedet nyilvánossá teheted adatlapodon, ahol azok érik el, akiket érdekel. Kéréseiddel mindkettőtök érdekében lehetőleg közvetlen emailben fordulj beszélgetőtársadhoz. Szakmai társak és rajtuk keresztül kiegészítők keresése lehetséges. Kérjük, tartózkodjatok ebben a topicban a kettős felhasználású eszközök átadásának nyilvános közlésétől. Köszönjük!
Hm, senkit nem akarok ezzel hulyesegekre buzditani, de szukitest apllikalni mondjuk proba-cseresznye modszerrel a legegyszerubb (de koltseges lehet az ellott patronok szamat illetoen). Csak odafigyelve kell csinalni. Hazilag macera. Kellenek hozza hasznalni kivant toltetu patronok, ezek toltetet picit meg kell emelni, aztan szepen aprankent lefele vinni a szukitest... ha a kivetett huvely elkezd dudorodni, az mar korai kivetesre utal. Amely szukitesnel ez meg eppen nem jelentkezik, az lesz a jo, mivel a majd hasznalt cucc ennel kisebb nyomast produkal.
De a sokkal kisebb toltetek ugyanugy bibit okozhatnak (ha kisebb lett a szukites, mint az eredeti, akkor azert nyilvan csokken ennek az eselye) viszont ha veletlen nagyobb toltetu cumo kerul a jatekszerbe, akkor komoly gond is lehet... Szoval csak egyenletes minosegu cuccoknal mukodne az egesz...
mrkevin ; Én is vettem magammal hordani egy HW 88 alu-t , és ami régebben nem tetszett, a kis súlya most már a fő erénye. A GRP meg az itthoni kedvenc.
Mellesleg szerintem a likat a lehető legnagyobb gáznyomásra (vagyis a riasztótöltényre) tervezték, és mivel a gáztöltényekben a lőportöltet kevesebb, a gáznyomás nem kielégítő ahoz, hogy a fegyver öntöltő maradjon. Dehát nem is önvédelemre való.
Az AK 47 gázdugattyús, az egész más téma. A PA-ra meg ha rászerkentettek valami szűkítőt, ott is jól kellett kiválasztani a konstruktőrnek a likátmérőt, nem ? És gondolom a katonasági vaklőszer minőségének sokkal kisebb volt a szórása, mint a sok különféle gázpisztolyba valónak.
"És amikor a csökkentett feszítőerőhöz 4 mm-esre tervezték a szűkítést, nem kellett volna a rugókat is áttervezni ?"
Egyik haverom sokáig volt a katonaságnál (nem mostanában). Nekik a PA-63 volt a rendszeresített fegyver. Kezdetben riasztótölténnyel gyakoroltak úgy, hogy az éles fegyverre szűkítőt tettek. Tehát semmit nem módosítottak a fegyveren, csak a csőtorkolatot leszűkítették, mégsem volt problémájuk vele soha. (Uez AK47-el is)
Amikor tegnap szétszedtem a szánt, észrevettem, hogy az ütőszeg hátsó része, ahová a kakas üt, úgy néz ki, mint a véső hátsó része ahol ráütsz a kalapáccsal, el van kenődve.
Mike ; A kakasrugóval kapcsolatban az a megérzésem, hogy erősebb a kelleténél. Hangsúlyozom, ez csak műszaki megérzés. Nem is lehet más, ha belegondoltok, kell egy biztonságos erő, ami megüti a csappantyút, ezt adja az ütőszeg sebessége és tömege által meghatározott mozgási energia. Az ütőszegnek viszont lehet, hogy nem kell egy ilyen baromi ütés. Jó lenne tudni, hogy a töltetek csökkentésekor a csappantyúkat is érzékenyebbre méretezték-e. És amikor a csökkentett feszítőerőhöz 4 mm-esre tervezték a szűkítést, nem kellett volna a rugókat is áttervezni ? Mivel érzékelem, hogy a kakasrugó felhúzása a legerősebb legyőzendő erő, és úgy érzem, hogy túlméretezett is , a rugó gyengülése és a súrlódások csökkentése mindenképpen a megbízhatóbb működést adja. Persze az elmélet addíg jó, amíg ki nem próbálom, azután vagy sikerélmény jön, vagy új elmélet. De ezt szerintem még Gvassmester sem fogja simán elutasítani.
Néz meg a 483-as hozzászólást, ott van róla fénykép is. Az adogatópálya, és a töltényűr összeeresztésénél van egy hézag a cuccban, de nem csinál semmi hibát, csak úgy ott van.
Lehet hogy én ott buktam be a dolgot, amikor alu tokosat vettem, valami ott nem stimmelhetett az összeillesztéssel... (adogatópálya) Majd egyszer rákérdezek a FÉGnél,hogy tudnak e csinálni vele valamit...
Hát lehet hogy nekem kib..tt nagy szerencsém volt a GBR61 vásárlásakor, mert az enyémen: az adogatópálya szimmetriku és sima, egyetlen helyen sincsen durva megmunkálásnak nyoma, még a belsejében sem, nem akad el, a szánakasztó rugó nem tud kiesni a helyéről mert be van rögzítve, van benne passzív üt.szeg biztosítás(leng az ütőszeg), és az a poén, hogy amikor vettem, nem is értettem úgy hozzá mint most, és meg sem néztem semmit rajta! :)))
Vizsgálódásaim során rájöttem,hogy Gvass nem mondott hülyeséget a hullámzó minőségről, az alkatrészek ( a szánban) 3/4 része szép megmunkálású, a maradék nem éppen mondható remekműnek,kb olyan mintha csak durva meg közepes finomságú gépekkel, reszelőkkel ügyködtek volna rajtuk. Persze,lehet hogy az éppen kritizált alkatrészeknek nem feltétlenül,vagy egyáltalán nem kell sima, szép felületűnek lenniük,végül is mind1. Ha egyszer lesz elég lelki erőm hozzá, szétszedem a tokban lévő alkatrészeket is,kiváncsi vagyok rá hogy is működik pontosan a GRP.
Szétszedtem a szánt, hát....kell vele annyit szenvedni az összerakásnál mint magával a tokkal, sőt..! Főleg ha elugrik az a rohadt kis golyó, mert nagyot ugrik :)
nem beszélve a többi rugóról. Közben rájöttem, hogy ha nem akarok magamból idegroncsot csinálni, akkor a hüvelyvonó felől rakom össze :)))
Csak arra a k golyóra vigyázz. Szétszedni lehet a biztosítókar felől is, de összerakni csak a vonóköröm felől. Én addíg nem nyugszom, amíg teljesen megbízható nem lesz.
Ma kezdésképpen szétkaptam a GRP-m szánját,mint majom a zsebórát. Kiszedtem a forgóbiztosítót,ütőszeget, rugókat,stifteket, baszomfütyülkéket belőle. Dos-nak igaza volt, télleg van benne valami sár szerű anyag(olaj+finom fémpor talán). Ezt gyorsan megpucoltam, összeraktam, és a szárazra törölt alkatrészekkel is finomabban jár a biztosító,mint azelőtt Brak Freevel megöntözötten. :))))) Lehet,hogy télleg lehet ebből egy baró stukkert csinálni.....
"Csak azt sajnálom, hogy ez már a sima repülő ütőszeges verzió, és nem az, amelyikben az ütőszeg csak akkor emelkedik a kakas elé, amikor az elsütőbillentyű hátrahúzott állapotban van."
Pénteken megvettem a GRP-met. Nagyon teccik, szerkezetileg nincs hibája, fesztelenít rendesen (nem sül el közbe), revolverez, elsüti a töltényt ahogy kell, úgyhogy műszakilag OK. Csak azt sajnálom, hogy ez már a sima repülő ütőszeges verzió, és nem az, amelyikben az ütőszeg csak akkor emelkedik a kakas elé, amikor az elsütőbillentyű hátrahúzott állapotban van. De mindegy így is örülök, hogy megvettem.