Jah, hát azt sehol sem írtad, hogy a dízel 110 lóerős...
De különben így már mindjárt nincs is semmi extra benne, hiszen ilyen kis lökettérfogatú dízelre már nem lehet akkora púpot rakni, szóval akár egy 110 lovas benzineshez képest sem lenne túl nagy a különbség, szvsz.
Viszont a fogyasztásukat városban vagy lassú országúti tempóban össze se lehetne hasonlítani :)
Na az biztos! :) kicsit nem vagyunk elrugaszkodva a valóságtól? :) józan paraszti ésszel senki nem azon gondolkodik hogy nem ideális fordulatszám tartományban milyen lehet 2 autót összemérni. szerintem...
Mi Fastcarral az Alfa talin olyan versenyt akartunk csinálni, hogy 5-ösben gyorsultunk volna kb. 20 km/h-tól, ő a GTV-vel, én a CTR-rel. A TotalCar fel is akarta venni, de aztán gyorsan besötétedett és elhalasztottuk. Az azért betegebb vetélkedő lett volna. :-)))
Sziasztok!
Nem akarom felhánytorgatni a leon vti vitát, de most olvastam, az egyik hozzászólásomat idéztétek ezen a topicon. egész pontosan a 300NM vs 150 NM-eset. Nagyon helyesnek tartom ha a szürkeállományunkat dolgoztatjuk, de szerintem egy gyakorlati teszt is simán megtette volna, két topiclakó a fenti autókkal és onnan kezdve nem szívó vs turbós ellentét lenne. mindkét autó nagyon szuper, eltérő előnyökkel és hátrányokkal... habár az enyém sajnos (:) jelentősen eltér a példában felhozott leontól, azért szívesen vállalom a megmérettetést, már csak a poén kedvéért is.
Lmr
Csak azért, mert a dízelnél 3000-es fordulatszámtartománnyal számoltál, holott ha 4000-nél adná le a max teljesítményt, akkor a maximum nyomatéka 138 lóerővel 242 Nm lenne! /ha el nem számoltam :)/
Tehát elég furcsa lenne ehhez egy 240-es maximum nyomaték :)
Gondolom, a max teljesítményhez tartozó fordulatszám jóval több, mint 4000. Ha nem, akkor meg nincs 138 lóerő...
Egy nagy fenét. Ha a max. nyomaték azonos, akkor a dízel nagyon kikap. Ez persze logikus. Ha az átlagnyomatékuk azonos (ez a hozzáállás a dízelnek kedvez, mert neki púpos a görbéje jobban), akkor a dízelnél ugyanazt az átlagnyomatékot 3000-el szorzod, egy benzinesnél meg minimum 5000-el. Jobb benzineseknél inkább 7000-el. :-)))
Arról van szó, hogy ha van egy koordináta rendszered, ahol a vizszintes tengelyen a fordulatszám van, a függőlegesen meg a nyomaték (Nm-ben) és a teljesítmény (lóerőben), úgy, hogy a skála azonos (azaz a függőleges számegyenesen ugyanott van a 100 Nm, meg a 100 lóerő), akkor a két görbe pont 7120-ban metszi egymást (feltéve, hogy nem valami fostalicska dízelről van szó és elpörög addig). :-))))
"Szerintem így látszana az, amiről a topic szól: két, azonos teljesítményhez tartozó kétféle nyomatékgörbe közül melyik az erősebb motoré?"
Ez egyrészt értelmetlen, másrészt már válaszoltam rá. :-)) Két azonos teljesítményű motor közül a "púposabb", azaz magas fordulaton jobban letörő nyomatékgörbe a jobb, az fog jobban gyorsulni.
Viszont végeztem egy elég körülbelüli integrálást azonos árú autókra. Citroen C4 1.6 HDi vs. 2.0 benzines (138 lovas). Árban kb. azonosak. 1000-től max. teljesítményhelyig integrálva a benzinesnek 850 ezer adódott a nyomatékgörbe alatti terület, a dízelnél meg 660. Előző esetben 170-es átlagnyomatékkal számoltam (max. nyomaték 190Nm), utóbbi esetben 220-al (max. 240 Nm). Szerintem rendes voltam a dízelhez. És mégis. :-)))
Ha a teljesítményt arányosítom, akkor is egy picit jobb a benzines. Ez van. :-))
Azt is meg lehetne csinálni, és akkor a két nyomaték-skála aránya alapján arányítani a fordulatszám-skálákat. Így is a dízelé lenne a nagyobb területű :)
Bár ha valamit valaminek a függvényében mérünk, akkor az X értékkel kezdjük a rajzot, és nem az Y-nal :)
Úgy értettem, hogy a benzinesnek mondjuk tipikusan 6000-ig tartana, a dízelnek 4000-ig, és ez a két pont lenne egymás alatt :)
"Ha a nyomatek(NM) es a teljesitmeny(LE) gorbet ugyanabba a koordinatarendszerbe abrazolod (NM es LE skalazas ugyanaz), akkor a ket gorbe mindig a 7120-as fordulatnal fogja keresztezni egymast."
Ő két teljesítménygörbéről beszélt, nem pedig teljesítmény- vs. nyomatékgörbéről. Bár persze az sem ér össze, mivel nem azonso fordulatszámon adják le.
Amúgy szerintem max. nyomaték alapján hasonlítsunk. Abban az esetben is legalább úgy összeér. :-)))
Aha, kiválasztottad azt az egyetlen versenyszámot, ahol a szívó benzinesnek tuti nincs semmi esélye. Szerintem ár alapján érdemes kategorizálni, ebben az esetben fogyasztói szemszögből nézzük. Vagy lehet még lökettérfogat alapján, ez esetben mérnöki szemszögből hasonlítunk: az egyes technikákkal mit lehet kihozni egy adott lökettérfogatból.
Ez attol fugg hogy van skalazva a koordinata rendszer amiben a ket gorbet felrajzolod. Ha a nyomatek(NM) es a teljesitmeny(LE) gorbet ugyanabba a koordinatarendszerbe abrazolod (NM es LE skalazas ugyanaz), akkor a ket gorbe mindig a 7120-as fordulatnal fogja keresztezni egymast.
"A TDI motorok nem csak a vásárlóknak, de a gyártónak is többe kerülek (kisebb árrés)"
Szerintem a gyártók nem hülyék, hogy ne verjék rá minimum a többletköltségeket a vevőkre...
Én inkább pont nagyobb árrést tippelnék, de amúgy természetesen nincs konkrét infom...
"Ha ezeket a holmikat ráépítenéd egy szívómotorra (megfelelő konfiguráció mellett, pl. sűrítés), akkor azonos áron, azonos térfogatból kapsz egy motort, amit a tdi nem tud megfogni. ;)"
Pont ez támasztja alá, amit mondok, mégpedig azért, mert azonos lökettérfogatú, magasnyomású turbós benzinest drágábban kapsz, mint dízelt.
Na meg persze a két motornak semmi köze nem lesz egymáshoz, mert a benzines vagy kétszer erősebb lesz és kihasználva háromszor annyit fog fogyasztani :)