Konstrukciós jelenségnek tűnik - ilyen a zoomja, ha nagyon kihúzod. Egyáltalán nem hiszem, hogy a Te géped egyedi hibája. Nem könnyű olyan objektívet tervezni, amely minden körülmények közepette hibátlanul teljesít. Ha alaposan letesztelnéd, találnál még jónéhány "jelenséget": párna - hordótorzítás, felbontásromlás, sarkok életlenedése, stb. Minden zoomobi csak egy rövid tartományben hibátlan.
Huh ! Nem oan eccerű de tök jó ez a kamerázgatás.Már úgy értem, kamera tartás, mozgatás, megvilágítás, akksik és idők, kábelek és progik a szerkesztéshez...hátszóval nem uncsi az biztos. 750i -t vettem 1 hónapja, és naon teccik.Beltériben is teccik, egy db fénycső elégnek bizonyult egy kb. 15 m2-es teremben, de én inkább kültéren használom. Ott bámulatos, nem is értem, mit lehet ennél többet akarni. Persze addig jó a zsiguli, amíg bele nem ül az ember egy merdzsóba.... De tényleg max. elégedett vagyok, amire vettem arra tökéletes. Én erősen fülelem a motorzajt,de eddig nem hallottam.Talán süketszobában vagy színház csendjében kellene megpróbálnom de tényleg nem tűnt fel. Lehet, hogy van, ha feltűnik, megírom. Május 18-ig a Metro áruházakban Canon 750i 125 ezer, Panasonic GS17 100 ezer és adnak mellé 5 kazit is, Sony DCR-DVD92 150 ezer , ez dvd-re ír rögtön. Viszont Sony CCD-TRV238 csak 70 ezer, persze ez egy réges régi modell. Az árak persze alulról közelítenek az általam megadotthoz, úgy mint 124 999 és ilyesmi. Én most újra telepítem a Windowst, hogy a teljes vinyót használjam, teszek fel progit a kamerához meg a gépbe fájervájer :)) kártyát , mer az meg nincsen is benne. E havi kőccségem pedig lesz egy BP522 helyettesítő akksi a 1114 Bp, Bocskai 21-ből /az a bizonyos akksis weboldal/ meg a kártya és kábel meg pár kazi és kuss. Júniusban meg tán progi, táska, kazik. Ja, meg legkésőbb júliusban egy dvd-író is mer az se nincsen a PC-mben. Meg kéne nyaralni is -- hát nem eccerű az élet. Sziasztok! Gratulálok az ifjú apának!
Ma elvittem a hivatalos szervízbe Pesten (Camera Kft), sikerült a javító műszerésszel beszélnem. Nagyon korrektek voltak (az átvevő hölgyek is). A srác burkoltan ugyan, de elmondta, hogy ezeknél a masináknál jellemző a hangosabb fejdobmotor (9000 1/perc). Kicsit visszavett a mikrofon érzékenységéből, így valamivel jobb lett (bár még mindig nagyon érzékeny a mikrofon, a légy sóhajtását is felveszi). Nos, ezzel meg kell barátkoznom. Ezen kívül azonban nagyon jó masina ez, sok hasznos (számomra) okosság van beleépítve.
Ha valaki esetleg kinézte magának ezt a típust, ezzel a hibával (?) számolnia kell, de ugyanakkor kap rengeteg nagyon jól működő, hasznos szolgáltatást (pl: hardveres digitalizálás akár s-video, akár kompozit bemenetről).
Gondolkodom azon, hogy megpróbálom egy hangfeldolgozó progival kiszűrni ezt a nagyon jól elkülöníthető zajt. Ezt egyébként akár gyárilag is beépíthették volna az elektronikába (hiszen egy egészen jól funkcionáló szélzaj szűrő van benne).
Üdv a kislányos apukák klubjában! Én valószín?leg október elején leszek 2x-es... Addig is készülj a rövid éjszakákra:-))))))))) S használd ki a nightshot-ot, amikor kémleled, alszik-e, hogy fordult stb. Tkp a kamerád webkameraként egyben bébimegfigyelô is...
Sokszor úgy benéztem volna rá, alszik-e rendben de hát nem lehet olyankor ajtót nyinti... Bezzeg, ha akkor lett volna már kamerám...
Elöször is gratulálok Zeki! :D A többieknek meg köszönöm a hozzászólásokat.Persze ez nem jelenti azt,hogy ha valakinek tapasztalata van,ne ossza meg velem.
Kb. 3 éve amikor Én akartam venni wide elötétlencsét, akkor is egy kb. 20e Ft-os és egy kb. 40e ft-os volt.(Sony) A drágábban több és jobb minőségü lencsék voltak. A több lencsével jobban lehet korrigálni a torzítást és egyéb lencse hibákat. Az ár kb. arányos a minőséggel. A drágábbat vettem meg és nagyon elégedett vagyok vele. 0,7x-es 30mm-es tip:VCL-HG0730, de valószínüleg mar más típusok vannak!
Vchris! A említett szám:Clone6.66,az előadó a Monastery együttes.Mint említettem letölthető oldalunkról,a creative.netexpert.hu -ról.Keresd a download menüpontban.Szintén ott találod meg az "Apacsokkal Táncoló" című filmünket,ami szintén a kis "édessel" :) készült... Más. Új wide előtétlencse(no soligor :D)vásárlása előtt állok.Ki is néztem a sony vcl-0630s modellt(0.6x,30mm-es menet).Ennek ára kb. 23e Ft.felhívtam a Sony centert pesten,le akarnak beszélni róla,inkább a Sony VCL-DH0730-as modellt ajánlják.Ez mind szép és jó,csak a két "szemecske" között van 11e Ft diferencia... Gondolkozom,mi is lenne jó...
Nem, ez nem gyártási hiba, ez "normális jelenség" nekem is van a HC14-en.
Ez az optika sajátossága, a blende az áruló, nagyobb zoomnál bizonyos körülmények között. De ha TV-n nézed, az a rész már a nem látható tartományba esik, tehát csak monitoron látod a jelenséget! Ezért nem csinálnak ügyet ebből a kameragyártók. Meg szerintem pont emiatt, aki TV-n nézi vissza csak a felvételt, az sosem fogja észrevenni.
Hmmm. Hát nekem is "csak" HC14-em van, de én is meg vagyok vele elégedve. Igazából én szívesen maradnék a Sonynál kameraupgrade esetén, mert tényleg bevált, és szeretem, a gond csak az, hogy nemrég rádöbbentem, hogy mit jelent a 3CCD, abban meg a Panasonic a nyerő, mert a Sonynak csak egy 3CCD-s kamerája van consumer kategóriában, a HC1000-es horror áron. Remélem a Pana GS szériája elgondolkoztatja a Sony fejlesztőit is, nem csak a marketingeseket...
Mert ugye amiről többször írtam mostanság, képstabilizálásban a Sony a verhetetlen.
Ja, szabad megtudnom a VIVA klip előadóját, címét? Komolyan érdekel, mit lehet kihozni HC14-ből broadcast-on.
Találtam valamit a GS120-ban amitől most nagon megijedtem. Zoomolásnál, legtöbbször mikor már 7-10x-eres zoomnál jár a kép négy sarka besötétedik, és a végére a kép olyan lesz mintha egy távcsőből néznénk. Nem tudom miért csinálja, valamikor csak az egyik sarka lesz sötét. A napellenző az elején biztos nem, mert anélkül is csinálja. Feltettem ezt is a http://design-zone.uw.hu/ honlapra, teszt zoom néven.
Jó lenne ha rá tudnánk jönni mi okozhatja, mert ha ez hibának számít akkor vissza kéne vinni. :-( Most elszomorodtam. Eddig is láttam néha, de most volt egy kis időm és utánajártam. A honlapon a hoszabb videóban is van egy rész amikor ezt csinálja, akkor csak a bal felső sarokban, de akkor nagyon. A videókat bentről csináltam nyitott ablakon keresztül, a második felvételnél (teszt zoom, ahol mind a négy sarka befeketedik) annyira kinyújtottam a kezem, hogy nem volt semmi a kamera közelében, ami akár árnyékot is okozhatna.
Vchris! Csatlakozom hozzád,nekem is elfüstölt már egy 120-as samsung vinyom.Nem vinyo függő a dolog.Bár a Maxtor tényleg necces... Valamin ki kell spórolniuk,hogy megvették a Quantum-ot. :) Annyi az előny a Samsungnál,hogy 3 év a gari.És ez tényleg tök jó. Én figyelek arra,hogy fullra soha nem irom tele a vinyót.Amugy rendszeresen vágok itthon a városi tv-nek is.2 vinyom van,mindkettő Samsung.Egész jól begyalogultak,semmi gondom velük.A rendszernek 60 gb-os,a háttér meg 120 gb-s. 2.2ghz procival,meg 1 gb ram(egy modulos,erre nem árt figyelni szerintem) ehhez van egy pinnacle studio dv plus digikártyám.Annak idején (tavaly ősz) még 50 rugóért vesztegették.Nem bántam meg,aranyos kis dög... :) Igaz,ha 16:9-ben veszek fel,a kártyához adott studio 8 progi kalap szart sem ér... Premiere-el vágok legtöbbször,utó- munkát meg a Vegas 4 nyomja.Ez a recept nekem tuttira bevált.Ja,a kamcsim egy hc14-es Sony.Tudom,most sokan finnyásan elhúzzák a szájukat,hogy ez csak egy belépő szintü kamcsi,de higgyétek el,a képek elsősorban a fejben születnek!! Csináltam már klippet is vele,amit jelenleg a viva+ is nyom.Persze,majd én is szeretnék egy profibbat,majd ha úgy érzem,eljött az ideje.Jó,kellenek cullangok pluszba azért a kamcsihoz(wide elötét,tele,statív,stb.)de ha használjátok a fejetek,lehet ügyeskedni.Mi a csapattal csináltunk már házilag kránt is.Erről látható egy video az oldalunkon is. Meg az említett klip is.Szerintem ebben az egészben az a jó,amikor látom az arcokat a válaszra,amikor kérdezik,hány száz ezres kamerával dolgoztok?Én meg mutatom:szegény ember vizzel főz... :)))) Amugy majd ha jobbat veszek,valószinű az is Sony(ez nem reklám!!) lesz.Soxor olvasom itt a hozzászólásokat,"milyen kamcsit ajánlatok"?Tudom,sokaknak nincs lehtősége többet is hosszabban kipróbálni,de higgyétek el,még a Sony aminek a színvilága (meg a panasonic amiben még nem csalódtam) a legelfogadhatóbb.A jvc beltérben hajlamos "belilulni",a Samsungról nem írok inkább(volt szerencsém hozzá) a Canon kisebb szériáit nem igazán ismerem,de az Xl1-nél meg a white balance-al voltak érdekes dolgok...Igaz,ez a kamera fullra kézire állítható,ami azért tutti dolog.A mérete is penge,mert kellemesebb ezzel rohangálni egy hosszabb rendezvényen,mint egy betával... Persze,hibátlan dolog nincs a világon,de sokat megmagyaráz,hogy a videopiacon a Sony van jelen legrégebben.Asszem ennyi. A többi hulladék márkát nem is említem,annyira kritikán aluliak.
Szép ez a számháború, mintha a múltkor is valahova ide jutottunk volna ki.
Azonban felmerül a kérdés, hogy mindezek ellenére ha PC-n vagy megfelelő szoftverrel elemzi az ember a képet, már csak 130-160K effektív színes felbontás jön ki? Ez kb. az 540K-s CCD tudása, számításba véve némi remegés csillapító képességet is! És a 3x800e pixeles kamerák sem tudnak többet, annak ellenére, hogy TV-n tényleg szép részletesnek tűnik a kép. PC-n elemezve erre is fény derül, kiválóan látszik a mesterséges kontúrkiemelés a képeken. Szal inkább a manipuláció, marketing meg mittomén a fő fejlődési irány a kamerák terén, mint a tényleges hiteles képalkotás megvalósítása.
Egy fórumtag a múltkor megkért, hogy csináljak pár másodperces videót nappal, és lámpafénynél a GS 120-al. Ezt meg is tettem, és felfedezett benne egy érdekességet: Néha a fevétel egy része szellemképes. Kíváncsiak lennénk miért van ez?
Szerintem nagy valószínűséggel nem a kamera hibája, hanem vágás közben került rá. A felvételt Premiere Pro 1.5-el szedtem le a kameráról, majd a saját Encoder-el mpg2-be tettem. Mivel netre tettem fel, lehúztam egy kicsit a minőséget:
Azért a Maxtor nekem igencsak unszimpatikus. Persze, egy Seagatet is ki lehet nyírni, ha nem hűtik normálisan, de szerintem nem a videózás a legnagyobb igénybevétel. A mágneses hordozónak tök mindegy, hogy hányszor törlik le, a fej meg úgyse ér hozzá a lemezhez.
Minden kamera tudja a 16:9-et, csak kérdés, hogy hogy. Aminek a kijelzője is 16:9, abban a ccd és az elektronika ehhez van igazítva, de ami nem ilyen , az is tud kitakarással, vagy széthúzásal csinálni, amit utána vissza tudsz alakítani. Az egyik esetben a sorfelbontást nem tudod kihasználni teljesen, a másikba az "oszlopfelbontást". De attól még átlagfelhasználásra szerintem megfelel. A drágább kameráknál van olyan, hogy optikailag nyomják össze a képet, de az már profi kategória...
Hát igen, éppen ezért nem ajánlottam a rendszermeghajtóra való videórögzítést, mert ez a veszély sokkal nagyobb így. Bár mondjuk szerintem nem Maxtor-függő a dolog, mert az utóbbi időben nagyon sokaktól hallottam, hogy vadi új 100 giga feletti vinyó pár hét után füstölt... Ennyi a minőségről, a hihetetlen mérethajhászat ide vezet, hogy a vinyó, ami a legfontosabb adatok tárhelye, egyre megbízhatatlan. És hallottam már mindenfélét: volt akinek Seagate füstölt, volt akinek Samsung, stb... szóval szerintem az általános minőség süllyed egyre lejjeb.
Régeben jók voltak, a szerveremben egy 80 gigás ATA az elsők közül való, és még mindig hibátlkanul ketyeg. Azt hiszem, azon kívül, hogy tényleg romolhatott a minőségük, az is belejátszott az elhalálozásukba, hogy rendszersen teleírtam őket digizett anyaggal. Ennél gonoszabb igénybevétel kevés van: akár naponta teleírtam őket, majd leürítettem. Annyi hely meg nincs rajtuk, hogy töredezettségmentesítsem, ettől kezdve a fej nem győz eleget ugrálni.