A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Egy kalap sz a vectron konyhája ablak nélkül; nem megszokható. Felszállsz, elvezetsz, leszálsz, élvezet az semmi. Pár napja sziliztem kicsit, csodálkoztam hogy oldalra is van külvilág. Nagyot spóroltak. Arjon sünt a Siemens ezzel a ossal.
A vectronokon miért nincs oldalablak a vezetőálláson? Hogy lát hátra a mozdonyvezető ha nincs visszapillantó tükör(mondjuk a TRAXX-okon sincs)? Nem kellemetlen így vezetni, hogy oldalra nem látni semmit? Eléggé el van zárva a mozdonyvezető a külvilágtól, mert az előre néző ablak(szélvédő) is elég szűknek tűnik a fotókon.
A magyarokhoz kiadott sz@rcsi, a csehszlovak meg nekem tul van bonyolitva, sehol egy leiras valami orthodox nyelven es egyfolytaban veszfekez, ugyhogy a kezembe vettem az iranyitast.
Open Railshez 3D vezetőállás? Az nagyon jó lenne, mert a jelenleg legjobb msts-rw-cz-s csak a cseh OR alatt működik, én meg azt nem szeretem. Igaz, hogy átgányoltam már magamnak az övéket a sima OR-re, de azért egy vadonatúj 3D-s nagyon király lenne.
Vezetoallasrol lenne szüksegem jo felbonatsu fotokra, foleg amiken a kepernyok, az asztal matricai a kapcsoloknal stb. jol latszanak. Openrails-hez keszitenenk a vezetoallast. Mellekeltem egy fotot a jelenlegi allapotrol.
Nagy segitseg lenne.
(Persze olyan is jo, aki jar vele Sopronban es felengedne fotozni :))
Közben lehet hallani, hogy október 1-től megszűnik létezni az MRCE. Legalábbis a többségi tulajdonos japán Mitsui anyavállalat kvázi 'újrakalibrálja' magát, amelynek keretében kiszáll az európai mozdonypiacról, és eladja az MRCE részvényeit a Beacon Rail-nek. Gondolom a lízingeltetési jogokkal együtt, mert így nem kis űr keletkezne az európai mozdonypiacon, a legnagyobb lízingcég kiszállásával.
A járműparkot, így a Vectronok nagy részét is a Beacon, az Akiem és az ELL veszi át. Más gépsorozatokkal egyetemben, így az ES64F4 és U2 típusok nagy része is például az Akiemhez kerül. Magyarul valószínűleg nem sokáig lehet már látni az egyébként nekem mindig is tetszetős éjfekete Vectronokat...
Azért ebben az olcsósításban igen csak szerepet játszhatott a Bombardierrel folytatott verseny a 2000-es években, ahol a Traxx meglehetősen filléres típus volt egy cserében nagyságrendekkel komolyabb műszaki színvonalat képviselő ES64U2-höz/U4-hez képest. "Le is maradt" a versenyben a Siemens, eladott darabszámok tekintetében legalábbis biztosan.
Úgyhogy gondolom ezek után döntöttek úgy a müncheni nagyvállaltnál a 2000-es évtized végén, hogy akkor ők is inkább egy olcsóbb típus kifejlesztésére és gyártására fekszenek rá.
Aztán az inga mostanra meg nagyjából visszalendült, a Vectron még a rivális Traxx AC/MS 3 típushoz képest is olcsó és egyszerű, és mégis többet is adnak el belőlük azóta. Aztán ki tudja mit hoz a jövő, német vezérektől lehetett hallani, hogy az egyébként újabb 192-es sorozat már a 193-ashoz képest is komolyabb gyermekbetegségekkel küszködött, szóval mintha mindinkább visszafele esne a színvonal.
A sziliből is így lett Nemzeti mozdony. Igaz, annó 1450 volt mot. fesz. mellett 15 kocsival Kál-tól Füzesabonyig csak úgy tudta elérni a 120-at, hogy Fabony előtt van egy kb: 3700 m hosszú lejtő. A négy tengelyes eredeti svédacél ettől sokkal többet tud.
Meg az sem mimdegy, milyen az a vektron, mert van pár verzió.
Amit szeretünk benne, hogy tapad, jól megy. Amikkel én dolgozom, azok(nak egy jelentős része) viszonylag kényelmes(ek) is, meg a szoftver is stabil. Szívesen megyek velük, csak az egypálcás kapcsolókhoz ne kelljen hozzáérni, meg hát van pár funkció (ti. tévébe költözött kapcsolók), ami a can-bus fetisizmus áldozata lett, mi meg nagyon hiányoljuk.
Amit nem, hogy egy olcsósított kacat, alsópolcos kezelőszervekkel, és kék-fehér csíkos teszkóminimál kabinnal.
Nyilván sok mindentől függ, hogy ki mennyire utálja, nagyon, vagy kevésbé, mert elég komoly a permutációs lehetőségék halmaza, az azonban tényleg irritáló, hogy fillérekkel olcsóbban mérföldekkel jobb gépet adhatna ki a gyártója.
"A MÁV-Start már megkötötte a keretszerződést 115 Vectron mozdony megvásárlására, ebből most 50-et hívunk le. Itt a finanszírozás forrása az Eurofima Európai Vasúti Gördülőállomány-finanszírozási Társaságtól származik, a kormány határozatában jóváhagyta a MÁV hitelfelvételét."