Új Néplap 2005. 01. 18. Bevételpótlás tanácsnoki címmel A négy tisztségviselő és a hat bizottsági elnök kivételével valamennyi közgyűlési képviselő tanácsnoki címet visel a szolnoki közgyűlésben. A közgyűlésben helyet foglaló képviselők alapilletménye 116 ezer forint. Valamennyiük számára kötelező részt venni legalább egy bizottság munkájában, ez 50 százalékos pluszilletménnyel jár. A bizottsági elnökök kiegészítő illetménye 100 százalék, azaz ők 232 ezer forintot kapnak. ... FÖLMERÜLT AZONBAN AZ IGÉNY A KIESETT JÖVEDELEM PÓTLÁSÁRA. A közgyűlés novemberben a négy tisztségviselő és a hat bizottsági elnök kivételével minden önkormányzati képviselőt tanácsnokká választott, ami a képviselői alapilletmény plusz 100 százalékával jár, így ők is megkapják a 232 ezer forintot.
Kiderült, mire kell a forrás iskolabezárásokkal, kommunális adóval! GYALÁZAT!
:(( Vagy lehet, már lenne engedélyezetett (?) terve az M4-nek.
Mindenesetre olyan prominesek kellenének, akiknek már rögvest az elsö évben van elképzelésük arról, hogy mit akarnak 4 év alatt csinálni. Végül is a pályázatuk (programjuk) valahol erröl szólna. Na most csöppet átmentem demagógba:))
Demagóg 2. Szerintem a kilencvenes években meg az volt a baj, hogy a leépülés effektus elfogadva igazán a városvezetök nem mertek maguk belemenni a sürübe. Így át is lépett rajtunk a (globális) fejlödés nagy hulláma:(
Ha meg nem kapcsol magasabb fokozatba, akkor lesz is (már elszállás).
Azt gondolom, hogy Közép-Európában román és a szlovák adócsökkentési tények után illö volna lépni (vagy akár kellett volna még tavaly lépni).
Ez olyan szerintem, hogy az ipari park vonatra igazán a kilencvenes évek elején kellett volna felülni Szolnoknak. Ha akkor felül (vagy jól ül rajta), lehet, hogy itt készülnek a hütök:))
Másképp fogalmazva: Nem biztos, hogy egy elcseszett 3 év után a célegyenesben lévő éles kanyar előtt kell "magasabb fokozatba kapcsolni", mert abból csúnya elszállás lehet.
Hallatlan izgalmas már magának az adócsökkentésnek a gondolata is. Csak az ilyesmit nem 1 évvel a választások előtt célszerű kitalálni, ráadásul ötlet szintjén. Ez a "Durrbele" bukott meg Szolnokon is, igaz ellenkező előjellel. Ezt még Megyónak kellett volna jó régen elkezdenie, hogy a gyümölcse beérjen. Csak nem volt rá bátorság, akarat, karizma, vagy mittudomén mi. Odáig rendben van, hogy ha csökkennek az adó és járulékterhek akkor egyrészt nő az adózási fegyelem, másrészt felpörög a magánszféra, és ez a kettő együtt alacsonyabb adóteher mellett hozhat ugyanannyi, vagy több bevételt (ez utóbbit azért nem hiszem). Csakhogy ennek van egy kifutása, és a kampányhajrá ürességtől kongó államkasszával nem egy életbiztosítás egy kormánynak. A gazdaság nem olyan mint egy Ferrari: fölengedem a kuplungot, és máris 250-nel repeszt.
NAhát, terjed a PEM. NEm messze tölünk (már Szolnoktól) van egy városka, ahol szintúgy maximálisra kivetették a kommunális adót. (Persze ott ennek kapcsán eltörölték a szemétdíjat, mert megtehették, ugyanis a városüzemeltetést önkormányzati cég végzi).
Na ezen városka lakossága is fel-felveti: nekünk miért kell ezt fizetni? Akciózhatnánk, ha a szolnokiaknál ilyen gyorsan visszavonták:))
Jó hatással van ez a döntés láthatóan az alföldi városok fejlesztésére is.
Megint más: a RRt. nyilván nem engedte volna el nekünk a szemétdíjat:))
,,ha tudunk bármilyen jó megoldást, akkor nem kell várni, nincs az leírva sehol sem, hogy adójogszabályt módosítani csak év elejei hatályba lépéssel lehet. "
Ezt ismerve, itt Szolnokon is csupa GYF csapatjátékosok ülnek:))
Az a szavazás igazából nem sokat ér, ugyanis eddig kábé 35-40 szavazat született, és ezt szerény számításaim szerint 4-5 ember produkálta többszöri lehetőségével élve, tehát csak azon múlik az eredmény, hogy ki a szorgalmasabb.
Ezért mondom, meg kéne fogadnia egy igyazi e-ön kormányzatnak Kumin Feri szakdolgoztából azt a javaslatot, hogy megfelelő anonimitást biztosítva identifikáltan regisztrálni (legalább egy reprezentatív mintaszerű) néhányszáz várospolgárt, ha egyáltalán lehet reprezentatív a netezni tudók tábora, és rendszersen bombázni őket véleménynyilvánításos szavazással.
Na, az már aztán lenne csak az igazi városkommunikáció!
A dologban az a bombasztikusm hogy egyáltalán nem megvalósíthatatlan, még pénzügyileg sem.
Mindig mondom néktek: Lehetetlenség nincs, csak tehetetlenség.
Kendnek nagyon megy az írás, amióta kreatív városvezetői ötletekkel lemosta a mostani listavezetőket:)) Így tovább. Sokan állnak mögötted! (Új Néplap on-line adatok: a netes szavazók között javaslataidat 19, illetve 34 százalék támogatja)
Tényleg érdekes volt visszaolvasni a közel 2 évvel ezelőtti diskurzust.
A Sz@lon fényezéssel nem teljesen értek egyet, és ez a vita nem csak erről (civil politizálás) szólt, habár a párhuzam a két évvel korábbiakkal mindenképpen ordít.
Tusa, ne gondold, hogy én a pártok realitásérzékét értékelem, ezt határozottan visszautasítom. Magam is úgy gondolom (ha úgy teszik ebben most egyetértek Sarkannyal), hogy a város "menedzseléséhez" szükség van a civilek véleményére, kvázi "pártatlan/pártmentes szakértelmére". Csakhogy én ezt mondtam két éve is, Sarkany meg nem. Ezért örülök a pálfordulásának, és remélem kitart új véleménye mellett, és jövőre együtt tudunk majd ebben működni. Úgy látszik neki szüksége volt egy vargabetűre.
Ha jól értem, és remélem igen, Sarkany most valóban egy, a város vezetését befolyásolni képes civil szerveződést kezdeményez, amit a magam részéről csak üdvözölni tudok, mindössze sajnálom az elvesztegetett utóbbi két évet. Azt, hogy ezalatt a nihillista, totálisan mindent tagadó megjegyzésein kívül nem hasznosította magát kellőképpen.
Egyet megválaszolok ))))))), a többit magad is megfogod, ha a kérdések mellé elovasod Tibra 1333. válaszát, aki szerintem vette, hogy miról írok!
Szerintem a fórumokon két markáns véleményegyüttes jelent meg a kommunális adóval kapcsolatban (leegyszerüsítve):
1. Az "engedetlenek", akik elutasították a rendeletet! Ez a csoport sokszor megkapta a következQ vádat: csak tagadni tud, a kreativitásuk ennyire terjed.
Ez a csapat az adó visszavonását sikerként (talán a sajátjaként is) értékelte.
2. A Tiborcsik nevével fémjelzett reformáljuk meg a kommunális adót ("Tiborcsik szellemi köpönyege"), mert a város fejlQdéséhez szükség van új bevételekre!
A rendelet visszavonását a pártok realitás érzékének visszatérteként értékelték, szerintük a PEM túlértékeli önmaga szerepét. Ennek a csoportnak közel áll a véleménye a pártokéhoz: a PEM néhány hQzöngQ gyülekezete, valós tevékenység nélkül!
Hangsúlyozom ez egy leegyszerqsített története annak a bizonyos hétnek, de ha végigolvasod az összes fórumot, akkor te is ezt szúröd le!
Pl: a politikai pártok az önkormányzatban ne egymást akarják legyQzni, hanem a polgárokat meggyQzni, megkérdezni.
Ezek álomszerü, nagy szavaknak tünhetnek, de a kommunális adó után remélem, az iskolabezárásokkal kapcsolatban is rájöhetnek majd nemsokára a "hatalom gyakorlói", hogy meg kellett volna kérdezni az iskolahasználókat is!
"Ne érts félre, de szokatlannak tartom, hogy "eszközhöz" (szellemi tőke) keresitek a célt, és nem fordítva."
Valóban nem értesz, vagy nem akarsz?!
Én azt a kérdést tettem fel, hogy van-e szellemi potenciál (ESZKÖZ) a véletlenül összetalálkozott emberekben arra, hogy a passzív ellenállást minQséggé változtassák.