Az állomáson valóban egy ABmot motorkocsi van, de a régi barcsi nyomvonal mentén továbbmenve az egykori bodvicai megállóhely és a Kerka-híd után megtaláljuk a gőzmozdonyt is:
A régi Nagyatád-Barcs vasút nyomvonala mentén, a szoborpark mellett van kiállítva ez a 275-ös mozdony
Nagyatádi emlékünk.:
Szólnak az állomáról, hogy menjünk már ki mert X.Y. százados elvtárs ( a népköztársaság örökös századosa tipúsúból az egyik) igen elázott.
Kimegyünk s Ő imigyen magyarázza a sajnálatos eseményt :..."....Tudjátok az volt a baj, hogy kevertem. Teljesen összezavarodott a belsőmben az 9 nagyfröccs azzal a 14 kisfröccsel...."
Kösz, én nem láttam ezt, egy "kollégát" vezényeltek át Nagyatádra Miskolc mellől, őt biztatták a tisztek ezzel. Az igaz, hogy mondtak azok mást is, amiről ott helyben is tudtuk, hogy mennyit ér...
>A szakasz megmaradásának okát úgy hívják: Nagyatádi Konzervgyár. Boldogult katona koromban mást is hallottam:
Ott van a seregnek valamilyen stratégiai élelmiszer raktára, állítólag a tehervagon lemegy a föld alá.
Kár azokért a somogyi vonalakért.
Nem semmi lehetett azokban az erdőkőn át zakatolgatni, a még meglévő fővonalon máig megvan az ÉLMÉNY.
A nagyatádi vonalra mekkora igény van, forgalom, nem akarom megszüntetni, csak azt is hogy megvágták.
Itt van a legelső program összeállítás május 15-re.
Mindezt részletesen kidolgozva feltesszük mind a www.fejer-tura.hu, mind a www.turistamagazin.hu oldalra.
1. Pátka - Lberény - Sukoró - Pátka 45 km (Sukoró beiktatása új)
2. Pátka 10
3. Lberény 10
4. Különvonat 2 fordulóban
5. Futapest - Pátka Cross-futás
6. Pátkán sárkányrepülés, hőlégballon, sport
7. A Pátka-Csákvár irányba tervezett biciklis túrát nem rendezzük meg.
... a Kaposmérő és Középrigóc közti 50km pedig 1979-ben szűnt meg, ha minden igaz." Egy gyerekkori emlék innen, hogy kocsival megyünk Kaposvár felé, egyszercsak apám hirtelen fékez és mérgelődik, a frász jött rá, mert minden "előjel" nélkül sinek voltak keresztben az úton. Ez 1982-ben kellett, hogy legyen. (Akkortól jártunk erre.)
... de hol a csudában fordúlt le a fővonalról dél fele? Az állomás után Kaposvár fele, ... Régen mentem már vonattal, de ha jól nem tévedek, az állomás nyugati (Somogyszob felőli) oldalán ágazott ki. Én is úgy emlékszem, hogy egy rövid szakasz még megvan csonkavágányként, talán valami rakodóval? (Ez utóbbiban nem vagyok biztos...)
Emlékeim szerint a fővonal ezen a képen valahol hátul a fák mögött megy. (Ez a fentebb említett átjáró.)
Köszi az infókat!
Nekem ezzel kapcsolatban Kertész István úr ígért holnapra telefont, de akkor legalább már tudjuk, hogy biztosan meg lesz rendezve a dolog.
Mint a Pátka-Lovasberény vonatozás, túranap, túraútvonal-avató, teljesítménytúra egyik rendezője (Máté István, Turista Magazin) minden kis- és nagyvasútbarátot szeretettel tájékoztatok arról az örömteli hírről, hogy
2004. május 15-én a Székesfehérvár-Lovasberény pályaszakaszon Turista különvonat fog közlekedni. A vonatozást a
Székesfehérvári Városi Természetbarát Szövetség (Asbóth Katalin 22/342-827),
a Fejér Megyei Természetbarát Szövetség (Bükiné Törő Ágnes) és
a Turista Magazin (Máté István 1/359-2402, 20/9133-899)
közösen szervezi.
A túranap Székesfehérvárról vonatozással indul. (Reméljük, hogy a MÁV Székesfehérvári Üzemfőnöksége idén - a tavalyihoz képest - korábban megadja a pontos menetrendet.)
Két 10 km-es és egy 40 km-es gyalogtúra mellett egy Pátkáról induló kerékpártúra is lesz.
Mivel pár napja volt a megbeszélés, ezért több konkrétumot nem tudok.
...hogy a Fehérvár körüli dombok idén is örömmel viszhangozzák a mozdonyfüttyöt... kérek mindenkit, figyeljétek a híreket, s gyertek vonatozni.
A nyáron kocsival jártunk arra, gyorsan kiugrottam kéregjegy után érdeklődni. Az állomásépület lefotózásán túl sajnos másra nem maradt idő... (Ja és az állomásépület melletti öreg fák odvaiban tanyázó 2-3 cm-es lódarazsak is támadásba lendültek, úgyhogy ezek is gyorsították a távozást... Ekkorákat még életemben nem pipáltam...)
Viszont az állomásépület nagyobbacska, talán ez is jelzi, hogy valaha Kaposmérő egy fontosabb elágazóállomás volt.
Egy időben hetente jártam a 41-es vonalon - mettől meddig az??? - és sokat gondolkoztam, hogy ugyan Kaposmérőnél - ugyan nem ismerem áthatóan a környéket - de hol a csudában fordúlt le a fővonalról dél fele?
Az állomás után Kaposvár fele, vagy hol, mert Kaposmérőnél közvetlenül kicsit völgyben van a vasút.
Engem természetesen érdekelne a dolog, ettől függetlenül nem hiszem, hogy el fogok menni, mert csak 11 után tudnék Ajkára érni...
Lovasberénnyel is ez volt a gond tavaly. Csak a "visszafelé vonaton" tudtam ott lenni, ráadásul szinte csak mentem és jöttem. Ennek ellenére nagyon tetszett, és szívesen mennék az idén is, bár biztos vagyok benne, hogy számomra megint korai lesz a különvonat reggeli indulása. :-(
Ja, beszéltem a szervezővel, bárkit szívesen látnak, kérlek benneteket, hogy jelezzétek ha részt szeretnétek venni egy kis vonatozáson! A mailomat itt megtaláljátok!
Visszafelé már csak a vasútbarátok lennének a vonaton, ekkor kedvünkre fotózhatnánk a vonalat és a vonatot!
Esetleg padrag felé is elmehetnénk, de ezt még tisztázni kell mert, régen járt arra felé vonat, meg a tartaléknak szombaton dolga is volna, ha kevesebb a melo akkor viszont élhet a remény!
"Ti adjátok hozzá a gépet, vagy Sm? Nem lehetne elintézni egy Púpost rá?? :-)"
Az ajka tartalék gép viszi majd a vonatot, ha minden igaz akkor az M47 1215 lesz az. Az igazság az, hogy még a SZÜ nem jelzett vissza,hogy tud-e kocsit biztosítani. Ha igen akkor lesz menet, ha nem akkor a természetjáró verseny már innen az állomástól indul! Tehát nem lehet púpost intézni rá, legalábbis így első blikkre nem lehet!
"Azt meg tudja valaki mondani, hogy a Csinger-völgybe mikor lesz különvonat?"
Már valamelyik topicon volt róla szó, 04.17.-én lesz a vonat! De még a szervezőt nem tudtam elérni, ha beszéltem vele leírom a vonat menetrendjét, illetve a részvételi feltételeket mert elsősorban a túrázók részére van a vonat, de egyeztetve biztos, lehet vonatozni.