Keresés

Részletes keresés

looksharp Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3621
Fogd már vissza magad egy kicsit...
Előzmény: Váci (3613)
uhi Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3620
Nem, a háromból csak egy száll le, és kettő marad. (Mert a mozdonyvezető és a kalauz is fent marad, az Utas cserélődik ki)
Előzmény: Váci (3613)
uhi Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3619
Ugyanaz, csak én két évvel később fotóztam, mint mdbz: addigra lenyírták a bozótot és kicsit kifestették a mozgonyt.
Előzmény: Törölt nick (3612)
M41 2127 Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3618
Megőrülök... Tudtam, hogy a végén erről is lemaradok... :-(((( Pedig még kéregjegy is volt. (Azért köszi, hogy megpróbáltad...!)

Az igazat megvallva ezen mostmár nem lepődök meg annyira, tekintve, hogy az utóbbi hónapokban tucatjával szűntetik meg a jegykiadást a kisebb állomásokon... :-(((((

Ez az 50 perc mindenesetre nagyon durva. Jó lenne valami értelmes magyarázat rá...

Mi kb. egy éve utaztunk Villánytól Sellyéig (nem az említett vonattal), akkor kb. 3-4 emberke volt rajtunk kívül...

Váci!

A 62-es Neked hazai (vas)pálya. Mely szakasz kapta ezt az újabb lassújelet?

Előzmény: Váci (3614)
Váci Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3617
OFF
Sokáig én is csak irigykedve néztem, hogy miként illusztrálják mások a hozzászólásaikat, aztán gondoltam egyet, nyitottam egy (tér)képtárat, és azóta "boldogitom" a társaságot a térképeimmel. Úgyhogy HAJRÁ!
Előzmény: Ekornél (3616)
Ekornél Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3616
Utólag elgondolkodtam a dolgon, hogy lehet a kettő egy és ugyanaz. Megkérdezem a barátaimat, mert ők mesélték a bozótban álló gőzös történetét, és lehet hogy nem tették hozzá, hogy a szoborpark bozótjában áll!:-)
Az AB viszont kint van a vasútállomáson, szép példány. Sajnos és béna vagyok ahhoz hogy belinkeljem a fényképét, de ha kéri valaki, elküldöm emailban!
Előzmény: Törölt nick (3612)
division by zero Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3615
Nekem volt szerencsém utazni egyszer 38112-vel, kb 20-an voltunk a vonaton -na jó a vonat az túlzás, szóval a szóló Bz-n :-), ebből 2 ment Siklósra a többi tovább utazott. A várakozásra kényszerített továbbutazókat a vasutasok igyekeztek beterelni az állomás melletti étterembe, így csak egy dologra tudok gondolni: az étterem fizette le az illetékeseket, hogy álljon már meg a vonat egy ebéd idejéig...
Előzmény: v_peti (3609)
Váci Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3614
M41!

Akartam Nektek hozni jegyet, de a váróterem ajtaján cédula: "A jegykiadás szünetel. Jegyét a vonaton...stb."

Persze nem értettem a dolgot, mivel benn több vasutas is "kávézgatott", köztük az állomáskezelő (?), az utazószemélyzet, meg még egy számomra azonosithatatlan funkciójú ember. Próbálkoztam náluk, de elhajtottak.
Aztán hazafelé felhivtam Vaskalap barátomat, hogy ennek mi lehet az oka. Azt mondta, hogy a "SZESZÁnak nem éri meg a jegykiadás", a "forgalomnak meg semmi köze hozzá, nem kötelessége". Ezt persze nem egészen értem... Azt meg pláne nem, hogy egy forgalmistának mi lehet a dolga egy kvázi-fejvégállomáson, ahol megfordul napi 5 ingavonat... Emellett valóban már nagy teher lehet a jegykiadás, ami egyébként valóban felesleges, mert a jegyvizsgáló is el tudja végezni minden további nélkül...

Előzmény: M41 2127 (3601)
Váci Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3613
"Siklós egy nagyobb település a vonalon. Lehet, hogy kicserélődik az utazóközönség"

Peti, peti! Nem beszélgetsz mostanában túl sokat looksharp-pal? :-) Ebben a mondatodban arra gondolsz, hogy a 3 emberből leszáll 2, majd helyette felszáll másik 2?

Előzmény: v_peti (3609)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3612
Ez mit jelent, két gőzös van ott tényleg, vagy csak egy és az emlékek csalnak? :) Mdbz képe a bozótosról első ránézésre ugyanazt ábrázolja, mint Uhi fotója.
Előzmény: Ekornél (3599)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3611
Ó, legalább rendbetették, ez nagyon jó!
Előzmény: Mad Scientist (3592)
M40 120 Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3610
Üdv !

Nem csak B.A. ott a plusz tényező, hanem annak idején amikor Gádoros-Gyopárosfürdő szakasz nagyrészén kitűzték a 10-es lassújelet, nagynehezen kapott a vonal jópár millió plusz pénzt, ez sokat javított a helyzeten.

96-97-ben a menetidő 100 perc volt, és ekkor még nem létezett az említett lassújel, majd eztán 2 óra fölé nőtt a menetidő. Majd leállt a forgalom a felújítás idején. -A vonatpótló menetideje 57 perc volt.- Ezután kezdődött el a vonal fokozatos "felújítása" B.A. munkájával, ami még most is tart. Tömören ennyi, bővebben majd mástól.

Előzmény: division by zero (3603)
v_peti Creative Commons License 2004.03.31 0 0 3609
Siklós egy nagyobb település a vonalon. Lehet, hogy kicserélődik az utazóközönség, így túl sok embert nem zavar. De ez csak tipp. (Lehet, hogy némileg vonzóbb lenne, jobb menetrenddel.)
Előzmény: Törölt nick (3604)
M41 2127 Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3608
Köszi, hogy beraktad!

Most igazából nem is tudom, hogy örüljek vagy bánkódjak... (azért egy kicsivel talán inkább az előbbi... :) )

Mindenesetre arra a megjegyzésedre miszerint 4000km felesleges vasútvonal van hazánkban, azért reagálnék/kérdeznék egy gyorsat?

Te tényleg azt gondolod, hogy mind a 4000km vasútvonal felesleges? Csakazért mert mellékvonal, már dobjuk is ki?? :-(

Előzmény: Törölt nick (3607)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3607
M41 2127 kérésére egy átmásolat :......:-))

traficc válasz erre | adatok | e-mail 2004-03-30 19:59:57 (116225)

A minap belinkeltem egy törvénytervezetet. Felhivtam a T. asztaltársaság figyelmét a 15. szakasz 2. bekezdésére.
ahogy eddig olvastam, nem igen ütötte meg a fületeket (képzavar) e bekezdés vasútvédő kitétele, kicsengése.

Hogy ez a bekezdés mit keres egy autóbuszközlekedésről szóló törvénytervezetben, azt majd vitatják a jogelmélettel és jog koherenciával foglalkozók, mi most nézzük ennek a bekezdésnek a vasútra néző pozitiv hozadékát.

Nem tünt fel az uraknak .."...járati engedély csak az érintett települések önkormányzatával történt előzetes egyeztetés alapján, ........kitétel ?

Tessék csak végig gondolni ezt !
Ez egy kimondottan vasút VÉDŐ bekezdés.

Tételezzük fel, hogy valaki (miniszter vagy akárki) meg kivánja szüntetni (az egyébként valóban felesleges) 62-es vonalat.

Először is a törvény hatályba lépését követően NEM teheti, csak ha a pályavasút kéri !
S mi van akkor ha a pályavasút nem kéri ?
Erről nem szól a fáma .
Tegyük fel, hogy kéri a pályavasút a minisztertől, hogy szüntesse meg a 62-est mert a bevételek csak a kiadások 2%-át hozzák.

A miniszter megteheti, elrendelheti a vonatpótlózást ?
Nem !
Előbb be kell kérnie a 62-es melletti 24 település jegyzőjének irásbeli beleegyezését.

Nem tudok elképzelni olyan ügyet (beleértve még a háborúba lépés ügyét is) amiben 24 magyar település vezetősége egyet értene.

Tehát ez egy olyan taposó akna a következő közlekedési miniszterek, MÁV Vezérigazgatók útjára telepitve amire biztosan rálépnek közülük páran.

Mondjuk a 24 jegyzőből 5 nem adja meg a hozzájárulását.
Akkor mi van ?
Erről egy szót sem ir a törvénytervezet.

Van szankció ?
Nincs.

Fizet akkor automatikusan az adott önkormányzat a pályavasútnak veszteség pótlást ?
Nem.

Más szerszámával küzdeni esete most törvénytervezetbe beépitve.

A 4000 km-nyi felesleges vasútvonalunk evvel az egyetlen szakasszal több éves haladékot kap (ha elfogadják ebben a formában a tervvezetet és törvénnyé emelik) mert hosszú ideig nem tudnak semmilyen vasútvonalat megszüntetni.

Ez bizony gúzsba köti nem csak a mostani de a későbbi MÁV Vezetők ill. a mindenkori Közlekedésügyi és a mindenkori Pénzügy miniszter kezét is.

Ime a passus :

15. §
(
(2) Országos közforgalmú vasúti személyszállítást helyettesítő autóbuszjáratra, amennyiben annak engedélyezését - külön törvény alapján - a vállalkozó vasút, illetve a vasúti társaság saját gazdasági érdekeire tekintettel kéri, járati engedély csak az érintett települések önkormányzatával történt előzetes egyeztetés alapján, az (1) bekezdésben foglalt feltételekkel adható ki.


M41 2127 Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3606
"Látszik, hogy ott nem B.A. a pályamester :-((("

Tényleg nagyon szép, ami ott történik. Régebben még be akarták zárni, most mág láss csodát, még fejlődik is a vonal!
Csak így tovább!!!

Szvsz a 62-esről viszont már lemondtak az illetékesek. Lehet, hogy csak valamilyen ürügyre várnak, mint a anno a 64-es esetében, hogy bezárhassák a vonalat... :-(((
De az is lehet, hogy tévedek... (remélem)

Előzmény: division by zero (3603)
M41 2127 Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3605
"Abban a pótlékban, amit kaptam a 38115 3óra 37perces menetidővel szerepel, nincs benne 26 perces középrigóci tartózkodás..."

Jogos! Addig forgattam a régit és az újat, míg sikeresen összekevertem őket...

A 38112 már a pótlék előtt is ennyit állt Siklóson. De mi a francért? Ha jól látom, nincs ott kereszt...

Előzmény: Törölt nick (3604)
Törölt nick Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3604
A 38115 már-már Guiness-rekord gyanús a maga 4 óra 21 perces menetidejével (101km), még akkor is, ha ebben benne van egy 26 perces középrigóci ácsorgás.
Abban a pótlékban, amit kaptam a 38115 3óra 37perces menetidővel szerepel, nincs benne 26 perces középrigóci tartózkodás...
A legtetűbb a 38112 a maga 4óra 18 perces menetidejével (igaz, 50 perces siklósi tartózkodást tartalmaz).
Előzmény: M41 2127 (3602)
division by zero Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3603
Látszik, hogy ott nem B.A. a pályamester :-(((
A vasutasban tegnap már szóbakerült 147-esen a 1998-99-es menetrendben 1:20-1:28 volt a menetidő Szentes-Orosháza között, ma 1:08-1:14!
Előzmény: M41 2127 (3602)
M41 2127 Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3602
Ha jól látom a menetrendi pótlékban, a 62-es vonal koporsójába ismét beütöttek egy szeget... :-(( A felső szakasz (Sellye-Középrigóc) gondolom kapott egy újabb 20-as jelet...

A 38130-nál 27, a 38112-nél 24, a 38114-nél 21, a 38136-nál 27, a 38119-nél 27, a 38135-nél 27, a 38115-nél, a 38131-nél pedig szintén 27 perc a menetidőnövekedés.

A 38115 már-már Guiness-rekord gyanús a maga 4 óra 21 perces menetidejével (101km), még akkor is, ha ebben benne van egy 26 perces középrigóci ácsorgás.

Sajnálom nagyon ezt a vonalat, de ilyen menetidővel már egyre inkább "hasznavehetetlenné" válik, szvsz... :-(((((

M41 2127 Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3601
OFF
Nagykerekiben van még jegykiadás?
ON
Előzmény: Váci (3600)
Váci Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3600
Helló!

Valóban Debrecenben jártam, a 6 részes Md-t pedig Sárándon láttam. Nagykerekiből jöttem visszafelé, Sárándon kellett átszállni a Létavértes felöl jövő vonatra. Ez volt a szóbanforgó Md.

Ekornél Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3599
Sziasztok!

A nagyatádi AB motorkocsiról van két fotóm, aki kéri elküldöm.
Gőzös is valóban van Atádon. A művésztelepen kiállítottról csak halvány emlékeim vannak, de amit bizotsan tudok, az Atádtól délre van benn a bozótósban. Ottfelejtették. Azt hiszem 275-ös,de sajnos eléggé szét van rohadva, és várja sorsa jobbra fordulását

Előzmény: Törölt nick (3589)
M41 2127 Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3598
Ilyet mi is láttunk februárban, szintén Debrecenben. Sőt, ha jól emlékszem a két csatolt szerelvény mindegyike 6részes volt, tehát ez összesen 12...
Előzmény: looksharp (3597)
looksharp Creative Commons License 2004.03.30 0 0 3597
Én Debrecenben láttam 6 egységes MD-t, talán Füzesabony felől jött. Csodálkoztam is, honnan szedtek hozzá kocsikat... Bár elég nagy MD-döglés van arrafele is.
Előzmény: Váci (3595)
kktt Creative Commons License 2004.03.29 0 0 3596
Akkor már személyszállítás biztosan nem volt. Hogy a sínek meddig voltak meg azt nem tudom...

Ez biztos. Ha jól emlékszem, akkor is már csak az úton volt keresztben a két sín, a pálya már nem volt meg.
A Zselic túristatérképén 1905-1979 szerepel.

Előzmény: M41 2127 (3581)
Váci Creative Commons License 2004.03.29 0 0 3595
Sziasztok!

Klapperes, nem jösz Almamellékre? Küldj légyszives egy mail-t, mert az itteni mail-cimedről minden visszapattan.

Más. Tudtátok Ti azt (én nem), hogy még mindig jár 6 részes Md-motorvonat Magyarországon? Múlt csütörtökön utaztam rajta!!! Ki találja ki, merre jártam? :-)

Törölt nick Creative Commons License 2004.03.25 0 0 3594
"Idén valószinüleg nem a 2187-es Csörgő lesz rajta vagy tévednék?????? :-)))))))"

Nem tévedsz, Celldömölk aligha állít ki gépet Lovasberénybe. Meg aztán tegnap este éppen kinyúlt a gép a 8806-on. A számítógép meghibásodása végett a motort nem lehetett újra indítani, többszöri kísérletezés ellenére sem. Nem tudom sikerült-e délutánra megjavítani?

Titibi

Előzmény: klapperes (3593)
klapperes Creative Commons License 2004.03.25 0 0 3593
Üdv Mindenkinek!
Lovasberény újra?
Bbbbbbbbbbbbbbbbuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuullllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!
És irány a gyalogtúra, persze megint két kört menni a vonattal esetleg?! Idén valószinüleg nem a 2187-es Csörgő lesz rajta vagy tévednék?????? :-))))))) (2143???) Majd meglátjuk aznap reggel, az lesz a legbiztosabb!
Előzmény: nyomdász (3580)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.03.25 0 0 3592
Mdbz-nél van régebbi kép is, ahogy elbújik a fűben...

http://kep.tar.hu/mdbz/index.phtml?aid=27521321&pid=880499

Előzmény: Törölt nick (3587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!