Egy kivételes egyéniség kivételes munkásságának megtárgyalására hozom létre ezt a topikot. Legyen az bármelyik cégének bármilyen terméke, múltjának és jövőképének kritizálása, illetve azzal való szimpatizálás. Beszéljenek a tények helyettem!
Pozitív végkicsengése dacára tele van csúsztatásokkal és hamis információkkal. Kicsit jooban megválogathatta volna aforrásait, vagy jelezhette volna, hogy marhaság....
Vergődik az olajos, meg az ICE lobbi, az elektromos autó 90% hatékonyságú, a benzines meg jó esetben 30%, nincs ezen mit magyarázni, lehet tiszta árammal hajtani az autókat, az nem az autó felelőssége, hogy mivel állítják azt elő, a másik, az aksik alapanyaga nem alakul át CO2-vé, használat után újra felhasználható, ezért a bányászat, és a fémkohászat során keletkezett CO2 egy idő után erősen csökkenni fog. Az aksi gyártást meg lehet reformálni, a Tesla új 4680-as aksija a gyártás során sokkal kevesebb energiát igényel(száraz elektródás technológia), elég megnézni, hogy Berlinben mekkora gyárat építenek, 50GWh kapacitással, a töredéke az első Gigagfactory méretének, a kapacitása viszont nagyobb.
Érdekes cikk, az elektromos autók életciklus alatti károasanyagkibocsátásáról. Látszik, hogy mik azok a pontok, ahol beavatkozva a gyártásba tényleges eredményt lehet elérni a csökkentésben, és mik azok, ahol nem.
Globális Covid, gazdasági világháború, mindenféle anyaghiány és masszív drágulások (a betonvas 100%-ot drágult a tavasszal 600euró vs 1200euró- per tonna, szeptemberbe úgy nézett ki, hogy 10-15% esik, erre jött az energia drágulás és megint visszatért a tavaszi árra), klíma veszedelem, CO2 adó, ki a bánatnak van kedve új autót venni? Méghozzá drágán, mert minden autónak egyre csak nő az ára. Mindegy mivel van hajtva.
A csoport csak kiszállított 7.5 millió autót az idén. Kérlek magyarázd meg, hogy miért?
Diess túlélt egy újabb bizalmi válságot.... nem mondhatni, hogy sikerült bebetonozni magát a VW vezéri székébe, nehéz megszámolni az ellenségeit, bár van egy aduász szövetségese.
Nem csak a Teslával és a feltörekvő keleti autógyárakkal kell megküzdenie, hanem házon belül is a csalódott aspiránsokkal, akik joggal várhatták a kinevezésük, aztán a begyöpösödött ICE hívőkkel, akiktől csak kihalással lehet szabadulni, ám még a pénzt hozzák a cégnek, a szakszervezetekkel akik békésen dagonyáznának tovább a sok év alatt kiturkált pocsolyájukban, ám a tulajdonosok szeme előtt alighanem egy rémkép lebeg... ha egy napon leváltanák, másnap már a grünheidei Gigafactoryban kezdene Musk igazgatójaként és Ő vezényelné le a német autóipar agyagba döngölését.
"Elsőre annyit tudunk megállapítani a videóból, hogy az illesztések tökéletesnek tűnnek, minden elem úgy áll, ahogy Fremontban soha kell, bár a fekete szín ebben nem segít sokat"
Q3-ban már képesek voltak fele annyi EV-t gyártani ,mint a Tesla, igaz jóformán csak európai vevőik vannak, máshol nem eladhatók a nem túl sokat tudó VW EV-k.