Mellesleg, nyugodtan számításba lehet venni azt is, hogy a magyar családok nem kis részének négyszer ötezer forint "olcsóbb" (azaz, könnyebben kifizethető), mint egyszer húsz: négy havi büdzsére esik szét.
"Viszont még mindig nagyságrendekkel jobb, mint amire számíthatnánk a szélsőséges, ballibbant csőcselékből verbuválodott, hataloméhes Gyurcsány által vezetett kormánytól."
Az ilyen szűk látásmódhoz alacsony IQ és teljes fantáziahiány is kell.
Egy Budapest–Siófok úthoz négy megyei matrica szükséges: Pest, Fejér, Veszprém és Somogy megyei – mondta az Indexnek Róna Márta, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kommunikációs vezetője.
A szaktárca több kérdésünkre - például arra, hogy hány autós jár jobban az új rendszerrel és hány rosszabbul - már közel egy hónapja adós a válaszokkal. Ezeket újra feltettük, illetve rákérdeztünk arra is, hogy a 20-22 milliárdos többletbevételi terv pontosan milyen elemekből áll majd össze. Amint befutnak a válaszok, közöljük.
Én például választhatok az országos 43.000 HUF, a tízmegyés 50.000 HUF között, de ha nem akarok gyorsan elköteleződni és hitelezni az államnak és darabolom majd a lovettát, akár 20 x 2900-at, azaz közel 60 ezret is fizethetek.
Mivel a topik arról szól, amiről a cikk, hát... :-))
Szerinted hazug, csak éppen nincs igazad. A cím természetesen célzatos, minden újság mindig így csinálja (az MH és az MN is), hogy az olvasók elolvassák. Ettől még a cím teljes egészében igaz.
Több napig tartó blokádot szerveznek: A Megye matricával a legtöbb autós jól jár!A Balcsira eddig sokkal többe került a leutazás mint ez évtől!3 matrica és lent vagy,rosszabb esetben 4 az is csak évi 20 rongy!
Maga az érthetetlen, hogy miért megyei matricák és vajon miért azonos összegűek.
Igen. Azt hiszem ez egy alapvető probléma, amiből lesznek még gondok, mert hiába okos az alapötlet, nem lesz könnyű moderálni, finomítani, értelmesebbé tenni. Lehet, hogy bele is bukik (no, nem a kormány), hanem az egész új rendszer.
Mindig mondtam:
Ha gyorsan kell év elején a zsozsó a budzsének és tényleg okos és hatékony megoldást
keres, ami mindenkinek jó, akkor
vigyék le az éves országos árát 20 ezer forintra és emeljék meg a 10 napost 5000 forintra. Slussz. Több matrica nincs.
Egyszerű, kedvez a legtöbb magyar autósnak, és olyan pénz áramolna be
azonnal, hogy nem bírnák hova tenni (de:-)) Később, az év folyamán meg a külföldi turisták pengetnének az ötezreset, mert az átutazó vendégmunkások valszeg megvennék az évest.
Egyedül az a magyar honfitárs szívna, aki évente valóban csak egyszer vagy kétszer használna autópályát, az beülne a haver matricás autójába. Vagy bliccelne. Vagy kipengetné neki az anyós, ha már meglátogatják.
Minden cikknek arról kell szólnia, amit az olvasók tudni akarnak, és most ez egy elég központi kérdés. A sok róla szóló cikk erősen hozzá fog járulni, ha ezt az ökörséget legalább sikerül kiszedni a rendszerből. Igen, azt támogatom, hogy a sajtó tárja fel egy ilyen elkapkodott, előkészítetlen, hibás módosítás minden baját.
Már számtalanszor megbeszéltük (csak te is olyan vagy, aki berobban valahova, fogalma sincs, miről volt szó az elmúlt napokban, csak nyomja a magáét), hogy az egyszerre bevezetett két módosítás közül (1. megyei matricák, 2. fizetős elkerülők) az elsővel, bár vannak gondok (nevezetesen pont ez a megyehatáros dolog leginkább), mindenki jó módosításnak tartja. A másodikat viszont éppen ellenkezőleg ítélik meg sokan.
Mindenki tudja, az autósok is, hogy aki eddig évest vett, az jobban jár. Csakhogy kevesen vettek évest az autópályahasználók közül, az nagyon kisebbség. A cikkek tehát nem nekik szólnak alapvetően, hanem a széles tömegeknek, akik nem vettek évest, mert messze nem pályáztak annyit egy évben, hogy az megérje. Még egy Balatonra járó sem vett feltétlenül, hiszen szezonban vett hónapos matricákkal olcsóbbra jöhetett ki, attól függően, az év mekkora szakában jár le. Ez a cikk pontosan nekik szól, nem annak a kevés évesnek.
Igaz, tényleg arról kell szólni a (minden ballib) cikknek, hogy 5-15 helyett 10-20 ezet kell fizetni ezentúl az M7-esen munkába járóknak. Azt meg sem kell említeni, hogy eddig 40-et fizettek mindezért. És valóban a címet/alcímet is úgy kell megírni, hogy az egyszeri olvasó azt higgye, ezentúl minimum 20 ezerért jut le a Balatonhoz 3 helyett... és te még véded is... gratula... :P
A januártól bevezetett új útdíjrendszer egyik legtöbbeket foglalkoztató kérdése lett, hogy az M7-esen a Balatonhoz hány megyei matricával lehet eljutni.
majd idézet a cikk végéről:
Ugyanakkor az eddig megszokott 10 napos, havi és éves országos autópálya-matricák megmaradnak, vagyis továbbra is megvan a lehetőség arra, hogy az autósok egy 10 napos matricával fizessék ki a Budapest–Siófok utat (ez csupán 2975 forintba kerül).
Maga az érthetetlen, hogy miért megyei matricák és vajon miért azonos összegűek.
Mert az logikusabb lenne, hogy valamely autópálya szakaszok és az azokhoz vezető gyorsforgalmi utak lennének egy "matrica körzet". Pl. M1,M7,M0, satöbbi. Plussz, minden körzethez hozzátatoznak a Budapesti bevezetők és az M0. Valamint az ár is attól függ, hogy milyen hosszú az adott matricával igénybe vehető szakasz hossza.
Mert most a matricás rendszerről van szó, hiszen az az újdonság. Arról szól a cikk, a sajtó. Ha egyszer a cikk tartalma az, hogy megerősíti, hogy a matricákkal 20 ezer kell 05 helyett, akkor nyilvánvaló a cím is erről szól, nem pedig a cserebogarak hallhatatlanságáról. Ha a cikk nem térne ki a tíznapos további érvényességére, akkor jogos lenne a kritikád, így nem az. Ne az Indexszel perelj, hanem azzal a döntéssel, amelyik Veszprémet (meg általában, minden szomszédos megyét) ilyen eszetlen módon találta ki.