Az a baj,hogy árut szállitok és nagyon sok a megállás és indulás azért nem kevesebb a fogyasztás.Egy településen belül 4-5 megállás.Ha elindultam akkor már sietek egy kicsit.Nyáron nyaralás alatt 5 személlyel 6-6,2-vel is beérte.Meg is lepödtem rendesen tankoláskor.Miota meg van a busz (Nissan Primastar 9 személyes Long) azota mindenhova inkább ezt használom mint a Citroen kombit.
a 2001-es zárt kasznis Vivaró furgonomnak a hátsó ajtózára nem nyílik ki. Érdekes módon ha a kézi "kilincseket" mind két ajtón kinyitjuk belülről, akkor a két szárny kinyílik annyira amennyire a középen lévő zár engedi, de csak ennyi.
A helyzet az, hogy a kocsit kölcsön adtam egy rokonnak, és vele történt 1 órával ezelőtt a dolog, mondtam neki, hogy próbáljon meg WD-40-est fújni a kulcslyukon keresztül a zárba és úgy próbálja meg kinyitni, de ha ez nem segített, akkor odamegyek és megnézzük együtt mit tehetünk.
A problémát komplikálja az, hogy az oldalajtó kilincse már régen nem működik, ezért azt az ajtót nem is biztos, hogy kitudjuk nyitni. Tehát lehet, hogy pecabot módszerrel a vezetőfülke és a raktér közötti keskeny ablak kereten keresztül fogokt tudni operálni.
A legdurvább akkor volt, amikor kb. 3,5-4 tonna lehettünk a futóval együtt, amelyiken kb. 2,8-3 méter a ponyva magassága a földtől mérve. Akkor mentem 330 km-t és valami 50 liter gázolaj elfüstölgött... Az M1-esen Bp-t ehagyva Győr felé az első emelkedőn sírva mentem fel 4-esben, kamionok előztek.
Csak nézek ki a fejemből,hogy milyen fogyastásokat irtok.Nekem KCTuning álltal átproramozott 1,9-sem van (Long kivitel). De még amikor teljes terhelésen(12q-val) megpakolva sem tudtam 8 liter fölé vinna a fogyasztást . Pedig nem is járok lassan (országút 110-120 km,autópálya 130-145 km között).Amig 195/65r16c-s gumi volt fenn 7,2 l-rel is beérte . Most 215/65r16c-s gumival ment föntebb 7,6-8 l közé. Hiába eszik egy kicsivel többet mégegyszer 195-ös gumit nem rakok fel,mert a 215-ösel joval komfortosabb és rövidebb a fék út.
Hát mondjuk én inkább városban használom, 100 km-en elfogy egy tégla, ami 10 liternek felel meg ugyebár. Ha megrakott ponyvás utánfutót húzok, benyalja a 12-15 litert is.
Szeretném látni azt az automata váltós 2,0 traficot, amelyik 7 literrel közlekedik. Nekem a kézi váltós nem megy el 9 liter alatt, esetleg lejtmenetben :)...
Amíg jó, addíg szerintem remek. Mivek gyakorlatilag kézi váltó van rajta egy hidraulikus kapcsolóegységgel a gyenge láncszem a hidraulika.
Nekünk kb 180 000 km-nél kezdett hülyülni. Aszervíz rögtön egy misi körülre állította be az anyagköltséget, de itthon szétszedtük kicseréltünk két o gyűrűt meg a folyadékot és újabb 180-200000 km-ig elment.
Sajna ha megáll és sebességben marad, egy centit sem tudsz menni az autóval.
Nekem tetszett, különösen az, hogy megtanulja a sofőrt. Szó szerint.
A 2.0 motorral normálisan használva 7 liter és ez alatti fogyasztásokat produkált.
Az, meg amit a gépkönyv ír (nem kell cserélni a folyadékokat) hülyeség. Lehet, nekünk is elment vona többet is, ha nem hiszünk ennek a lehúzásra és fogyasztói tásadalomra szakosodott iparágnak és mondjuk 100000 km-nél cseréljük a folyadékokat.
Szerintem ilyet csak újonnan szabad venni.
Korábban írtunk a fórumra ezzel kapcsolatban, ha visszakeresel van mit olvasni.