Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
azt elfelejtettem írni hogy a huzaldobtartóm direkt úgy lett csinálva hogy a dob kicsit megdőljön a merevítés irányába, hogy a dob ne mászkáljon a dobtartón forgás közben, le nem esik mert nem tud de engem idegesít ha csúszkál oldalirányban.
egyenlőre még nem tudom hogy fog úgy működni hogy ne fúrjam ki a gép hátulját, mert még garis a gép. úgy tervezem hogy az ajtót kinyitva az ajtó alsó zsanérja alatt viszem be , talán így jó lesz. teszek oda teflon huzalvezetőt a gép oldalához amit norbi küldött, és azon keresztül megy be a gépbe, a filc jó ötlet köszi. amúgy meg ezt szerintem kb jövő nyáron fogom használni , addig nem nagyon.:)) csak ráértem és megcsináltam, majd holnap lefestem, nem kér enni. lehet még kiagyalok valami burkolatot is, de nekem nincs söröshordóm mint norbinak:))
kész lettem a huzaldobtartóval, így nem kell majd csévélni 5kg os dobra. kb 3 óra alatt csináltam olyan ráérősen. nem lett mestermű de a célnak megfelel. nem volt zártszelvényem ,így négyszög acélból csináltam ami épp volt itthon. holnap lefestem.
Nálam az órán 32A-es automata van, de a garázs hálózatán csak C16-os lomha. Én is izgultam, az előbb gyorsan kimentem, összeraktam, kipróbáltam. Hernyóztam vele néhányat 160 A-rel, de simán megy.
Ez az áramfelvételi érték és a szükséges biztosíték nem azonos. Gondolom abból is, hogy a magyar nyelvű gépkönyvében 16A-es lomhát ír mindkettőhöz (a te 160-asod és az én 200-asomhoz is) míg a géphez kapott eredeti olasz / angol leírásban a 160-ashoz 16A, a 200-ashoz 20A-t ír. Ez most vagy fordítási hiba, vagy letesztelte a magyar importőr és felülbírálta. De tudjuk, hogy ezek az értékek a legrosszabb esetekre, a legnagyobb terhelésekre is némi rátartással vannak kalkulálva.
Nekem 25-ös van otthon, de ha vittem máshová maszekba a 16-ost se verte le.Pár inverter adattáblát felrakok.Ott is vannak elég magas értékek.A 160A körüli gépek ilyenek.
1. a BLM nem 150, hanem 250 ezer újan, az enyém 6 hónapos, garanciális, karcmentes volt
2. az Ergus "csak" DC és 5 éves
3. a BLM ellenben tud AC/DC-t is (Smart TIG 200)
A többi stimmel:)) Ergo "visszaléptem", de mivel jószerivel csak szénacélt és rozsdamentest hegesztek, a régóta sóvárgott márkáért szívesen lemondtam az aluhegesztésről.
Azta mindenit,már nagy nyugi volt hegesztő téren nálad,csinálsz te magadnak melót :) Ezt csak a hegesztő kocsira értem,de nem sajnálod?Nagyon pipec igényes kocsi volt,még én is sajnálok baszki :)
Értem amúgy hogy hegesztő re volt teljes mértékbe szabva/tervezve.
Na most ez az Ergus egy nagyon jó gép és jó ára van ha jól látom 400 körül,szerintem ennek a reállis használt ára 2-300.000ft között van valahol.
Ezért oda adtad a Blm et amit ha jól tudok egy 150 ezres gép volt,használtam mondjuk ér 120 db ezrest,tehát a kocsid és a Blm-ed 150 ezer ft körül ér. (bocsi ha valamit nem jól irok) majd kijavitasz.
Ezt adtad de mennyit fizettél rá?
A Blm-ed csak DC volt,ez az Ergus AC/DC és sokat tud,minden képp nagy fejlődés.
Én sem vagyok nyugodtam,én il lépegetek előre de sajnos a betegségem miatt csak apró lépésekkel,ha meglesz a Co palackom meg kicsit helyre jövök anyagilag akkor a kis Einhell-t szeretném lecserélni egy komolyabb gépre,de egynlőre ennek is örülök,és használható állapotba vágtam.
Várom a válaszod,és gratula ehhez a komoly géphez!!!!!!
Az enyém is elkelt. Éppen ma bizniszeltem, most értem haza :-)
Olyan ajánlatot kaptam, amit nem lehetett visszautasítani. A vevő felajánlott beszámításra egy ERGUS WIG 201 HF CDi gépet. Amikor utánanéztem, hogy miről is van szó, elkapott a bírvágy. Pont előtte való nap gondoltam át újra és arra jutottam, hogy nekem sem az aluhegesztés, sem a plazmavágás nem létszükséglet, mondhatnám úgy is, hogy pusztán felesleges úri passzió. Ha úgy egyébként úr lennék :-) A partnernek meg pont az aluhegesztés funkció kellett, így megegyeztünk. Nem keveset autóztam érte, de megérte. Szerintem ezzel elleszek jópár évig. Én ezt biztosan nem tudom elpusztítani, lévén az egyfázisú DC HF AWI Ergusok között is az egyik csúcsmodell, a legstrapabíróbb ipari kategória.
Kitűnő műszaki állapotban van, esztétikailag mondjuk elég viseletes a külső burkolat, de nekem ezt kinézetre is gyári új állapotba hozni nem lesz nagy kihívás. Hál istennek, Maseratisti részére gyártottam már néhány hónapja egy komplett Ergus matricaszettet, így néhány apró módosítás után már nyomtathatom is. A fémburkolatot lemaratom, újtafestem, a kezelőpanel teljesen ép, sérülésmentes.
A BLM-hez adtam a spéci hegesztőkocsit is, ehhez csinálok egy kisebbet, karcsúbbat. Kevés a helyem, kicsit sokat kellett kerülgetnem, meg elvégre a BLM-hez készült színre, méretre, a kijelző szögéhez igazított dőléssel, a speciális rögzítéssel.
Igen, ezt az 1 mm-t én is olvastam valamelyik gép használati útmutatójában. Fent, a két tárcsa között szoktam ellenőrizni a feszességet, mert az egy állandó hossz, míg alul ezt a kitérést alapvetően befolyásolja, hogy a két szalagfordító milyen távolságban van egymástól. De ott fent még több kitérése van mint 1 mm, egy közepesen mérsékelt ujjnyomásra is. Azért köszönöm a tanácsot.
Többször szét kellet szednem, összeraknom a fémvágómat, mert ki kellett iktatnom a gyári excenteres, rugós tárcsafeszítőt. Most fix, csavaros, rendesen meg lehet feszíteni. Valószínűleg a gyári gumiborításos alutárcsákkal rendesen működne, de mivel az enyémen ezek hiányoztak, a javaslatod alapján és a profi gépekről lesvén, acélból gyártattam le. A szalagvezető / fordítók is "utángyártottak".
Terhelés nélkül nagyon szépen, egyenletesen fut, nem mászkál a tárcsán. Ellenben nagyobb szalagnyomásnál néha ledobja a szalagot. Ha pl. egy zártszelvényt vágok át, akkor értelemszerűen amíg át nem vágja fent, addig lényegesen nagyobb igénybevételnek van kitéve a szalag, mint amikor már félúton jár és csak a két 2-3 mm-es oldalfalban halad. Alul ugyanaz a szitu, mint fent. Szóval néha - ha jobban tolom neki a kelleténél, akkor leugrik a tárcsáról és kib@ssza oldalra a szalagot.
A szalagfordítók állítgatásával már eljutottam oda, hogy most már egész jó, de ügyelni a szalagnyomásra az elején és a végén. Azt tapasztaltam, hogy a szalag feszességgel egyenesen arányos a stabilitás. Szóval, minél feszesebb, annál jobb a helyzet. Ebből következik, hogy feszítenem kellene a szalagot, de nem tudom, hogy meddig mehetek el. Eltörni nem akarnám, bár ezt erre szántam, annyiszor ledobta már, hogy ez már biztosan nem százas, ha végleg ősszeáll, akkor veszek rá egy újat. Lehet, hogy már ettől a sok atrocitástól sem olyan, amilyennek lennie kellene, de még kísérleteznék vele. Lehet, hogy túlparázom a dolgot, simán spanolhatnék még rajta.
Azt kérdezném nagy tisztelettel, hogy létezik-e valami mezei praktika az ideális szalagfeszesség megállapítására? Ujjal benyomás, mm stb. Feszességmérő műszerem nincs.
Értelek,igen én is olvasom sorba az elejétől a fórumot.
Persze csoda nincs de én erősebnek is érzem,2 es fokozaton 0,8 as huzallal az 1 es lemezt pontozva úgy be égeti hogy több lesz a másik oldalon,ma tesztelem föntebbi fokozaton is,megyek fölfele anyagvastagságban.
Ő igen belefogtam,kicsi pénzből muszály használhatóvá tenni.
Ide becsatlakozok én is ha nem baj,úgy látom te vágod ezeket a dolgokat.
A kis Einhellem szerinted erősebb lett 44.000 uF kondi után?
A feszen emelt 30-40%-ot,lehet ez mellé nem ártana még pár tekerés a folytóra,vagy egy nagyobb bele.
Egyenlőe teszt alatt a gép 0,8 as huzallal,van mikor kicsit bedadog de most lekopogom frankón műxik.
Este be tettem egy 24V os trafót egy kis hiddal és arra köttem az előtolót (mostmár nem a nagy hidon van),igy az előtolás teljesen független lett a főtrafótól.