Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3681
Szuhakálló-Múcsonyból jónéhány iparvágány kiágazott a környező szénbányákhoz. Felsőnyárád mellett volt a (ha jól emléxem) 2000-ben bezárt Feketevolgy II. bánya, annak a szénrakodójához vezetett, de forgalom csak 1992-ig volt rajta. Aztán tele lett a töke a bányának azzal, hogy ha valami belső üzemzavar miatt nem tudták folytonosan rakni a kocsikat szénnel, akkor lehetett mindenféle pótdíjakat fizetni a MÁV-nak.

***

A Kaposvár-Alsóbogát vonal a dombóváritól független kaposvári kisvasúthálózat része volt. Egykor tervezték, hogy a böfenyvesi, kaposvári és dombóvári GV-ket összekötik, ehhez kb. 30 km kisvasutat kellett volna még építeni (együttes hosszuk közel 200 km volt).

***

Bácsalmás-Kunbaja szintén GV volt, 760 mm nyomtávval.

Előzmény: acélváros_ (3677)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3680
Igazán sajnálom ezt a lebontást, még úgy is, hogy nemtom, hogy néz ki az ottani állomásépület. Nem érné meg jobban felújítani és bérbe adni?? Így legalább ezek az épületek nem tűnnének el nyomtalanul.

Sajnos nemrég Csala egykori állomésépülete is hasonló sorsra jutott... :-(

Előzmény: Törölt nick (3673)
uhi Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3679
Bácsalmáshoz:

Itt egy részlet az 1943-as vasúti térképből. A vonal száma Kiskunhalastól Bácsalmáson át Regőcéig 162, tehát feltételezhetően azonos (normál) nyomtávú volt.

*

Előzmény: acélváros_ (3677)
v_peti Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3678
Mint már említettem SZVSZ a nagy problémát a párhuzamos, de ugyanakkor átjárhatatlan kapacitás okozza. Ezt nálunk gazdagabb orszgok sem engedhetik meg maguknak, vagy egyenesen megtiltják.
Amíg ebben nincs érdemi változás, addig a 8 emberrel futkosó Villanydesiro-nál nincs jobb megoldás.

acélváros_ Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3677
-A Baja-Szabadka vonal rendeben, én nem ezt kérdeztem. A térkép szerint Kunbajára is vezettek sínek Bácsalmásról. Vajon ez egy keskeny nyomtávú vonal volt?

-Tudtok valamit a Kazincbarcika-Rudabánya vonalból Szuhakálló-Múcsony után kiágazó, térkép szerint Felsőnyárádig vezető zsákvonalról?

vagy:
-Mi a helyzet a Kaposvár-Alsóbogát (vagy Somogygeszti) vonallal. Talán a Kaposvári GV-hez, vagy később a Dombórári GV-hez tartozott?

Nem találós kérdés, sajna én sem tudom rá a választ!

Előzmény: vjano (3665)
V42 515 Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3676
Van valakinek fotója erről az állomásépületről?
Előzmény: Törölt nick (3673)
amicus Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3675
Fedvény: A Beograd Expressz Belgrád-Bécs viszonylata természetesen a 340 számot viselte és viseli ma is.
Előzmény: amicus (3674)
amicus Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3674
Szeged - Kiskunfélegyháza vitához:

M41 2127 tökéletesen leírta a viszonyokat, én az elmúlt 22 évben ugyanezt tapasztaltam.
Aki ismeri a vonal menetrendjének szerkezetét, az tudja, hogy volt késő esti személy Szegedről Félegyházára, asszem 23:00 körül ért célba. Nem sokszor utaztam rajta, de annyi azért megmaradt emlékeimben, hogy volt, hogy a 2 Bhv-be 4-en szálltunk fel, és ketten maradtunk Félegyházáig. Pedig évek óta meghirdetett, ismert vonatról volt szó. (Érdekességképpen: ez a vonat egy időben vitt Szeged - Wien közvetlen kocsit, ami a 341. sz. vonattal ment tovább Félegyházától Bécsig)

A villanydezsők ötletét egyébként nem tartom rossznak. A 140, 155 vonalakon a személyvonatok "normális" hossza 2-3 kocsi, néha 4. Ez Szilivel rángatva nem túl gazdaságos. A villanydezső (vagy más villamos motorvonat) ezt a kapacitást simán tudja nyújtani. Az is jelentős könnyebség, hogy nem kell Félegyházán, Cegléden, Szegeden, Halason géppel körüljárni, tilitolizni, ez az izgalmas fordák miatt egyébként különösen az elsőként említett helyen okoz néha kapkodást.
A kinyert By, Bhv kocsik pedig, bár világot megváltani nem tudnak, sokat segíthetnek kocsi szempontból ínségesebb helyeken.

amicus

Törölt nick Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3673
2004.03.31 - Békés Megyei Hírlap
Bontásra várva.

A végegyházi önkormányzat és a MÁV Rt. ingatlangazdálkodási osztálya között - több tárgyalást követően - megállapodás született a vasútállo más épületének sorsáról. A megállapodás szerint az rt. átadja az épületet az önkormányzatnak, amely gondoskodik a lebontásáról és a tereprendezésről.

A MÁV ezt követően egy szabványnak megfelelő esőbeállót készít az utasok részére. A képviselő-testület minapi ülésén úgy határozott, hogy az állomás épületének bontását, illetve a terep rendezését pályázatban hirdeti meg magánszemélyek vagy vállalkozók részére.

Az épület kikiáltási ára 220 ezer forint, melynek bontására április 15-éig várják a jelentkezőket személyesen a polgármesteri hivatalban vagy a (68) 381-940-es telefon számon.

Törölt nick Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3672
Nem jó.

Az alap kérdés (térjünk vissza a kaptafához) Szeged-Kiskunfélegyháza közötti KÖZFORGALMÚ közlekedés módja, vagy lehetséges módjai 18,00-23,00 óra között :

Innen induljunk.

Lehetséges megoldások :
- a MÁV vesz villany Desirót, ami kb. 400-500 millió forint / db árból ( majd rm40 pontosit) kijön, és kb. 4 éven belül megvan. Evvel a szerelvénnyel elvisz 8 főt. Pénteken este talán 48 főt, szombaton este (ha van aktiv éjszakai élet KKFHzán) akkor 108 főt.

- A MÁV vesz kisbusz (20 személyest) és pörgeti. Ez kb. 20-25 milió forint/db. S egy hónapon belül megvan.

Inkább hiszk M41 2127-nek, SZVSZ jobban ismeri/ismerheti az ottani viszonyokat, hogy most kb. 8-10 fő eljutásáról vitázunk. Illetve Ő azt irta, hogy még a 8 fő/vonat is túl optimista becslés.

Viszonylag kevesen lehetnek azok akik délutános műszakban dolgoznak Szegeden és Kiskunfélegyháza felé, de nem Kiskunfélegyházára vonattal kivánnak hazajárni.
Ráadásul személyvonattal met a gyors megáll Kisteleken és Kiskunfélegyházán is.

Tehát azokról van szó akik a különböző községekbe, tanyaközpntokba, este hat UTÁN vonattal akarnak eljutni Szegedről.

SZVSZ szemléleti különbség van köztem és közted. (ami különben nem baj)

Nézetem szerint mindig lehet találni 2-4-8 kóborló utas JELÖLTET akit megfelelő jelentés fogalmazással már JELENTŐS utasmennyiségként lehet felfelé kommunikálni, bizva abban, hogy pestről úgyse jönnek le megszámolni, hogy négyen vagy nyolcan utaznak e azon a vonaton.
Szerintem ezeknek a kóborlóknak az elszállitása NEM a MÁV feladata, vagy ha igen akkor NEM 400 ülőhellyel + 3000 LE-vel.

Te pedig inkább megkeresnéd azt a vasúti módot (villany Desiró) amivel továbbra is sinen vinnéd el ezt a 8 főt.

Gondolatmeneted (szerintem) azért hibás, mert mit csinálsz ha másik 8 fő pedig vizibuszos eljutéási mód garantálásához ragaszkodik ?
Akkor ásunk csatornát Szegedtől Kiskunfélegyházáig ?

Úgy gondolom, hogy egy fővonalon a távolsági, nagytömegű személyszállitás vasúti, elsősorban vasúti feladat.
Amennyiben van szabad kapacitás a vonalon ( s a 140-sen elég kevés van) akkor személyvonatokkal is ki kell szolgálni a fővonal melletti falvak lakosságát.

De azt, hgy vasutas kényelmi okokból (nyugodt szolgálat, meglegyen a foglalkoztatás) kovályogjanak inga szerelvények 4-8-12 de akár 50 főért is, túlzásnak, pazarlásnak tartom, s szerintem, a MÁV egyik fő veszteségforrása az, (mind mellék mind fővonalakon), hogy utas nélküli szerelvények jönnek mennek az országban, a vasutasok munkaidő kitöltése céljából.

Előzmény: v_peti (3669)
v_peti Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3671
Szerinted fel fog tűnni valakinek (a pénztároson és a pénztárfőnökön kívül), hogy kevesebb havijegy fogy?
Attól függ, hogy felsőbb helyre milyen módon tálalják a statisztikákat.
Előzmény: looksharp (3663)
v_peti Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3670
Szerinted fel fog tűnni valakinek (a pénztároson és a pénztárfőnökön kívül), hogy kevesebb havijegy fogy?
Attól függ, hogy felsőbb helyre milyen statisztikákkat továbbítanak.
Előzmény: looksharp (3663)
v_peti Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3669
De azért mert 8-18 ember valamere elindulna már ne közlekedtessünk 400 ülőhelyet, 3000 LE-vel.
Ki mondta, hogy olyan vonat kell?
Elég oda egy villamos motorvonat kisebb kapacitással és teljesítménnyel.
A baj a párhuzamos kapacitással van.
Ugyanis ha este nincs párhuzamos vonat és busz, hanem csak az egyik, akkor az gazdaságosabb. Csakhogy ezzel mindenkit egyértelmű döntésre késztetnek. Vagy busz, vagy vonat. Két bérletet a munkáltató nem fog finanszírozni.
Ha valahol érdemes lenne vonatot indítani, de törlik az estit, akkor azok a bérletesek, akik több műszakban dolgoznak, elpártolnak a vasúttól. Így lesz tényleg gazdaságtalan az amúgy elvegetáló mellékvonal.
Előzmény: Törölt nick (3661)
M40 120 Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3668
Üdv !

Jogos!

Előzmény: M41 2127 (3660)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3667
"De azért mert 8-18 ember valamere elindulna már ne közlekedtessünk 400 ülőhelyet, 3000 LE-vel."

Sztem ez a 8-18 fő még elég optimista becslésnek tűnik egy esetleges 22.00 körül induló Szeged-Félegyháza vonatra. Talán szombaton lehetnének rajta, gondolok itt a Looksharp által is említett diszkósokra. (Bár a félegyházi éccakai életről nincsennek infóim, lehet, hogy ott sincs nagy durranás...)

A témánál maradva:
Hamár van igény rá (azért a 40-120 fő mellékvonali szemmel nézve mindenképpen jó), akkor talán érdemes lenne legalább a 37361-es számú Oh-Nagyszénás (diszkó)vonat visszaállítása szombatonként!!! Nem??

Előzmény: Törölt nick (3661)
vjano Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3666
Az említett rész régi térképe

itt


Előzmény: vjano (3665)
vjano Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3665
Baja-Szabadka között volt régen vonal, amelynek egy része a mai 154-es Bácsalmásig.
Előzmény: acélváros_ (3664)
acélváros_ Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3664
A Bácsalmás-Kunbaja összeköttetés régen folytatódott a Zombor-Szabadka vonalig?
looksharp Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3663
Szerinted fel fog tűnni valakinek (a pénztároson és a pénztárfőnökön kívül), hogy kevesebb havijegy fogy? Itt a tavasz és a nyárelő, osztálykirándulások, csoportok, nyáron azért van mocorgás, őszre meg el is felejtik az egészet.
Előzmény: Törölt nick (3647)
looksharp Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3662
Nem, másik megye. A Szeged-Mezőhegyes vasúti kapcsolatot én nem nevezném különösebben jónak, bár a menetrend a körülményekhez képest (pálya, forgalomirányítási rend) egész jónak mondható. Még.
Előzmény: M40 120 (3657)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3661
Petikém !

Olyan nincs, hogy ne legyen utas, vagy utazási igény valamerre amerre sin van.
Mindig van 1-2 kóborló pincér, későn végző bitonsági őr.

Kóválygó is akad erre arra.

De azért mert 8-18 ember valamere elindulna már ne közlekedtessünk 400 ülőhelyet, 3000 LE-vel.

A MÁV egyik nagy hibája, hogy mindg akad egy területi igazgató aki irat Mári nénével három tiltakozó levelet a 22.40-es vonat megszüntetése ellen, s ezt az Andrássy úton meg már 50 éve megeszik.
Jóóóó
Akkor maradjon meg..............-on az qva vonat.
A baj, hogy amikor meg megmaradt az "a" qva vonat azon meg nincs utas.

Az ilyen Szeged-Félegyháza vagy szóló Bz-s vonatok a személyzetek álmai.
Nyugodt munka.
Késni nincs hová, vissza is Ők jönnek , ugyanevvel a szerelvénnyel.
Tömeg nincs.
A többség bérletes.
Persze naponta van egy vonat amin egy 10 perces szakaszon kapkodni kell , de a napi munkaidejüknek mégiscsak 5%-a.

Ha MÁV vezetői nem lennének annyira buszellenesek, mégiscsak vasutasok alapitották a MÁVAUT-ot, akkor lenne minden igazgatóságnak 20-30 busza, és az ilyen igényekre kiállna a 18 személyes kisbusz és este 18,00-tól akár 23,00-ig óránként elzörögne Szegedről Félegyházára.

Előzmény: v_peti (3655)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3660
"Akinek programja van este az is mehet buszzal"

Nemigen! Nézd meg a buszmenetrendet!

Előzmény: M40 120 (3656)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3659
"És ha valakinek este programja van, az mehet autóval. :("

Igen (itt még a busz sem jöhet számításba, mert az sincs a vonatnál később). Vagy ott a gyors, ami negyed 9 körül ér Félegyházára, az is eléggé estefelé van már. Mellesleg nem hiszem, hogy túl sok szegedinek lenne esti/éjszakai programja ott...

Előzmény: v_peti (3655)
M40 120 Creative Commons License 2004.04.03 0 0 3658
Üdv !

A nagyszénási diszkó az jó hely, közeli rokonom arcát is ott verék péppé csak úgy szórakozásból, előzmény nélkül.

Ezzel, hogy eltörölték az összes esti vonatot pláne a 20:1X, azért kitoltak a szénásiakkal, mivel az utolsó előtti busz 19:30-kor az utolsó pedig 22:35-kor megy közte semmi a vonatok meg 20 h után jönnek a Sg és Bcs felől, így lehet más közlekedési eszközt keresniük. Hogy a műszakosokat "átkergetik" a buszra ők csak "jobban" járnak utazásilag mivel Oh-Nsz között kb.24 pár busz van. Ezzel most kevesebb vonat jár Oh-Nsz között mint 1986-ban.

Köszi.

Előzmény: looksharp (3643)
M40 120 Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3657
Üdv !

Orosháza mindig is szálka vki szemében ott.
Bár lehet csak üldözési mániám van.

Az a város(ka) az Mezőhegyes vagy esetleg Makó lenne ?

Előzmény: looksharp (3646)
M40 120 Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3656
Üdv !

De dolgozik, ők továbbra is busszal járnak. :-)
Akinek programja van este az is mehet buszzal vagy autóval.

Köszi.

Előzmény: v_peti (3655)
v_peti Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3655
És ha valakinek este programja van, az mehet autóval. :(
Nem dolgozik senki sem délutáni műszakban?

Előzmény: M41 2127 (3654)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3654
Honnan? Szegedről?

Szvsz aki akart az már elment az uccsó gyorsvonattal, aki meg nem, az nem is akar menni...

Előzmény: v_peti (3653)
v_peti Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3653
Javítás: De azt nem hiszem el, hogy Kiskunfélegyházára se utazna senki. ...
Előzmény: v_peti (3652)
v_peti Creative Commons License 2004.04.02 0 0 3652
De azt nem hiszem el, hogy Kiskunfélegyházáról sem utazna oda senki. Az azért nem olyan kis hely.
Előzmény: M41 2127 (3651)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!