Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Nekem 25-ös van otthon, de ha vittem máshová maszekba a 16-ost se verte le.Pár inverter adattáblát felrakok.Ott is vannak elég magas értékek.A 160A körüli gépek ilyenek.
1. a BLM nem 150, hanem 250 ezer újan, az enyém 6 hónapos, garanciális, karcmentes volt
2. az Ergus "csak" DC és 5 éves
3. a BLM ellenben tud AC/DC-t is (Smart TIG 200)
A többi stimmel:)) Ergo "visszaléptem", de mivel jószerivel csak szénacélt és rozsdamentest hegesztek, a régóta sóvárgott márkáért szívesen lemondtam az aluhegesztésről.
Azta mindenit,már nagy nyugi volt hegesztő téren nálad,csinálsz te magadnak melót :) Ezt csak a hegesztő kocsira értem,de nem sajnálod?Nagyon pipec igényes kocsi volt,még én is sajnálok baszki :)
Értem amúgy hogy hegesztő re volt teljes mértékbe szabva/tervezve.
Na most ez az Ergus egy nagyon jó gép és jó ára van ha jól látom 400 körül,szerintem ennek a reállis használt ára 2-300.000ft között van valahol.
Ezért oda adtad a Blm et amit ha jól tudok egy 150 ezres gép volt,használtam mondjuk ér 120 db ezrest,tehát a kocsid és a Blm-ed 150 ezer ft körül ér. (bocsi ha valamit nem jól irok) majd kijavitasz.
Ezt adtad de mennyit fizettél rá?
A Blm-ed csak DC volt,ez az Ergus AC/DC és sokat tud,minden képp nagy fejlődés.
Én sem vagyok nyugodtam,én il lépegetek előre de sajnos a betegségem miatt csak apró lépésekkel,ha meglesz a Co palackom meg kicsit helyre jövök anyagilag akkor a kis Einhell-t szeretném lecserélni egy komolyabb gépre,de egynlőre ennek is örülök,és használható állapotba vágtam.
Várom a válaszod,és gratula ehhez a komoly géphez!!!!!!
Az enyém is elkelt. Éppen ma bizniszeltem, most értem haza :-)
Olyan ajánlatot kaptam, amit nem lehetett visszautasítani. A vevő felajánlott beszámításra egy ERGUS WIG 201 HF CDi gépet. Amikor utánanéztem, hogy miről is van szó, elkapott a bírvágy. Pont előtte való nap gondoltam át újra és arra jutottam, hogy nekem sem az aluhegesztés, sem a plazmavágás nem létszükséglet, mondhatnám úgy is, hogy pusztán felesleges úri passzió. Ha úgy egyébként úr lennék :-) A partnernek meg pont az aluhegesztés funkció kellett, így megegyeztünk. Nem keveset autóztam érte, de megérte. Szerintem ezzel elleszek jópár évig. Én ezt biztosan nem tudom elpusztítani, lévén az egyfázisú DC HF AWI Ergusok között is az egyik csúcsmodell, a legstrapabíróbb ipari kategória.
Kitűnő műszaki állapotban van, esztétikailag mondjuk elég viseletes a külső burkolat, de nekem ezt kinézetre is gyári új állapotba hozni nem lesz nagy kihívás. Hál istennek, Maseratisti részére gyártottam már néhány hónapja egy komplett Ergus matricaszettet, így néhány apró módosítás után már nyomtathatom is. A fémburkolatot lemaratom, újtafestem, a kezelőpanel teljesen ép, sérülésmentes.
A BLM-hez adtam a spéci hegesztőkocsit is, ehhez csinálok egy kisebbet, karcsúbbat. Kevés a helyem, kicsit sokat kellett kerülgetnem, meg elvégre a BLM-hez készült színre, méretre, a kijelző szögéhez igazított dőléssel, a speciális rögzítéssel.
Igen, ezt az 1 mm-t én is olvastam valamelyik gép használati útmutatójában. Fent, a két tárcsa között szoktam ellenőrizni a feszességet, mert az egy állandó hossz, míg alul ezt a kitérést alapvetően befolyásolja, hogy a két szalagfordító milyen távolságban van egymástól. De ott fent még több kitérése van mint 1 mm, egy közepesen mérsékelt ujjnyomásra is. Azért köszönöm a tanácsot.
Többször szét kellet szednem, összeraknom a fémvágómat, mert ki kellett iktatnom a gyári excenteres, rugós tárcsafeszítőt. Most fix, csavaros, rendesen meg lehet feszíteni. Valószínűleg a gyári gumiborításos alutárcsákkal rendesen működne, de mivel az enyémen ezek hiányoztak, a javaslatod alapján és a profi gépekről lesvén, acélból gyártattam le. A szalagvezető / fordítók is "utángyártottak".
Terhelés nélkül nagyon szépen, egyenletesen fut, nem mászkál a tárcsán. Ellenben nagyobb szalagnyomásnál néha ledobja a szalagot. Ha pl. egy zártszelvényt vágok át, akkor értelemszerűen amíg át nem vágja fent, addig lényegesen nagyobb igénybevételnek van kitéve a szalag, mint amikor már félúton jár és csak a két 2-3 mm-es oldalfalban halad. Alul ugyanaz a szitu, mint fent. Szóval néha - ha jobban tolom neki a kelleténél, akkor leugrik a tárcsáról és kib@ssza oldalra a szalagot.
A szalagfordítók állítgatásával már eljutottam oda, hogy most már egész jó, de ügyelni a szalagnyomásra az elején és a végén. Azt tapasztaltam, hogy a szalag feszességgel egyenesen arányos a stabilitás. Szóval, minél feszesebb, annál jobb a helyzet. Ebből következik, hogy feszítenem kellene a szalagot, de nem tudom, hogy meddig mehetek el. Eltörni nem akarnám, bár ezt erre szántam, annyiszor ledobta már, hogy ez már biztosan nem százas, ha végleg ősszeáll, akkor veszek rá egy újat. Lehet, hogy már ettől a sok atrocitástól sem olyan, amilyennek lennie kellene, de még kísérleteznék vele. Lehet, hogy túlparázom a dolgot, simán spanolhatnék még rajta.
Azt kérdezném nagy tisztelettel, hogy létezik-e valami mezei praktika az ideális szalagfeszesség megállapítására? Ujjal benyomás, mm stb. Feszességmérő műszerem nincs.
Értelek,igen én is olvasom sorba az elejétől a fórumot.
Persze csoda nincs de én erősebnek is érzem,2 es fokozaton 0,8 as huzallal az 1 es lemezt pontozva úgy be égeti hogy több lesz a másik oldalon,ma tesztelem föntebbi fokozaton is,megyek fölfele anyagvastagságban.
Ő igen belefogtam,kicsi pénzből muszály használhatóvá tenni.
Ide becsatlakozok én is ha nem baj,úgy látom te vágod ezeket a dolgokat.
A kis Einhellem szerinted erősebb lett 44.000 uF kondi után?
A feszen emelt 30-40%-ot,lehet ez mellé nem ártana még pár tekerés a folytóra,vagy egy nagyobb bele.
Egyenlőe teszt alatt a gép 0,8 as huzallal,van mikor kicsit bedadog de most lekopogom frankón műxik.
Este be tettem egy 24V os trafót egy kis hiddal és arra köttem az előtolót (mostmár nem a nagy hidon van),igy az előtolás teljesen független lett a főtrafótól.
A formiggemnél elég "kemény" ,pattogos az ív.Sok géppel hegesztettem már érzem a különbségeket.Voltak sokkal jobban"lágyíves" gépek.Nem tudom jobban megfogalmazni.Egy más tekercselésű folytó "lágyítana" az íven?
Én is bevettem a magamét.Szigorúan flakonos bor,némi házipálesszel,meg majd a hajnali gyógyító 2ü sörrel."hosszúszabadom" van a 4 műszakban, holnap kezdek éjszakára.
Kérdezni akartam tőled.Ha co2-nál a folytótekercset növeljük vagy csökkentsük vagy esetleg leágazásal variáljuk,az miben befolyásolja a hegesztést.A hegesztő ív hogyan módosul.Egyáltalán mire szolgál egy trafós co-nál a folytótekercs.
Igen! megmég ott van a postaköltség ha különböző helyről veszed a cuccokat.Co2-nél,meg MMA nál azért jár mostanság egy olcsóbb 10E környéki autómata pajzs.
Na, hát ezért mondom hogy 100 körül van az 3-4-5 gép amit indulásnak meg lehet venni .-)
Aztán aki ügyes az talál a jófogáson hozzá 20-ért 20-kgs co2 palackot, 5-6-ért reduktort, Fortransnál van hozzá saját gyártású munkakábel 7-ért, 6-ért 18kg 0,8-as huzalt, mint Laci. Mondjuk így is 150 az alja, mire elkezd hegeszteni.
Persze hogy kiesett, ezért linkeltem neki hogy ha már mindenáron ezt nézte ki akkor legalább számlával vegye a "dragon mig" alfát, vagy ha nem lusta visszaolvasni, akkor ugye kiveséztük pont annyival drágább csak mint amennyivel jobb is az alfa 185. (vagy iweld 165/185, vagy ForMIG 175 a trafós pártiaknak, egyszerűen ezek a gépek vannak ebben az árkategóriában, viszont ezekkel a tulajok zömmel elégedettek)