Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.04.07 0 0 3711
"A pályaszáma: 275-161, ezt onnan tudom, hogy a pályaszámtáblája jelenjeg a Verebély László Vasúttörténeti Egyesület múzeumhelyiségében van kiállítva egy fénykép társaságában. (ha valaki megró érte hogy elhozták a haverok, azt mondom, inkább ők hozzák el, mint egy helyi "önkéntes" fémgyüjtő brigád)"

Érdekes gondolkodás.......

Egy kiállított jármű az kiállított jármű nincs mellette a teremőr, de olyan szent mint a múzeumi tárgyak. Mit lépnél arra ha egy múzeumból kivinne valaki valamit mondván, hogy inkább én mint a tolvajok!

Gyenge de mentség, hogy valahol ki van állítva. Leginkább a helye a gépen volna.

Már egy ideje gondolkodom ezen a tábla témán, lehetne-e valahogy rendszerezni kinél, mi van? Egyáltalán akiknél van ilyen belemennének-e, hogy lista készüljön ezekről a táblákról? A gáz azokkal a táblákkal lesz természetesen amik még működő vagy kiállított gépekről vannak, mert azt ciki bevallani. De azért A többit érdemes volna rendszerezni. Így nem csak a táblások saját gyönyörűségére volnának ezek hanem esetleg néha néha a közönség is megtekinthetné őket egy egy kiállításon, akár a füstiben akár máshol.
Bár a lista készítésnek az is gátja lehet, hogy akkor eszeveszett alkudozások indulnának el, az nekem kell tőled mert apukám gépe volt, vagy mert nagymamám egyszer megfogta a bal lámpát stb...

Félreértés ne essék nem ítélem el a tábla gyűjtőket, mert a már szétvágott gépekről megmentett táblák igenis értékesek. Magam is rajongoja vagyok ennek a témának is, már van is 1 az az egy táblám: 424 016 (Zománc). Most úgy fest lesz kézzel festett egy pár darab.

Előzmény: Ekornél (3700)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.07 0 0 3710
"És ez a sors vár a gyönyörű vértesacsai épületre is :-(((((. Pedig van vevőjelölt, aki folyamatosan bombázza a MÁV ingatlangazdálkodást, mindig csak nemleges választ kap. Ezt nem tudom megérteni, ahelyett hogy bevétele lenne a MÁV-nak az épület eladásából, ehelyett pénzt áldoz a bontásra. Régen azt mondták, hogy ahol megjelenik a hadsereg, onnan kiszorul a logika. A MÁV-ra ez fokozottaan igaz."

Az igazság az, hogy nincs igazság! Először is vágányok mellett fekvő ingatlanokat ne molyan egyszerű értékesíteni, teszemazt a vevő akarja mint egy falat kenyeret. Aztán meg veszi öt év múlva pedig reklamál, hogy repednek a falak mert a vasút túl nagy rezgéseket produkál. Per, vita, és lehet, hogy nagyobb kiadás a MÁV-nak mint a bevétel volt. Tudom erre mostanság nem járnak vonatok, de ha egyszer mégis? Aztán van egy két ismerősöm aki a szolgálati lakását szeretné megvenni és nem kapja mert 6 méternél közelelbb van egy vágány a házhoz, ez valami szabály! De pl volt Érden barátom aki a gödör mellett (felső és Tárno között) tetőtér beépítést akart csinálni és csak úgy kapott hozzájárulást a MÁV-tól, hogy aláírja a repedések miatt nem fog reklamálni.

Aztán a MÁV-os buldózerek szerintem nem mennek, ven egy hely ahol lehet pályázni a bontásokra, pl építési engedéllyel rendelkező MÁV dolgozó előnyben. Aki elnyeri a bontást esetleg fizet valami jelképes összeget. De pl amikor egy másik érdi cimborám építkezett és kelenföldön bontotunk egy épületet, akkor 5000 ft- volt a kaució amit vissza kapott ha rendben adta át a terepet. És ha így veszem akkor a vasút támogatásával épült fel a háza! Ez szerintem helyénvaló.

Azért ha a Vértesacsait megakarja venni valaki akkor aláíratnám vele, hogy tudja mit vesz meg, és semmilyen körülmények között nem reklamál a MÁV-nál, gondolok itt repedésekre, illetve esetleges forgalomfelvételre. S ha így jó neki akkor miért ne maradhatna fenn az épület új tulajdonossal!

Előzmény: _nyunyuka (3707)
nohab Creative Commons License 2004.04.07 0 0 3709
Jó ez a térkép, még a régi csajági kereszt van rajta... Mikori kiadás?
Előzmény: Váci (3705)
nohab Creative Commons License 2004.04.07 0 0 3708
Valóban az útban maradt meg a legtovább (de azért szvsz nem tavalyig), mögötte a faluban már régebbóta nincs....
Előzmény: nidsz (3704)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.07 0 0 3707
Hááát, azt a pénzt talán még vissza is adná nekik a Máv...

Erről híresek. Aranykoronában, kamatostul :-)))))).

A csalai épületben lakó nyugdíjas forgalmász kb. 4-5 éve felújította az épületet. Miután meghalt (illetve szépített krónika szerint elköltözött onnan), nem sokkal utána döntötték romba. És ez a sors vár a gyönyörű vértesacsai épületre is :-(((((. Pedig van vevőjelölt, aki folyamatosan bombázza a MÁV ingatlangazdálkodást, mindig csak nemleges választ kap. Ezt nem tudom megérteni, ahelyett hogy bevétele lenne a MÁV-nak az épület eladásából, ehelyett pénzt áldoz a bontásra. Régen azt mondták, hogy ahol megjelenik a hadsereg, onnan kiszorul a logika. A MÁV-ra ez fokozottaan igaz.

Nagyon bili de azért örülnék pár Nyerő Párosnak arrafelé :-))))).

Előzmény: Mad Scientist (3703)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3706
"Azt viszont tényleg nem értem, hogy a Mávot - amelynek ugye segge kinn van a gatyából - miért pont egy 2x éve megszüntett vonal írmagjának is a kiirtása izgatja, és miért fáj neki, hogy a maradványok békésen pihennek a természet lágy ölén, a vasútbarátok és a helyiek viszonylagos örömére..."

Na ez az, amit én sem nagyon tudok (és nem is nagyon akarok) megérteni... :-(

Előzmény: Mad Scientist (3703)
Váci Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3705
Ebédeltetek már?

Desszert képpen:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

nidsz Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3704
Balatonfűzfő:
a 29-esből a kitérő valóban előbb eltűnt,de az aszfalt alól csak úgy kb. egy éve szedték ki a sínpárt,amikor felújították a 71-es út ezen szakaszát.egy 10 méteres darabot mutatóba az út mellett meghagytak.
Előzmény: nohab (3701)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3703
környékbeli településeken szeretnék, hogy újból legyen vasútjuk. A MÁV-nak évek óta bontási engedélye van e szakaszra, de a lakók tiltakozása miatt nem mernek hozzányúlni. A környéken lakók mondták, hogyha fölszedik a síneket, visszakövetelik azt a pénzt a települések, amit a vasútépítésre összeadtak - még 1895-ben.

Hááát, azt a pénzt talán még vissza is adná nekik a Máv...

Annak a realitása, hogy erre még vonat közlekedik, meglehetösen csekély, bár úgy tudom, azért léteznek olyan távlati tervek, hogy az 1-esböl kiágazik valahol nyugat felé egy Bp-t elkerülö ág, amely aztán keresztezné a 30-ast, és tartana délre. Igaz, itt maximum a környék lenne részben azonos, a nyomvonal kevésbé, meg hát a bili....

Azt viszont tényleg nem értem, hogy a Mávot - amelynek ugye segge kinn van a gatyából - miért pont egy 2x éve megszüntett vonal írmagjának is a kiirtása izgatja, és miért fáj neki, hogy a maradványok békésen pihennek a természet lágy ölén, a vasútbarátok és a helyiek viszonylagos örömére...

Előzmény: _nyunyuka (3698)
Váci Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3702
Balaton, 1967.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Előzmény: nohab (3701)
nohab Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3701
Lovasberény-Székesfehérvár nem szűnt meg! Teherforgalom van rajta mutatóba.

Viszont nem láttam olyat, hogy Balatonfűzfő-Fűzfő gyártelep. Ezen a '80-as években még hivatásforgalmú személyforgalom is volt. Sajnos nem tudom, hogy mikor szűnt meg rajta a közlekedés, de fizikailag kb. '97 körül tűnt el a sín, a kitérő a 29-es vonalból talán egy picit korábban.

Előzmény: acélváros_ (3645)
Ekornél Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3700
Sziasztok!

A nagyatádi gőzös talánya megoldódott részemről: valóban egy gőzösről van szó, ami a szoborpark mellett áll. A pályaszáma: 275-161, ezt onnan tudom, hogy a pályaszámtáblája jelenjeg a Verebély László Vasúttörténeti Egyesület múzeumhelyiségében van kiállítva egy fénykép társaságában. (ha valaki megró érte hogy elhozták a haverok, azt mondom, inkább ők hozzák el, mint egy helyi "önkéntes" fémgyüjtő brigád)

Acélváros!

A Kaposvár környéki kisvasutakról szintén a Verebély László Vasúttörténeti Egyesületnél találsz sok anyagot. (fénykép, térkép, stb.)Ha érdekel, adok címet és telefonszámot!
Ja és még valami:emlékeim szerint Ádánd környékén (Siófoktól délre levő község) szintén volt kisvasút, ami megszűnt. Hogy kinek a tulajdona volt, és mikor szűnt meg, azt nem tudom, de van régi térképem, amin rajta van.

Váci Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3699
Balaton, 1967.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.06 0 0 3698
Mindkét kérdésre válasz: egy hajtányos csapat karbantartja a vonalat! Használatban lévő az a pálya! :-))))

Ezt az újságszemelvényt már máshová beírtam: a környékbeli településeken szeretnék, hogy újból legyen vasútjuk. A MÁV-nak évek óta bontási engedélye van e szakaszra, de a lakók tiltakozása miatt nem mernek hozzányúlni. A környéken lakók mondták, hogyha fölszedik a síneket, visszakövetelik azt a pénzt a települések, amit a vasútépítésre összeadtak - még 1895-ben.

Előzmény: gmarc (3697)
gmarc Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3697
Helyesen valóban 6-os vonal, az 5-ös még létezik (Komárom-Székesfehérvár).

Két megjegyzés, amin csodálkozok:
-1. Hogyhogy megvannak a sínek?
-2. Hogyhogy meg van kenve az egyik képen látható váltó?

Előzmény: uhi (3693)
István Gyuri Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3696
manhattaniKépzeld el, milyen rosszul mutatott, hogy Csala, utána meg hogy MÁV.
Ugyanezrét hamarosan lebontják Lopa és Hazudika épületeit is.
:-DDDDDD


Előzmény: manhattani (3689)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3695
Úgy hírlik, hogy Vértesacsa állomásépülete felett is sötét fellegek gyülekeznek, de erről asszem megintcsak Nyunyuka tud többet mondani.
Előzmény: uhi (3693)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3694
Mármint 6-os...
Előzmény: uhi (3693)
uhi Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3693
Átalakult és új fotókkal bővült a Székesfehérvár--Bicske albumom:

*
A MÁV egykori 5-ös vonala

Váci Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3692
Szia Acélváros!

Jó a témaválasztásod!
Ha gondolod, nézz körül a térképtáramban: kep.tar.hu/vacit.
Kedvcsinálónak pedig itt egy térkép:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ha tudok segiteni (konkrét kérdésekben), Dél-Dunántúl ügyben bátran fordulj hozzám!

Előzmény: acélváros_ (3645)
v_peti Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3691
Kösz az infókat!
Sok helyen a busz tényleg jobb vonalvezetésű, mint a vonat, de azért van ahol a vonat jobb lenne.
Ha lenne közös bérlet, akkor ez a probléma sok helyen megoldódna.
Amúgy meg lehet, hogy szerencsés helyen élek. Ugyanis tőlünk műszakos vonatok is mennek minden irányba. (Kivéve szombaton.)

Előzmény: M40 120 (3685)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3690
Ezesetben is volt rá jelentkező, asszem. Az épületet ráadásul néhány évvel ezelőtt felújíttatta az ott élő idős vasutas, aki azóta sajnos meghalt. De erről Nyunyuka tudna többet mondani.
Előzmény: division by zero (3688)
manhattani Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3689
>Jó lenne tudni, hogy ilyenkor vajon mi motiválja a céget...
Pedig ez világos. Képzeld el, milyen rosszul mutatott, hogy Csala, utána meg hogy MÁV.
Ugyanezrét hamarosan lebontják Lopa és Hazudika épületeit is.

Előzmény: M41 2127 (3687)
division by zero Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3688
Pláne hogy sok esetben lenne is aki meg akarná venni az adott épületet, de nem adják el neki!
Előzmény: M41 2127 (3687)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3687
Jó lenne tudni, hogy ilyenkor vajon mi motiválja a céget...

Előzmény: _nyunyuka (3686)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3686
Sajnos nemrég Csala egykori állomésépülete is hasonló sorsra jutott... :-(

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

(Fotó: Gróf György)

A MÁV megbízásából döntötték össze egy lánctalpas géppel... :-(((((((((((((((((((((((((((.

Előzmény: M41 2127 (3680)
M40 120 Creative Commons License 2004.04.05 0 0 3685
Üdv !

Szegedről 60 km köröli távolságra vonattal Kiskunfélegyháza, Orosháza, Mezőhegyes, Szentes van, de semelyikhez sincs 3 műszakrend szerinti vonatközlekedés (szerintem busz sem). Ugyanis nincs rá szükség, mert költséges és lassú lenne a bejárás. A cégek a 2-3 műszakos dolgozókat közelebbről "gyűjtik össze", max 30-40 km, a buszok is általában irányonként max ilyen messzire mennek, kb. 1 órai út. Irodai dolgozóknál és vezetőknél előfordulhat, de ők csak "1 műszakosak" (az iskolások is),ilyen vasúti és/vagy busz közlekedés általában létezik, és a vezetők céges autót is kaphatnak.
Ezekben a 30-40 km irányokban, ha csak vonat lenne - párhuzamos busz nem -, ami általában kedvezőtlenebb helyen megy mint a busz, és ritkábban áll meg az érintett településeken és a települések között is, még pluszban szükség lenne vmilyen helyi tömegközlekedésre is a településeken belül - a nagyobb távolságok miatt -, ami jelenleg nincs, és nem tudom, hogy a nem túl gazdag önkormányzatok vagy a vasút áldoznának-e erre.

Köszi.

Előzmény: v_peti (3669)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3684
"a 140-155-ös vonalakon keresztül "alulról" vannak betáplálva a kocsik a 150-esre. És a 2 kocsis személyvonat ilyenkor egy "picit" hosszabb lesz..."

Lehet, de az biztos, hogy ilyen (vagy megközelítőleg ilyen) hosszú személyvonatot azóta sem láttam Sg és Félegyháza közt...

Előzmény: István Gyuri (3683)
István Gyuri Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3683
M41 2127: Az okot asszem a vágányzárban kell keresni.
Nem hiszem. inkább abban, hogy a 140-155-ös vonalakon keresztül "alulról" vannak betáplálva a kocsik a 150-esre. És a 2 kocsis személyvonat ilyenkor egy "picit" hosszabb lesz...
Előzmény: M41 2127 (3682)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.04 0 0 3682
"a személyvonatok "normális" hossza 2-3 kocsi, néha 4"

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] Na ez egy tipikus példája a "nem normális" itteni személyvonatnak. Ezt a képet akkor csináltam Kisteleken (a 7053 érkezik meg éppen), amikor tavaly szeptember 1-én Tőled jöttem haza. Min. 9 kocsiból áll.
Az okot asszem a vágányzárban kell keresni.

Előzmény: amicus (3674)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!