Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
na kész lefestettem, hogy mikor használom azt kitudja. most a szekrényben pihen, szerintem tavaszig biztos. ha valaki olyan hegesztőt vesz amibe csak az 5 kg os huzal fér bele, annak jó lesz ez a kis bejegyzés. a gép mögé fogom tenni és a gép hátulján fúrok majd egy 4mm es lyukat amibe beledugok egy teflonbevonatú spiráldarabot és rögzítem . azon átmegy majd a huzal erről a külső nagy dobtartótól egészen a huzalelőtolóig. a fékezést lehet állítani a külső dobtartón egy csavarral.
mivel még nem járt le a gari a gépemről addig nem lesz kifurva a hátulja, az oldalán az ajtónál próbálom majd bevezetni a huzalt.
szia, igen jó ötlet köszi, eszembe is jutott nekem is és nem is drága, csak a lavor oldalának befedését kell megoldanom ha úgy lesz mert ott bemenne a por, max teszek rá ruhából egy takarót:))
először úgy akartam csinálni hogy fekvő dobtartót és van itt egy nagy lábas födővel az meg lett volna a burkolat, de ez elég elrugaszkodott ötlet :)) bár most is rátehetném max a födőnek csinálnék valami rögzítést.
Ne is kell! Úgy van ahogy mondod, vagy ha hosszabban nem hegesztesz a nagy dobbal, akkor alapból gondolom elveszed a gép mögül, és le is takarhatod akármivel. Ennyi előnye mindenképp van a mobil megoldásnak :-)
Fő cél rágyúrni az awi minősítésre. Úgy fogd fel mint egy "tanműhelyt"
A második dolog hogy télen megcsinálom a kocsin az apróbb lemezmunkákat. Tipikusan az ajtók alja rohad a maseratikon, így a legnagyobb darab amit ebben a műhelyben csinálok az egy-egy kocsi ajtó.
értem, de lehet félre értem, 3m szer 3 méteres lesz a műhelyed amit fűtesz majd? nem lesz az kicsi? bár attól is függ mit csinálsz majd benne:)) milyen nagy melókat mennyi helyigény kell majd neki.
Ha már összekented pillanatragasztóval, akkor ott már nem lesz rendes ragasztott felület. Kár volt.
Hátulról, vagy egyéb nem látható felület felől hozzáférsz ehhez a ragasztandó valamihez? Mert én ilyen esetben úgy szoktam, hogy megfelelő vastagságú drótból hajlítgatok kis cikcakkos darabokat. Ezeket keresztben ráhelyezem a repedésre, vagy a törésvonalra, majd forrasztópákával óvatosan addig melegítem a kis drótdarabot, amíg beleolvad a műanyagba. Ezt többször ismételve, rendesen meg lehet "varrni"
Nem, azok megvannak. Csak épp fel kell cuccolni a másik műhelyből. Csak az egy utcával (500m légvonalban, aszfalton kb 1km) arrébb van, meg némi szintkülönbség, néhány lépcső, de szerencsére az asztalok alatt van kerék. Meg az oszlopos fúrót, meg egyebeket is át kell hoznom. (és az egész közben majd lesz némi selejtezés, mert tuti van egy csomó lom ami miatt tuti kell egy 3m3-es konténer majd)
Fűtés. Vettem egy olajradiátort. Mivel lesz a falon (amúgy is 30cm tégla) egy 5cm hungarocell, meg az egész helyiség 3mx3m olyan 250-260-as belmagassággal, azt szerintem simán befűti a kis cucc. Ha nagyon hideg lenne akkor van PB gázos szieszta kályhám is amivel elő tudom fűteni a helyiséget, az elektromos cuccal csak szinten tartani kell ...
Majd jövőre lesz központi fűtés is, de annak az idén nem ugrok neki.
Na ennek a Brigg Glue-nak utánanézek. Én amit használtam pill.ragasztót az ilyen 100Ft körül volt, de hamar elengedett. Valahogy úgy kéne megragasztani, hogy tartson is. Bontottat nem akarok venni mert akkor tuti el fog ütni a kocsi többi részétől.
Igen, Loctite-ot már én is használtam anno, nagyon jó.....csak valamiért most nagyon drága. 4-5ezer egy kis "flakon".
Van egy ilyen kis "reklám ragasztó" az a neve, hogy Brigg Glue. Nekem nagyon bevált, műanyag, fém és gumit ragasztottam vele! Hibátlan! Bár nem vízálló, de a cipőtalpat is megküldtem vele! Bírja a vizet is nagyon! Olcsó és szinte minden boltban kapható. 50-100ft /3g. Érdemes lenne kipróbálni.
Használtam ezek ragasztására Gorilla pillanatragasztót és két komponensű epoxit is. Hibátlan, bár sokkal drágább! Praktikerekben vagy a Gépdepón lehet venni!
Ezt a loctite-ot is kipróbáltam már! Nagyon pöpec! Én azt hiszem még a Baumax-ban vettem.
Nekem elsősorban az tetszett meg benne hogy kis helyet foglal. (az egyenletes aljzat nem gond szerintem, mert az elején mutatta hogy szintezhető a nagy csavarral a teteje.)
Mondjuk én már annak is örülök ha odáig eljutok a héten hogy kiürítem a helyiséget, ahol a téliesített műhelyke lesz. Utána jöhet a villanyszerelés. Hőszigetelés, és falburkolat, festés. Majd a hegesztő, és munkaasztalok ... Ez a havi program.
Urak! Tudom, hogy ez nem hegesztéshez kapcsolódik de nem tudjátok véletlen, hogy lehet LOCTITE 401-es ragasztót olcsón venni?
Össze-vissza keresgéltem a neten már, de mindenhol igen drága. :(
A kocsinak a csomagtér ajtózárnál kéne egy kis műanyag genyát megragasztani. A gond az, hogy azt megfogva nyílik csak ki az ajtó.......pillanatragasztóval már próbáltam, elenged sajnos.
Vagy esetleg valami más megoldás?! Azért kérdezlek titeket mert ti mindent tudtok. :)
Az a műhely mán bammeg!Azok a gépek,szerszámok.Kár volt megnéznem.Ezt csak olyannak érdemes megcsinálni aki mindennap csinál egy keretet,ráadásul külünféle méretűeket.Ha egyformát csinálsz sablonba dolgozol.Meg tökéketes aljzatbeton kell.
Ilyenhez munkához bőven elég 4 stabil vas szék meg kettő derékszög szorító.
A függőleges szorító részt lehet hogy a télen valahogy megcsinálom a derékszögsatumra.
Nem tűnt így rossznak elsőre. De, amikor a videó végén tesztelte, akkor elég instabilnak nézett ki. Persze, ha be van szorítva az anyag, akkor lehet áll mint Katiban a gyerek! Valamint nagy volt a káosz a szorító füleknél, ha pl. ilyen kicsi keretet akarsz csinálni.
Milyen célból van egy awi pisztolyon kétáramkörös billenőkapcsoló?
Két mikrokapcsoló van a panelon, ha a kapcsolót elöl nyomom, akkor az egyik, hátul a másik mikrokapcsolót kattintja. Igaz, hogy csak az egyik van bekötve, de ahogy látom buherált, ráadásul a hátsó mikrokapcsoló valamiért nem is kattan. Úgyis újraforrasztom az egészet rendesen, mert nem valami szakszerűek a forrasztások, gondoltam kicserélem a hátsó mikrokapcsolót, találtam is itthon egyet, de jó lenne tudni, hogy milyen funkciója lehetett eredendően. A bejövő kábel is háromeres, az egyik nincs bekötve.
328 mm, jó sokáig keresgéltem mire megfelelő műanyag cuccot/edényt/hordót találtam hozzá.
Már ott tartottam hogy leszarom a hengeres formát és veszek egy 40x50x25cm-s négyszögletes tároló dobozt, mikor ráakadtam erre a cefrés hordóra amiből lett. Persze ez sem tökéletes, mert nagyon lágy az anyaga, ha mozgatom a kocsit, hülye hangja van. Vagy megerősítem kívülről üvegszálas cuccal, vagy legyártom lemezből, de az idén ezzel már nem szarakodok.
Húztam vele két kis nyüzüge hernyót, hogy egyáltalán működik-e. Most éppen tart a plasztikai műtét, az esztétikai beavatkozás. Mélytisztítás, festés, matricák legyártása stb. Kicsit szét van szedve, de már szépen alakul.
Az biztos, hogy potival macerásabb, ellenben nem megy el a beállított érték. Ott lehet elvileg hasznos, ha hosszú kábellel dolgozik pl. állványon állva, akkor ne kelljen leugrálni állítgatni. A fel- és lefutással az van amit mondtál, írja is a kézikönyv, hogy távvezérlés esetén 0-ra kell állítani. Egyébként nincs benne nagy titok, a kapcsolási rajzon egyértelműen jelölve van, hogy melyik pólusokra kell kötni a kapcsolót és melyikre a potmétert. Még a poti értéke is meg van adva. Azért felhívom a szakszervizt, rákérdezek, nehogy elbarmoljak valamit.
Most megint elleszek egy darabig melóval, mert a Ergusnak egy karcsúbb kocsit akarok csinálni. A Millernél, Kemppinél láttam olyan kétkerekű "trolley"-t, amit kicsit megbillentve lehet mozgatni, hasonlóan a klasszikus lánghegesztős tróglikhoz. Most vettem a bolhapiacon két vadiúj, spéci ipari kereket. 200 mm-es, alufelnis, tömörgumis. Nagyon pöpec.
Először is gratulálok :-) Mindig mondtam hogy a szürke az egy szép szín :-)
Na igen, ez amit az enyémben hiányolok, a távvezérlő csati.
Elvileg a potméteres pisztolynak ugyanúgy kell működnie, mintha pedál lenne. Van viszont ennek egy "macerásabb" része. Amikor a pedál (vagy távvezérlő csati van bekötve) akkor 2T-ben mész, és lefutás, felfutás nem játszik, mert azt elvileg te csinálod a pedállal. Nem tudom hogy potméteres pisztollyal ezt mennyire kényelmes megcsinálni, mert nem volt még ilyen a kezemben, de a pedállal könnyebb lehet kontrollálni. Persze lehet csak megszokás kérdése ez is.
Dolgoztam egykor olyan Kemppivel (minősítést csináltam vele) ahol a gomb ha nyomtad tette a dolgát ha meg csúsztattad előre-hátra akkor az áramot tudtad szabályozni vele.
A régi időkben a trafós TW200 asokon is volt olyan nagyfrekis awi egység ahol 3 potival tudtad az áramot beállítani és a munkakábel billentős gombjával kezelted.