Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
trafós kistesója volt nekem,szépen dolgozott de kicsi volt(130A)
képek alapján ugyanez az előtoló volt az enyémben is,nem tul massziv,kis motor,müanyagfogaskerekes áttétellel,nekem be is halt,de nem tudom mennyit ment előtte
...de kiváncsi lennék mennyivel jobb pl egy gorillától
Ez a 2K nagyon átkeményedik. Két rétegben fújtam fel, az elsőt átcsiszoltam. Nem telt el 24 óra, de amikor csiszoltam úgy porzott, mint a sivatagi homok. Semmi sem tapadt fel a papírra. Ha kicsit is puha a festék, akkor eltömi a papírt, ebből lehet tudni, hogy az nem egy rendesen átkeményedett festék. Ha a gumikábel is nyomot hagy, akkor az egy gyenge, puha festék. A jó felületnél egy nap után már nem tudod a körmöddel benyomni.
Ja és a másik hogy a gorillánál 1K-s a festék, azt mindenképp letúrom majd, és kicserélem 2K-sra. Észrevettem ugyanis, hogy olyankor ha elpakolom a gépet, és valami gumikábel tartósan hozzáér (pld saját hálózati kábele) érdekes módon "megmarja" a festéket, és marad ott egy sárgásabb árnyalatú folt.
Jaja, tudom. Nagyon sok minden befolyásolhatja a színt, spraybe töltettem, mert ilyen kis felületnél ez volt egyszerű. Mi inkább a beazonosítást csesztük el. Ott ahol kevertettem nincs műszer, csak színkártya. Hiába néztük meg különböző fényviszony mellett is, csal a szem, könnyű benézni annak aki nem rutinos.
Az Ergusnál biztosan nincs alapozó szín, mert eredendően szinterezett. Meg is szívtam vele, mert meg akartam spórolni a kézi csiszolást és elvittem a homokos emberhez. De az efféle vékonyabb lemezeket nagyon óvatosan lehet homokolni, mert olyan erővel fújja, hogy behorpaszthatja a lemezt. Irdatlan erős géppel csinálják, 60 liter / másodperces. A szinterezést nagyon nehezen lehet eltávolítani, itt-ott belekapott, de teljesen nem lehetett letisztítani vele, mert nem bírta volna a lemez. Így mégis kézzel és excenter csiszolóval kellett lecsiszolnom. Ráadásul jóval többet kellett dolgozni rajta, mintha nem próbálkoztam volna a homokolással. De minden jó, a vége jó :-)
Ahogy az olaszokat ismerem, ha egymás mellé tennénk két Ergust, ami nem egyszerre jött le a szalagról, szerintem ott is lenne árnyalatnyi eltérés. A boltban úgy szoktuk csinálni, hogy a kevert festékből ujjal a felületre tunkolunk egy kicsit és így csekkoljuk, hogy jó-e. Utána néhány perc száradás, mert ez a festék (Mobihel) egy kicsit sötétedik száradáskor. Így nagyon be lehet lőni, csak tökölős. Most az Ergusnál színkártyáról választottunk, hogy legyen egy gyári etalon, ha a hegesztőkocsihoz is kell, ne kelljen bevinnem a gépet. De így is tök ugyanolyan és véletlenül egy RAL kóddal is megegyezik. Legalább is az enyémnél :-)
Még csiszolás előtt elvittem magammal a festékboltba és onnan, ahol lehúztam a matricát, erről az ép felületről vettünk mintát. Kétkomponensű autófesték, RAL 7004, ha jól emlékszem.
Én a gorilla festésnél kevertettem a festéket, de az jóval világosabb lett. A hegesztő kocsihoz RAL színskálát néztünk a géphez, az meg sötétebb lett, meg "kékesebb" árnyalat. Nem mintha nem tojnám le, mert ez most már jó van így, de azért kíváncsi lennék az ergus RAL színére. :-)
Én olyan szintre pörgettem fel a gépállomány cserét, hogy az én feleségem már akkor sem tudná követni, ha érdekelné. De hál istennek, nem is érdekli :-) A színek még csak-csak adnának némi támpontot neki, de nálunk az sem egyszerű, mert gyakran látja, hogy a hátsó kertben az organikus festőkamrámban (lonccal és vadszőlővel borított, pormentes sarok) nagyban megy a fényezés. A konyhapénzre nem járok rá, így tiszteletben tartja a hülyeségeimet. Én mindig nagyon igyekszem, hogy igazoljam a gépparkomnak a családi eszközállományra gyakorolt hasznosságát, vagyis olyan dolgokat is csinálni, aminek más is hasznát veszi. De eddig erre soha nem volt időm.
A múltkor már úgy volt, hogy elvileg vége a műhelyfejlesztésnek, innentől már végre közérdekű produktumokat is létrehozhatok, de akkor meg beütött ez az ERGUS ajánlat. Ezt meg nem lehetett kihagyni. Egy ilyen gép puszta látványa is simogatja a setét lelkemet:-)) De tegnap ez is elkészült. Lefestődött, felmatricázódott, elkészültek az új kábelek, olyan, mint újkorában.
De azért az új hegesztőkocsi, meg a vezérlőpedál projektet csak le kell még bonyolítani nemde?