. Tudtommal a vonuló tűzoltó nem kérdezi, hogy átmehet-e az úton vagy bemehet-e az égő épületbe, hanem átmegy, illetve bemegy. Akkor mi a kérdés?
traficc .:
Az "a" kérdés, hogy HIBA a tűzoltó autóra fogni.
Egy faluba egy évben bemegy vagy bemenne kb. 4000-5000 olyan jármű ami a KRESZ szerint bárhol közlekedget mert benne foglaltatik a KRESZ szerint engedélyezett magasságnak + szélességnek + hosszúságnak.
Ebből max. 5-8 db, tehát 0,1% lehet tűzoltó autó.
A 99,9% más jármű.
Aki 4,0 méteres KRESZ magasság esetén ragaszkodik a 3,5 méter belmagasságú aluljárójához az bezárja magát.
Oda, abba a faluba nemcsak a tűzoltó nem megy be hanem a tejszállító, az autóbusz, a bútorszállító, a cementmixelő, a stb se.
Ez a baj nem a tűzoltó autó.
A példabeli falunak bizonyára nincs pénze olyan új út építésére mely KRESZ szabványú lenne.
De élni akar.
Nem leépülni.
Hát nekem is ezzel kapcsolatban van problémám.most nem tom hogy OK minden rendben és kapok jegyet,vagy már nics hely és azért nics válasz.én pedig biztos hogy menni fogok.
más:múlt hét péntek kb 12:00 között jókora tehervonatot láttam mendegélni Daránypsz és Som-Nagyberény között.Dacia remot+rengeteg kéttengelyes Es+rengeteg Hbbilnns+egy régi zöld kéttengelyes személykocsi (Bax-ra hasonlitott)
"Lehet a különvonaton is jegyet kapni vagy nem? Nagyon tele szokott lenni a különvonat?"
Úgy tudom, hogy a helyszínen már nem lehet jegyet venni, ha tévedek, akkor elnézést...
Tavaly szerencsére nagyon tele volt, remélem idén is így lesz... :-))))))
Sztem dobj egy mailt Nyomdásznak , ő biztosan tud majd mindenre válaszolni!
Tud valaki valamit a Lovasberényi különvonatozásról?
Állítólag jelentkezni kell e-mailen Asbóth Katalinnál. Na én küldtem egy mailt pár hete de még mindig nem kaptam választ. Kit kell nyaggatni ezzel? Lehet a különvonaton is jegyet kapni vagy nem? Nagyon tele szokott lenni a különvonat?
Ha nem írnak vissza és felszállok a különvonatra (merthát utoljára azért szeretnék végigutazni ezen a vonalon, és ugyebár nem az én hibám hogy ŐK nem válaszolnak) akkor leszállítanak vagy megbüntetnek vagy mi lesz???
Igazatok van, de Szokolya és Pátka helyzete nem ugyanaz. Pátkán lenne ésszerű alternatív elkerülő út, Szokolyán nem! Csak a magánút tulaja szolgalmi jogról még nem hallott.
Igazatok van, a tűzoltó nem problémázik, de az tipikusan olyan jármű, ami magasabb az átlagnál (de még szabvány gondolom). Így hát jó példa szemléltetni a problémát, és erre érzékenyebb a nép is. Gondolom ezért emlegetik (emlegetjük) elősorban azt.
Miért nem akarják lebontani Kismaroson a 70. vonal felüljáróját?
Ennek köszönhető ugyanis, hogy Szokolya község ugyanzzal a közlekedési problémával küzd, mint Pátka, lévén a felüljáró alatt 3,6 m szabad magasság. Ráadásul Szokolyán ipari terület is van, ahová napi 4-6 kamion is érkezik. Ezek mégis átférnek, és se a falu, sem a fatelep, sem az erdőgazdaság nem fél, hogy a tűzoltó esetleg nem jut el hozzájuk.
Ami nem fér át, az a tréleren hozott kisvasúti aláverőgép, ezt külön tortúra előtte lepakolni és a használaton kívüli vágányokon átvinni.
Valami olyat is hallottam, hogy a másik út (ahol a nagy járművek is elférnek) magánterületen van, és a tulaj lezárta. Tudtommal a vonuló tűzoltó nem kérdezi, hogy átmehet-e az úton vagy bemehet-e az égő épületbe, hanem átmegy, illetve bemegy. Akkor mi a kérdés?
Ne kövezzetek meg, ha tévedek, de úgy rémlik, hogy 3,5 m magas.
A faluban parcellázás van, vagy lesz és lakóparkot fognak építeni. (Gondolom annak vették meg, vagy akarják megvenni a rossz hozamú földet.)
Szerintem ez az egyetlen kitörési lehetőségük, hogy egyfelől pénzhez jussanak, másfelől a lakosság átlagéletkorát csökkentsék. És ezt úgy, hogy a település lakossága dolgos, s nem a henyélő, közterületen élőkkel nőjjön.
Az építkezések gépei, építőanyag-szállító teherautók, kamionok nem férnek át. Feltételezem, hogy a terület vevője is kérhette a polgmestert, hogy oldja meg, mert neki csak így éri meg.
Mekkorának kell(ene) lenni az elöírások szerint annak az aluljárónak, hogy a "sima" méretekkel rendelkezö jármüvek átférjenek?
traficc :
A frissebben (KRESZ) vizsgázottak valószínűleg pontosabban tudják, én 1967-ben vizsgáztam, de fakuló emlékeim szerint, a KRESZ szerint egy jármű max. 2550 mm széles és max 4000 mm magas lehet.
Az útszerkesztési szabvány erre rátesz ( ha jól tudom ) plusz 200 mm magasságot és oldalanként 100-100 mm szélességet.
Tehát ha valahová NEM akarok beengedni túlméretes járművet, hanem csak normál méretűt akkor egy minimum 4200 mm szabad magaságú, és min. 2750 mm szélességű aluljárót kell építenem.
Ilyen esetben a kétirányú, egyidejű forgalmat KRESZ táblával tiltani kell.
Ha ennél kisebb magasságú vagy szélességű egy régebben épített aluljáró akkor nemcsak az aluljáró előtt, hanem attól olyan távolságban is el kell helyezni ( ez lehet akár az előző falu is) a korlátozó táblát ( pl. max. magasság 3,2m) ahol a KRESZ-ben engedélyezett NEM túlméretes járműszerelvény ezt a korlátozást látva , biztonságosan meg ill. visszafordulhat.
A vonalbezárás kiderülése előtt 1 héttel voltam Lovasberény felé, ha tudom előre, hogy az aluljáró ennyire "népszerű" téma lesz lefényképeztem volna. Na majd legközelebb.
Az elhagyott pályákákat természetesen én is lehangolónak tartom (ocsmánynak viszont semmiféleképpen!).
A bicikliúthoz is rengeteg pénz kéne, csakúgy mint a rekultivációhoz...
Mondjuk Pécsvárad és Bátaszék között nem semmi lenne végigkerekezni az egykori nyomvonalon, az biztos... :-) De azért csak várjanak ezzel, amígy a maradék szakaszt le nem dokumentáltuk... ;-)
Tudom. Azonban ha az üzemeltetés és a teljes felszámolás között lehetne csak választani, akkor nagyobb esély lenne rá, hogy még vonattal is "bejárd".
Ez engem arra emlékeztet, amikor a szemetet kiöntik a falu szélén (arra is lehet mondani, hogy így legalább a guberálóknak jó lehet még).
Egyszóval: ami nekünk érdekes, az másnak egy ocsmány, elhanyagolt, lehangoló látvány.
A kerékpárút építés pl. egy jó ötlet.
Eddigi leírásaitokból arra következtetek, hogy a nevezett alulkáróval nem az a baj, hogy a TÚL MAGAs, szakszerűen túlméretes járművek nem férnek át alatta, hanem a síma, a Kreszben meghatározott méretekkel rendelkező járművek SEM férnek át.
A problémát jól látod, és az utolsó mondatodban feltett kérdések az igazi kérdések.
Igazából az az egyetlen gond szerintem, hogy ha ad absurdum kigyullad a falu legmagasabb építménye, ami a templomtorony, akkor a kosaras illetve létrás kocsi nem fér be a híd alatt. Ezért kell szanálni (egyesek szerint) vagy átépíteni (szerintünk) a hidat...
Köszönöm, pont ezt a választ vártam. Végül is ritkán jön egy ekkora településre/településröl két szirénázó tüzoltóautó, akik egyszerre érnek a híd alá.
Azt értem, hogy a vasúti pálya megemelése sok pénz, hiszen a megfelelö emelkedés miatt többszáz méter hosszan át kéne konvertálni a pályát.
De miért nem lehet az utat mélyíteni? Nem olcsóbb? Az útügyi elöírások értelemszerüen nagyobb esést/emelkedést engedenek meg, bár nem tudom milyen az alapozás, és milyen mély mellette a híd pillére, hogy ha az utat mélyítjük, akkor se bolygassuk meg ennek a talapzatát...?
A polgármester nem örült neki, hogy lebontják, ill. le akarják bontani.
Ő a panaszláda szerepet kapta, neki panaszkodnak.
Most beszéltem vele.
Ő a közlekedési minisztériumot kereste meg a választópolgárok és a szolgáltatók igényével, miszerint a szűk és alacsony átjáró problémáját oldja meg valaki. Ő javasolta a szintbeni kereszteződést, a vasút megemelését stb.
Májusra várja a választ.
Tehát nem bontanak el mindent, csak lebontják a felüljárót és felhagyják a vonalat, a nyomok eltüntetését a természetre és a műgyűjtő tevékenységre bízzák. Valóban így olcsó.
"Latom, osszeeskuves elmeletek gyartasaban igen jeleskedsz. Bizonyara igazad van."
Ezzel egyáltalán nem tetted tisztába a dolgokat. Egyáltalán nem különb érv, ha állandóan a pénzhiányra fogod a dolgot. Valószínüleg neked is igazad van ebben. Sajnos viszont ez az állítólagos indok:"nincs rá pénz" már kezd szánalmassá válni. Az egész országban eluralkodott ez a mizéria. Persze kimagyarázásnak ez a legegyszerübb formája.
Érdekes, most hirtelen egy kis vidéki polgármester (Pátka) ötletére, az egész MÁV tisztán látja a dologkat, mitöbb támogatják, az ötletet. Hiszen egy tüzoltóautó sem fél már át alatta. Az utóbbi 40 évben az egész pátkai TSZ, állami gazdaság egész gépparkja, a betakarítással együtt átfért alatta. Most hirtelen nem fér át. Ja, hogy az egyik irányban elsöbséget kell adni a híd alatti átjutáskor?!?? Biztosan ez a legnagyobb probléma, hiszen ma már mindenki autópályának gondolja egy kis zsákfalu (Pátka) egyetlen utját és biztosan a helyközi buszos van a legjobban felháborodva azon, hogy körültekintöen kell áthaladni a híd alatt, nem pedig örül buszos módjára végigdöngetni Pátkán. De ha már összesküvésröl beszélsz, a polgármester a buszos legjobb barátja, biztosan ö vetette fel az öltetet....