Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Ismerem Őket, szinte minden nap ott járok el, főútról látni a céget. Nagyon komoly technikával dolgozik a cég, Ők csinálták a LOKI stadion egy részét. Az udvarban voltak lerakva a tetőszerkezetek.
Én még csak gázcsere ügyben voltam náluk, SIAD cserével is foglalkoznak. Meg elég sok mindennel még. Egy volt osztálytársam ott dolgozott, mint üzletkötő vagy micsoda. De nem tudok vele kapcsolatba kerülni.
Nem igazán tudok mást a cégről. Annyi, ha hegesztésről van szó főleg, ha ilyen nagyon szerkezetek, akkor az első 3 névben benne van a Társ 95 neve. Ezt meg az építőipar ismeretségből tudom.
Olvastam ... csak nem értem hogy mi alapján állítod.
Amúgy a porbeles, meg a tömör huzal beállítására sem vennék mérget (kivéve ha csak a saját porbelesükkel működik jól) mert ESAB 0,8-as porbeles huzal beállításai (13-17V) ott érnek véget ahol a 0,8-as tömör huzal beállításai (16-24v) kezdenek.
Itt a skála meg mindkettőnél ugyanazt a poti állást ajánlja az előlapon. (valamelyik tuti nem lesz jó)
Pneumatikus gyorscsatlakozónak hívják, nem kimondottan hegesztéstechnikai alkatrész. Rengeteg eleme van a rendszernek, mindenféle méretű menetes szelephez, tömlőhöz, elosztóhoz van megoldás. Össze kell válogatni. Ha netán a mágnesszelepeden nem lehet cserélni a végződést, (az én előző gépemen nem lehetett) akkor megoldhatod úgy, hogy egy néhány cm-es tömlőt rábilincselsz a gép gázcsonkjára és a másik végére egy olyan elemet raksz, aminek egyik vége tömlős, a másik gyorscsatlakozós. Tapasztalatom szerint a legbiztosabb, szivárgásmentes szerelést roppantóbilinccsel lehet csinálni. A hagyományos csavaros csőszorító (AWA) bilincs nem olyan jó.
A jól van összerakva, akkor nincs szivárgás, további előnye, hogy simán bontható a nyomás alatt lévő rendszer is, a mutter elemben van szelep. Nálam hetekig tartotta a nyomást.
Nagyon izgat ez a superflex, mert ezek a böszme SR26-os kábelszettek nem valami ergonomikusak.
A pedálvezérlést most járom körbe. Van gyári kapcsolási rajzom, megvettem a csatlakozó dugót is, (az Erguson külön távvezérlő aljzat van) csak nagyon óvatos vagyok, mert nem szeretnék elcsattintani valamit. Elvileg nem tehet benne kárt, ha valamit félrekötök, max nem működik, de azért írtam a gyárnak is, megerősítést kérve néhány technikai feltevésemre, még várom a válaszukat.
Még nem volt alkalmam alaposabban tesztelni az Ergust, csak tegnap állt össze, de sokkal finomabbnak tűnik. Az AC/DC Smart TIG nagyon zajos volt, ez igen csendes és amit érzékelhetően jobb benne, az az ívgyújtása és az ívstabilitása. Kényelmét, kezességét, hangját tekintve az előző BLM jobban tetszett, amit neked adtam el. Az egy kiforrottabb, letisztultabb tervezésű gép volt. Ha nem vagyok úgy besózva az aluhegesztésért, akkor biztosan nem adom el. De aztán az aluhegesztésre mégsem volt akkora szükségem, mint ahogy gondoltam. Egy ilyen Ergus gépre nem mertem volna álmomban sem gondolni, csak jött ez az ajánlat, amit megragadtam.
Az aláfújó nem az Ergusra vonatkozik, hanem a festékrendszerre amit használsz. Pl. egy ilyen Ergus szürke, fehér vagy kevert szürke szórón lesz 100% színhű, egy fekete szóróval nem biztos, hogy 2 rétegben stimmelni fog.
A festék amit vettél 2K PUR, azért olyan könnyű csiszolni, én még ilyen célokra Tikkulira RM40 -et szoktam venni, azt tudják RAL -ban keverni, golyóálló. nagyon tartós, pl. villamos szekrényeket fújnak vele iparban, a Rittal dobozok is hasonlóval van fújva, szerintem találkoztatok már ilyennel, az a fajta amelyiken egyengethetsz, de csakis komoly védőfelszereléssel, az edzőjébe ha beleszippantasz nagyon komoly "agyfájást" okoz, nem olyan, mint egy nitrohigító vagy akril 2K.
Igen, megjött már régen, nagy sikere van / volt, egy barátom - aki üzemszerűen hegeszt kérte el, nyúzza rendesen, nagyon szereti. Cserébe hegeszt nekem kisebb alu dolgokat. Csak ajánlani tudom, ha úgyis lábpedálod lesz.
Nagyon jó volt vele hegeszteni, pl. kocsi padlólemezt, mert könnyen odafértem vele térdelve pl. + asztalon volt jó pedállal, de rendeltem azóta kézi kapcsolókat is, kábelt is csináltam hozzá, sokszor jó a vékony kábel + kapcsoló ujjal a pedál helyett.
Aliexpressről rendeltem kínai SR17 flexi pisztolyt is, meglepően jó, olcsóbb mint itthon, a wolfram is, és sok hegesztési eszköz is. Az is csak kipróbálva volt még egy fúrógép állvány erejéig.
Azóta nem kellett, ezért is adtam kölcsön, a BLM -ed alszik, a küszöböt egy Gorilla 185 -ös fogyóssal csináltam meg 3 hete - ilyen jellegű lemezmunkákhoz praktikusabb a MIG, majd télen lehet AWIzni megint ha odakint nem lehet munkálkodni. (AWIval fekve stb. még nagyon nem megy. Az precízebb asztal közeli munkákhoz való, + egy rozsdamentes kipufogódobot borítottam be a helyén vele aknából egy darab lemezzel, mert kiszakadt, de ott csak összeolvasztottam saját anyagával és ki tudtam támasztani stb. szóval jó volt a pozíció - na meg kettes lemez volt.)
Látom nem tudsz leállni a gépcserével:) A BLM -hez képest milyen az ERGUS?
Festeni látom te is szeretsz, én is ma fújtam meg egy lökhárítót, ezen a téren is lehet áldozni a hobbira:)
persze úgy árulják együtt, én is tervezek majd venni, volt már a régi gépemen de azt úgy adtam el egyben a géppel. úgy emlékszem hogy kb 1300 ft ba került az a fajta ami nem réz.
Ezt a gyors csatlakozós gázcsonkot én is feltenném. Nem voltam képbe ezzel kapcsolatosan. Gondolom az ellen darabjával együtt kapható? Nekem a Magnum gépen belső menetes a kiálló csonk.
szia, ismered Debrecenben a társ 95 kft -ét? szerkezetgyártó diószegi úton . fent van a hírdetésük állás terén. érdekelne pár infó ha tudnál róluk valamit.
Az évjárata állítólag 2010-es. Azért "állítólag", mert az adattábla is olyan esztétikai állapotban volt, mint a burkolat. Az adatok olvashatók voltak, de pont az évjáratot jelző rubrikánál volt úgy lenyúzódva, hogy csak ennyi látszott: "20..." A tulaj újonnan vette, ő mondta, hogy ennyi éves. Belül szétnézve nem is nagyon lehet több, mert odabent nagyon szépen néz ki minden, csak poros volt, de még a fődarabokra ragasztott gyári számot tartalmazó vacak kis papír címkék is a helyükön vannak. Ezek elég hamar leválnak a hőtől, portól. Pontosan az eredeti alapján szerkesztettem meg az adattáblát, lézergravírozott, öntapadós fémfóliára készült. Ahol gravíroztatni szoktam, ott csak fényes fólia volt, ez nem nagyon tetszik, majd körülnézek még máshol is, lehet, hogy találok matt ezüstfóliát, akkor majd lecserélem.
A bevezető gyorscsatis gázcsonk már rajta volt. Amit én cseréltem, az a komplett hálózati kábel, vennem kellett egy spéci SR26-os GCE kábelszettet, kicseréltem a testkábelen a 35-ös dinse-t, raktam rá egy 400A-es masszív testcsipeszt, illetve az eredeti 300 A-es MMA kábel is kapott egy új Binzel dinse csatit, meg új a ventillátor védőrács is.
Ránézésre én is az előtolót néztem gyengének elsőre. Aztán elgondolkodtam a kezelőpanelen (csak szinergikus beállítás van) és annak aki csak sima tömör, és esetleg porbeles huzalt használ ez elég is, mert be van skálázva.
Alu vagy CuSi huzalnál viszont sötétben tapogatózás van, mert nem hiszem hogy azok a szinergikus beállítások arra is jók lennénk.
A telwin elvileg normális minőségben gyárt, európai márka (a gyár is Európában van, talán Spanyol) viszont ami már jó minőség náluk az nem olcsó. Ez a gép ahhoz képest amit írnak róla, azt kell hogy mondjam hogy olcsó, ami viszont gyanús. A 180-as Dc awiját nem szerettem, drága volt ahhoz képest hogy annyiba került mint az ergus, de a felét sem tudta beállítások terén. 3 gépből egynek a nagyfrekis része elszállt 2 hónap után. Megcsinálták (vagy kicserélték) azóta is megy a tanműhelyben. A nagy, trafós, szinergikus, különtolós Telwin viszont nagyon szépen hegesztett. (500-as vagy 600-as volt ...már nem emlékszem)
No, lényeg a lényeg, a Telwin mint márka nem rossz, de szerintem nagyon meg kell nézni hogy azon belül mit érdemes megvenni.
trafós kistesója volt nekem,szépen dolgozott de kicsi volt(130A)
képek alapján ugyanez az előtoló volt az enyémben is,nem tul massziv,kis motor,müanyagfogaskerekes áttétellel,nekem be is halt,de nem tudom mennyit ment előtte
...de kiváncsi lennék mennyivel jobb pl egy gorillától
Ez a 2K nagyon átkeményedik. Két rétegben fújtam fel, az elsőt átcsiszoltam. Nem telt el 24 óra, de amikor csiszoltam úgy porzott, mint a sivatagi homok. Semmi sem tapadt fel a papírra. Ha kicsit is puha a festék, akkor eltömi a papírt, ebből lehet tudni, hogy az nem egy rendesen átkeményedett festék. Ha a gumikábel is nyomot hagy, akkor az egy gyenge, puha festék. A jó felületnél egy nap után már nem tudod a körmöddel benyomni.
Ja és a másik hogy a gorillánál 1K-s a festék, azt mindenképp letúrom majd, és kicserélem 2K-sra. Észrevettem ugyanis, hogy olyankor ha elpakolom a gépet, és valami gumikábel tartósan hozzáér (pld saját hálózati kábele) érdekes módon "megmarja" a festéket, és marad ott egy sárgásabb árnyalatú folt.
Jaja, tudom. Nagyon sok minden befolyásolhatja a színt, spraybe töltettem, mert ilyen kis felületnél ez volt egyszerű. Mi inkább a beazonosítást csesztük el. Ott ahol kevertettem nincs műszer, csak színkártya. Hiába néztük meg különböző fényviszony mellett is, csal a szem, könnyű benézni annak aki nem rutinos.
Az Ergusnál biztosan nincs alapozó szín, mert eredendően szinterezett. Meg is szívtam vele, mert meg akartam spórolni a kézi csiszolást és elvittem a homokos emberhez. De az efféle vékonyabb lemezeket nagyon óvatosan lehet homokolni, mert olyan erővel fújja, hogy behorpaszthatja a lemezt. Irdatlan erős géppel csinálják, 60 liter / másodperces. A szinterezést nagyon nehezen lehet eltávolítani, itt-ott belekapott, de teljesen nem lehetett letisztítani vele, mert nem bírta volna a lemez. Így mégis kézzel és excenter csiszolóval kellett lecsiszolnom. Ráadásul jóval többet kellett dolgozni rajta, mintha nem próbálkoztam volna a homokolással. De minden jó, a vége jó :-)
Ahogy az olaszokat ismerem, ha egymás mellé tennénk két Ergust, ami nem egyszerre jött le a szalagról, szerintem ott is lenne árnyalatnyi eltérés. A boltban úgy szoktuk csinálni, hogy a kevert festékből ujjal a felületre tunkolunk egy kicsit és így csekkoljuk, hogy jó-e. Utána néhány perc száradás, mert ez a festék (Mobihel) egy kicsit sötétedik száradáskor. Így nagyon be lehet lőni, csak tökölős. Most az Ergusnál színkártyáról választottunk, hogy legyen egy gyári etalon, ha a hegesztőkocsihoz is kell, ne kelljen bevinnem a gépet. De így is tök ugyanolyan és véletlenül egy RAL kóddal is megegyezik. Legalább is az enyémnél :-)
Még csiszolás előtt elvittem magammal a festékboltba és onnan, ahol lehúztam a matricát, erről az ép felületről vettünk mintát. Kétkomponensű autófesték, RAL 7004, ha jól emlékszem.
Én a gorilla festésnél kevertettem a festéket, de az jóval világosabb lett. A hegesztő kocsihoz RAL színskálát néztünk a géphez, az meg sötétebb lett, meg "kékesebb" árnyalat. Nem mintha nem tojnám le, mert ez most már jó van így, de azért kíváncsi lennék az ergus RAL színére. :-)