Keresés

Részletes keresés

Váci Creative Commons License 2004.04.29 0 0 3831
Pontosan ezekre gondoltam.
Golánál nem láthatatlan a határ, fehér határkövek jelzik. :-(((
Ugyanolyan kegyetlenül szomorú látvány, mint az Országos Kék-túra Nagy-Milici szakasza, ahol a túristaút a határköveket kerülgeti.
Meg amikor evezünk a felső-Tiszán, és a túlparton strandolóktól meg kell kérdezni, hogy most épp melyik ország van odaát...
Vagy mint a múltkori Csereháti túrán - inkább hagyjuk... :-((
Előzmény: Fakopi (3830)
Fakopi Creative Commons License 2004.04.29 0 0 3830
Első próbálkozás:
1. Tunyogmatolcs. Volt egyszer egy Fehérgyarmat - Szatmárnémeti vonal, amely Trianon után sziget maradt. Ezért épült a Fehérgyarmat - Kocsord alsó vonal.
2. Gola, Horvátország. A 60-as vonal ott megy el a várostól pár méterre, csak éppen ott az a láthatatlan vonal, amit határnak hívnak.
Előzmény: Váci (3829)
Váci Creative Commons License 2004.04.29 0 0 3829
Sziasztok!

Az elmúlt napokban ismét "kénytelen voltam" körbeutazni az országot hivatalos ügyben. Innen hoztam két találós kérdést:

1. Melyik Magyarországi település köszönheti Trianonnak, hogy ma már van vasútja és állomása?

2. Melyik település köszönheti Trianonnak, hogy ma már nincs vasútja, pedig volt állomása is?

_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3828
Meg a hajtányosok!

Odaát nagy kultúrája van.

Előzmény: v_peti (3827)
v_peti Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3827
Azért a forgalom szünetel, kategóriának is van értelme. Mert így nem lehet végleg elcseszni a visszaépítést azzal, hogy valamit odaépítenek.
Ausztriában sok olyan vonalszakasz van, mint nálunk a Lovasberényi. Azaz néhány tehervonat közlekedik csak, valamint időközönként túristavonatok.

Előzmény: dyz (3771)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3826
Teljesen OFF: a Ferihegyi gyorsforgalmin is van ilyen híd. Nemrég telepítettek a gyorsforgalmi elejére - végére ugyan ilyen "űrszelvénykapukat". Miután MINDEN NAP ki kellett vonulnia a tűzoltóknak kiszabadítani a beszorult, nekicsattant gépjárműveket (nem vicc), lebontották a fenébe őket. Most is ott vannak a gyorsforgalmi mellett a darabjaik :( ON
Előzmény: _nyunyuka (3819)
klapperes Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3825
"A mondat helyesen úgy hangzik :....Véleményem szerint 20 millió forintból megoldható a kimélyítés úgy, hogy csak váltakozó irányú forgalomra lesz alkalmas alkotásunk, s mindez csak ideiglenes jelleggel, addíg amíg az útépítési szabványnak megfelelő út elkészítéséhez szükséges pénz összegyűlik."

Akkor kezdjünk el kalapozni a különvonaton is? :-)))))))))))

Előzmény: Törölt nick (3823)
gmarc Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3824
Nekünk ennyi is elég egyelőre, nem?
Előzmény: Törölt nick (3823)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3823
Mégegy jogos.
Így már jogos kettő !

Ismét igazad van.
Ismételten pongyolán, népieschen fogalmaztam.

A mondat helyesen úgy hangzik :....Véleményem szerint 20 millió forintból megoldható a kimélyítés úgy, hogy csak váltakozó irányú forgalomra lesz alkalmas alkotásunk, s mindez csak ideiglenes jelleggel, addíg amíg az útépítési szabványnak megfelelő út elkészítéséhez szükséges pénz összegyűlik.

Előzmény: mestska (3806)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3822
Jogos.
Igazad van.
Pongyolán, népieschen fogalmaztam.

A mondat helyesn úgy hangzik :.........Az önkormányzatnak vélelmezhetően nincs pénze olyan aluljáró átépítés finanszírozására, melynek eredőjeként a KRESZ-ben engedélyzetett maximális ( nem túlméretes) 4000 mm magasságú járművek/járműszerelvények is biztonságosan használhatnák az aluljárót.

Előzmény: mestska (3805)
illesf Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3821
Szokolya megközelítése megoldható, ha kerülsz a Szob-Márianosztra-Kóspallag-Paphegy útirányon át, de itt az a gond, hogy a Kóspallag-Paphegy út erdészeti kezelésben van, azaz magánút. A kóspallagi bekötőút vasúti aluljárója pedig szintén magasságkorlátozásos.

Szüntessük meg a 70-es vonalat! Bontsuk le a kismarosi felüljárót!!!
:-)

Előzmény: _nyunyuka (3796)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3820
"Magyarszék és Magyarhertelend állomások épülete hamarosan elbontásra kerül"

FOMA

Nem arról volt szó, hogy a magyarhertelendi állomásépületet megveszi az önkormányzat, és felújítják??

:-(((((

Egyébként a 47-es vonal megszűnése címszó alatt természetesen "csak" a személyforgalomra gondoltam!

Előzmény: _nyunyuka (3812)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3819
A Kőrösi Csoma út (Kőbánya Alsó) is elég forgalmas, a híd médis 3,8-as. Rengetegszer letépték a villamos felsővezetékét, mire csináltak igen brutális méretű I-gerendából meg csőből "űrszelvénykaput"(??). Azóta pár kamionnak lehámozta a tetejét a szerkezet.
Előzmény: M40 120 (3816)
M40 120 Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3818
Jav.

Természetesen nem Kőbány felső pu. alatti, mivel a pályaudvar kb. 1-1,5 km-mel távolabb van.

Előzmény: M40 120 (3816)
gmarc Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3817
Akkor csak 30 centit kell emelni a hídon, de jó:-)
Előzmény: M40 120 (3816)
M40 120 Creative Commons License 2004.04.28 0 0 3816
Üdv Mindenkinek!

A pátkai aluljáróhoz érintőlegesen.
A Hungária krt. M3 felé vezető oldalán a Kőbánya felső pu. alatti aluljáróban 3.8 m magasságkorlátozás van. Ez egy elég forgalmas "főút". A legtöbb kamion elfér itt. Van kerülő út is szükség esetén.

Köszi.

gmarc Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3815
Igazad van, ez a sötét jövő, de 5000 km mellékvonalra mi sem tudunk figyelni. Ez a pátkai ügy is főleg érzelmi alapokon nyugszik. Egyébként teljesen egyetértek veled.
Előzmény: István Gyuri (3810)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3814
nem volt téma a 47-es megszüntetése

Végülis nem. Csak a személyforgalomé :-((((.

Előzmény: FOMA (3813)
FOMA Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3813
Soha nem volt téma a 47-es megszüntetése. Ne tessék tippeket adni.:-)
Előzmény: M41 2127 (3811)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3812
az értelmesen működtethető ("mellék")vonalakkal.

Na ezért kérdeztem rá a 47-re :-))))).

Egy biztos: Magyarszék és Magyarhertelend állomások épülete hamarosan elbontásra kerül :-(((((. Nagyon klassz ez a vonal, a pálya szuper (némely kétvágányú villamosított fővonalunkkal is fölveszi a versenyt, szinte suhant a Bz rajta). No meg kicsit kitakarítottam a pénztárat :-))))).

(vigyázat, nagy kép! 470kB)

Előzmény: István Gyuri (3810)
M41 2127 Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3811
"a MÁV is ilyen apróságokkal foglalkozik"

Ki foglalkozik a pátkai híddal a MÁV-nál? Nem hiszem, hogy valakinek is fejfájást okozna ez az Andrássy úton...

"hogy áttelepíteni vagy nem áttelepíteni"

Ez jó! Addig sem a 47-es megszűntetése a téma. :)

Előzmény: István Gyuri (3810)
István Gyuri Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3810
féligOFF
gmarc: Kemencei társadalmi munka helyett menjünk Pátkára hidat építeni, mélyíteni, megkerülni, stb...:)
Az a gond, hogy a MÁV is, Ti is ilyen "aprósággal" foglalkoztok intezíven, holott könnyen lehet, hogy néhány éven belül itt max. a fontosabb fővonalak maradnak meg. És azokon is külföldi cégek vonatai fognak közlekedni.
Tehát szerintem nem az évi egy-két különvonatos vonalacskák megtartására kell fordítani ennyi figyelmet/energiát/munkát, hanem az értelmesen működtethető ("mellék")vonalakkal.
Előzmény: gmarc (3807)
FOMA Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3809
Tkp. semmi. A komlói önkormányzat most éppen azon meditál, hogy áttelepíteni vagy nem áttelepíteni (már a vasútállomást).

A komlói rendőrség 1ébként elfogott egy önkéntes rekultiváló brigádot, amint éppen a teherpályaudvaron folytattak gyűjtögető életmódot.

Előzmény: _nyunyuka (3808)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3808
És a szolgalmi jog hol marad???

MÁS: a pátkai téma elterelte a figyelmet a 47-es vonal kérdéséről. Nagy a hallgatás. Akkor mi is van ott kérem?

Előzmény: Törölt nick (3800)
gmarc Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3807
FélOff: Kemencei társadalmi munka helyett menjünk Pátkára hidat építeni, mélyíteni, megkerülni, stb...:)
Előzmény: mestska (3806)
mestska Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3806
20 millióból kijön már tokkal-vonóval.

Szerintem ez egy alábecsült szám. 70 cm-es mélység már jelentős földmunkát, vízelvezetés-problémákat vet fel, nem tartom valószínűnek, hogy kijönne 20 millából.

Előzmény: Törölt nick (3803)
mestska Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3805
OFF
nincs pénze olyan új út építésére mely KRESZ szabványú lenne.

Nem kötözködni akarok, mert értem, hogy mire gondolsz, de a kresz nem egy szabvány, az utak paramétereinek megállapítására nem az a mérvadó. Megfordítottad az ok-okozat összefüggést.

Előzmény: Törölt nick (3800)
gmarc Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3804
Közérdekre hivatkozva a tűzoltó, és társai bemehetnek a magánúton, ez nem kérdés. Közérdekre hivatkozva ki lehet sajátítani az utat, de az bődületes pénz, kb. annyiba kerülne szerintem, mint megépíteni az aluljárót tisztességesen. Ugyanis azonnali és feltétlen kártalanítás kell a tulajnak.

Összehasonlításképpen egy másik adat az őrségi vasútról: a család, amelyik az egyik volt vasútállomás-épületben lakott, akkori áron 14 millió Ft kártalanítást kapott a kisajátításért. Ebből akkor egy kacsalábon forgó palotát épített, kacsaúsztatóval, kertitörpével, stb, 2 új autót vett, meg még maradt is pénz. Mindezt egy düledező házért cserébe.

Több 100 méter aszfaltút kisajátítása is jópármillió lehet, de mint tudjuk, a falunak erre sincs pénze.

Előzmény: Mad Scientist (3802)
Törölt nick Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3803
Közérdekre hivatkozva lehet kötelezni de nem állandóra.

Az út mélyítése (szvsz) kijönne úgy 10-15 millióból + tervezési költségek.

Ez ugye egy kényszer megoldás lenne, váltakozó irányú forgalmi renddel.

20 millióból kijön már tokkal-vonóval.

Előzmény: Mad Scientist (3802)
Mad Scientist Creative Commons License 2004.04.27 0 0 3802
De ha VAN másik út, csak a területet közben privatizélték, akkor mi van?
Nem tudom milyen állapotú, szabványnak megfelelö-e, (félek, hogy nem, de tegyük fel hogy igen.)

Akkor közérdekre hivatkozva mire lehet kötelezni a tulajt? A tüzoltó átengedésére, de a betonkeveröre nem? Vagy ha községházához viszi a betont akkor igen, ha Kovács 13 János házához akkor nem? Kisajátítás, kártalanítás közérdekre hivatkozva lehetséges-e?

Másik kérdéskör:

Tudtommal Te jól tisztában vagy a számokkal, nagyságrendileg mibe kerülne:

1. A vasútpálya megemelése megfelelö hosszban (tudom, ez tényleg irreális)
2. Az út mélyítése 70 cm-t - szintén megfelelö hosszban (feltételezve, hogy a hídpillérek engedik.)

(Bocs a sok kérdésért, de fogalmam sincs ezekröl, ezért kérdezek :-)

Előzmény: Törölt nick (3800)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!