Pontosan ezekre gondoltam.
Golánál nem láthatatlan a határ, fehér határkövek jelzik. :-(((
Ugyanolyan kegyetlenül szomorú látvány, mint az Országos Kék-túra Nagy-Milici szakasza, ahol a túristaút a határköveket kerülgeti.
Meg amikor evezünk a felső-Tiszán, és a túlparton strandolóktól meg kell kérdezni, hogy most épp melyik ország van odaát...
Vagy mint a múltkori Csereháti túrán - inkább hagyjuk... :-((
Első próbálkozás:
1. Tunyogmatolcs. Volt egyszer egy Fehérgyarmat - Szatmárnémeti vonal, amely Trianon után sziget maradt. Ezért épült a Fehérgyarmat - Kocsord alsó vonal.
2. Gola, Horvátország. A 60-as vonal ott megy el a várostól pár méterre, csak éppen ott az a láthatatlan vonal, amit határnak hívnak.
Azért a forgalom szünetel, kategóriának is van értelme. Mert így nem lehet végleg elcseszni a visszaépítést azzal, hogy valamit odaépítenek.
Ausztriában sok olyan vonalszakasz van, mint nálunk a Lovasberényi. Azaz néhány tehervonat közlekedik csak, valamint időközönként túristavonatok.
Teljesen OFF: a Ferihegyi gyorsforgalmin is van ilyen híd. Nemrég telepítettek a gyorsforgalmi elejére - végére ugyan ilyen "űrszelvénykapukat". Miután MINDEN NAP ki kellett vonulnia a tűzoltóknak kiszabadítani a beszorult, nekicsattant gépjárműveket (nem vicc), lebontották a fenébe őket. Most is ott vannak a gyorsforgalmi mellett a darabjaik :( ON
"A mondat helyesen úgy hangzik :....Véleményem szerint 20 millió forintból megoldható a kimélyítés úgy, hogy csak váltakozó irányú forgalomra lesz alkalmas alkotásunk, s mindez csak ideiglenes jelleggel, addíg amíg az útépítési szabványnak megfelelő út elkészítéséhez szükséges pénz összegyűlik."
Akkor kezdjünk el kalapozni a különvonaton is? :-)))))))))))
Ismét igazad van.
Ismételten pongyolán, népieschen fogalmaztam.
A mondat helyesen úgy hangzik :....Véleményem szerint 20 millió forintból megoldható a kimélyítés úgy, hogy csak váltakozó irányú forgalomra lesz alkalmas alkotásunk, s mindez csak ideiglenes jelleggel, addíg amíg az útépítési szabványnak megfelelő út elkészítéséhez szükséges pénz összegyűlik.
Jogos.
Igazad van.
Pongyolán, népieschen fogalmaztam.
A mondat helyesn úgy hangzik :.........Az önkormányzatnak vélelmezhetően nincs pénze olyan aluljáró átépítés finanszírozására, melynek eredőjeként a KRESZ-ben engedélyzetett maximális ( nem túlméretes) 4000 mm magasságú járművek/járműszerelvények is biztonságosan használhatnák az aluljárót.
Szokolya megközelítése megoldható, ha kerülsz a Szob-Márianosztra-Kóspallag-Paphegy útirányon át, de itt az a gond, hogy a Kóspallag-Paphegy út erdészeti kezelésben van, azaz magánút. A kóspallagi bekötőút vasúti aluljárója pedig szintén magasságkorlátozásos.
Szüntessük meg a 70-es vonalat! Bontsuk le a kismarosi felüljárót!!!
:-)
A Kőrösi Csoma út (Kőbánya Alsó) is elég forgalmas, a híd médis 3,8-as. Rengetegszer letépték a villamos felsővezetékét, mire csináltak igen brutális méretű I-gerendából meg csőből "űrszelvénykaput"(??). Azóta pár kamionnak lehámozta a tetejét a szerkezet.
A pátkai aluljáróhoz érintőlegesen.
A Hungária krt. M3 felé vezető oldalán a Kőbánya felső pu. alatti aluljáróban 3.8 m magasságkorlátozás van. Ez egy elég forgalmas "főút". A legtöbb kamion elfér itt. Van kerülő út is szükség esetén.
Igazad van, ez a sötét jövő, de 5000 km mellékvonalra mi sem tudunk figyelni. Ez a pátkai ügy is főleg érzelmi alapokon nyugszik. Egyébként teljesen egyetértek veled.
Egy biztos: Magyarszék és Magyarhertelend állomások épülete hamarosan elbontásra kerül :-(((((. Nagyon klassz ez a vonal, a pálya szuper (némely kétvágányú villamosított fővonalunkkal is fölveszi a versenyt, szinte suhant a Bz rajta). No meg kicsit kitakarítottam a pénztárat :-))))).
féligOFF
gmarc: Kemencei társadalmi munka helyett menjünk Pátkára hidat építeni, mélyíteni, megkerülni, stb...:) Az a gond, hogy a MÁV is, Ti is ilyen "aprósággal" foglalkoztok intezíven, holott könnyen lehet, hogy néhány éven belül itt max. a fontosabb fővonalak maradnak meg. És azokon is külföldi cégek vonatai fognak közlekedni.
Tehát szerintem nem az évi egy-két különvonatos vonalacskák megtartására kell fordítani ennyi figyelmet/energiát/munkát, hanem az értelmesen működtethető ("mellék")vonalakkal.
Szerintem ez egy alábecsült szám. 70 cm-es mélység már jelentős földmunkát, vízelvezetés-problémákat vet fel, nem tartom valószínűnek, hogy kijönne 20 millából.
OFF
nincs pénze olyan új út építésére mely KRESZ szabványú lenne.
Nem kötözködni akarok, mert értem, hogy mire gondolsz, de a kresz nem egy szabvány, az utak paramétereinek megállapítására nem az a mérvadó. Megfordítottad az ok-okozat összefüggést.
Közérdekre hivatkozva a tűzoltó, és társai bemehetnek a magánúton, ez nem kérdés. Közérdekre hivatkozva ki lehet sajátítani az utat, de az bődületes pénz, kb. annyiba kerülne szerintem, mint megépíteni az aluljárót tisztességesen. Ugyanis azonnali és feltétlen kártalanítás kell a tulajnak.
Összehasonlításképpen egy másik adat az őrségi vasútról: a család, amelyik az egyik volt vasútállomás-épületben lakott, akkori áron 14 millió Ft kártalanítást kapott a kisajátításért. Ebből akkor egy kacsalábon forgó palotát épített, kacsaúsztatóval, kertitörpével, stb, 2 új autót vett, meg még maradt is pénz. Mindezt egy düledező házért cserébe.
Több 100 méter aszfaltút kisajátítása is jópármillió lehet, de mint tudjuk, a falunak erre sincs pénze.
De ha VAN másik út, csak a területet közben privatizélték, akkor mi van?
Nem tudom milyen állapotú, szabványnak megfelelö-e, (félek, hogy nem, de tegyük fel hogy igen.)
Akkor közérdekre hivatkozva mire lehet kötelezni a tulajt? A tüzoltó átengedésére, de a betonkeveröre nem? Vagy ha községházához viszi a betont akkor igen, ha Kovács 13 János házához akkor nem? Kisajátítás, kártalanítás közérdekre hivatkozva lehetséges-e?
Másik kérdéskör:
Tudtommal Te jól tisztában vagy a számokkal, nagyságrendileg mibe kerülne:
1. A vasútpálya megemelése megfelelö hosszban (tudom, ez tényleg irreális)
2. Az út mélyítése 70 cm-t - szintén megfelelö hosszban (feltételezve, hogy a hídpillérek engedik.)
(Bocs a sok kérdésért, de fogalmam sincs ezekröl, ezért kérdezek :-)