Te tudod, hogy milyen a drótozós kézügyességed...
Ha 5 polusú a motor benne, akkor hajrá.
Én félbe vágott IC foglalatból csináltam meg a dekóder helyét.
Üdv BT.
Lett egy ROCO V100 különkiadás, analóg áramkörrel, amit megpróbálok átépíteni digitálisra. A dekódernek találtam helyet a kaszniban, a vezetékek is elhelyezhetőek...belevágjak? Vagy jobb, ha megrendelek egy új NYÁKot, amin már megvan a foglalat? Manapság a V100-at már így gyártják, de mint mondtam ez külön-kiadás volt..
Nem Kálvin tér, Városház utca (Ferenciek terénél) és ott tényleg beleolvashatsz és sok fajta újság van. A Modell Railroader szerintem csak amerikai cuccokat ad, legalábbis én azt láttam benne.
A cimeket ki fogom irni, de sajna nincs időm...
a kep.tar.hu/matiz oldalon van egy "Új terepasztal képei" album, annak a végén vannak képek a digital dolgaimról. Pár kép a modelleről, a kapcsolópultról, a képek kedvéért az ICE-t is felraktam az asztalra.
Segitség kellene. A ROCO dekóderek szinkódjai, melyik szinu vezetek mit csinál, erre van szükségem. Ki tudom mérni/vizsgálni de ha valakinek megvan, egyszerűbb.
Budapest, azt hiszem a Kálvintéren van a hungaropress-nek egy boltja, ott talán bele is lehet nézni.
A www.hungaropress.hu-n láttam egy Model Railroader című ujságot. Látta már valaki ezt az újságot ? Csak amerikai szörnyetegek vannak benne vagy normális modellvasutak is?
A Set1 ára 115.000 és 120.000 ft között van még pontos árat nem tudtak mondani. most jön az első szállítmány.a li100 úgy emlékszem 34.000 ft körül említetteék, plussz még kell ls100 a váltók vezérlésére.ennek az árára már pontosan nem emlékszem, olyan 15.000 ft körül van.
Jövő hétre vagy a következőre igérték a szállítást. A vezérlés PC-n a RailRoad & Co.-val lesz ez legalább már megvan.
Próbálj meg egy mailt küldeni vasutandmodell@axelero.hu címre. Egyébként javaslom a "Modell Eisenbahner" újság beszerzését, minden német/osztrák és jó pár külföldi városra vannak címeik ! Van egy külön apróhirdetési rovat, ami ezzel foglalkozik. (Pl. a Deákék is hirdetnek benne!) Ha gondolod, ötletszerűen ki tudok írni pár címet, amiknek nagy hirdetése van az újságban. Tapasztalatom csak egy boltról van, amiben jártam (amit írtam) + a bécsi Shopping City Süd-ben levő modellshop-ról.
üdv!
Nagyon gaz, ami jelenleg a modellboltokban tapasztalhato. Erdemes Becsbe menni...en kint voltam tavaly decemberben, az elso adando modellboltba betertem; de ott aztan minden...minden..sot, meg az is, ami nincs, azt is arultak :-) Voltam egy bevasarlo-kozpontban, ott is volt modellbolt, az is nagyon bejott! (Foleg a kovetkezo: LGB ICE digitalis vezerlessel...Volt sima LGB meretu ICE start-set is..) Remelem a hazai helyzet valtozni fog.
Mas: ma is alkottam rendesen az asztalon, rendberaktam a drotkupacot, ami meg megmaradt. A felsovezetek epitese kozben kis hijjan leszakitottam az ICE-rol az aramszedot...a STOP gomb megmentette...A trafo terheleset probaltam tesztelni, hogy egyszerre 4 mozdony futott kb. fel percig; birta! Hosszabb ideig jarattam 3 gepet egyszerre, azt is birta, nem lesz gond szerintem. A valtok digitalis kapcsolgatasa erdekelne. A neten lattatok mar errol egyedi, egyszeruen megvalosithato megoldast?
Nem tudom figyeltétek-e de kb. 10-en vagyunk ebben a fórumban.
Nekem tetszik sosem szerettem a tolongást.
Szó volt a vezérlésről eszembe jutott, hogy mikrokontrollerrel is tuti autómatizmusokat
lehet csinálni. Sorompó le, lámpa fel, időzítések, késleltetések.)
Nekem egy Conrad-os van, 16+8 port (16 digi I/O, 8 analóg bemenet) apróbb dolgokra ideális. 17 EFt
és csomó kegyerével bővíthető. (vezérelhet motorokat, hőmérőt, stb)
PC-n az ember felprogramozza (jó kis Basic nyelve van) és letöltve tutin dolgozik.
Viszzatérve a LENZ cuccokra az LI100 ismét nem érkezett meg (eddig a nyralásra hivatkoztak)
lehet hogy kimegyek érte bécsbe és megveszem az
első Modell boltban :-)
Igazabol en is CSAK SZIVTAM a modell kit-el, mert eleg sokat (nehany honapocskat) vartam, mire megjott a megrendelt aru...viszont ok kifejezetten hirdetik, hogy Lenz es egyeb digi cuccokat forgalmaznak, a Modell&Hobby nem hirdeti; de tenyleg korrektebbek.
Én ma beszéltem a Modell kit-tel a válasz az volt, hogy kb 2 hét múlva érkezik az első cucc és árat is csak akkor tudnak mondani.
Ellenben a Modell & Hobby-ben (Váci út 47/b) nagyon korrekt választ adtak árakkal szállítási határidővel.
Engem elhajtottak a Modell Kit-ből amikor
Lenz cuccok után érdeklődtem.
Mindegy mit kérdeztem az volt a válasz, hogy
még nem rendelt senki így nincs. Nem
feszegettem tovább a dolgot.
(gyanítom, hogy ez a szokásos hozzáállás, ha rendelsz egy nagyobb tételt és tudod mit akarsz továbbá nem zaklatod őket hülye kérdésekkel akkor
behozkák, különben nem)
hol lehet mo-n Lenz cuccokat vásárolni és kb mennyibe kerül egy alap infrastruktúra kiépítése. A Lenz oldalán letöltöttem a 2001-es katalógust abban rengeteg termék szerepelt, mivel érdemes kezdeni ? Az USA árak elég magasnak tűnnek egy starter set 290 usd.
Facsiga említette a Railroad progit, hol lehet ezt letölteni elkerülendő a hosszas keresgélést.
Korábban már volt szó erről. A RocoNet kompatibilis az XPressNet-el csak butítva.
Nincs pl. feedback bus. (ezért kell bénázni TTL-el meg relékkel, meg I/O kártyával)
A legjobb szoftvare a RailRoad. Most jött
ki a 4.5-ös. Ebben a hónapban még a régi áron kapható. 169$. Utána 189$ lesz.
Nem az a típus vagyok aki előnyben részesíti a legális progikat (mo.-n elég megfizethetetlenek)
de a RailRoad-ot akkor is megveszem ha lenne törésem. Eddig nminden kérdésemre azonnal válaszoltak halál profi amit csinálnak és ezt
értékelem a vásárlással.
Különben törés nincs is szerintem, hozzá nem egy nagy közérdeklődésre számot tartó progi.
A jelzőkre a Lenz kínál megoldást de csak az XPressNet-hez csatlakoztatható. (van neki pl.
mozdonymegállító egységük is de drága stb.)
A PC-s megoldás jónak tűnik. PC nélkül szerintem barkács ha egyáltalán megoldható ROCO-val.
Ajánlom a PC/IO kártyát + TTL hegyek. 48/96 portos kapható.
Igaz drágább mint a paralell megoldás de nem kell saját szoftvert írni mert az I/O kártyát a jobb
vezérlőprogik tánmogatják. /a 8552-IC alapút/
(korábban én is így kezdtem, meg is volt a hardver de megtaláltam a RailRoad-ot és feladtam a programítást.)
Később pedig lehet egy LI100-al a mozdonyokat zargatni.
A ROCO trafó 2.65 A-t bír. Nehéz a pontos számítás függ motortól, világítástól, füstölőtől, locksoundtól, sebességtől, terheléstől. A Lenz gyárt fogyasztás mérőt de egy hagyományos fogyasztásmérő is megteszi. (pl. CONRAD)
Különben ha nem tud többet leadna a trafó időnként megszakad az áramellátás észre fogod venni.
Ha ez bekövetkezik akkor szakaszolni kell + 1 erősítő és + 1 trafó. (több trafóval nem szabad működtetni 1 erősítőt)
Közelítő számok:
1 mozdony: 0,3-0,8 A
1 világítás kb. 0,4 A
1 füstülő 0,5 A
Ma megvettem a dekodereket (ugyhogy az allomasi vilagitas beszerzese halasztodik...) mert annyira tetszik az digitalis iranyitas. (Most is be van kapcsolva, a sotet szobaban allnak a vonatok a terepasztalon, 3 mozdonynak be van kapcsolva a vilagitasa, nagyon allatul nez ki...)
Sokat szenvedtem az elso dekoderrel...szetszedtem a Gutzold 120-ast, beletettem, felraktam a palyara...ment, de nem vilagitott. Megprobaltam programozgatni, semmi eredmeny...na, mondom egy dekodert mar haza is vagtam?!? Szetszedtem a 106-ost, beleraktam abba, ott ment a vilagitas. Visszaraktam a 120-asba, megint nem megy...egy masik dekodert beletettem, azzal sem ment. Masik dekodert at a 106-osba, ott megint csak mukodott.... Vegul, kisakkoztam a pofon egyszeru megoldast: forditva tettem bele a 120-asba a dekodert.....(nem rohogni a hatterben! :) ) Szerencsemre ez hulye-biztos megoldas, es nem ment tonkre ettol.....
A lenyeg, hogy mukodik minden. A BRAWA 132-esben a dekodernek pont a szellozo-ventillatorok alatt van hely, ez jol jon, mivel rendesen melegszenek ezek a kis aramkorok (a dioda-szeru alkatreszek).
Szoval nagyon jo, most azon torom a fejem, hogy a ROCO valto-dekodert vajon at lehetne-e epiteni olyan modon, hogy a nem agyazatos sinek allitomuveit kezelje. Biztos megoldhato lenne, remelem elobb-utobb kihozzak; vagy legalabis kaphato lesz...
Van valakinek tapasztalata, mennyit bir el egy ROCO trafo? Jelenleg egyszerre 3 mozdony vilagitassal es 2db 4 tengelyes kocsi vilagitassal van rajta, ettol tovabb terhelheto meg?
Digitális átállást terveztek, és úgy láttam ezen a topic-on nálamnál tapasztaltabb emberek levelezgetnek. A kérdéseim a következők:
1.) A Roco lokmaus 2-t tudom (táp, erősítő, mouse stb) tudom-e PC-ről vezérelni a Lenz LI100 interface-el. vagy teljessen Lenz eszözökből tudom felépíteni az elektronikát, továbbá az LI100-hoz melyik szoftver a legalkalmasabb az eddigi felhasználás alapján.
2.) A digitális világban, hogyan tudom a jelzők működését megoldani. Állítólag a Veissmann-nak vannak ilyen cuccai, de igazán a technikai megvalósítástról eddig senki sem tudott infót adni.
Sziasztok !
Egyszer minden álom teljesül, ha nem adjuk fel félúton! Végre megvettem a ROCO ICE 2 alapkészletet. Nekem tetszik ! Egyetértek veletek, a mozdonyvezérlésen kívüli dolgokat amennyiben számítógéppel akarjuk irányitani a pályát érdemesebb és nem utolsósorban olcsóbb is a PC ISA buszáról vezérelni egy csatolókártyán keresztűl. Persze kell még a vonatok vezérlésére egy PC-soros port illesztő ami a ROCO-DIGITAL-hoz kapcsolódik. Kérdésem a következő: ha ez az egység a LENZ LI100-as kell-e még más a kettő közé? Akinek van tapasztalata írja meg legyenszives! Köszi!
Még semilyet, mert az asztal csak papiron van.
Egyenlőre egy próba pályán helyszini a váltóállítás, de a terv az motoros állítómű.
Azért nem mágnes, mert a csúcssinek ne átcsapódjanak egyik oldalról a másikra, hanem mint az igazinál is, látható legyen a mozgás.
A vezérlése biztos nem DCC, mert sok váltó = sok dekóder -> keves pénz. A terv nagyon durván: PC párhuzamos port, és egy vödör TTL.
Üdv BT.
Én leginkább azt tapasztaltam, hogy az ICE-ből kivettem a dekódert és bele egy másik mozdonyba az ICE szerelvény pihenjen csak a dobozban, nem igazán mutat egy alapvetően dízeles 80-as évekbeli asztalon..... ;-) Szóval erről ennyit, az ICE szerelvényt nem szándékozom megtartani (gyk: eladó a sínekkel együtt, akit érdekel jelentkezhet, írjon árat is.)
Természetesen start-set lévén a legkissebb dekóder van benne. A katalógus számát fejből nem nyomom, idegroncs leszek az ilyesmiktől... Minden mozdonyba belepróbáltam a dekódert (mivel egyenlőre ez az egy van csak....). A tapasztalatok:
Csak 14 vagy 28 lépéses módban működik; ezért a szabályzás kicsit durva. Alig mozdítom el a szabályzógombot (kb 20%) már majdnem teljes gázzal robog a szerelvény...ez mozdonyonként változott kicsit, a BRAWA volt a legjobban szabályozható, az ICE a legrosszabbul (túl gyorsan reagált a szabályzó mozgatására, bárhogy is állítottam be a késleltetéseket!)
Sebesség változtatás közben néha meg-meg villan a világítás. Ez ugyan engem nem zavar...
Az ICE-nél gyorsabb kanyarokban és gyors menetnél kétszer "lefagyott" csak ki-be kapcsolás után éledt fel a rendszer. A szetthez adott kis cetlik egyike írt erről, hogy előfordul ilyen, ez "természetes". A Gützold 106-os elég idegesen ment, a 120-as nyugodtabb volt. Mint írtam, a BRAWA 132 volt a legjobb: hosszú kifutás, jó szabályozhatóság. Lehet, hogy holnap megveszem a hiányzó 3 dekódert (a "lastregelung" változatot) mert amit idáig tapasztaltam, az nagyon tetszett. Sokkal jobban irányítható az analógnál; de csak több mozdonnyal lesz az igazi.