S ha már Csaklac előzetes tájékoztatójából (vagy tájékoztatásának előzeteséből) kiderül, hogy nem egyszerűen megszűntek bizottságok , hanem összevonásra kerültek (vagyis Erdei, sose búsulj, hogy megszűnt az Idegenforgalmi bizottság, hisz hallhatod, nem szűnt meg, csak összevonásra került) szóval ennek tudtán kiegészítem oknyomozó kérdéseim sorát a következővel:
- Mely megszűnő (összevonásra kerülő) bizottság mely univer-bizottságba került, milyen megfontolásból stb? (- S ha valóban nem szűnt meg egyetlen bizottság sem, csak átalakult, akkor Erdei vajon miért siratja annyira azt a szerencsétlen idegenforgalmi bizottságot?)
Copyzok, mert előbb is így írtam. Azért pontosítok, hogy egyértelmű legyen: az összes személyi kifizetés, képv+külsős nem növekedett, nem is csökkent. A megtakarítás a bizottságok eltartásában kereshető. De fontosnak tartom hogy a rendszer kiszolgálása lehet így szakszerűbb, több odafigyelésre számíthatunk. Egy példa egyébként arra, hogy az a tanácsnok, aki komolyan veszi a lehetőségeit sokat tehet a területéért. Jó példa R-dei, aki tanácsnokként tett javaslatot pl a z ellenőrzési tervbe.
"Alapelv volt, hogy az összevonások személyi kifizetései nem haladhatják meg az előző időszak kifizetéseit, s jó lenne kicsit takarékoskodni is. Kicsi gondolkodással meg lehet érteni, hogy 10 helyett 6 bizottság és a hat fővel kevesebb rendszer kiszolgálása okozhat-e költségcsökkenést a hivatalban. "
Bocsi, vszínűleg le fogok akadni a rendszerről egy időre!
És miközben minden elismerésem az itteni megjelenés fáradalmait felvállaló képviselőké, azt továbbra is fenntartom, hogy a hivatkozott link szerinti, 1509-es hozzászólásom alapján bizony Erdeinek van oka a meaculpázásra (kisértékben elkövetett demagóg mellébeszélés- tisztáramosás félrevezetés okán).
Csak ateljesség kedvéért copyzom hozzászólásomat a másik topikból:
Csaklac!
Kicsit rosszul esik nekem, hogy a nevemet ilyen kifejezések mellé teszed:
"a politikusokat illik utálni", "hangulat, érzelem", "nincs párbeszéd" "a hírek szerint ha 75-ből lesz 100, az 100 %-kal több" stb.
Holott ezek rám igazán nem illenek, szvsz, én valóban érzelem nélkül, pusztán a tényekre alapozva próbálom kideríteni a teljes igazságot (tegyük hozzá, lassan sikerül), jómagam valós párpeszédre törekszem veletek (tegyük hozzá lassan sikerül), én vagyok az, aki az első (na jó, a második) pillanattól azt hangoztatom, hogy ha 75-ből lesz száz, az CSAK (csak?) 33 %, sőt ez miatt többször meg is rovom a doros cikket.
Na mindegy, örülök, hogy végre még egy konstruktív hozzászóló a testületből. Mégha miközben szolídan kiosztod az itteni hőzöngőket, engem is belekeversz kicsinyest, hisz valamennyire persze felvállalom én is an hőzöngésst, ha ez az ára, hogy ha nem is az újságból, de itten végre kiderítsük közösen a teljes IGAZSÁGOT bizottsdágosdi-tanácsnoki ügyben. mindazonáltal a másik topikban feltett kérdéseimet továbbra is fenntartom. Részletes tájékoztatást várunk el. És nem csak itt a topikban, hanem a város összes fórumán.
Üdv: Tib
Ps. Külön örüljünk, ha városunkban a "kommunikáció" szó többször hangzik el, mint a "b...m...g". És annak is, hogy nem szitokszó, hogy az emberek jót várnak tőle, bíznak benne.
Szeretek táncolni, bár egymás után négy bécsikeringőnél többet nem vállalok csak akkor, ha egy-egy rumbát vagy bluest is közé ékelünk. :)))
Van egy apró különbség a Te "kommunikációd" és eR-dei "kommunikációja" között tanácsnok ügyben. Azt írod, hogy cél volt a takarékosság is.
eR-dei szerint, a most kifizetésre kerülő tiszteletdíjak összege ugyanannyi, mint korábban volt. Ha ez igaz, akkor hogyan következik ebből a takarékosság?
Táncba hívtak, s ha egy ilyen szép ember mint Tiborcsik szól, ajánlatos iziben pattanni! :)
Bár ilyen ügyekben ritkán szólok, de tudomásul kell venni, hogy változnak a slágertémák. Elmúlt az időjárás és a foci ideje, ma már a kommunikáció és a politikusok utálása az, amihez mindenki egyöntetűen ért. A kommunikációt már többen használják napi beszédükben mint a bmeget.
Azért nem szívesen szólok ilyen ügyekben, mert nem érvekről, (tehát tájékozódás, ismeretszerzés, álláspont kialakítás utáni vitáról) hanem hangulatokról, érzelmekról szól a beszélgetés. Ilyenkor nincs párbeszéd, nincsenek tények, van egy kinduló álláspont: politikus csak csaló, harácsoló, gonosz lehet s egyetlen célja van, becsapni és kihasználni az embereket. (egyébként kíváló választási program, minden induló ilyen szellemben építi a jövőjét)
Na. Akkor a bizottságokról.
Az átalakítás előkészítésében több szempontból is komoly szerepet vállaltam. Egyrészt a politika oldaláról határozott korlátokat állítottunk a frakció elé, másrészt a tételes kidolgozáshoz tettem le az alapkoncepciót.
A lényeg: a törvény előír kötelező feladatokat a bizottságok számára, de ezek vegyítése a helyi SZMSZ dolga. A tavalyi tíz bizottság feladatkörét összevontuk hat bizottságba. Alapelv volt, hogy az összevonások személyi kifizetései nem haladhatják meg az előző időszak kifizetéseit, s jó lenne kicsit takarékoskodni is. Kicsi gondolkodással meg lehet érteni, hogy 10 helyett 6 bizottság és a hat fővel kevesebb rendszer kiszolgálása okozhat-e költségcsökkenést a hivatalban.
A tanácsnoki rendszer tálalása és a reagálások természetesen nem az érvek mentén történtek.
Egy kicsi számtan(nem nevezném matematikának):
Ha 75-ből 100 lesz, hány százalékkal növeltük a mennyiséget?
A hírek szerint 100-al. Tessenek utánaszámolni.
(Ez egyébként elszalasztott lehetőség, mert a törvény a köztisztviselői alaphoz köti a t.díjat, s így akár 700 %-ot is lehetett volna írni. )
Na. Egyenlőre ennyit. Szemem azért továbbra is a pályán!
És ha már így benne vagyunk: kik voltak azok, akik a novemberi változás előtt is tanácsnokok voltak és milyen tanácsnokok? Csak mert nem vagyok benne biztos, hogy a képviselők közül valók voltak, de majd kiderül,és ha mégis, akkor bocs.
Lassan kiderül minden, de azért megismételném azon kérdéseimet, amire még nem kaptunk választ:
- Mely bizottságok szűntek meg és milyen megfontolásból? - Túl azon, hogy most már tudjuk hány fő, kiket rúgtak ki a külsősök közül és miért őket? - Túl azon, hogy a javadalom-egyenleg nem változott érdemben, hatékonyabb lesz-e, lehet-e az új formáció? - Nem lett volna más módja a képviselők javadalmát emelni és megtartani a bizottságokat külsőstől mindenestől? - Ha nem, miért nem és ha megvan erre a miért, akkor miért nem értesülhettünk erről a nagynyilvánosság előtt, akár a Néplapnban, akár a Szolnok TV-ben,de legalább a szolnok.hu honlapján?
Tudod, ma egy nagyon komoly és megható ünnep van, az Auswitzi Munkatábor felszabadításának 60 évfordulója. Most túl mindenen a legfontosabb európai viták az ünnepség körül alakultak ki, valamint az utóbbi évek sajtóbotránya folytatódik: elsősorban a britt lapok, de pl. a Standar online is "lengyel koncentrációs táborokról" beszélnek. A lengyelek felháborodása mellett ez engem is elgondolkodtat, úgyhogy néztem a mai ünnepséget (érdekes, szinte meghökkentő és mély volt) majd a sajtóvitát az ügy körüli botrányról.
* A válaszom:
novemberi rendelet előtt:
8 + 2 bizottság volt 10 bizottsági elnökkel,30 külső taggal emellett volt 7 tanácsnok és 4 tisztségviselő. 6 "sima képviselő
novemberi rendelet után:
6 bizottság elnökkel, 24 külső tag (-6) 17 tanácsnok 4 tisztségviselő. (+10 tanácsnok - 4 bizottsági elnök) +6
vagyis ugyannyival lett több tanácsnok, mint amennyivel kevesebb bizottsági elnök + külső bizottsági tag, ,vagyis az egyenletben -6 külső bizottsági tag és + 6 többletjutattást kapó képviselő van.
Ez azt jelenti, hogy a testület működeése ettől nem drágult.
"Immár 4-dik napja, hogy nem tudjuk milyen bizottságok, milyen bizottsági külsős posztok szűntek meg és hogy milyen megfontolásból, a szolnoki városházán. :)
Nézem a közgyűlést! Ritka esemény, hogy TV-t nézek... :))
Fodor képviselő úr hozzászólása nagyon érdekes az ingatlanértékesítésről.
Azt hangoztatta, hogy ugyan létezik egy alkotmánybírósági határozat, de nincs még országosan egységes gyakorlat.
Köpjünk az Alkotmánybíróságra, annak határozatára, nyerjünk időtt, értékesítsük az ingatlant az Alkotmánybíróság határozata ellenére, majd törvényesek leszünk, ha az Alkotmánybíróság Szolnokra is kiterjeszti a határozatának érvényét! Sajátos...
Személyesen ismerem a polgármester urat! Valóban vállalkozó, akiben nagyon kemény tárgyaló partnert ismertem meg! De vele kézfogással is lehet üzletet kötni, míg másokkal papíron aláírt szerzödéssel sem!
Kit érdekelne, hogy a szolnoki polgármester is vállalkozó? Kit érdekelne, hogy gazdagszik, ha a települése is azt teszi! És nem biztos, hogy sok cserkeit találnál. aki azzal vádolja, hogy önkormányzati pénzeket tesz zsebre!
Tudok róla, levelet írtam PM Asszonynak. Gondolom a hivatal majd megoldja a problémát. Vagy nem. Ha igen akkor egy jó pont, ha nemj akkor egy rossz pont. Erről ennyit, szerintem nem kéne idehoznod.
Mindjárt elsírom magam, milyen önzetlen ember ez a Szokolay :)) Szóval Ő egy tipikus mai vállakozó. Ezt vegyétek már tudomásul. Cserkén sem fenékig tejfel az élet, ott sincs mindenki jóban a polgármesterrel, sok sok strandkörüli vállakozó egyáltalán nem kamálja a település gazdáját. Csak tudom jártak arrafelé turistáim :)))
Rdi, össze-vissza levelezik az önkormányzat, amikor meg akar jelenni egy külföldi rendezvényen (Belgium). Nyugodtan letagadhatot, ha gondolod személyesen odaadom a levelezésetek egy részét. Röhejes árajánlat-kérések mennek ki, ezzel a vállalkozói szféra előtt is lejáratja magát az önkormányzat.
Csak 1 történet: a megválasztása után kezdö polgármesterként kezdte szervezni az erös emberek vb-jét. A testület nem igazán támogatta, ezért a saját pénzét tette bele, majd a rendezvény nyereségét átutalta az önkormányzatnak + város marketing. Az ilyen hozzáállást hiányolom Szolnokon a polgármestertQl, a képviselöktöl.
Dr. Bozó Andrea állatvédelmi tanácsnoknak meg lett választva. Szép gesztus, szükség van rá. :-)
A kérdés csak az, hogy például eddig miért nem történt semmilyen elmozdulás abban a tekintetben, hogy Szolnokon jó ideje (fél éve tuti) nincs állatorvosi ügyelet, pedig ha jól súgtak nekem, törvényileg kötelező.
Tessen már példát mondani! Úgy csak hitelesebb a cserkei példa:))
Más: Elmentem két napra és még mindig a tanácsnoki cuccos:), sőt még most bejön a képzettségi modul is. Fogadjunk, hogy erre nem gondolt rajtad kívül senki:))
Emlékszel Firga bácsira (?) Surda filmből? Te jogot végeztél, kérdezte tőle Surda. Két félévet, a többit az élet adta-mondja erre.
Ez ilyen lehet itt is. De amúgy szerintem semmi szükség sincs rá, van ugyanis szakmai háttér, ott a hivatal.
Rdi! Ha nincs tanácsnoki rendszer, mennyi lett volna a képviselői illetmény emelés?
1) Szerves vegyületek adszorpciója gyantákon, dinamikus körülmények között (Łódz, Műszaki Egyetem 1985) [a cím szabadfordításban]; 2) Rendszerváltás és az értelmiség [Jászkunság; 1991 (?)]
De ennek semmi köze az idegenforgalomhoz.
Vállalkozói igazolvány [1994]: sport -, és egyéb rendezvények szervezése; nemzetközi kapcsolatok; tolmácsolás stb.
szóval amíg lehetett, addig útszervezéssel is foglalkoztam, később már csak sportturizmussal...
A fekvésről és másról:
,,Mit kezdjen hát ezzel a hatással egy olyan település, amelynek az életében a közlekedés-földrajzi helyzet által katalizált gazdasági fejlődés sikertényező – Nyíregyházához hasonlóan még megyeszékhelyképző is – volt? Válaszadóink szerint a város földrajzi szerepének megítélése változás előtt áll. Mindenképpen új dimenziók kellenek. Egyesek szerint a város gazdaságföldrajzi-természetföldrajzi adottsága ,,az Alföld közepén például a Kárpátok-Eurorégió kapcsán újra felértékelődhet”, mások viszont azt mondják, hogy a város ,,ebben a felgyorsult világban túl közel van Budapesthez. Így a csomópont–jelleg már halványul.”
A közlekedésföldrajzi helyzet megítélésnek és kihasználásának változása persze nem köthető kizárólag a kilencvenes évtizedhez, mert gyökere a húszas évekig, a trianoni határok kialakításáig nyúlik vissza.
Látható tehát, hogy nemcsak a határmente településeit érintheti meghatározóan (negatívan) a földrajzi tér változása, így megfogalmazhatjuk azt az állítást, hogy a 20. / 21. század fordulóján a település kedvező fekvése szükséges, de nem elégséges feltétele a sikernek.
A globális hatások és a közép-európai történelmi események Szolnok életében egy olyan folyamatot indítottak el, amelyben a belső erők nagyobb szerepet kaphatnak. Ez a ,,plusz energia”, ami a megtartó erő növekedését jelentheti. A folyamat első jeleit úgy fogalmazta meg interjúalanyunk, hogy az árvíz ,,összehozta a várost”, illetve ,,az emberek összejönnek és a városvezetők is érzékenyek saját rendezvényeik iránt”. Meggyökeresedhet Szolnokon is egy, az elmúlt 125 év folyamataitól eltérő, nem külső erőre alapozó, hanem alulról jövő, a települési aktorok saját elhatározásán alapuló (szerves) fejlődés út (Vitányi 1995). "