"Elterjedt tévhit, hogy digitalizált pályan régi, és analóg pályán digitál mozdony nem hasznalható. Megfelelõ elkülönitéssel, két egymással összeférhetetlen digitális norma szerint épitett mozdony használható. Aranyszabály, hogy egyszerre, egy áramkörön nem haladhatnak"
Szerintem ennél bonyolultabb a kérdés. Az érthetőség kedvéért szét kellene választani a dolgot.
1, analóg rendszerben digitális mozdonyok (mehetnek egyszeri szakaszolással vagy még jobb átmenőszakasszal+elválasztómodul)
2, digitális rendszerben analóg mozdonyok (rendszerfüggő: Lockmaus esetén a nullás címen 1 mehet, lockmaus 2 esetén nem menet a többit nem tudom)
Meg nem tudom mit vegyek, de huz a szivem a Lenz fele, megiscsak az az igazi. De a penztarcam meg a Roco fele huz. Rendszerint a penztarcam alulmarad a kuzdelemben, es nem tud eleg eszervet felhozni azon iranyban, hogy miert ne b... koltsek el egy rakas penzt :-)
A Roco-val csak az a gondom, hogy a valtoallito billentyuzet igy elso ranezesre nem tud vaganyutakat allitani... (makro - pl 1-es program szerint x,y,x valtokat allitsa ilyen es ilyen iranyba...) Ha ezt tudna, akkor nem szoszmotolnek...
Mondtam, hogy Európa azon részén nem szarakodnak, mert tudják hogy telített a piac és az ember máshova megy.
Nálunk ezt úgy oldják meg a kereskedők, hogy mindenki szarakodik így nyudodtan mehetsz akármelyikhez.
Mivel a RocoNet nem tud FeedBack-et ezért a relé adja majd a kontaktot (ugyan úgy mint a 10030) szóval tudásban jó lesz csak munkás.
(Persze a Lenz cucc az igazi)
Néztem a bécsi címeket egy nap alatt le lehet őket járni. (bár csodálkoznék ha az első nagyobb modellboltban nem kapnánk meg mindent)
Facsiga, írtam a Friewald-nak a kifagyásokkal kapcsolatosan. A videókártya beállításai miatt lehetséges.mostmár ezt is tudjuk.
Az állítóművekkel kapcsolatosan meg tudlak érteni, nekem 21 db van belőlük és tényleg nem nagy szám, számomra a feedback busz miatt izgalmas.Az új asztalhoz viszonylag keveset kell vegyek.
Igen, igaz csak egy tekercses (behúzva fogyaszt) Lemondtam a Roco megrendelésemet és relével csinálom meg.
Azt a 120E-t el tudom másra is költeni.
Lemondtam az LI100-at is mert unom már a töketlenkedésüket. (június óta várok!!!)
Kivárom a Bécsi utat.
A hétvégen kipróbáltam a relés váltóállítást (asztal alatti) és mindenkinek tudom ajánlani. 10 perces barkácsolással az eredetivel megeggyező az eredmény. (én is meglepődtem)
Az ár viszont 4000 Ft/db helyett pár száz Ft/db.
Aki tud bontott relét annak nyílván szinte ingyen megvan.
Nem vagyok szarrágó de 30 váltónál ez min. 100e FT-ot jelent.
ui: Bontott relé esetleg engem is érdekelne, ha tudtok. (12V, 2 morze)
Voltam, set1 lesz hamarosan, de li100-at nem rendeltek, külön kell rendelni és a szállítási határidő bizonytalan, ugyanis csak bizonyos mennyiség felett hoznak be.Ez üzletileg elfogadható.A Modell&Hobby-hoz jön rendelés, de nem tudják megmondani, hogy mi lesz benne. Azért ez elég érdekes. a Li100-ra rákérdeztem szerintük, csak dekóder jön.....
Passz. De mivel az LI100 egy PC-s lokegér ezért szerintem megy. Lassan alapíthatunk egy LI100 szektát.
Még senki sem látta de legendák keringenek róla és mindenki istenként tiszteli. :-)
Köszi az infót!
Még egy kérdés. Több lokegér esetén ugye csak a mesterről lehet programozni. Ezek szerint az LI 100 -on keresztül nem lehet? Merthogy ő szolga egér helyén van(lesz ha majd pénzem is lesz rá).
A TrainController egyszerre max. 12 különböző eszközt tud kezelni. Hozzá kell adnod a RailRoad/Setup digital systems alatt mind Lenz Digital Plust mind a PC ibterface 8255 eszközt.
Ezek után a váltóra kattintva megmondhatod, hogy
a Lenz egy adott címén kezeled (akkor kell digitális váltómű) vagy a 8255-ös melyik címén éred el. (Ezt általáan a kártyához adott ismertetőn publikálják)
A 8255 TTL szintet tud, tehát forrasztgatni kell!!!
Ne felejtsd el online-ba tenni az eszközöket ugyan ebben a menüpontban.
Az LI 100-ra nyilván mozdony ürügyén tudsz hivatkozni.
Window/New Train window majd Edit/Properties.
Itt kell a Lenz-t megadni és a dekóder címét.
Az IO kártya zseniális ötlet. Köszi!
Ami viszont nem igazán világos: A Train Controllerben a digital system beállításnál, ha a 8255 öt állítom be, akkor a soros porton hogyan lehet az LI 100 ra hivatkozni?
Való igaz! A rossz mechanikán még a motor csere sem segít, mármint 3 ról 5 polusúra.
De azért nem adom fel, előbb, vagy utóbb a Szergejeim is digik lesznek. Ha belegebedek akkor is.
Most hozzák az első szállítmányt, elég sok mindennel. A részleteket illetően szerintem kérdezd őket amik engem érdekeltek mindenről eset említés. kösz az infót az újsággal kapscolatban.
Amerikai ujsag, csak amerikai temaval. Azert neha-neha akad europai is.... De ez evente egy szamban ket db cikket jelent.
En egy idoben vettem - amig tartott az amerikai dilim (belattam, hogy magyar es amerikai tema gyujtese mar anyagilag kivitelezhetetlen lenne -maradt a magyar, egy-ket europai dologgal megfejelve ) - nagyon szinvonalas, erdekes leirasok vannak benne.
Csak ezsembe jotott, látva hogy dekóder beépítésről
írt valaki régi analóg mozdonyba hogy szerintem
csak akkor érdemes ha tuti a mozdony.
Én egy régi PIKO BR244-be és M41-be raktam dekódert de szarabbul mentek mint előtte.
(na jó, az M41 olyan szar volt mint előtte)
A Dr. Fuggerth mestert megkérdezném hogy gondolja
hogy ilyen szemetet gyárt. (pénzt nem adtam érte, kaptam)
Már: Csak okulásként, hogy ti ne szívjatok esetleg
a locksound-os mozdonyok iszonyatosan érzékenyek
az áramfelvételre a legapróbb szmötyi a sínen vagy keréken pattogást okoz a hangszóróban ami
baromira idegesítő egy 60e Ft-os mozdonynál.
Szinte alig látható lerakódás és elszineződés is!!!
Ez kellett csak: IC fogalatom van dögivel, mekkora ötlet, nem kell levágnom a csatlakozót a dekóderről.....eldrótozgatok azért valahogy...ötpólusú is a motor...akkor belefogok :-)
Egyebkent rola van szo :-)