Köszi, úgy néz ki összejön a bolt Marezzal.
A LokSound dolgot olvastam a korábbi hozzászólásokban is, köszi a figyelmeztetést. Azt hiszem kipróbálom egy BR232-ben aztán meglátjuk...
A havi összeruccanásokban én benne lennék, nem kis időt és pénzt tudnánk szerintem egymásnak spórolni egy kis eszmecserével. Legutóbb 4 órát szarakodtam az LS100 programozásával, mert a gyári leírás nem volt egészen egyértelmű...
Más: Viessmann féle 3D-s asztaltervező, ha kell valakinek, állok rendelkezésére.
Nem klub, csak összeülni pár alkalommal. A börze mindneki által látogatható, nem igényel külön szervezést! Ebben az évben az első most szombaton lesz, én kimegyek.
Ismétlem magam de látom vannak új érdeklődők is.
A loksoundhoz "tükörsíma" és tiszta sín kell mert sokkal érzékenyebb, mint a normál dekóder.
Nem látható!!! szmötyi vagy elszineződés esetén is pattog a hangszóró.
Ajánlom hogy a ROCO Clean kocsit folyamatosan járassátok fedett pálya esetén ez a legjobb megoldás.
RailRoad: Már futottunk egy kört a reg. kód ügyben továbbra is azt tanácsolom, hogy a MAREZ-el boltoljatok ez ügyben.
A klub jó ötlet de szerintem előtte szervezést igényel. (egy digi. klub már volt de érdeklődés hiányábna kimúlt)
Feldobom itt is az otletet:
Volt egyszer egy digitalis vasutmodellezo klub. Beke poraira, elhunyt. Fel lehetne ujitani. Gondolom nem csak en vagyok az egyeduli, aki a LANG-ba jar ki a borzere; havonta egyszer ossze lehetne ulni, tapasztalatcserere, neadjisten bemutatni a cuccokat egymasnak.
Velemeny, otlet?
Köszi a LokSound felvilágosítást. Ha megjöttek a dekóderek és sikerül befarigcsálni őket, tudatom a rapasztalataimat veletek.
Viszont tegnap összeraktam a PC-mmel a LENZ rendszert, kivállóan működik 5 percig, úgyhogy ha valakinek van eladó freiwald féle TrainController reg.kódja szívesen várom a jelentkezését.
Köszi
A LokSound dekóder teljesen kompatibilis a LENZ, illetve ROCO digitális rendszerrel. A LokSound2 dekóderekbe együtt beépítik a hagyományos terhelésfüggő dekódert, és a hangvezérlő részt, ezért a mérete kissé nagyobb a hagyományos dekóderénél (Loksound: 43x16x8 mm, LENZ LE130xf: 22,5x16x6,4 mm). A méret miatt a ROCO mozdonyokban kiképzett hagyományos méretű dekoder helyekre nem fér be, farigcsálni kell, de a hangszórót még nehezebb elhelyezni, mert arra végképp nincs hely. Részletesebben lásd www.loksound.de honlapon.
Hello mindenkinek! Örömmel vettem észre, hogy a neten digitális vasútmodellezésről is lehet olvasni, valamint tapasztalatokat cserélni.Én 27 éves vagyok, jelenleg a második terepasztalom építésébe kezdem bele (24 m2), amit teljesen digitális irányítással szeretnék vezérelni. 6 éve nyűvöm a vasutmodellekelt és modellboltokat, főleg a Modell-Kit-et, 1997-ig visszamenőleg az összes német és osztrák vasúti és modellezési kiadványom megvan (Eisenbahn Journal,- magazin, MIBA, - kurier, MBW, stb..), ha valaki ilyen témába szeretne cikkekbe leírásba belekukkantani szívesen állok rendelkezésére.Az e-mail címem martisz@axelero.hu. Amiért ráakadtam erre a fórumra az az,hogy LENZ SET 01-emhez karácsony előtt megjött az LI100F interface, amihez a freiwald féle Railroad&Co vezérlőprogija tutinak igérgezik, azonban közel 50E forint lenne regisztrálni. Ha valaki rendelkezik reg.kóddal kérem szépen jelezze felém, hajlandó vagyok ehhez akár pénzben is hozzájárulni.
A másik kérdésem a következő: A napokban igérik az első Lok-Soundok beérkezését, de egyenlőre senki nem tudta megmondani, hogy a hangdekóder hozzácsatolható-e a Lenz vagy Roco féle dekóderekhez, vagy kiváltja azt? Magyarán kell-e vennem minden mozdonyba egy vezérlődekódert és arra rákötni a Lok-Sound dekóderét vagy ez az egész egyben lesz?
Boccs a litániáért, de akartam egy kicsit magamról is írni, nem csak kérni az első alkalommal.
Martisz Gábor, Budapest
Sziasztok ! Bender Oszinak és akit a távolsági fény (vezérlése) érdekel !
Amit, nagy biztonsággal tudni lehet:
A dekóder közös szála a kék vezeték (a pozitív). Az összes funkcionálisan kapcsolható fogyasztóra valójában a negatív pólust kapcsolja a dekóderben található valószínüleg földelt emmitteres (annyi van belőle, ahány funkció kimenet) kapcsolású egytranszisztoros erősítő kapcsolás. A zöld vezeték az első max. 500mA-el, a lila vezeték
a második funkció 100mA-el terhelhető kimenete.
A világítás kimenet a fehér (előre) és a sárga
(hátra) vezeték. Az izzók közös pontja a kék (pozitív közös) vezeték. A dekóder végtranzisztorainak védelmére az izzólámpákkal párhuzamosan, de az "értelemszerű" megtápláláshoz képest fordított polaritással egy-egy diódát szoktak beépíteni a digitre előkészített mozdonyok főpaneljére amibe a dekódert is be kell csatlakoztatnunk. (V100 -nál így van) Az általunk utólag beépített izzólámpákkal párhuzamossan nekünk is célszerű beépíteni egy-egy 1N4007 diódát! Polaritásra fokozottan figyelni !!!
(a kék vezetékre kerűljön a diódák negatív
(fehér csíkos) fele ! )
A lehetőség:
Ha a funció kimenetről (bármelyik lehet) egy kb:
1-10 kiló Ohm nagyságú ellenálláson keresztül vezéreljük egy pl. BC212 tranzisztor bázisát, emmitterét a kék szálra kötve (a közös pozitívra), valójában a kollektorán egy a funkcióbillentyűvel vezérelhető kapcsolt pozitív feszültséghez juthatunk (a BC212 tranzisztornál ez maximum 200mA -el terhelhető). Ha erre az általunk készített kimenetre kötjük a kapcsolni kívánt fogyasztó egyik kivezetését pl. a távalsági fény "értelemszerűen" pozitív pólusát ha van neki ( + ---LED---előtétellenállás--- - )a másik pólusát az egyik világítás kimenetre (a sárga, vagy a fehér vezeték), a menetiránytól függően váltó külön bekapcsolható pl. ha izzólámpát használunk távolsági fényhez jutottunk, pont, ahogyan szerettük volna !!!
Természetessen az általunk készített kimenetre kell kötni a kapcsolni kívánt mindkét izzó vagy LED (+) közös egyik vezetékét, a másikat, pedig az elöre izzónál a fehér, a hátra izzónál a sárga vezetékre. A Leddel sorba ne felejtsük el bekötni az elötétellenállását. Akár a világítást, akár az általunk választott funkciót kapcsoljuk le, a "távolsági fény" lekapcsolódik ( ÉS logikai kapcsolatba került a menetirány, a világítás és az
általunk kiválasztott funkció ).
A V100 -asomba így építettem külön felkapcsolható zárófényt. Idő hijján, csak kb 2 hét múlva próbálom ki. Hogy könnyebben megértsétek, rajzoljátok olvasás közben. Sok sikert!!!
Eddig előttem is világos (az ördög a részletekben), de a részletekről köteteket lehetne írni. Nyilván neki kell kezdeni a kiépítésnek, aztán menet közben kitapasztalni. Uraim, Ti előbbre tartotok, viszont ha megosztjátok tapasztalataitokat (mint eddig is), akkor az mindannyiunk épülésére szolgál. Inkább többet írjatok, az se baj ha szájbarágósan, Magyarországon a digi vasút a kezdeteknél tart, minden információ jól jön.
(Bocs, az Uraim annyiban lehet tévedés, hogy hölgyek is űzhetik ezt a szép hobbyt.)
Én is RocoNet-tel kezdtem de mivel a LI100F nem kompatibilis (kirábbi levelezésem a ROCO-val olvasható a fórumban) és LI100 már egy éve nem kapható így az egész kuka. Pontosabban ami használható az a trafó.
Szerintem két megoldás van a problémádra ha LENZ-ben gondolkodsz. (másban szerintem nem érdemes)
1, Lenz SET1+LI100F+PC+full LENZ cuccok, alaphangon 300 eFT minimum és a határ a csillagos ég.
2, Lenz SET2+LI100F+PC+PC I/O kártya.
(erről is írtam már nem akarok senkit untatni)
A dolog alapból 150 eFt-ból kijön és a további bővítés már sokkal olcsóbb.
Hosszú évek alatt jöttem rá, hogy a manuális és autómata üzem nehezen kombinálható a pályán (a PC irányít x mozdonyt a megadott szabályok szerint miközben a kézi vezérlővel a többi mozdonyt irányítjuk) ezért a két üzemet a legjobb szétválasztani.
A manuális módot a SET2 tökéletesen megoldja miközben a jelzőket a PC állítja. Az autómata módban csak a LI100F és a PC dolgozik.
Ilyesmire gondoltam, de még nem értem pontosan a működését. Roconet rendszerem van (ICE-2 szet), ehhez hozzákapcsolva az LI100 Lenz interfészt (LC100 illesztővel), a mozdonyvezérlés viszonylag olcsón megoldható. A jelzők és váltók vezérlésére számítógépes rendszert képzelek el. A jelző-vátó-mozdony együttműködéséhez kell foglaltságjelző és mozdonyfelismerő. Ez az utóbbi Lenz RailCom-ban megoldott, de drágán, és akkor a Roco rendszert ki lehet dobni. A mozdonyfelismerés kiváltására még nincs megoldásom. A modellvasútas topicban régebben előfordult a téma, de csak ötletek voltak, megoldás nem. (Azóta jött ki a LENZ a RailCom-mal). A fényjelző vezérléshez (négy fény + hívófény) pazarlás lenne tartozékdekódert használni, egy fényjelző lekötné az összes kimenetet (és akkor még a hívófény nincs is megoldva). Vagy valamilyen új dekódert kellene kitalálni, vagy maradna a kábelrengeteg. Egy fényjelző - egy tartozékdekóder megoldásban hamar elfogyna a ROCO rendszerében használható 256 tartozékcím. Vegy lehet komplett LENZ rendszert használni RailCommal, LI100-zal, tartozékdekóderekkel, de akkor az egész fél millió HUF felett lenne.
Kellenének a jó ötletek, mert így ez még drága.
Bocs azt nem írtam meg hogy ez a megoldás nem helyettesíti a Lenz foglaltságjelzőt. (az ára kb 500 Ft így ez érthető is).
Ez a kapcsolás akkor jó ha valaki nem akarja használni a Lenz feedback bus-át, mondjuk azért mert nem akar erre súlyos pénzeket áldozni erre.
A lényeg hogy egy szigetelt szakasz foglaltságát jelzi és viszonylag egyszerűen illeszthető egy TTL-szinttel pl. PC I/O kártyához ami a vezérlő programból lekérdezhető.
Lényegében jobb mint a reed cső, mert a szakasz teljes foglaltsága alatt jelez és nem csak egy impulzust ad, nem kell mágnes és nem látszik.
Szóval PC vezérléshez hasznos anélkül nem jó.
Más:
rendeltem a lokshop-ból
www.lokshop.de
Elég barátiak az árak (16 %-ÁFA lejön)
Rengeteg gyártó cucca fennt van ha megjött a
rendelésem beszámolok a tapasztalataimról.
ui: Meguntam a magyar cégek töketlenkedéseit hihetetlen milyen nehézkesen megy minden.
Szeva Matiz!
Menj el egy modellboltba, és vegyél egy dobozka REVELL modellfestéket, a 90 számút! Ez eléggé tömény, "fémszínű". A kasztni belsejét fesd át vele, és kész. Én is ezt használom a régi BTTB, négytnegelyes REKO vagonjaimhoz, mivel világítást raktam beléjük.
steve
Megnéztem az idézett honlapot. Sajnos nem tudok németül. Elmondanád a lényegét a dolognak. Hogyan működik, hogyan lehet megcímezni (honnan tudja a rendszer, melyik foglaltságjelző jelez).
Nagyon lamer kérdés: az új dekóderek mindegyikén átlátszó műanyag fólia van. Elég vastag és kemény, teljesen rá van zsugorítva. Ezt le kell szedni mindenképpen? Nem erőltettem, mert csak pengével tudnám levágni róla, ezért gondoltam esetleg gyári kitalálmány a lapka védelmére.
> lassabb mint a masiknal, epphogy csuszik a modell elore... (ez nem karos?)
Azt hiszem, nem. Az tény, hogy ilyen lassú menet mellett a motornak sokkal kevesebb a hűtése, hiszen nem forog elég gyorsan, és a szabályozás néha jó nagy impulzusokat lök bele, hogy meg ne álljon, de az átfolyó áram átlaga (vagy ha jobban szereted, effektív értéke) mégiscsak kicsi. De ha biztosat akarsz, akkor vedd le a házat, járasd ilyen lassan egy negyed óráig, és próbáld ki az újjaddal, hogy nem melegedett-e nagyon a motor.
Na, szoval, foliazas megvolt, marmint alufoliazas, segitett, de meg lehet rajta finomitani.
Megjottek a ROCO 10745 terhelesszabalyozott dekoderek, a regieket kihajigaltam a gepekbol (illetve, az eddigi harombol egy ment az uj Szilibe, egy mar a V100-ban van egy tartalek lett).
Ezek az uj dekoderek vastagabbak mint a regiek voltak, nem is tudtam ugyanoda elrakni oket. Persze azert ez nem okozott gondot. A funkciovezetekeket leszigeteltem.
A ket dekoder eg es fold. A modellek nagysagrendekkel halkabbak lettek. A legalacsonyabb sebesseg ertekeket gyarinak hagytam, a tobbit ertelemszeruen ujraprogramoztam, jo kis esti szorakozas. A programozas menete ugyanaz, de az mondjuk ha 10-et allitok be lassulasnak a terhelesszabalyozott dekoderen teljesen mas jellemzot kapok mint az alap dekoderrel! A lassumenet hihetetlenul lassu lett! Tenyleg, lassabb mint a masiknal, epphogy csuszik a modell elore... (ez nem karos?) A max sebessegeket is belottem, nagyjabol. Ami nagyon nem tetszik: a sima dekodernel, ha iranyt valtok a szabalyzoval, a modell megtorpant. Ez nagyon jol jott veszhelyzetekben, nem kellett az egesz asztalt a STOP gombbal aramtalanitani, hanem megallithattam csak egy mozdonyt is hirtelen. (Pelda: a modell az utkozobaknak fog menni, elmerted a lassulast, nem fog megallni elotte.Hiaba tekered a szabalyzot a masik iranyba, elobb meg fog allni a modell, utana kezdene el a masik iranyba menni....de addigra elbontotta a bakot...) A menetszabalyzas ugye egyertelmuen mas lett, sokkal fokozatosabb, a teljes skala hasznalhato. (A regi dekodereknel a skala negyedenel mar full sebesseggel haladt a modell!)
A tapasztaltak alapjan szeretnek egy rovid ismertetot feltenni, elotte beteszem majd ide velemenyezesre.
Szűk környezetemben nem tudok hozzájutni. Még1x szétszedem a gépet, alufóliázok de aztán nem akarom többet látni a belsejét (amúgy is DB ep. V-ös gépről van szó, én meg DR ep IV-t szeretnék modellezni...lehet, hogy megpróbálom így eladni, dekóderrel.)
A Modell Kit-nel erdeklodtem mielott nekifogtam, hogy nem lehet-e egy NYAK lapot rendelni a ROCO-tol amiben mar megvan a digitalis foglalat, sokkal egyszerubb lett volna beepiteni egy ilyet. A valaszban megtudtam, hogy a mostani V100 mar atepitett belsovel kerult forgalomba, mert a dekodernek nem lett volna hely benne, modositottak az alvazat. (A modell alvaza - fokerete egy nagy fem ontveny, ez maga a suly is.) Beepites kozben talalkoztam mindazzal, ami miatt a fejlesztok atterveztek a mozdonyt :-) Ezek kozul a vilagitas megoldasa az egyik...eleg beteg kreacio. Az alufoliat tudom csak kiprobalni, az illesztesek annyira szukek, hogy egy fekete szigetelo-szalag csiktol is szorul a kaszni es elall... a LED-et elvetem, mert az izzok sokkal szebben vilagitanak ennel a gepnel, a jelenlegi mozdonyaim kozul ennek van a legnagyobb fenye, mint egy valodinak, fenycsovat vet a palyara! (Nem beszelve arrol, hogy a kaszni is mindenfele vilagit :-)))) )