Aha. Szóval, akkor neked ezek szerint nőni fognak az autópályára fordított kiadásaid. Úgy véled, megéri, ezt teljesen rendben van, helyesen cselekszel, de akkor is nőnek a terheid. Ne próbáld tehát akkor azt állítani, hogy nem.
Figyi, a cikk arról szól, hogy mindenhol jönnek szegény tájékozatlanok, mint ide is betéved félnaponta kettő, hogy szerinte a Balaton megyei matricával 15, nem 20. Pedig 20 az, tehát el kell neki magyarázni újra és újra azt, ami a cikkben is van, hogy a narancssárgákat a kormány a józan ésszel szemben, fordítva találta ki. A cikk erről szól. Ehhez képest leírja: igen, az eddigi éves díjnál csak ez olcsóbb lesz. De te olyat kérsz rajta számon, mintha egy híradás arról szólna, hogy felemelték a BKV jegyárat 400-ról 500-ra, és a cikk címében ez van, miért nem az van benne, hogy az éves bérlet mennyi?
Éves matricát, főleg magánemberek, nagyon kevesen vesznek, ahhoz drága (meg amúgy is drága, mindenhez viszonyítva drága, a szomszédainkhoz is zömében; más lenne a helyzet egy 20 ezer körüli éves matricával, az egész korrekt lenne). És nyilván még ennél a kevésnél is kevesebben vannak közöttük, akik kizárólag a Balaton miatt vették: éveset olyan vesz, aki sokat pályázik egy évben, vagy pedig elég pénze van, hogy megvonja a vállát, nem érdekes, legyen, hátha kell.
A cím tehát teljesen igaz és korrekt. Természetesen nem tér ki minden körülményre, mert ezt rendkívül nehéz lenne elvárni egy cím terjedelmi korlátaitól. A cím pontosan arról szól, amiért a cikk íródott, hogy rávilágítson a 15-20 közötti eltérésre, és eloszlassa a hárommegyés változatról szóló tévhiteket.
Egyébként, semmi baj nem lenne azzal sem, ha a cikkek címe ennél célzatosabb és ravaszabb lenne. Bevezetett a kormány egy elkapkodott rendszert, tele hibával, amit már most ők maguk is kezdenek lassan pedzegetni, és nyilván bele fognak nyúlni, mert muszáj. A sajtó dolga meg az, hogy ezt feldolgozza, kipécézze, rámutasson az összes hibára, ezzel is segítve a helyzet rendezését. Még a HírtTV is "sarc" felirattal taglalta a dolgot, pedig azért őket nehéz ballib szócsőnek maszkírozni át.
Pl úgy, hogy én aki eddig kikerültem minden fizetős szakaszt mert nem érte meg évi 4x ezerért vagy alkalmanként kétezervalamennyiért matricát venni, az megveszem az 5ezreset egy évre és ezentúl nem kerülgetek. Ha meg eccer az évben el kell mennem záhonyból sopronba akkor megveszem a 10naposat
Orbán is több útdíjat fizet? A Fidesz kiszúrt a nagycsaládosokkal
Az útdíj-rendszer átalakításával a nagycsaládosokkal is kibabráltak, mert a sokuk által használt 8-9 fő szállítására alkalmas személyautók egy kategóriával feljebb kerültek, ezért a megyei matrica ötezer helyett számukra 10 ezer forint. A „sima” heti és havi jegy is drágult esetükben, közel a duplájára.
ha egy nagycsaládos például Dunaújvárosban dolgozik, a gyermekei ebben a városban járnak iskolába, de egyébként a Duna másik oldalán élnek, akkor az új Duna-hídon való átkelés számukra egy ilyen kategóriájú gépjárművel (két megyei „jeggyel számolva”, hisA zen a híd a megyehatáron fekszik) évi 20 ezer forint.
NOÉ tájékozódik
„Nem tartjuk igazságosnak, hogy, aki a gyermekei szállítására használ 8-9 fő szállítására alkalmas gépjárművet, többet fizessen annál, aki egy óriási terepjáróval közlekedik, de az csak 5 személyes” – fejtette ki Varga Anikó,
Ugyanakkor az eddig megszokott 10 napos, havi és éves országos autópálya-matricák megmaradnak, vagyis továbbra is megvan a lehetőség arra, hogy az autósok egy 10 napos matricával fizessék ki a Budapest–Siófok utat (ez csupán 2975 forintba kerül). Ha valaki eddig éves országos matricát vett csupán ezért az útért, elég jól jár, hiszen nem kell megvennie a 42 980 forintos éves országos matricát.
1. Magyarország a 2014 októberi NATO csúcson vállalta (sok más országgal együtt), hogy néhány éven belül a GDP-je 2%-ra fogja növelni hadi kiadásait. Ez övön aluli ütés volt a 2015-ös magyar költségvetésnek
2 Magyarország 2013-as GDP-je 132.260.000.000 usd. Ennek 2 %-a 2.645.200.000,- usd. - néhány év alatt ennyibe kerül csak nekünk Putyin pincsijének lennünk.
Nem, mondom, azzal van baja, hogy a cím a megyei matricákról beszél, hogy a Balatonra 20 ezerbe kerül, és nem derül ki már a címből, hogy ha egyszer mész le a Balatonra, akkor nem 20, hanem 3. Ami természetesen igaz, és benne is van a cikkben, de ez cikk sem a tíznaposról szól most, hanem a megyei matricákról. Az okoska meg az olvassa ki belőle, hogy ez lázítja az embereket, azt jelentvén, hogyaszongya: "ezentúl húszezernél kevesebből nem jutsz el a Balatonra, pupák'".
A Demokratikus Koalíció az útdíjrendelet visszavonására és a bevezetésével okozott káosz felszámolására szólítja fel a kormányt, közölte a párt elnökségi tagja, Varju László.
Miközben a benzinkutakon nem lehetett matricákat kapni, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. internetes értékesítési rendszere sem működött, mondta Varju László. Több helyről arról érkezett panasz, hogy még tábla sem jelzi a fizetési kötelezettséget, ezért az ezeket a szakaszokat használó autósokat utólag majd "sunyi módon" megbüntetik, véli a képviselő.
Bosszú a netadó miatt
Átláthatatlanság és igazságtalanság jellemzi a rendszert, Varju László szerint, az útdíj egy különadó, aminek célja "a netadó után bosszút állni". Az elmúlt napok lelkileg és pénzügyileg is megviselték azokat, akik azért álltak sorban, mert fizetni kell azért, amiért eddig nem kellett, tette hozzá.
Mert előbb azt mondja, a címben ordas csúsztatás van, majd egy mondattal később meg azt, hogy aki rendszeresen jár a Balcsira (a fővárosból) annak kevesebb lesz a fizetnivalója...vagyis nem tudja a bal lólába, mit csinál a jobb lólába...
Nem azzal van baja, azzal van baja, hogy a megyei matricákról szóló cikkben mért nem írják rögtön a címben, hogy van tíznapos is még. Írják, de nem a címben, úgyhogy neki ez rögtön egy idegenszívű liberálbolsevik támadás lesz a Nemzeti Együttműködés Kormánya mihamarabbi megdöntésére. ;-))
Nem hiszem az ilyen irányú szándékosságot. A bírságok ugyanis ez esetben nem fedeznék a beszedés költségeit. Igaz, pótlólagos munkahelyet lehet vele generálni.
nem a túlbonyolított sokmatricás, szakaszokat meg megyétfigyelő
Kihagytad a gondolatmenetből a kormánynak a túlbonyolított rendszerbe beépített másik szándékát: A katyvasz miatt lényegesen többet hibázó autósok birságolásának lehetőségét.