A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Automata fenyszor a Renault scenicbe ugy mukszik hogy egyszer bekapcsolod es ugyhagyod ha akarod amig a vilag letezik. Gyujtasnal automatikusan felkapcsolja es amikor kiveszed a kulcsot a kocsibol lekapcsolja.
sot: amikor nincs bekapcsolva semmilyen lampa es bemesz melygarazsba vagy alagutba a feny erzekelo automatikusan kapcsolja be a fenyszorot es A muszerfalat.
ez nagyon hianyzik a VW passatomba,,de talan azt is meg lehetett volna oldani valahogy hogyaha az index veretlen rajtmarad ne meruljon le az akku..
Nekem 2007 es passatom van. Mondhatni talan total fullos. Mindegy. Volt benne egy kinai fejegyseg. De a kijelzoje visszatukorozodott. Rendeltem egy uj 2013-as kinait 98000 HUF. Tud minden: navi,-igo magyar hanggal, iPhonnal kihangosito, telefonkonyv felmasol ra. avi, mp3 stb..stb.. Viszont a kijelzoje meg mindig nem tokeletes..
annyira felkaptam a vizet, hogy vettem, bele egy LED RNS510- et ujjonnal 220.000 HUF. Eg es fold a ket fejegyseg. Egyszeruen imadom. Megerte minden forintot. viszont a fejlesztes meg nem alt meg mivel vennem kell 60.000 ert egy adaptert hogy a kocsi kommunikaljon az iPhonnal mert most a nokias adapter van benne.
szoval csak penz kerdese. Vagy elmesz 270 -ig kb es tokeletes rendszered van (noha a navi nem magyar) vagy kidobsz 80-at (annyiert arulom a kinais navit) ami lenyegeben mindent tud csak.. Hat egy mas dimenzio..
Kerdes a legelobbszor a penztarcal. Es utanna ar arany ertekben mit kapsz..
a felesegem csak azt latta hogy dobom ki a penzt az ablakon hulyesegekre. a kinai is tokeletesen tudta a dolgat, szidott is hogy minek kell megint kicsereleni.. Viszont amit az RNS510-et hasznalja..mar mondja hogy mennyivel jobb..
De ez csak penztarca Kerdese:
a renault kocsik elegge felszeltek extrakkal es olcsok es olcso kocsik. Egy VW dragabb es talan mem is annyira felszerelt.. De minoseg! Ez kb a kinai es a gyari fejegyseg osszahasonlitasa az en meglatasomba..
(Kurva automata fenyszoro kapcsolast hogy nem tudta megoldani a VW. Meg ha az index rajtmarad lemerul az aksi, amig a renault scenicbe az automata!)
Szerintem vegyél egy normális gyári fejegységet és ha van Android telefonod akkor azon futtasd a Waze-t és BT keresztül hozd össze vele.
Mindent hallani fogsz az autóban
Én is ezt javasolnám. Szerintem a gyári egység elég jól eltalált szerkezet, a hiányzó részt meg intézheted valóban mobilon.
Nekem nagyon bevált a Discover Pro, ez a Tegra chipes NVidia dolog szerintem elég jól sikerült. Gyors a grafika, jól áttekinthető - ehhez képest az iGo/Amigo nekem nagyon nehézkes kezelésű.
Azért 17GB adat az már elég részletes, az érzékenysége nagyon jó, garázsból kiállva és indulva azonnal van műholdpozíció és még egy amit valószínűleg semmilyen külső eszköz nem nagyon tud: a sebességjelek alapján alagútban is működik :-)
A sebesség/előzni tilos táblák csaknem méteres pontossággal kapcsolnak ki/be. Nemigen hozott még zavarba.
Persze az autó adatait sem nagyon lehet szerintem külső eszközön nézni: klímabeállítás, alacsony üzemanyagszintnél felajánlja, hogy elnavigál a kedvenc benzinkúttársaság kútjához, sok autó beállítás is itt szabályozható be kényelmesen: guminyomás Set, Környezeti fények, ACC, Lane Assist, DLA mód, Park Assist és kamera, stb...
Ha a WAZE elegendő mobilon, akkor a többi feladatra elég jól eltalált a Discover Pro.
Köszönöm a sok választ. Sok kérdést szült bennem. :)
Közben máshol is érdeklődtem és nem lesz olyan megoldás, ami minden szempontból tökéletes. Ezek az androidos cuccok még nagyon nincsenek a toppon. Ennyi erővel akár egy tablet-et is odabütykölhetnének a műszerfalra. Ugyanott lennék.
Akkor viszont kicsit utána kérdeznék a gyári fejegységeknek.
Composition Media - Ez mit tud? Ha jól sejtem ez navi nélküli.
Composition Colour - Előbbitől miben tér el?
Discover Media - Miben kevesebb, mint a Discover Pro? Nekem nem derül ki mit tud.
Discover Pro - Erre linkeltetek 2 leírást. Amundsen és Columbus ugyanez, csak Skodába? Valaki lnkelte a leírását így.
Carnet pontosan micsoda?
TMC idahaza kevés infót ad, de jól értem, hogy még azokat sem képes valamiért a rendszer feldolgozni?
Egyiket sem lehet magyar nyelven használni?
Gyári navigációk pontosan milyen alapon működnek? Milyen OS, melyik navigációs cég szoftvere? Ezekre nem lehet utólag telepíteni semmit?
pberencz írtad ezt a Google Maps-es online navigációt. Ehhez milyen forrásból lenne internet kapcsolat? Ez hogyan van megoldva?
Ha gyári fejegység mellett döntök, akkor egyértelmű, hogy megrendelem az autóval együtt, vagy másképp érdemes?
Bocs, a sok kérdésért. Lehet a szalonban kellene feltennem ezeket, de ott tuti megpróbálnák rámtukmálni a legdrágábbat. :)
Viszont én is agyalok egy ideje azon hogy miféle navi legyen a kocsiban és egy-két hónapja túrom a netet emiatt.
Ahogy elnéztem a kívánalmaidnak csak a "nem gyári", többnyire kínai csoda fejegységek felelnek meg, legalább is szerintem (majd a többiek kijavítanak ha nem).
Azokban van androidos verzió amivel pl a netet meg tudod oldani és van bennük Bluetooth-t, tolatókamera, Navi, meg sok minden más amit felsoroltál.
A Waze szoftvert nem ismerem, így arról nem tudok nyilatkozni hogy mi kell hozzá.
Szerintem a klíma információit egyik androidos eszköz sem képes kezelni, de ez megint egy kissé túl mutat rajtam.
Őszintén szólva tényleg nem javaslom ezeket a kínai fejegységeket, mert habár ezek sok mindent tudnak, de semmit sem tudnak igazán jól.
És ugye ott a garancia kérdése is ... (nem csak a fejegységé, hanem az autóé is)
Egy ilyen szép új autót szerintem kár lenne elrontani vele, Waze ide, "Wazze" oda :-)
PS:
Szerintem vegyél egy normális gyári fejegységet és ha van Android telefonod akkor azon futtasd a Waze-t és BT keresztül hozd össze vele.
Mindent hallani fogsz az autóban és nem kell kínai vackokkal kínlódni ... jobb ötletem nincs.
99%-ban ismert helyekre megyek, ahova magamtól is odatalálnék. Viszont én nem a maradék 1% miatt szeretnék navigációt, hanem folyamatosan azzal közlekedem. Méghozzá a dugók elkerülése miatt. Ezt TMC hiányában egyik navi sem tudja. Waze viszont működik, időt spórol nekem. Ja és a maradék 1%-ot is megoldja.
Nem akarom lehúzni a többi navigációt, mert valóban szebbek, okosabbak, profibbak, mint a waze. Viszont másra valók.
Én örömmel vennék gyárit, ha tudná azt amit én szeretnék. Nem tudja, de valószínű valamelyik olcsóbb kínai már rárepült erre a piaci résre.
Waze, mint navigáció...hát már bocs, de milyen navi az ami még házszámot sem ismer? szerintem ez inkább egy közösségi szoftver szórakoztatásra. Mondjuk arra tényleg jó és jópofa.
MÁS: még mindig megy ez a "gyári/utángyártott kínai" összehasonlítgatás. Érthetetlen. Nem olvastok vissza? Vesz valaki 5 MHUF-ért egy autót és sajnálja bele a 100-200 Eft pluszt a gyári és működő cuccért...inkább megy a gagyizás. Tényleg nem értem.
Golf Comfortline BMT 1.6 TDi a kiszemelt és kifejezetten a waze érdekelne, mint navigáció. Google maps még nem tudja azt, amit a waze. Csak idén legalább 100 órát spórolt az életemből. Bármely más navigáció idehaza ilyen szempontból nulla. TMC hiányában ugyebár, de szerintem az sem jelentene ennyit.
Nézegettem szanaszét a neten. Kínai oldalakon, e-bayen találni androidos példányokat kifejezetten kedvező áron (mondjuk egy gyárihoz képest), de az igazi az lenne ha valamelyiket egy hazai cég forgalmazná és be is szerelné.
Mégiscsak megnyugtató lenne, ha gyakorlott kezek, garanciavállalás mellett nyúlnának az autóhoz.
Van pár hazai honlap, amit találtam, de gondoltam kikérem inkább a véleményeteket.
Azt azért tegyük hozzá, hogy a Te korábbi (2008-as?) RNS-510-es navidhoz képest gyorsabb és frissebb. Ha vadiúj 510-essel hasonlítanánk össze, szerintem az nem maradna alul...
Golf VII-et fogok a közeljövőben rendelni és azzal kapcsolatban szeretném kérni a tanácsotokat, hogy milyen "multimédia" kerüljön bele.
Alap elvárás lenne, hogy fusson rajta online navigáció (Waze), mert az abból származó közlekedési információk miatt lenne leginkább szükségem az egészre.
Ehhez ugye két dolog kellene feltétlenül, ami extra lenne. Egyrészt valószínűleg Android kell rá, mert gyári multimédián, de még Win CE-s megoldáson sem fut a Waze. Másrészt a mobilnetet is meg kellene valahogy oldani. Vagy egy USB stick-ről, vagy közvetlenül a sim kártya behelyezésével kell tudjon kapcsolódni a netre. Méghozzá valami kulturált megoldással (pl. kesztyűtartóba vezetett USB).
Elvárások lennének:
- Waze futtatása (valószínű ez Android-ot jelent)
- Mobilnet képesség
- Telefon kapcsolódás bluetoth-on
- Rádió feletti hatalom átvétele
- MP3 lejátszás (SD kártya, vagy beépített tárhely)
- Tolatóradar adatainak mutatása
- Légkondi és egyéb gyári adatok mutatása
Gondolom valószínűleg erre nem gyári megoldás lehet a válasz és ezért elnézést kérek így a GYÁRI témában. Nem találtam a jobban a témához tartozó topikot és pár száz hozzászólást visszaolvasva arra jutottam, hogy ha valaki, akkor ti tudtok válaszolni nekem arra, hogy mi lenne a fentiekre a legjobb multimédia.
Most úgy látom Yetit veszek alaprádióval és beleteszem a meglévő Columbust. A párom is megszerette, Erdélyben visszasírta amikor a hordozható navi eltévedt :-)
Nekem 2008.júniusi VW Multivanom van, melybe utólag került egy 2010es RNS510.
Ehhez kellett egy 1.6-2.0 can átalakító adapter, de egy fél év alatt elromlott, a második német gyártmányú 2 évig bírta. Egyszer leblokkolta teljesen a középkonzolon levő minden gombot (klímát is), illetve állandóan lehalkította magától a rádiót, zenét. Igy sajnos muszáj volt kiszerelni, viszont így néma lett a navi 98%-ban, kormányról nem vezérelhető stb.
Valakinek van ötlete arra, hogy mivel lehetne ismét tökéletesíteni a rendszert (ami megbízható és nem kavar be az autó egyéb funkcióiba), mert vezetés közben nem túl jó állandóan a navit bámulni, hogy hol kell kanyarodni stb...
"Persze sok-sok pénzért lehet full gyári, modernebb megoldást is találni (RNS-510 navi DVD lejátszással 140-ért, BT modul 80-ért), ami tutira jó lesz, csak drága."
Azt áruld már el nekem kérlek, hogy te hol veszel ennyiért RNS510-et?
> (RNS-510 navi DVD lejátszással 140-ért, BT modul 80-ért), ami tutira jó lesz, csak drága.
Vegyük azért hozzá, hogy sokszor ez még miindig olcsóbb, mint berendelni az autóba. A semmihez képest meg pláne, ugye.
Le kellene szokni arról az elvárásról, hogy mindenből van egy teszkó-akciós darab, ami ráadásul még jó is, mint a gyári. Szvsz a Nokia CK-7W-t belekverni egy gyári BT-modul kérdéskörébe ugyanaz, mint megvenni egy doboz Pepsi/Coca Colát, és aztán egy üveg bármilyen márkájú Kólát.
Azt is meg kell tanulni, hogy Kínában is tudnak JÓ cuccokat gyártani. Csak nem "kínai(piacos) áron".
Meg lehet próbálkozni az "aftermarket" cuccokkal, akár bátran is, de kiemelten kell kezelni a garanciális lehetőségek kérdéskörét.
Én a magam részéről nem javaslom a kínai csodákat, inkább egy megbízható (magyar!) Dension egységben gondolkoznék, abból talán telefonkihangosítós is létezik, de ha nem, akkor egy Dension az mp3-hoz és egy Nokia CK-7W olcsó BT kihangosító a leggazdaságosabb megoldás és a gyári fejegységhez sem kell hozzányúlni.
Szerintem ez a legjobb megoldás, de ha van benned kockázatvállalás, akkor megpróbálhatod a kínai egységeket is (azokhoz sem kell semmi más és mindent egyből tudni fognak amit leírál, sőt még többet is.
Azt viszont nem tudom megmondani előre (szerintem senki), hogy meddig fogják tudni az összes funkciót, vagy hogy mennyire üzembiztosak és a csomagból kivéve mennyire lesznek hibátlanok.
Ha jó, akkor jól jártál, ha nem, akkor annyival drágábban valósítod meg a fenteb leírt megoldást :-)
Persze sok-sok pénzért lehet full gyári, modernebb megoldást is találni (RNS-510 navi DVD lejátszással 140-ért, BT modul 80-ért), ami tutira jó lesz, csak drága.
Ezek után, ha rám hallgatsz- azt csinálsz amit akarsz :-)
Csak érintőleges megjegyzés a kínai csodákról: a magam részéről van vagy 5 éve, hogy legutóbb teszteltem őket (rögtön 2 db egymás után ment is vissza gariban a feladóhoz:).
Azért 5 év alatt még akár meg is tanulhattak rádiótnavit fejegységet csinálni.
Nos köszönöm a választ _lala_, máris körvonalazódik a dolog.
Kissé visszaolvasgattam az előző hozzászólásokban és gyors számítások után cirka 200 ezer Forint körüli összeg jött ki (alsó hangon).
Ezek szerint ha jól sejtem akkor így alakulnak a szükséges alkatrészek:
Fejegység (pl: RCD510) 70-80 ezer körül + CanBus adapter csere 15-20 körül + BT kiegészítő modul 90-100 ezer körül.
Az igazat megvallva ennyit nem szántam rá...
A másik fórumon (Touran fórum, itt az Indexen) nem nagyon ajánlották a kínai csodákat, sőt, inkább lebeszéltek róla (Volt akinek majdnem felgyújtotta az autóját).
Itt viszont azt olvasom hogy többen is használjátok egy ideje és állítólag egészen jól teszi a dolgát.
Van annyira jó hangminősége ezeknek mint pl az RCD300-nak?
Igaz hogy utóbbi egy egyszerű CD lejátsszó, de egész szépen szól.
Találtam több RCD510 hamisítványt is ami pofára ugyan úgy néz ki mint az eredeti (Tehát Quick Plug In), csak van rajta USB csatlakozó meg ilyesmi.
Bele tudom szerelni az autóba anélkül hogy mást is be kellene szereznem hozzá (pl: CanBus adapter, stb...)
Egyáltalán bele tudom szerelni és ha igen akkor nem kell hozzá extra kiegészítő alkatrész vagy ilyesmi? Mi a bánat az a CAN Bus és van-e a kocsimban?
Van. Több is. Azokon keresztül beszélgetnek egymással a kocsiba szerelt számítógépek (gyakorlatilag mindent azok vezérelnek az autódban, a rádióban is van egy). Van egy diagnosztikai gateway (CAN gateway néven is fut), ami a kocsiba szerelt számítógépek közötti kommunikációs felületet adó CAN buszok között, és az autóba szerelt diagnosztikai csatlakozó között hozza-viszi az adatokat (ide lehet feldugni diagnosztika céljából valami külső készüléket, amivel a szervízben tudják nézegetni és állítgatni a számítógépeket). Ez a diagnosztikai gateway is egy számítógép az autóban levő sok közül. A különböző számítógépekben levő szoftvereknek kell tudniuk egymással beszélgetni, különben gondok vannak.
A VW 2008 körül változtatott a CAN buszon beszélgetés módján egy kicsit, aminek az lett a következménye, hogy a 2008-tól gyártott rádióegységek nem érzik jól magukat, ha egy 2008 előtti autóba berakod őket. A probléma úgy néz ki, hogy a rádió lekapcsolt állapotban elmegy aludni, hogy ne fogyasszon sokat, de az új beszélgetési módot nem ismerő régi diagnosztikai gateway állandóan felébreszti, amitől akkora lesz a fogyasztása a rádiónak, hogy secperc alatt leszívja a leállított autó akksiját.
Tehát ha az új rádiófajtákat (RCD310, RCD510, RNS510 2008 utáni szoftverrel) akarod régebbi autóban használni (2004-es autóban tuti régifajta a diagnosztikai gateway), akkor a diagnosztikai gateway-t újabbra kell cserélni. Vagy találni valakit, aki a benne levő szoftvert frissíteni tudja. Egy olcsó (pár tíz rugóért kapható) rádió esetén erősen rontja a gazdaságosságot, ha további 15-20-25 rugót kell erre is rákölteni.
Némi segítségre, vagy ha úgy tetszik akkor felvilágosításra szorulok.
Az autónkban (VW Touran 2004 1,6FSI Highline) szeretnék megoldani néhány, a rádiós fejegység körüli problémát és igényt.
Jelenleg egy RCD300 fej van beszerelve, amely sajnálatos módon megeszi a lemezeket és többnyire le is játssza azokat, de kiadni már nem akaródzik neki.
Kiszereltem és elvittem egy műszerész barátomhoz aki kissé megtisztogatta ugyan, de sajna semmivel sem lett jobb a dolog.
Felmerült hát az ötlet, hogy ha már úgy is cserélni kell akkor miért ne cserélnénk le valami komolyabbra.
Előre bocsátom hogy nekünk sem navigációra, sem tolatókamerára, sem pedig DVD lejátsszásra nincs igazán szükségünk, ezeket tudjuk nélkülözni.
Ellenben az MP3 lejátsszás illetve a Telefon kihangosítása fontos volna és kizárólag ezek miatt kezdtem el foglalkozni a dologgal.
Szemeztem az RCD510 rendszerrel, de mivel nem értek hozzá ezért gondoltam felteszem itt a kérdést: Érdemes ezt vennem a kocsiba?
Aztán jött a többi kérdés is:
Egyáltalán bele tudom szerelni és ha igen akkor nem kell hozzá extra kiegészítő alkatrész vagy ilyesmi?
Mi a bánat az a CAN Bus és van-e a kocsimban?
A másik ötletem a Bluetooth kihangosításra a Yatour vagy Dension termékek használata volt, de ez ugye nem gyári cucc és nem tudom mennyire volna rosszabb a hangminősége egy esetleges gyárinál.
Ez persze lényegesen olcsóbb megoldás és az RCD300 fejre kötve (mint egy CD tárat) az MP3 gondjaimat is megoldaná, de nem tudom hogy megéri-e!?
Ezzel kapcsolatos tapasztalatoknak is örülnék.
Szóval a vak is láthatja hogy nem sokat konyítok a dologhoz.
Bárkinek aki hasznos tanácsokkal látna el annak hálás volnék és ezt előre is köszönöm!