Sziasztok segitségre szorulok microcár mc2 mopedomvan és nagyon ráz a motorja az összes gumibak cserélvelet de a kupos támaszto gumibakot nem találjuk rajta hol találom valaki tudna segitteni köszönöm
Épp a Facebook-on magyarázkodik,az is megér egy misét….Állitólag TEGNAP adta el azt a piros autót amiről azt állították már eladta,feltette a rendszámát hát biza ránéztem a nyilvántartásban…. :)
ELŐZETES EREDETISÉGVIZSGÁLAT, 2019.12.20.
TULAJDONJOG VÁLTOZÁS IDŐPONTJA, 2019.12.20
Tegnap mintha 29.-e lett volna….. :)
Azt írja 3 éve használta,kicsit azt is elszámolta,
Amikor a kis 50-es kvadunkat berendszámoztam az se volt benne a törzsben , de másnapra betették -- igaz annak volt adattáblája , és azon jóváhagyási szám .
Ha viszont behozol Hollandiából egy öreg járgányt a 60-as évekből -- mondjuk egy Renault R-8-ast -- annak valószínűleg COC papírja nem lesz , viszont szerepelhet itt már a törzsben .
Ha egy jármű az Unió bármelyik országában gurulhat , akkor elvileg nálunk is részt vehet a forgalomban -- arról a tulaj nem tehet , hogy miféle papírjai vannak-voltak a forgalomba helyezéshez .
Itthon nem méricskélnek semmit, azokból a papírokból dolgoznak, amit a tengerentúlról hoztak a kocsival. A kanadai szabályzásban lehetne inkább az okokat keresni.
Európában is vannak lazább szabályok pl. Hollandiában. Ott simán kap forgalmit coc okmány nélkül is egy kínai járgány. Ott van a forgalmiban az eu típusbizonyítvány rublikája, de ki van húzva. A jármű besorolása rendben van, L6e v. L7e, nem tudom ha így behoznánk, itthon mit lépne rá a hatóság. A törzsben nem lenne benne az tuti, de kérdés hogy felvennék-e?
Fene tudja , ha így csinálták akkor nagyon sötét emberek végezték a dolgot . Mert ilyen esetben annyit aksit hagyok benne a tervezés-mérés idejére , hogy még megkapja a mopedautós státuszt -- gondolom a vizsgabiztos nem foglalkozik az életszerűtlenül alacsony , néhány 10 km-es hatótávval . Aztán a vizsga után rakok bele annyi ólmot amennyivel használni is lehet .
Mindezek a kérdések viszont mutatják , hogy mennyire zavaros és kiforratlan jogi része ennek a területnek .
A 2013 januárja csak a vezethetőségi szabályokat érintette , magának a járműnek a besorolásában nem játszott szerepet ez a dátum , azok korábbi keltezésű jogszabályok voltak .
Hogy az ügyintéző is , a tulajdonos is tájékozatlan volt az viszont nagyon hihető . És persze van millió körülmény amiről élő ember ( külsős) nem tud : talán ügyeskedtek a papírokkal , olyan személy volt az első tulajdonos akinek valami rejtélyes okból ( támogatás , hitel , cégapport , ÁFA-visszaigénylés , költségelszámolás) a gépkocsi volt a kedvezőbb , stb.
Jó 10 éve volt egy fórumtársunk , mopedautózott , fürge kis jószága volt ; aztán berendszámozáskor a hiányos papírokon elvérzett kedvenc kis járgánya -- ekkor a pótlására viszont L7e-s kocsit akart , hogy ne legyen rajta a 45-ös sebességkorlátozás , neki ez lényeges szempont volt . Akkor még nem tudtuk , hogy ha majd rendszámosak lesznek a mopedautók akkor mennyire fognak a rendőrök a 50-60 km/órás utazósebességű mopedautóval -- mint gyorshajtóval -- foglalkozni . Érthető volt az óvatosságunk , mert előtte a mopedautók voltak a közrend üldözöttjei , hát ez a helyzet fordult át szinte a másik végletbe a rendszám megjelenésével .
Mikor a kérdést fel tettem, utána gondolkodtam még rajta egy kicsit és az jutott eszembe, hogy talán 2013 Január 19 előtt lett Magyarországon forgalomba helyezve, azért nem lett L6e kategóriába sorolva. Vagy ha fenti dátum után lett forgalomba helyezve, de se a tulajdonos, se pedig az ügyintéző nem volt tisztába jogszabály változással. Ezért kapta a személyautó rendszámot.
Az akkuk miatt lehet szerintem. Elvileg az elektromos mopedautóknál a 350/400 kg-os limitbe nem számít bele az akkuk tömege, de valószínűleg olyan nehéz lett az átépített Microcar, hogy az utasokkal együtt átlépték azt az össztömeget, amire a diesel motoros változatot tervezték.
Ha jól tudom Kanadában készült a Zen, lehet ott nem ismeri a jogrendszer a mopedautók fogalmát, ami autónak néz ki, azt a annak is regisztrálják. Mondjuk az továbbra is kérdéses, hogy a fenébe lett itthon személygépkocsi...
Az elektromos autóknak irreálisan magas ára van, újonnan és használtan is. Ez mondjuk a mopedautósoknak pont nem meglepő...
Szeretnék egy elektromos Piaggio Portert is, de csak döglött akkus érdekel, mert úgy is kicserélném az 560 kg ólom akkut lítium cellákra, akkor meg minek adjak 5-6000 EUR-t egy üzemképesért. A legutóbbi árverésen 2700 Eur-ért ment el egy üzemképtelen Porter kukásautó, plusz a jutalék, áfa, hazaszállítás, stb. Valószínűleg csak az akku volt rossz benne, de ennyit nem szántam rá. Az azért elgondolkodtató, hogy van akinek így is megért 1,5 M Ft-ot. Azért is fura, mert 2M Ft-ért most is van fent a hahun elektromos Porter, üzemképes állapotban, zöld rendszámmal. Csak az dobozos, nekem meg platós kell.
Én vennék bele bontott Nissan Leaf cellákat, de momentán van elég elektromos mopedautóm. Bár egy Aixam Mega platós kistehert nagyon szeretnék, természetesen azt is elektromosban...
Ez eredetileg egy Microcar mopedautó volt, amit kis szériában építettek át elektromosra. Azt nem tudom hogy lett belőle személygépkocsi, mert eredetileg L6e vagy L7e kategóriás volt, és biztosan nem felel meg az M1 kategória előírásainak (pl. törésteszt). Valahol külföldön nagyon lazán kezelik a kategóriákat. De így most zöld rendszám van rajta, ami sok városban nagyon előnyös, pl. ingyen parkolhat...
2019 végén egy ólom aksis kocsiért szerintem irreális ár. A Rewa hátsó ülésén felnőttek nem férnek el, a gyerekülés meg pláne. 2,5M-ért már lehet venni olyan elektromos autót, amiben elfér 4 felnőtt is, és 2x olyan messzire elmegy, mint ez a Rewa. Ja és még zöld rendszámot se kaphat a Rewa, pedig az sokat javít a "megtérülésen"...
Pár éve forgalmazták itt Debrecenben az indiai Rewa elektromos "autóit". Azok is L7e kategóriába tartoznak. A remélt siker elmaradt, de néhányat még látok szaladgálni a városban. Erre a célra amúgy alkalmas lenne, de annyira nem volt olcsó, meg a formája is elég megosztó. A Pathy biztosan jobban tetszik az átlag embereknek, de látni kellene, hogy milyen a minősége...
Sajnos nem ilyen egyszerű megfogni a nagyban seftelőket. Tudok példát más szakmából, ahol 15 éve megy a "magánemberkénti" kereskedés nagyban, honlapokon, fórumokon. Politikai rezsimtől függetlenül. Az APEH elnökökön is átívelően.
Szerintem, az adóhatóságok elől bujkál. Ha én eladom a mopedautómat és hirdetem, akkor a NAV nem foglalkozik vele. De ha havonta mindig másikat hirdetek akkor már felfigyelnek, mert az már kereskedés. És jönnek behajtani utána az adót.