VW Golf 5 1.9 TDI 105 lovas, DSG váltóval, olyat produkált, hogy elindultam vele reggel a garázsból, kb 500m-t mentem és leállt. És utána nem indult be. Tekeri az önindító, de nem indul. Hibakódot nem ír. BXE motorkódú, 233000km van benne. Mi lehet a hiba?
Ugy emlékszem korabban tipushibakent emlitettek ilyet, a zarnyito motor csatlakozását / forrasztasat kell "kezelni". (Lehet, hogy nem B6-ra irtak, de erdemes megnezni szerintem.)
Én biztos kiszerelném a kilincset, oldalról 1 torx csavarral megoldható, így könnyen hozzáférhető a szerkezet, be lehet juttatni a kenőanyagot. Valami felakadás vagy szorulás lehet, mert ha ki van véve a kilincs akkor akad ki így a zár, nem csukódik az ajtó hanem visszapattan.
Holnap is nézek még párat de már egy van aminél ha nem találok jobbat valószínű meglesz a kiválasztott utód.
A kérdésem apró de nekem fontos.
A legtöbb használt Passát 6-ban gyári bluetoothos konzol van ami a hozzá tartozó display-el egy menő extrának számíthatott annak idején, hogy ki tudta hangosítani a mobilokat.
Sajnos még nem találtam olyan autót ahol a konzolhoz meglett volna ez a gyári display is így pedig csak csorbítja a Passát műszerfalát.
Kérdésem mit tanácsoltok?
Vásároljak hozzá displayt? Az ebayen 30 ezer forinttól jutok hozzá de fogalmam sincs a mai okos telefonokkal kompatibilis -e. (Androidokkal és új Iphoneokkal)
A másik ami nekem szimpatikusabb lenne, hogy eltüntetem de amit találtam róla a neten rajzot és képeket egy jó nagy fekete lyuk tátong mögötte a műszerfalon a díszcsík alatt.
Leszerelése így első blikkre irreálisan drágának tűnik és felesleges műszerfal elem pótlással lenne megoldható ami ...
Van aki szintén úgy vette meg a B6-ját, hogy konzol volt de display nem ?
Nálam a fagyhatarhoz volt köthető (0 Celsius), de lehet, hogy nálad tényleg más a helyzet.
Az átmelegedéshez: Azert godolj arra is, hogy ha megis a faggyal függ össze, akkor nagy "átmelegedésre" nincs szükség, elég ha épp csak nulla fok fölé melegszik. :)
Ilyen nem létezik, mert nem is lenne sok értelme a dolognak.
Szerintem nem víztömítés, mert olyan mélyen biztosan nem melegszik át ennyi idő alatt, és csak akkor jelentkezik ha napokig nem használom. Inkább valami dermedt kenőanyagra tippelek, de majd kiderül 17.-én.
Seat Malagám utasoldali ajtó csinálta, párszor fognom kellett menet közben míg be nem melegedett. Nem emlékszem már pontosan mi volt a gyógymód (~ 18 éve volt), a tippem az, hogy a vízszigetelést kellett rendbehozni, hogy ne ázzon be a zár.
Igen, de a +60Le benzines mivolta miatt csak a felső tartományban jön ki. Nagyot lép az, de máshogy... pld. ott ráléptem a gázra 2-esben és megindult, olyan dízelesen, hátbavágott a szeneslapát. Én a sajátomat betettem 2-esbe ráléptem, 0.5mp gondolkodás, megindult, aztán elkapart a kerék és ment a fordulat a 6000 felé...
Szerintem új gumikkal is elég zajos az autó. Persze ez is relatív, hogy kinek mi a zajos. Haverom a4 -e sokkal de sokkal csendesebb. Az enyém alatt gyárilag keményebb a futómű úgyhogy És 17" a teli nyári szett úgyhogy üt is rendesen. De viszont cserebe szerpentineken elég jól lehet vele haladni. Nekem sajna csak sima első kerekes de igen nekem is hiányzik az a plusz -40-50 le és egy kis plusz nyomaték, de úgy gondolom azt már csak 4motion-nal lehetne mert nekem olyan könnyen el pörögnek a kerekek /235/40/17).
Köszönöm a segítséged. És mit szólsz a központizár vezérlőhöz? Jó ötlet lenne kiváltani a kulcsos nyitást ? Mert így a riasztó sem kapcsolt be mindig.Lehet ha jó lesz a zár bekapcsol majd...
Ha már zár, akkor én is előadom a problémámat, hátha járt már így valaki és tudja mire számítsak.
Tehát, ilyen időben mint ami mostanában is van, ha napokig áll az autó, akkor a B1 ajtó zárja a nyitás után nem akad be. Az ajtó csak visszapattan a nyílásából és nem csukható, addig amíg át nem melegszik a zár. Tavaly kb ilyenkor volt az első eset, akkor kimelengettem és adtam neki zár jégoldót, de akkor már nem is voltak olyan hidegek azon a télen. Most azonban már három alkalommal fordult elő és a jégoldó sem segít, csak a melegítés.
Lejelentettem a szervizbe és 17.-e körül vihetem, nem tudom mire számítsak majd... Mindenesetre készítettem videót is az esetről hátha nem hinnék el az elbeszélésemet.
Járt már valaki így? (a többi ajtó rendesen működik)
Igen központi zár van benne. Hiba ok - eltört mindkét oldali zárhenger belsejében lévő alkatrészek darabjai.Ezért gondoltam egy javító szettre mindkét oldalra. Továbbá össze volt zavarodva az egész zárszerkezet,mert mikor nyitottam nem minden ajtót nyitott,mikor zártam nem minden ajtót zárt és leengedte az ablakokat.Szerelő megnézte.Most ott tartok,hogy "anyósülés " felöli ajtónál tudom zárni az ajtókat,ablak nem jön le. Azért gondoltam a távirányítós központizár vezérlőt mert az kiváltaná a kulcsos nyitást. Ha jól gondolom ?
Segítséget szeretnék kérni. 1 éve van nálam egy passat 1.9 tdi. Azóta kinlódom a zárjaival.Tavaly évvégére meg is adták magukat végleg.Szerelőt alig találtam ( 30-a volt ) .Kérdésem az lenne ,hogy alkatrészt honnan lehetne a legbiztosabban rendelni? Esetleg Valaki tudna-e ajánlani olyan helyet ahol megbízhatóak és az alkatrészek is jók? Amire szükségem lenne az javítószett mindkét első ajtóhoz vagy egy egész zárhenger is megoldás lenne bár az drágább de inkább fizetek többet csak biztos jó legyen.Továbbá szeretnék egy központizár vezérlőt távirányítóval beszereltetni.Megoldható-e ez és milyen típust kellene hozzá keresnem? Köszönöm előre is a segítséget.További szép estét.
Persze hogy nem lesz nagyobb az elméletileg az adott fordulatszámnál elérhetőnél, de nagyon nem mindegy, hogy ezen a fordulatszámon mekkora mennyiségű üzemanyag ég el a motorban. Van egy maximális érték aminél több már nem képes elégni, vagy nem megfelelő hatékonysággal és ez határozza meg az adott fordulaton elérhető maximális nyomatékot. (ennek a méréséhez, vagy megjelenítéséhez a főtengely végén terhelni kell a motort, ezért írtam hogy terhelés függő a dolog)
Például sík úton, szélcsendben 100km/h tartásához egy átlagos személyautóval ~35 lóerő teljesítményre van szükség, de ha megnézed az adott fordulatszámhoz tartozó (maximális) nyomatékot a teljesítmény diagramon, akkor ennél lényegesen magasabb értéket fogsz kapni. Tehát általánosságban kijelenthető, hogy a motornak ehhez a sebességnek a tartásához a legkevesebb üzemanyagra nem a nyomatékcsúcs közeli fordulatszámon kell a legkevesebb üzemanyag, hanem ennél jóval alacsonyabb fordulatszámon. (más kérdés, hogy a gyorsításkor magasabb fordulatszámokig is forgatod a motort, mert a gyorsításhoz több energiára van szükséged és ekkor már a leghatékonyabb működési tartományban lesz a legkedvezőbb a fogyasztás, ami valóban a nyomatékcsúcs tartománya.)
Tehat, ha terheles nelkul erem el a az 1800-as fordulatot, a motor nem adja le a teljes nyomatekat? Mintha elere forditott evezovel eveznek, azonos csapasszammal?
Igen, ez vilagos. De, ha egyszer adott egy nyomatek max 1800-as fordulatnal (lenygegtelen, hogy terhelt, vagy terheletlen motorral), akkor sem lesz nagyobb a nyomatek sem kisebb, sem nagyobb fordulaton a maximalisnal, ha no a terheles, mondjuk egy emelkedovel, vagy nagyobb legellenallassal. Legfeljebb a "nyugalmi" nyomateknal lesz nagyobb, ha meg akarom tartani az elozo sebessegem. A nyugalmi alatt azt a nyomatekot ertem, ami az egyenletes sebessegu haladashoz kell allando ellenallas mellett (szel, terepszog stb.)
Nos, most ne menjünk bele a részletekbe, de gondolj csak arra, hogy egy félig lenyomott gázpedálnál üresben mennyire és milyen gyorsan pörög fel a motor és különböző sebességfokozatokban mennyire és milyen vehemensen gyorsítasz. Mondjuk ez az elektromos gázpedáloknál már nem teljesen igaz, mert ott adott gázpedál álláshoz nagyjából adott fordulatszámot társít. De persze ott is érzékeli a rendszer, hogy milyen gyorsan változik a motor fordulatszáma és például ehhez igazítja az előgyújtást (vagy befecskendezést, esetleg mindkettőt) és az üzemanyag mennyiségét is.
A méréskor egyébként a terhelést is szokták növelni és nem csak a fordulatszámot. Egy adott fordulatszámhoz sok nyomaték érték is társítható, ez a motor terhelésétől függ! A legsűrűbben látható diagramokból csak az olvasható ki, hogy az adott pillanatban, az adott fordulatszámon mekkora az elérhető legmagasabb forgatónyomaték, de például terheletlenül ugyanolyan tempóban növelve a motor fordulatszámát, messze nem ezek az értékek jönnének ki, mert sokkal kevesebb üzemanyag bevitelével érhető el egy tegyük fel 1500-as pillanatnyi fordulat.
...hogy még jobban leegyszerűsítsem a példát: egy emelkedőhöz érve, vagy nagyobb gázt adsz a sebesség tartásához vagy lassulni fog az autó és ha nagyobb gázt adva tartod a sebességet attól még a motor fordulatszáma nem változik majd, de a leadott nyomaték nőni fog!