Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kmnyt1 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 9539

Sziasztok!

 

VW Golf 5 1.9 TDI 105 lovas, DSG váltóval, olyat produkált, hogy elindultam vele reggel a garázsból, kb 500m-t mentem és leállt. És utána nem indult be. Tekeri az önindító, de nem indul. Hibakódot nem ír. BXE motorkódú, 233000km van benne. Mi lehet a hiba?  

 

Köszi előre is.

Spanos Creative Commons License 2017.01.04 0 0 9538

"Csatoltam egy képet róla a netről."

 

Lássuk akkor azt a csatolást. Lehet, hogy én vagyok a láma, de MIVAN?

Előzmény: poczikbryan (9532)
zorko Creative Commons License 2017.01.04 0 0 9537

Ugy emlékszem korabban tipushibakent emlitettek ilyet, a zarnyito motor csatlakozását / forrasztasat kell "kezelni". (Lehet, hogy nem B6-ra irtak, de erdemes megnezni szerintem.)

Előzmény: Viktorinogsz... (9535)
zorko Creative Commons License 2017.01.04 0 0 9536

Ja kérem, akinek garis autója van... :)

Majd ird meg, mi volt.

Előzmény: Octi19 (9534)
Viktorinogsz... Creative Commons License 2017.01.04 0 0 9535

Nekem meg (B6) bal hátsó ajtóban a zárat a távirányítóról 90%-ban nem lehet nyitni. Belülről a kilinccsel tökéletesen nyílik. Ötlet?

Előzmény: BEEP-TFSI (9533)
Octi19 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 9534

...hát én meg elviszem a szervizbe és garanciában megcsináltatom! Nem szívesen szedném szét amíg garis és hát még vagy másfél évig az...

Előzmény: BEEP-TFSI (9533)
BEEP-TFSI Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9533

Én biztos kiszerelném a kilincset, oldalról 1 torx csavarral megoldható, így könnyen hozzáférhető a szerkezet, be lehet juttatni a kenőanyagot. Valami felakadás vagy szorulás lehet, mert ha ki van véve a kilincs akkor akad ki így a zár, nem csukódik az ajtó hanem visszapattan.

Előzmény: Octi19 (9520)
poczikbryan Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9532

Sziasztok!

 

B5 Passátról tervezem a váltást B6-ra.

Holnap is nézek még párat de már egy van aminél ha nem találok jobbat valószínű meglesz a kiválasztott utód.

 

A kérdésem apró de nekem fontos.

A legtöbb használt Passát 6-ban gyári bluetoothos konzol van ami a hozzá tartozó display-el egy menő extrának számíthatott annak idején, hogy ki tudta hangosítani a mobilokat.

Sajnos még nem találtam olyan autót ahol a konzolhoz meglett volna ez a gyári display is így pedig csak csorbítja a Passát műszerfalát.

 

Kérdésem mit tanácsoltok?

Vásároljak hozzá displayt? Az ebayen 30 ezer forinttól jutok hozzá de fogalmam sincs a mai okos telefonokkal kompatibilis -e. (Androidokkal és új Iphoneokkal)

 

A másik ami nekem szimpatikusabb lenne, hogy eltüntetem de amit találtam róla a neten rajzot és képeket egy jó nagy fekete lyuk tátong mögötte a műszerfalon a díszcsík alatt.

Leszerelése így első blikkre irreálisan drágának tűnik és felesleges műszerfal elem pótlással lenne megoldható ami ...

 

Van aki szintén úgy vette meg a B6-ját, hogy konzol volt de display nem ?

Mit tett? :)

 

köszi előre is

Bence

 

 

Csatoltam egy képet róla a netről.

 

zorko Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9531

Nálam a fagyhatarhoz volt köthető (0 Celsius), de lehet, hogy nálad tényleg más a helyzet.

Az átmelegedéshez: Azert godolj arra is, hogy ha megis a faggyal függ össze, akkor nagy "átmelegedésre" nincs szükség, elég ha épp csak nulla fok fölé melegszik. :)

Előzmény: Octi19 (9530)
Octi19 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9530

Ilyen nem létezik, mert nem is lenne sok értelme a dolognak.

 

Szerintem nem víztömítés, mert olyan mélyen biztosan nem melegszik át ennyi idő alatt, és csak akkor jelentkezik ha napokig nem használom. Inkább valami dermedt kenőanyagra tippelek, de majd kiderül 17.-én.

Előzmény: zorko (9528)
zorko Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9529

Seat Malagám utasoldali ajtó csinálta, párszor fognom kellett menet közben míg be nem melegedett. Nem emlékszem már pontosan mi volt a gyógymód (~ 18 éve volt), a tippem az, hogy a vízszigetelést kellett rendbehozni, hogy ne ázzon be a zár.

Előzmény: Octi19 (9520)
zorko Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9528

Köszönöm a részletezést.

Elnézést, hogy nem voltam egyértelmű, azt értettem, hogy hogy függnek össze a dolgok, csak az nem volt világos, hogy te hogyan érted.

Most igy akkor kerek a történet. :)

 

Tudnál esetleg mutatni résuterhelésen felvett nyomaték v. teljesítmény diagrammot? Érdekelne.... :)

Előzmény: Octi19 (9502)
Spanos Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9527

Igen, de a +60Le benzines mivolta miatt csak a felső tartományban jön ki. Nagyot lép az, de máshogy... pld. ott ráléptem a gázra 2-esben és megindult, olyan dízelesen, hátbavágott a szeneslapát. Én a sajátomat betettem 2-esbe ráléptem, 0.5mp gondolkodás, megindult, aztán elkapart a kerék és ment a fordulat a 6000 felé...

 

:)

Előzmény: BEEP-TFSI (9524)
mesb Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9526

Szerintem új gumikkal is elég zajos az autó. Persze ez is relatív, hogy kinek mi a zajos. Haverom a4 -e sokkal de sokkal csendesebb. Az enyém alatt gyárilag keményebb a futómű úgyhogy És 17" a teli nyári szett úgyhogy üt is rendesen. De viszont cserebe szerpentineken elég jól lehet vele haladni. Nekem sajna csak sima első kerekes de igen nekem is hiányzik az a plusz -40-50 le és egy kis plusz nyomaték, de úgy gondolom azt már csak 4motion-nal lehetne mert nekem olyan könnyen el pörögnek a kerekek /235/40/17). 

Előzmény: Törölt nick (9513)
mikro10 Creative Commons License 2017.01.03 0 0 9525

Nem tudja vki h melyik a fényszórómosó biztije, hányas számú? 10 A-s, sztem. Ki akarom venni, azért kérdezem.

BEEP-TFSI Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9524

Spanos, azért a TFSI+60LE, az nem mindegy, nyomatékban kb ugyanannyi mint a TDI... ez jobban lép

Előzmény: Spanos (9523)
Spanos Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9523

Ja,nekem B6 van,csak összehasonlításként mentem vele. Olyan,mint az enyém,de mégsem. Ebben is látom hogy jobb is lett,meg gagyibb is egyszerre.

Előzmény: Törölt nick (9513)
arsenal4 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9522

Köszönöm a segítséged. És mit szólsz a központizár vezérlőhöz? Jó ötlet lenne kiváltani a kulcsos nyitást ? Mert így a riasztó sem kapcsolt be mindig.Lehet ha jó lesz a zár bekapcsol majd...

Előzmény: mica-r (9521)
mica-r Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9521

Szerintem gyári apróalkatrészeket keress. Az utángyártott (ha létezik) biztos nem lesz olyan tartós.

Előzmény: arsenal4 (9519)
Octi19 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9520

Ha már zár, akkor én is előadom a problémámat, hátha járt már így valaki és tudja mire számítsak.

Tehát, ilyen időben mint ami mostanában is van, ha napokig áll az autó, akkor a B1 ajtó zárja a nyitás után nem akad be. Az ajtó csak visszapattan a nyílásából és nem csukható, addig amíg át nem melegszik a zár. Tavaly kb ilyenkor volt az első eset, akkor kimelengettem és adtam neki zár jégoldót, de akkor már nem is voltak olyan hidegek azon a télen. Most azonban már három alkalommal fordult elő és a jégoldó sem segít, csak a melegítés.

Lejelentettem a szervizbe és 17.-e körül vihetem, nem tudom mire számítsak majd... Mindenesetre készítettem videót is az esetről hátha nem hinnék el az elbeszélésemet.

Járt már valaki így? (a többi ajtó rendesen működik)

arsenal4 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9519

Üdvözöllek !

Igen központi zár van benne. Hiba ok - eltört mindkét oldali zárhenger belsejében lévő alkatrészek darabjai.Ezért gondoltam egy javító szettre mindkét oldalra. Továbbá össze volt zavarodva az egész zárszerkezet,mert mikor nyitottam nem minden ajtót nyitott,mikor zártam nem minden ajtót zárt és leengedte az ablakokat.Szerelő megnézte.Most ott tartok,hogy "anyósülés " felöli ajtónál tudom zárni az ajtókat,ablak nem jön le. Azért gondoltam a távirányítós központizár vezérlőt mert az kiváltaná a kulcsos nyitást. Ha jól gondolom ?

Előzmény: mica-r (9518)
mica-r Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9518

Gondolom van benne központi zár. Mi a konkrét hiba? (mert pl a zárhenger nem feltétlen függ össze a közp zárással)

Előzmény: arsenal4 (9516)
arsenal4 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9517

Az autó 1998-as 1,9 tdi kombi AFN motorkóddal.Ha kell hozzá.

Előzmény: arsenal4 (9516)
arsenal4 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9516

Üdvözlöm a fórum Olvasóit !

BUÉK !

Segítséget szeretnék kérni. 1 éve van nálam egy passat 1.9 tdi. Azóta kinlódom a zárjaival.Tavaly évvégére meg is adták magukat végleg.Szerelőt alig találtam ( 30-a volt ) .Kérdésem az lenne ,hogy alkatrészt honnan lehetne a legbiztosabban rendelni? Esetleg Valaki tudna-e ajánlani olyan helyet ahol megbízhatóak és az alkatrészek is jók? Amire szükségem lenne az  javítószett mindkét első ajtóhoz vagy egy egész zárhenger is megoldás lenne bár az drágább de inkább fizetek többet csak biztos jó legyen.Továbbá szeretnék egy központizár vezérlőt távirányítóval beszereltetni.Megoldható-e ez és milyen típust kellene hozzá keresnem? Köszönöm előre is a segítséget.További szép estét.

Üdv : V. Zoltán

Octi19 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9515

Hát ja, nagyjából igen! De az élére fordított evező nem túl jó analógia, de ha így érthetőbb akkor használjuk ezt.

Előzmény: Rőth Sándor (9512)
Octi19 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9514

Persze hogy nem lesz nagyobb az elméletileg az adott fordulatszámnál elérhetőnél, de nagyon nem mindegy, hogy ezen a fordulatszámon mekkora mennyiségű üzemanyag ég el a motorban. Van egy maximális érték aminél több már nem képes elégni, vagy nem megfelelő hatékonysággal és ez határozza meg az adott fordulaton elérhető maximális nyomatékot. (ennek a méréséhez, vagy megjelenítéséhez a főtengely végén terhelni kell a motort, ezért írtam hogy terhelés függő a dolog)

Például sík úton, szélcsendben 100km/h tartásához egy átlagos személyautóval ~35 lóerő teljesítményre van szükség, de ha megnézed az adott fordulatszámhoz tartozó (maximális) nyomatékot a teljesítmény diagramon, akkor ennél lényegesen magasabb értéket fogsz kapni. Tehát általánosságban kijelenthető, hogy a motornak ehhez a sebességnek a tartásához a legkevesebb üzemanyagra nem a nyomatékcsúcs közeli fordulatszámon kell a legkevesebb üzemanyag, hanem ennél jóval alacsonyabb fordulatszámon. (más kérdés, hogy a gyorsításkor magasabb fordulatszámokig is forgatod a motort, mert a gyorsításhoz több energiára van szükséged és ekkor már a leghatékonyabb működési tartományban lesz a legkedvezőbb a fogyasztás, ami valóban a nyomatékcsúcs tartománya.)

Előzmény: Rőth Sándor (9511)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9513

Erdekes)

nekem sokkal komfortosabb es atgondoltabb ez a b7 highline variant mint egy 5-6-7mill bmw 3 v audi a4.

(oreg /3-4-5eves/gumikkal kicsit zajos/utos a futomuve,egyebkent kategoriajaban magasan  a legjobb auto)

Előzmény: Spanos (9508)
Rőth Sándor Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9512

Tehat, ha terheles nelkul erem el a az 1800-as fordulatot, a motor nem adja le a teljes nyomatekat? Mintha elere forditott evezovel eveznek, azonos csapasszammal?

Előzmény: Octi19 (9510)
Rőth Sándor Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9511

Igen, ez vilagos.
De, ha egyszer adott egy nyomatek max 1800-as fordulatnal (lenygegtelen, hogy terhelt, vagy terheletlen motorral), akkor sem lesz nagyobb a nyomatek sem kisebb, sem nagyobb fordulaton a maximalisnal, ha no a terheles, mondjuk egy emelkedovel, vagy nagyobb legellenallassal. Legfeljebb a "nyugalmi" nyomateknal lesz nagyobb, ha meg akarom tartani az elozo sebessegem. A nyugalmi alatt azt a nyomatekot ertem, ami az egyenletes sebessegu haladashoz kell allando ellenallas mellett (szel, terepszog stb.) 

Előzmény: Octi19 (9510)
Octi19 Creative Commons License 2017.01.02 0 0 9510

Nos, most ne menjünk bele a részletekbe, de gondolj csak arra, hogy egy félig lenyomott gázpedálnál üresben mennyire és milyen gyorsan pörög fel a motor és különböző sebességfokozatokban mennyire és milyen vehemensen gyorsítasz. Mondjuk ez az elektromos gázpedáloknál már nem teljesen igaz, mert ott adott gázpedál álláshoz nagyjából adott fordulatszámot társít. De persze ott is érzékeli a rendszer, hogy milyen gyorsan változik a motor fordulatszáma és például ehhez igazítja az előgyújtást (vagy befecskendezést, esetleg mindkettőt) és az üzemanyag mennyiségét is.

 

A méréskor egyébként a terhelést is szokták növelni és nem csak a fordulatszámot. Egy adott fordulatszámhoz sok nyomaték érték is társítható, ez a motor terhelésétől függ! A legsűrűbben látható diagramokból csak az olvasható ki, hogy az adott pillanatban, az adott fordulatszámon mekkora az elérhető legmagasabb forgatónyomaték, de például terheletlenül ugyanolyan tempóban növelve a motor fordulatszámát, messze nem ezek az értékek jönnének ki, mert sokkal kevesebb üzemanyag bevitelével érhető el egy tegyük fel 1500-as pillanatnyi fordulat.

...hogy még jobban leegyszerűsítsem a példát: egy emelkedőhöz érve, vagy nagyobb gázt adsz a sebesség tartásához vagy lassulni fog az autó és ha nagyobb gázt adva tartod a sebességet attól még a motor fordulatszáma nem változik majd, de a leadott nyomaték nőni fog!

Előzmény: Rőth Sándor (9506)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!