Keresés

Részletes keresés

Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72862

Messziről jött ember azt mond, amit akar, főleg álnéven. 

Előzmény: NagyLajosJenő (72859)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72861

Ösmerem, meg a szamurájt, meg a vitarát is. 

Engem egyszer egy régi kis Vitara húzott ki a hó alatti puha szántásból. Három kereke a jégen állt, egy az aszfalton, és szépen kikapta a közel 2 tonnás autót. 

Előzmény: nyebojsza (72860)
nyebojsza Creative Commons License 2020.09.17 0 0 72860

Mert Jimny-je nem sok embernek van, csak aki tényleg arra használja amire való: terepre... A divaterőgépek gyakoribbak.

(De a Jimnyt valóban nem traktornak tervezték, elmegy az akárhol, de sárbaragadt többtonnás monstrumok nem szoktak vele cibálni)

Előzmény: Rőth Sándor (72856)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 72858

  Ezek is azt csinálják... Egykedvűen kirántgatják a beragadt, kétszer nagyobb kocsikat:D Aki nem látta, nem is hinné!

Előzmény: Rőth Sándor (72856)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.17 0 0 72857

Azon, amit különböző neveken állandóan jár.

Előzmény: Homo mirabundus (72832)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72856

Háááát öööööö....

Voltam én egy sátortáborban, valahol a rabok izéjén, vagy még azon is túl. Sokan voltunk, sok kocsival, sokan utánfutóval, de minden szerelvény irtó nehéz volt. Egy hétig esett az eső, a kocsik beragadtak a felázott mezőbe, szinte mind. Ami kivergődött magától, az elől-hátul füstölt és szarrá égette a kuplungját.  
Egy Jeep húzgálta ki az összes kocsit, egészen valami keményebb útig. Nem Suzuki, nem traktor, hanem egy Grand Cherokee. 
Nem kapart, nem bőgött, nem erőlködött, csak szépen finoman, ahogy kell. mosoly

Előzmény: Homo mirabundus (72850)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72855

Langyos!

Már ássák a rabszolgák a csatornát a hajónak. Nincs kedved beszállni? Felvennélek munkavezetőnek. 
Ha a kapunknál a tenger, kifizetlek rendesen, abból majd tudsz venni egy rendes kaszát, új autót, és siket-néma gondozót, akinek nem tudod enni az életét. Gondold meg. 

Előzmény: NagyLajosJenő (72854)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 72851

  Fúj... ABS? Menetstabilizátor?? Gyűrődési zónák??? Rugalmas motorvezérlés???? Infotainment????? Le merem fogadni, hogy még a rádiója is csak AM-FM...

  Ez nem is kocsi, hanem egy guruló koporsó. De szeretnék belefeküdni...:D

Előzmény: Gypsy56 (72849)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 72850

:D

  2017 tájáról ezt már nem jelentenéd ki te sem... Minimum a "fedélzeti számítógépe" besz@rik, de az csak amolyan figyelemfelkeltés, hogy ideje keresned egy jobb szervizt. Aztán jön szépen a többi (ahogy hírlik, mostanság nem az Audi a mérce a megbízhatósági listákon és a szervizigényben - ahogy a Ford sem).

 

  Mert abban igaza van ennek a Jenőnek, hogy 2000 táján volt egy váltás, ami sajnos nem csak a formavilágot és jelleget érintette, de a hosszútávú megbízhatóságot is. Ezt nem én, hanem a "hivatásosok" állítják, taxistól szakújságíróig. Érdekes módon a haszongépjárműveknél nincs ilyen erős trend - nahát...

  Bár ezt az egészet úgy is kezelhetnénk, mint egy időfogalom XXI. századi átértelmezése, mert azért néhány évig szinte hibamentesen elgurulnak ezek az új járgányok. Ami utána jön, az sem tragédia, de a "hosszú táv" a régebbi kocsiknál azért tizenöt-húsz évnél kezdődött, amikor ezek már nem is fognak létezni. Hová is lennének ennyi idő múltán? Hát a haladás oltárának aljába söpörve, erkölcsileg és fizikailag is, ott jól kivárják az újrahasznosításra felkent szent meggérkezését:D

  Persze hogy piacra termelnek... Csak ettől még lehet róla különvéleményem, ami nem feltétlenül hízelgő, mert maradi vok, meg becsülöm is a szeretett dolgaimat:D

 

 (Az említett két kis kocsit pedig csak úgy szokták jellemezni, hogy "agyonverhetetlenek", na meg hogy ha egy dögnehéz Hummer vagy a G-osztályból valamelyik a kakiba ragad, akkor ilyenekkel vagy traktorral lehet őket kirántani:D Na jó, néha a rozsdaboglya Niva is beszállhat:D)

 

 Hogy ne menjünk már annyira a topik mellé, pl. a Stihl tulajdonképpen büszke lehet magára, mert nem csak másokhoz, de régi önmagához képest is nagyjából tartja a színvonalat. Erről a kocsigyártásban bizonyosan másként gondolkodnak, mást értenek alatta, mint egy szerszámgyárban - igaz, a nagyságrend sem ugyanaz:D

Előzmény: Gypsy56 (72842)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72849
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72848
Előzmény: Rőth Sándor (72846)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 72847

Mint pl a 2005 utáni Swift váltója? :-)))

Előzmény: Rőth Sándor (72846)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72846

Ha el kell ugrani Záhonyból Hamburgba, nem a megbízhatóság lesz a kérdés, hanem a kényelem, az utazási komfort, a biztonság. Ne adj isten a káros anyag kibocsátás. 

Egyébként a meghibásodási statisztikák, pld. az ADAC-nál, nem válogatnak. Mindegy miért hívják ki az autómentőt, ugyanolyan strigula jár a főtengelytörésért, mint az irányjelző izzójának a kiégéséért. 
Általában a kényelmi berendezések szarnak be, nem azok az alapvető berendezések, amik egy spártai Suzukiban jeleskednek. 

Előzmény: Gypsy56 (72842)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 72845

Hát ez igaz. A működését is csak négy ütemből tudták kihozni, bezzeg a TRABANT !

Előzmény: NagyLajosJenő (72843)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72844

Tudom, persze. Hogy jönne már a TGV egy faja lóvasúthoz!

Előzmény: NagyLajosJenő (72839)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72842

Nekem túl sarkos ez is. Tudod megbízhatóságban SZERINTEM a Suzukit, de a Toyotát is veri pl egy Audi A4 TDI 1,9 monnyuk 2000 tájáról. De ha tán nem is veri, olyan biztosan van. Pedig ugye ráadásul még diesel is az istenadta. ;-)

Előzmény: Homo mirabundus (72830)
botsinkai Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 72840

A német vagy svéd kasza tervezetten avul 1000 üzemóra után.

 

A kínai minden tervezés nélkül akár 10 után is. :-)

Előzmény: Gypsy56 (72835)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72836

Mellesleg ha nem kapitalista lámpát, akkor mit? Észak-Koreából nem importálunk izzót, akkor mi marad? A kínai? Tényleg az lenne a legjobb ? Ugye ugye.

Előzmény: NagyLajosJenő (72834)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72835

:-D:-D

Te kis butus. Nem elég megtanulni olvasni. Gondolkodni sem ártana. Ez a tervezett avulás ilyen véresszájúaknak való, mint te. Kultúráltan úgy hívják, szükségletre tervezés. A világ legrégebbi működő izzója sokat fogyaszt, és pislákol. A kérdés az, hogy régiséget gyűjtenél, vagy látni szeretnél, lehetőleg kevés árammal.

Előzmény: NagyLajosJenő (72834)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72832

Jó úton halad...

Előzmény: Törölt nick (72831)
Törölt nick Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 72831

Megjöttél aranyom!? Nem mondom, hogy hiányoltunk, mert nem. Hajrá, adj bele apait, anyait. Hozd be a lemaradást.

Előzmény: NagyLajosJenő (72818)
Homo mirabundus Creative Commons License 2020.09.17 -1 0 72830

  Todazé egy picike '82-es Samurai-ban messze jobban megbízom, mint egy 2017-es Fordban vagy akár egy Audiban. A zelső ugye Suzuki -és bőven oldtimer-, de azért mindig hazavisz, akár három keréken is. Aztán egy 2010-es törpicsek Jimnyben is messze jobban megbízom, mint egy 2017-es Fordban vagy akár egy Audiban. A zelső megint egy gáz Suzuki -ami ugye 2000 után készült-, és a Fordnál-Audinál ismét nem tettem kikötést a típusra:D (Nem is igazságos összehasonlítani ezeket, mert ugye a japánok egy-egy szerszám eljutni A-ból B-be toronyiránt, a nem japánok meg egy-egy élmény beleülésre, viszont jó nagyot nő tőlük a farkad - az árakról nem is szólva... Csak azért e példa, mert pl. mifelénk teljesen ellenjavallt mindkét nem japán használata, ahogy a faroknövelés is indokolatlan:D Nyilván az itt csepült másik kettőnek is megvan a -kis terepjárókénál messze jelentősebb- saját szerepe-terepe, de nem ezen rugózunk, ugye? Hanem a Suzuki ócskaságán, ami az ÖN kocsija...)

  Ennyit a Suzukiról meg a nem Suzukikról. Ja, a Toyotát ne is említsük, az aztán végképpen sz@r japán tákolmányokat sóz ránk. Csak ne lennének olyan rettentően unalmasan megbízhatók pl. a Yarisok, még az alig öt-tíz évesek is... Vagy arról szólna a történet, hogy omlik összefele ez a szofisztikált fehér civilizáció és tör előre a sárga?

 

  Baromság ez az általánosítás. Vannak jó és vannak sz@r konstrukciók ma is, de az új típusokat ma is csak úgy tudják eladni, ha kirohad alólad a régi. Márpedig a gőzösnek menni kell, hiába kántálsz. Nájlonharisnya.

Előzmény: NagyLajosJenő (72815)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72829

Olyat nem olvas, mert az szakszöveg. Csak a szardobálást. ;-)

Előzmény: Rőth Sándor (72821)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72828

Tudod okostojás, ez pont fordítva van. Nyugaton vesznek új autót, aztán használják, míg tökéletes. Pár év múlva, amikor már akár kezdődhetnek a bajok eladja a hozzád hasonlóknak és vesz egy újat. Tudom, hogy nem fogod megérteni, de van neked egy tanmesém. Egy vasutas barátom mesélte, hogy érkeztek hozzájuk német vasutas szakik, és átbeszélték a különbségeket. Megkérdezték, hogy mennyibe kerül a biztosító berendezések megpusztuló lámpáit kicserélgető gyorsszolgálat. Először nem értették a kérdést, majd amikor elmagyarázták közölték, hogy náluk sosem pusztulnak meg a lámpák. Na ezt a magyarok nem értették, aztán kiderült. A németeknél meg van adva minden lámpának egy idő, ameddig BIZTOSAN műxik. Amikor ez lejár, a műszaki szaxolgálat kivonul, és cseréli az egészet függetlenül attól, hogy műxik, vagy nem.

Előzmény: NagyLajosJenő (72824)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72827

Jenő!

Neked aztán mindegy, hogy ablaktörlő, fűkasza, kerítés, vagy nokedliszaggató, csak fröcsöghess. 

Neked van kerítésed? Van autód, azon van ablaktörlő? mosoly

Előzmény: NagyLajosJenő (72826)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 72825

Nem baj Winnetou, majd megyünk gyalog. 

Előzmény: NagyLajosJenő (72824)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 72823

Tudsz te ennél különbet is írni. Én megértelek. Ezt szokták mondani olyanok, akiknek még sosem volt új autója, kell valami vigasz.

Előzmény: NagyLajosJenő (72822)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -3 0 72821

Még csak el sem olvasta, mert az a neten is kering, hogy vannak egészen jól eltalált motorok, amiknél nem szenzáció a hatalmas futásteljesítmény. 

Előzmény: Gypsy56 (72820)
Gypsy56 Creative Commons License 2020.09.17 -2 0 72820

Ne beszélj már, ő TUDJA ! Elolvasta a neten, hogy nem így van.

Előzmény: Rőth Sándor (72819)
Rőth Sándor Creative Commons License 2020.09.17 -3 1 72819

Na akkor tovább mesélek, van egy benzines kocsim is, igaz az még öregebb, de abban is van vagy 360 ezer kilométer. Az is jól működik, de azon 5-6 évente ki kell cserélni a kipufogó hátsó szakaszát, és időnként kiég a lámpája. 

Ennyit a bölcsességedről. mosoly

Előzmény: NagyLajosJenő (72818)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!