Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Engem egyszer egy régi kis Vitara húzott ki a hó alatti puha szántásból. Három kereke a jégen állt, egy az aszfalton, és szépen kikapta a közel 2 tonnás autót.
Voltam én egy sátortáborban, valahol a rabok izéjén, vagy még azon is túl. Sokan voltunk, sok kocsival, sokan utánfutóval, de minden szerelvény irtó nehéz volt. Egy hétig esett az eső, a kocsik beragadtak a felázott mezőbe, szinte mind. Ami kivergődött magától, az elől-hátul füstölt és szarrá égette a kuplungját. Egy Jeep húzgálta ki az összes kocsit, egészen valami keményebb útig. Nem Suzuki, nem traktor, hanem egy Grand Cherokee. Nem kapart, nem bőgött, nem erőlködött, csak szépen finoman, ahogy kell. mosoly
Már ássák a rabszolgák a csatornát a hajónak. Nincs kedved beszállni? Felvennélek munkavezetőnek. Ha a kapunknál a tenger, kifizetlek rendesen, abból majd tudsz venni egy rendes kaszát, új autót, és siket-néma gondozót, akinek nem tudod enni az életét. Gondold meg.
2017 tájáról ezt már nem jelentenéd ki te sem... Minimum a "fedélzeti számítógépe" besz@rik, de az csak amolyan figyelemfelkeltés, hogy ideje keresned egy jobb szervizt. Aztán jön szépen a többi (ahogy hírlik, mostanság nem az Audi a mérce a megbízhatósági listákon és a szervizigényben - ahogy a Ford sem).
Mert abban igaza van ennek a Jenőnek, hogy 2000 táján volt egy váltás, ami sajnos nem csak a formavilágot és jelleget érintette, de a hosszútávú megbízhatóságot is. Ezt nem én, hanem a "hivatásosok" állítják, taxistól szakújságíróig. Érdekes módon a haszongépjárműveknél nincs ilyen erős trend - nahát...
Bár ezt az egészet úgy is kezelhetnénk, mint egy időfogalom XXI. századi átértelmezése, mert azért néhány évig szinte hibamentesen elgurulnak ezek az új járgányok. Ami utána jön, az sem tragédia, de a "hosszú táv" a régebbi kocsiknál azért tizenöt-húsz évnél kezdődött, amikor ezek már nem is fognak létezni. Hová is lennének ennyi idő múltán? Hát a haladás oltárának aljába söpörve, erkölcsileg és fizikailag is, ott jól kivárják az újrahasznosításra felkent szent meggérkezését:D
Persze hogy piacra termelnek... Csak ettől még lehet róla különvéleményem, ami nem feltétlenül hízelgő, mert maradi vok, meg becsülöm is a szeretett dolgaimat:D
(Az említett két kis kocsit pedig csak úgy szokták jellemezni, hogy "agyonverhetetlenek", na meg hogy ha egy dögnehéz Hummer vagy a G-osztályból valamelyik a kakiba ragad, akkor ilyenekkel vagy traktorral lehet őket kirántani:D Na jó, néha a rozsdaboglya Niva is beszállhat:D)
Hogy ne menjünk már annyira a topik mellé, pl. a Stihl tulajdonképpen büszke lehet magára, mert nem csak másokhoz, de régi önmagához képest is nagyjából tartja a színvonalat. Erről a kocsigyártásban bizonyosan másként gondolkodnak, mást értenek alatta, mint egy szerszámgyárban - igaz, a nagyságrend sem ugyanaz:D
Ha el kell ugrani Záhonyból Hamburgba, nem a megbízhatóság lesz a kérdés, hanem a kényelem, az utazási komfort, a biztonság. Ne adj isten a káros anyag kibocsátás.
Egyébként a meghibásodási statisztikák, pld. az ADAC-nál, nem válogatnak. Mindegy miért hívják ki az autómentőt, ugyanolyan strigula jár a főtengelytörésért, mint az irányjelző izzójának a kiégéséért. Általában a kényelmi berendezések szarnak be, nem azok az alapvető berendezések, amik egy spártai Suzukiban jeleskednek.
Nekem túl sarkos ez is. Tudod megbízhatóságban SZERINTEM a Suzukit, de a Toyotát is veri pl egy Audi A4 TDI 1,9 monnyuk 2000 tájáról. De ha tán nem is veri, olyan biztosan van. Pedig ugye ráadásul még diesel is az istenadta. ;-)
Te kis butus. Nem elég megtanulni olvasni. Gondolkodni sem ártana. Ez a tervezett avulás ilyen véresszájúaknak való, mint te. Kultúráltan úgy hívják, szükségletre tervezés. A világ legrégebbi működő izzója sokat fogyaszt, és pislákol. A kérdés az, hogy régiséget gyűjtenél, vagy látni szeretnél, lehetőleg kevés árammal.
Todazé egy picike '82-es Samurai-ban messze jobban megbízom, mint egy 2017-es Fordban vagy akár egy Audiban. A zelső ugye Suzuki -és bőven oldtimer-, de azért mindig hazavisz, akár három keréken is. Aztán egy 2010-es törpicsek Jimnyben is messze jobban megbízom, mint egy 2017-es Fordban vagy akár egy Audiban. A zelső megint egy gáz Suzuki -ami ugye 2000 után készült-, és a Fordnál-Audinál ismét nem tettem kikötést a típusra:D (Nem is igazságos összehasonlítani ezeket, mert ugye a japánok egy-egy szerszám eljutni A-ból B-be toronyiránt, a nem japánok meg egy-egy élmény beleülésre, viszont jó nagyot nő tőlük a farkad - az árakról nem is szólva... Csak azért e példa, mert pl. mifelénk teljesen ellenjavallt mindkét nem japán használata, ahogy a faroknövelés is indokolatlan:D Nyilván az itt csepült másik kettőnek is megvan a -kis terepjárókénál messze jelentősebb- saját szerepe-terepe, de nem ezen rugózunk, ugye? Hanem a Suzuki ócskaságán, ami az ÖN kocsija...)
Ennyit a Suzukiról meg a nem Suzukikról. Ja, a Toyotát ne is említsük, az aztán végképpen sz@r japán tákolmányokat sóz ránk. Csak ne lennének olyan rettentően unalmasan megbízhatók pl. a Yarisok, még az alig öt-tíz évesek is... Vagy arról szólna a történet, hogy omlik összefele ez a szofisztikált fehér civilizáció és tör előre a sárga?
Baromság ez az általánosítás. Vannak jó és vannak sz@r konstrukciók ma is, de az új típusokat ma is csak úgy tudják eladni, ha kirohad alólad a régi. Márpedig a gőzösnek menni kell, hiába kántálsz. Nájlonharisnya.
Tudod okostojás, ez pont fordítva van. Nyugaton vesznek új autót, aztán használják, míg tökéletes. Pár év múlva, amikor már akár kezdődhetnek a bajok eladja a hozzád hasonlóknak és vesz egy újat. Tudom, hogy nem fogod megérteni, de van neked egy tanmesém. Egy vasutas barátom mesélte, hogy érkeztek hozzájuk német vasutas szakik, és átbeszélték a különbségeket. Megkérdezték, hogy mennyibe kerül a biztosító berendezések megpusztuló lámpáit kicserélgető gyorsszolgálat. Először nem értették a kérdést, majd amikor elmagyarázták közölték, hogy náluk sosem pusztulnak meg a lámpák. Na ezt a magyarok nem értették, aztán kiderült. A németeknél meg van adva minden lámpának egy idő, ameddig BIZTOSAN műxik. Amikor ez lejár, a műszaki szaxolgálat kivonul, és cseréli az egészet függetlenül attól, hogy műxik, vagy nem.
Na akkor tovább mesélek, van egy benzines kocsim is, igaz az még öregebb, de abban is van vagy 360 ezer kilométer. Az is jól működik, de azon 5-6 évente ki kell cserélni a kipufogó hátsó szakaszát, és időnként kiég a lámpája.