Keresés

Részletes keresés

Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.09 0 0 9443
Amíg parlagon hagyják a termőföldet (EU termelési kvóta), addig lehet mindenféle alapanyagot gyártani (erőművekhez fa, gázolajhoz repce, napraforgó, etanolhoz kukorica), amit fel lehetne használni.
Csak figyelni, hogy ne menjen az étkezési termények rovására a dolog, mint tavaly.

Most pár évre le fog állni a bio-üzemanyag láz, mert 40 dolláros olajár mellett egyszerűen nem éri meg. Majd akkor indul újra, amikor 80-100 dollár környékén (vagy felette) leszünk.
Előzmény: FrankPoole (9441)
Árpi Creative Commons License 2008.12.09 0 0 9442
Annál nagyobb luxus már csak az, amikor semmire nem használják. Pl. a parlagfű helyett biodízel-alapanyagot termelni kifejezetten hasznos dolog. Ráadásul munkaerő is lenne bőven... Vagyis a világ boldogabbik felén, ahol a termőföldön alapértelmezett módon termelnek, ott teljesen igazad lenne. Itt csak korlátozottan.
Amúgy a megújuló energiaforrások szerintem a legjobb lehetőségünk, ha nem akarjuk elégetni a légkörből az oxigént.
Előzmény: FrankPoole (9441)
FrankPoole Creative Commons License 2008.12.09 0 0 9441
Biodízel és társaik ellenes vagyok személy szerint. Termőföldet arra használni, hogy üzemanyagot állítsunk elő luxus.
Árpi Creative Commons License 2008.12.09 0 0 9440
Még ha csak a műanyagok halnának meg! De gondolj bele, hogy az adagoló halálosan precízen illeszkedő felületei mit szólnak a legkisebb korrózióhoz! És egy adagoló ára nem forintban többezer...
Előzmény: Rooger Preed (9439)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.09 0 0 9439
Teljes mértékben igazad van. Már azzal is gond lesz, ha 10%-ot kell bekeverni
Más viszkozitása és sűrűsége van, nagyobb a megengedett szennyezőanyag tartalom.

A másik, hogy ezeknek más az oldóképességük. Addig nincs gond, amíg valaki csak ezt tankolja, de amikor felváltva tankol tömény FAME-t és gázolajat, ha akkor halnak meg a műanyagok.
Előzmény: Árpi (9438)
Árpi Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9438
Érdekes méréseket végeztünk anno különféle módon elkészített hidegen sajtolt (észterezett) napraforgóolajjal. Nem volt rossz, nem volt rossz, de ha azzal járnának a buszok a városban, a világon mindenütt emlegetnék a lángost. Illatról minden turista pontosan ismerné, no meg azok is, akik a hazautazást követő hónapban szélirányban észlelnék az innen hazatérőt.
Az egyetlen baj ezekkel az anyagokkal az, hogy sok oda nem illő alkotórészük van, amelyek a (benzines motoroknál lényegesen érzékenyebb) dízelmotor alkatrészeit károsítanák. Ráadásul az összetétele messze nem olyan állandó, mint a lepárlással készült gázolajé, tehát sem a károsítóhatást, sem a teljesítményt nem lehetne úgy kézben tartani.
Előzmény: Rooger Preed (9434)
vargailles Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9437
köszi, ennyi valóban elég volt :)
Előzmény: Rooger Preed (9434)
Fricy Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9436
Ááá, ez egy metálzenekar neve. :D
Előzmény: Rooger Preed (9434)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9435
Nem hiszem, hogy olcsóbb lenne literje, mint a gázolaj.
Előzmény: Törölt nick (9433)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9434
Fatty Acid Methyl Ester, magyarul zsírsav-metil-észter, amit biodízelnek csúfolnak... :)

Az előállítás techológiájával nem fárasztanám a közönséget... :)
Előzmény: vargailles (9432)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9433

Köszönöm. Azt tudtam, hogy közvetlen mezőgazdasági célra már van lehetőség. De a nagyközönségnek nincs ezek szerint.

Most 700 km-t megyek 9500 Ft-ból. Ne legyek telhetetlen?

vargailles Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9432
Bocs ... csak hogy tanuljak ... mi az a FAME?
Előzmény: Rooger Preed (9430)
Who111 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9431
Ok Ok! Én sem gondoltam ám komolyan. :-)
Előzmény: Árpi (9421)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9430
Évente durván 2,5 milliárd tonna gázolajat adnak el, ebből kb 100 ezer tonna FAME.
Ezt a mennyiséget itthon állítják elő.
Előzmény: vargailles (9428)
Rooger Preed Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9429
Biodiesel nincs külön töltőállomáson, nem is hiszem, hogy lesz az E85-höz hasonló termék. Szabvány szerint 4,4-5% van a gázolajban.
Előzmény: Törölt nick (9427)
vargailles Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9428
Én úgy tudom, hogy a mai jogszabályi környezet csak a saját termelésű biodízel használatát teszi lehetővé. A Torgyán doktor által átadott, nagy támogatással épült biodízel-üzem is németbe gyárt, mert itthon nem tudja eladni.
Előzmény: Törölt nick (9427)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9427
Biodízelt hol lehet a legközelebb tankolni Érdhez? Vagy az nem közforgalmú, csak a bioetanol?
Előzmény: vz55 (9426)
vz55 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9426

Még valami: Érden tankoltam, a László téren. A bio-etanol is olcsóbb lett.
Én 1/3 arányban keverem, a Szuzi nem haragszik érte. A fele-fele nem tetszett neki.

vz55 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9425

Tehát: Valaki kérdezte a nyáron, a legjobb utat Jászberénybe.
Mint a Fricy által feltett térképen is látható, el lehet menni az M 0 új szakaszán kb Ecser magasságáig. Ott jobbra bedönteni a gépet, mert ki van táblázva.
És már nem kell a 4-es, meg Gyömrő, stb.
Az út jó, forgalmi viszonyok is. Kb. Tápiószecsőig karcos, legalábbis estefelé.

Szép hetet, balesetmentes közlekedést mindenkinek.
Sziasztok.

vz55 Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9424
sziasztok. Novajba mostanság értem ide. Érdről 3 órányi az út. Kényelmesen.
(de elkerültem az  M 5 - M 0 közös szakaszát.)
Bocs, kicsit lassú az átvitel, műholdra kapcsolt a Pannon.
RJancsi Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9423
Hát ja. Valami halovány összefüggést (egyenes arányosságot, sicc!) vélek felfedezni a határidők csúszása és a beruházási költségek között. Ha ez igaz, az érdi csatornahálózatot unokáink se fogják még használni :( De ne legyen igazam!
Előzmény: Moonclown (9422)
Moonclown Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9422
Novembe rvégére ígérétk, dec elejhe van működik, szép is jó is.(Bár a zebra már kopik!)

A vasúti aluljárót tavaly nyárra ígérték...

a sportcsarnokot meg 2006-ra knb:)
Előzmény: RJancsi (9413)
Árpi Creative Commons License 2008.12.08 0 0 9421
Ki mondta, hogy bajom van Veled? :o)
Csak tájékoztatok itten, kérem! :o)
Előzmény: Who111 (9420)
Who111 Creative Commons License 2008.12.07 0 0 9420

"Amikor egy fehér maszkos embert látsz egy másik gyomrában matatni, minek nevezed?"

Valószínűleg orvosnak.

És a legvalószínűbb, hogy megsértődik, mert vagy sebészdoktor, vagy boncmester,

stb.

 

Egyébként mi a bajod velem?

Az hogy örülök, hogy végre halad valami Érden, és megosztom amit látok?

Mert akkor sorry, de ezután is megteszem...

 

És ki mondta, hogy értek a közlekedési lámpák programozásához.

Honnan vetted ezt a baromságot?

PC-t, mikrokontrollert és PLC-vezérlőt persze tudok programozni.

A lámpában is PLC van, mégsem mondom, hogy értek hozzá.

Csak tudnám hol olvastad...

 

Végig azt írom, hogy sokat látom ezt a fiatalembert kint az építkezésen, biztosan

valami vezető illetőleg ellenőrféle lehet, és tök jó, hogy kinn van és nem az irodában.

Meg most írtam, hogy láttam valakit dolgozni a vezérlőszekrényen és véletlenül

munkásnak mertem nevezni.

Bocsánat.

 

Egyébként honnan tudod, hogy nem egy sima villanyszerelő volt, aki a sorkapocs

meghatározott pontjaira kötögette a lámpák zöldkérő nyomógombjait?

(Mert hogy volt aki azokat kötötte az oszlopokon.)

Előzmény: Árpi (9419)
Árpi Creative Commons License 2008.12.06 0 0 9419
Amikor egy fehér maszkos embert látsz egy másik gyomrában matatni, minek nevezed? Pedig munkát végez. És neki kemény jattot fizetsz esetleg, még akkor is, ha a biztosítód kifizette (mellesleg a Te pénzedből) a munkáját. Annak az embernek a munkáját pedig, aki a lámpát programozza, annyira nem ismerik az emberek (nem csak Te, de rendszerint a döntéshozók sem), hogy a legtöbben azt hiszik, értenek a munkájához. Mindenki "tudja", hogy hogy kellene kialakítani egy csomópontot. Mindenkinek van véleménye arról is, hogy hogy kell kivenni egy vakbelet, vagy levezetni egy szülést? Pedig állítom, hogy ez a két dolog sokkal kevésbé bonyolult, mint egy jó menetrend megírása. És más az, amikor egy szakember nem ért egyet a másikkal, meg más, amikor egy laikus akarja jobban tudni.
Sajnos a közlekedési szervezést elég alaposan lejáratták azok a döntéshozók, akik sokszor szaktudás nélkül hoznak olyan döntéseket, amelyeket még a szakember is csak alapos felmérés és tervezés után mer meghozni. Persze azok a "szakemberek" is hibásak ebben, aki esetleg hajlandóak "politikai megrendelésre" is dolgozni (azaz azt az eredményt hozni ki, ami "oda kell").
Előzmény: Who111 (9418)
Who111 Creative Commons License 2008.12.06 0 0 9418

Jah, hogy ez volt a probléma!

Egészen idáig azon gondolkoztam miért lovagolsz ezen. :-)

Nah, akkor most elmondom: -Az autóból nem látszik a titulusa egyiknek sem.

Aki akkor éppen dolgozott, az számomra munkás, mivel munkát végzett.

Nem rasszizmus, nem lealacsonyítás, ellenkezőleg: -Ha valaki ma munkát végez az

elismerést érdemel.

 

Gyalog Galopp:

-Hé öregasszony!

-Ember...

-Pardon, ember.

-Nem vagyok öreg.

-Tessék?

-Alig 34 vagyok, nem vagyok öreg.

-Mégsem szólíthatlak csak embernek...

-Szólíts Dennis-nek...

-Nem tudtam, hogy úgy hívnak.

-Meg sem próbáltad kitalálni...

Előzmény: Árpi (9414)
vargailles Creative Commons License 2008.12.06 0 0 9417
Erre mondtam, hogy a kommunikációt még tanulni kell. Érdemes a nagyoktól tanulni, erre írtam az autópályás példát.

(Persze oktatott már ki engem újságíró elégszer, hogy mi köze neki egy szaknyelvhez ... pl pöce-derítő-emésztő-zárttartály, engedély-hozzájárulás, önkormányzat-polgármesterihivatal, átadás-forgalombahelyezés, hungarocell-polisztirolhab, építkezés-építés, környezetvédő-természetvédő-zöld, stb. ... de hát az élet mindig bizonyítja, hogy egy félretájékoztatás a hozzáértőkből és a laikusokból is hamis várakozást képes kiváltani ... s a kkor a tökéletes teljesítés is negatívumként jelenik meg.)
Előzmény: RJancsi (9413)
Árpi Creative Commons License 2008.12.06 0 0 9416
(Mármint addig, amíg a kapukat át nem helyezik a telektulajok.)
Előzmény: Árpi (9415)
Árpi Creative Commons License 2008.12.06 0 0 9415
"Külön tetszenek a süllyesztett járdaszegélyek (egyáltalán: városunkban ritka az akármilyen járda, meg szegély)."
Van ott két telek, ahol gondolom a tulajdonosokkal egyeztetve, de jópár méterrel a jelenlegi bejáró mellett van a járdába épített átjáró. Minden esetre addig elég mókásan néz ki.
Előzmény: vargailles (9410)
Árpi Creative Commons License 2008.12.06 0 0 9414
"Vagy egy "munkás" csak kevéssé iskolázott munkavállaló lehet? :("
Nem. De egy okleveles mérnököt "munkásnak" titulálni olyan, mintha a doktornőnek azt mondanád a kórházban, hogy "aranyoskám, ideadná a kacsát?" Pláne, hogy "egy fiatalember felügyelete" mellett említeni, holott lehet, hogy épp tanította a "munkás" a "felügyelőt". :o) (Vagy épp a segéderő várt arra, hogy a hozzáértő befejezze a programozást, és futhasson körbe megnézni, hogy minden rendesen működik-e. :o) )
Persze bármi lehetett, csak tényleg nem árt tudni, hogy a jelzőlámpák programozása nem épp szakipari munka, hanem mérnöki tevékenység.
Előzmény: RJancsi (9409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!