Ja és a guminál a 79T bőven jó, mert a 79 az 437 kg/gumi terhelhetőséget jelöl, a T pedig 190 km/h sebességindexet. A sebességindexbő lakóra bőven elég a Q (160km/h)
- Az eredeti gumiméret 5.20-13. ez még régi szabvány szerinti méret jelölés. Manapság, elsősorban a 155/80 R13-as (155R13 ugyan az) gumikat teszik fel, helyette esetleg a 155/70 R13-ast. A /70-esnek kb 1,5 cm-rel alacsonyabb a oldalfal magassága.
- A lengéscsillapító elvileg a Wartburg 353-as vagy 1.3-as hátsó lengéscsillapítója. kb 300 / 450 mm.
Mi a szükséges gumiméret a gyári 4Jx13 H 1J35-2 lemez felnire?
Az enyémen 155/80 R13 79T abroncsok vannak, de fogalmam sincs, hogy ez a gyári méret-e. A katalógusban nem találtam meg a ma használatos jelölések szerinti gumiabroncs méretet.
A másik kérdésem: lengéscsillapítót cserélt már valaki? Ott milyen méretű kellhet?
Köszönöm a tanácsot mielött nekiállok konzultálunk ! Gondolom , hogy nem egyszerű. Meg el is lehet szúrni. A Sikánál nem voltam még csak a neten láttam. De felkeresem az anyagok végett.
Én szigeteltem ilyen szalaggal a lakómat! A 25x3 mm-es szürkével! Hogy mikor volt már nem emlékszem pontosan, de valószínűleg a második Görög nyarunk előtt, 2016 tavaszán!
Én leszedtem a takaró léceket, lepucoltam őket, és a lakó oldalát is! Majd a szalagot a lécre raktam, és így csavaroztam vissza a lakóra!
Volt, ahol utána felülről még tubusost utána nyomtam!
Nem egyszerű a szigetelés, mert ha tubusozol, akkor mire a leszedett takaróléc helyének végéhez érsz, az eleje megfolyik......!
Így, hogy gyakorlatilag a leszedett lefektetett lécre teszed rá ezt a szalagot, ami egyenletes szélességet, vastagságot ad, egy segítővel egy mozdulattal ráborítod a helyére, nincs idelye megfolyni!
Maradt még szalagom, ha érdekel megmutatom........tudod hol találsz...! Üdv!
Szép napot mindenkinek ! Biztos volt már közületek aki lakót szigetelt.A környékünkön sajnos nem találok mestert.Így hát ha jobb idő lesz neki állok.Nem ázik még sehol, szag abszolút nincs, de egy kicsit repedezett a tömítés. / amúgy sem tetszik mert fekete. /A régi lakómon a tetőablakot cseréltem, nem volt semmi gond.Most egy kicsit parázok. Hogy miért ? A széleket kellene lebontanom ahol a tető és az oldal találkozik.Fórumtárs írta /sajnos nem találom /hogy érdemes Sika butil tömítő szalagot használni.Két kérdés milyen széleset: 25 mmx 3 mm / vagy 50 mm X 1 mm. Talán az egyik keskeny a másik vékony.És csak ezt használni vagy előtte kinyomni a réseket. Mert most csak tömítő anyag van szerintem. Vagy tutira mindkettőt, de módjával persze nem összebarmolva.Karosszéria- lakatos múltal is rendelkezem /ezért lenne jó sajátkezűleg /meg szeretek bütykölni.
Nem tapasztalatból mondom, mert nekem nem volt ilyen lakóm, de 20 mm-el szélesebb gumi /kifelé 10, befelé is 10 mm/ el kell, hogy férjen. Ha megnézed most a lakódat az eredetivel, látni fogod, főleg a váz felé, hogy plusz 10-nek van-e hely?
Váltóméretként ezt adja a méretszámláló, csak éppen a szélessége miatt kérdeztem. De, ha te tapasztalatból azt mondod, hogy elfér ez megnyugtat. Valószínűleg ilyet fogok venni a felújítás alatt levő Predomra!
Ha elfogadod tőlem, ugyan is négy éve nagy hezitálás és egy Hobby De Luxe után vettem egy Weinsberget, akkor azt kell mondanom, hogy bizonyos dolgok konkrétan vagy három felnyíló szekrényajtó lett lespórolva a Knaushoz képest /amit azóta megszoktunk/ a lényeges dolgok meg ugyanazok: WC, hűtő, gázfőző, Truma kályha, boyler, ablakok, tető ablakok stb. Egy gyárban készülnek, inkább az én párhuzamom a következő: Knaus=WV Passat, Weisberg=Skoda Oktávia. Én nem bántam meg.
Fene tudja, olyan ez mint az autóknál. Nézd meg őket, ha neked megéri a felárat, akkor vedd azt. A Knaus az nagyjából a Mercedes, a Weinsberg meg a Volkswagen.
Lakókocsi vásárlás előtt állunk és észrevettük,hogy a Knausok kb. 1 millióval drágábbak a Weinsbergeknél. Szerintetek ez az eltérés megnyilvánul valamiben? (Pl. anyaghasználat, igényesebb belső kialakítás, felszereltség stb.)
Pl a kapaszkodós verzió akkora erőkart ad, hogy csak jól meg kell rántani, és kifordul a kocsi oldalából a rögzítés. Ezek a lakók nem páncélszekrénynek készültek...
Nekem a Magnum Safe Door van, én szereltem fel. Egy nagyobb kalapáccsal simán leüthető ez is.
Köszi a válaszokat ! Igen, belülről is biztonságosan akarom bezárva tudni a lakórészt. Az ősszel egy társunk autóját éppen alvásuk közben kívánták kirabolni, csak a tulaj felébredt a zajra. Van mozgásérzékelő a kocsiban, az egyik éppen a bejárati ajtóra néz, a másik pedig a vezető fülke felé fordul. De az ördög meg nem alszik. Én is néztem a HEOSAFE árat, brutál drágák, sajnos.
Miért fontos a "belűlről is " működtetés? Ha benne vagytok meg tudjátok védeni........esetleg valamilyen nyitásérzékelős riasztó.......!...ami felébreszt....! kiegészíitve valmilyen altatógáz érzékelővel: http://varadicaravan.unas.hu/spl/113071/Zarak-biztonsagtechnika
Más téma:- gondolkodok, hogy a bejárati ajtóra kéne valami kiegészítő zár, amit belülről is tudnék müködtetni. Nézegetem a HEOSAFE gyártmányt, de nem visz rá a lélek hogy vásároljak. Estleg valami alternatív, és kicsit olcsóbb megoldás?
Ami meg az árvizet illeti, kétlem hogy ennek a kempinfnek az üzemeltetője nem áramtalanított volna azonnal.
Nem tette meg azonnal. El is szállt a hálózat. A fő problémát az okozta, hogy a kemping tele van telepített lakókocsikkal (mindegyikhez elősátor, sokhoz plusz pavilon) amelyeket hétvégén használnak a zömmel görög tulajok. Itt aztán elképesztő kavalkádja van az ide-oda húzott elosztóknak és a hűtők mennek éjjel nappal tehát nincs áramtalanítva semmi. Na, ezek a földön lévő elosztók kerültek hirtelen húsz-harminc centivel a vízszint alá. Állítólag még soha nem volt ilyen probléma, nem készültek fel rá.
A hegyekből olyan iszonyat mennyiségű víz jött le, hogy az út mellett egy hajótárolóban leemelte a több tonnás hajókat a trailerekről és ledobta a sárba.
Viszont még javában esett az eső amikor újra lett áram, melegvíz stb. és a lustának kikiáltott görögök példás gyorsasággal tüntették el az áradás nyomait.
Ha nem térsz észhez és sürgősen vissza a topik témájához, hanem folytatod továbbra is a durva személyeskedést, az IRL adatok kiadását meg a topik rombolását, akkor minden ilyen nikked rootolom.