Jahm, tudom, gondolkodtam ezen a mágneses megoldáson én is, hallottam már róla. Nem vette el az életkedvemet amúgy, lett új akkumulátorom, majd kiugrik tőle az önindító örömében, jobbak lettek ezek a zárak, a régiek kicsit szanaszét voltak már, és legalább most nem stimmel az ajtózár a gyújtáskapcsolóval, tehát tök feleslegesen lopnák el kulcsot gyártani belőle :) Meg garázs is van, annak is megvannak az előnyei, csak eddig húztam a számat rá. Ja, és ha már szét volt kapva az ajtókárpit, megragasztottam a műanyag dolgokat, amig a zörégesekkel eddig az őrületbe kergettek :)
A lényeg, hogy ha már ekkora kár ért, ne veszítsd el az életkedvedet! ;o)
Az autó megvan, ez a lényeg. A lemerült akksinál viszont valamivel jobb lopásgátló a reed-relé. (Egy mágnest kell odatartani mellé, amikor indítózól.) Jól el lehet dugni...
Egyébként annyi hozzá tartozik, lehet, hogy azért nem tudták elvinni - bár nem láttam kulcs nélküli beindításra utaló nyomokat -, mert le volt merülve az akkumulátor nullára, elképzelhető, hogy véletlenül bekapcsolva hagytam a belső világítást egy héttel előtte :)) Mindenesetre bekapcsolt állapotban volt, és nekem rémlik, mintha az én lettem volna... Mindenesetre zárak már kicserélve, és garázsban áll. Végre rászántam magam, eddig csak kerülgetett a téma.
OFF Ne álluzzuk le a patkányokat ilyenekkel! Ott vannak pl. a gyűrűsférgek, azok alatt valamivel van a helye az ilyennek a reinkarnációs listán... :o/ ON?
Hát valami amatőr lehetett, be volt esve a zár az ajtóba, jobb oldali zárat meg elfeszegette, cserélni kellett. Nem tudott bemenni, úgy néz ki. Én meg azt hittem, hogy profik voltak, és elvitték a zárat kulcsot gyártani. De nem. Így legalább nem kell gyújtáskapcsolót cserélnem.
Részvétem az autó miatt, de legalább nem tudták elvinni!!!! Attól tartok, hogy mostanában emelkedni fog az ilyen, és ehhez hasonló esetek száma. Ugye január és ezzel az EU bővülése, szabad utat nyitott bizonyos "elemeknek" is . Pénteken voltam egy hypermarketben, alig lehetett férni tőlük :( . Pedig nem a határ mellett lakom. Anno Ausztriában állítólag magyarul írták ki az üzletekre, hogy ne lopj. Azóta a gyerekeimnek is megmogdtam, hogy ajtónyitás idegennek csak ha én otthon vagyok, s két percre sem nyitvahagynni a bejárati ajtót. :(( Saajnos az autót többször kell utcán hagyni, mint bezárt garázsban. Bár van olyan ismerősöm, akinek a családi háza földszinti garázsában törték fel a kocsiját, csak azt sem tudták elvinni.
Sziassztok! A Mazda5-ös topikból szoktam át-átkukkantani Hozzátok. Az előző Mazdám 6os volt,azt is újonnan vettem. Nemrég írta itt valaki,hogy szinte sajnálja az újautósokat -hát bizony sajna igaza van. Még mindig megbízhatóbbak az új autók között a japán gyártmányok,de már messze nem az örökkévalóságnak készülnek,mint akár egy-másfél évtizede is még...
Egy kis OFF sztori hozzá Én fél évig udvaroltam annak idején a feleségemnek, a Lajos utcai paneldzsungelben. Éjszakára remegve hagytam ott a gyönyörű 626-osomat, ami amúgy szigorúan garázsban két lakat alatt, de ugye a hormonok... Nos, megvettük a lakást és a költözés előtti utolsó napon (!) éjszaka lopták le a két oldalsó indexlámpámat (bontóból 3000 forint volt pótolni). Hogy rohadjon ki a bele !
Hát, bakker, részvétem. Ha én egyszer rajta kapnék valakit, hogy babrálja a verdát, az biztos, hogy addig ütném, amíg mozog, utána hívnám csak a zsarukat, a mentő meg remélem, hogy kerülőúton érkezne, aztán felőlem panaszkodhatna az atyaúristennél is. Utána meg mehetne tolószéket lopni magának, mert szüksége lenne rá!!!
Örömtelibb téma:
Nemrég én is panaszkodtam üzemanyag-ellátási problémákra, mégpedig, hogy nem akkor megy az AC pumpa, amikor gyújtást adok, hanem csak az első indítás után és így csak harmadik próbálkozásra indul be rendesen. Hát én szétszedtem a rendszert a szűrőtől az inyjektorokig, de nem találtam semmi rendellenes dolgot. Minden tiszta és működik. Kimértem az inyjektorokat, meg a vákumszelepeket is átnéztem a nyomásszabályozónál és semmi.
Mivel összerakás után is ugyanazt csinálta, rádöbbentem, hogy AC pumpa csere lesz, mondván, hogy nem szállít eleget és nincs elég nyomás.
Viszont, nemrég rendeltem adalékokat (olaj + benzin), és Szegedre menet hozzá is öntöttem a benzinadalékot a teli tankhoz, hogy majd a hosszú úton lesz alkalma, dógozni. És lássatok csodát, a megtett 600km alatt helyrehozta az AC pumpámat! Tökéletesen, elsőre indul és nem áll le utána, mint azelőtt.
Mással legalábbis nem tudom magyarázni, mert nem történt semmilyen "műtét".
Én ezen nem nagyon tudok állítgatni, számítógép állítgat mindent, amúgy meg nem a fordulat miatt van, mert 1000-en pörgetem, akkor is olyan, csak nem lehet annyira észrevenni. Amikor meg olyan szépen ment, akkor szépen ment, csak mellette kicsit magasabb is lett az alapjárat.
Viszont most el akartam menni este az autómmal (egy hete nem láttam), és hiányzott belőle az ajtózár. Másik oldalon is. Hátsót meg elcseszték. Nem tudtam bemenni. Azért sikerült valahogy kinyitni, a jobb első zárat úgy elfeszegették, hogy azt nem lehet nyitni-zárni belülről sem. Most biztonságba helyeztem, lehet zárakat cserélni, gyújtáskapcsolóval együtt. Még jó, hogy megvan a régiből mind.
Csak azt nem értem, miért lopnak ilyen autót. Ki a francnak kell ennyi idős. De ha ebből a fórumból nézte ki valamelyik tetves köcsög, hogy mennyi minden ki lett cserélve rajta, és érdemes lenne elvinni, akkor dögöljön meg azonnal, de szenvedve, befejezve ezt az inkarnációját, felőlem egy kamion is szétkenheti, csak húzza pár kilóméterig előtte, legközelebb meg szülessen meg valami kezetlen nyomorékként, aztán úgy tanuljon meg lopás nélkül megélni. De ha csak szimplán leviszi egy fűrész most a kezeit, azzal is megelégszem. Én nem értem, hogy az ilyen miért nem patkánynak születik, az is túl magas lenne neki szerintem.
Ja, az hozzatartozik, hogy az EGR(kipufogogaz-visszavezeto)-szelep hibakodos megint, pedig a regibol lett atrakva kipucolas utan. Attol lehet ilyesmi allitolag, ha nem zar teljesen alapjaraton. Vagy ha falsot sziv a mebrannal... hmm. Csak egy ilyen gyariban ugy 100ezer korul van.
Hat, en is gondoltam benzinre, probaltam OMV95-ot, Shell95-ot, VPower95-ot, kb. mind egyforma.
Gyertyak is ujak.
Egyszer viszont egy darabig gyonyoruen jart, rezzenes nelkul, kicsit magasabb is volt az alapjarat. Mig le nem allitottam :)) Azt azota se ertem. Az a gyanum, hogy valami a hatarerteken van, es csak neha ter magahoz.
Az alapjaratom nekem sem maszkal, all, mint a covek. Csak erezni, foleg a valtot fogva, de az ulesen keresztul is, hogy alapjaraton neha egy-egy henger mintha elbizonytalanodna, kiesne a ritmusbol. Csereltem mar gyujtokabeleket is, motorgeneral, eloszto a regibol, rotorcsere, elosztofedelcsere, mar nem nagyon tudok mire gondolni, azt is mondtak mar, hogy ennel jobb nem lesz. Szoval ha latom, hogy mind ilyen, akkor elhiszem.
Nekem csak az a bajom ezekkel a statisztikákkal, hogy nem teljeskörű.
hiányoznk belőle az elektronikai meghibásodások, ami régen lehet, hogy nem volt jelentős (20 éve kb), de ma a meghibásodások jelentős részében szerintem igen is fontos tényező, amikor szinte minden autóban minden elektromos bizbaszt beletesznek...
ettől függetlenül a japó autók gondolom még így is bőven jó helyen szerepelnének (including Mazda)
majd leparkolsz az Auchan parkolóban, oszt' átsétálsz ;-)
hmmm belerándul kicsiket? nekem ilyet nem csinál, az alapjáratom a 750 vonal alatt van valamivel, olyan 720-730 lehet, ha már bemelegedett a motor, és onnan csak akkor tér ki, ha megmozdítom a kormányt, rálépek a gázra, vagy ha bekapcsol a hűtőventi.
addig ott áll egy ponton, mintha odaszögezték volna...
Hm, ma még itthon vagyok megfázva, de ha jól leszek holnapra, elnéznék én is oda, majd legfeljebb messze állok a 626-tal :) Amúgy kiváncsi vagyok a V6-osok alapjáratára, összehasonlítosképp az enyémhez, mert szerintem nem teljesen százas egy V6-oshoz, néha belerándul kicsiket, szerintem pedig tök egyenletesen kéne ketyegnie.