Nekem is volt gondom az Le 130-al. Világítással meg sem indult a mozdony, anélkül ment de elég csúnyán.
Hál ist. sikerült visszacserélnem az üzletben, és azóta csak ESU dekódereim vannak. Nyár óta a ROCO ezeket adja 745-ösként.
> Mi a különbség a DC, az AC, és a digitális táplálás között
A DCC-ben a sínben alapvetôen egyfajta váltóáram van, de nem színuszos, hanem négyszögjel-szerű. A jelek hosszúsága hordozza az információt. A DCC NEM szuperponált jelekkel dolgozik!
Nem olyan rossz az a lap, egy kicsit rendezetlen, ha nem kaptad volna meg, MAREZtol, akkor irj egy sort es elkuldom a LE130.pdf filet.
A szimptomak egyebkent ismerosek, nekem is ilyet produkalt a NOHABom LE130-as dekoderrel. Zug, zorog, csattongni ugyan nem csattog, de hangos.Azota is... :(
Nos, megneztem tuzetesebben is a dekodert (tegnap nagy oromomben csak bedugtam es mar probaltam is.
A dobozban egy LENZ LE130-as dekoder volt. Megprobaltam kideriteni, mi ez a dekoder, es vajh miert ez lehet benne, de semmit nem talaltam. A LENZ (amugy sem tul jo) holnapja:
Not Found
The requested URL /products/decoders/olddecoders/le130.htm was not found on this server.
No, errol ennyit. Aki tudja, hogy kellene mukodnie ennek a dekodernek, esetleg azt is tudja, miert ez volt a ROCO 10745 dobozban, szanjon mar meg es arulja el...
Help me!
ROCO 10745-os dekodert hoztak tegnap. Berakva a modellbe a kovetkezot produkalta: eloszor el sem akart indulni, semmit sem csinalt. Elkezdtem programozni, ujbol beallitottam a cimet 03-ra, gyorsulas, lassulas max. seb, min. seb. beallitva. Ekkor mukodott, de egeszen furcsa hangja van a modellnek. Nem olyan, mint a tobbi ugyanilyen dekoderrel szerelt mozdonynak, sokkal hangosabb, valszeg mas frekvencian mukodik. Tovabbi problema, hogy 128 lepeses uzemmodban meg sem nyikkan. Az osszes tobbi 10745-osom minden gond nelkul megy. Ezek szerint, a dobozban nem 10745 dekoder van??
Új vagyok (a végigolvasott) topicban, valamint vasútmodellezésben is (Fiam kedvéért vágnék bele.).
Lenne néhány kérdésem:
1. Mi a különbség a DC, az AC, és a digitális táplálás között a tápfeszültség jelalakja és nagysága szempontjából? E két utóbbi ugyanolyan tápfeszültséget kap, csak rászuperponálják a digit jeleket? Egyáltalán ezek 3 féle rendszer, vagy a két utóbbi ugyanaz?
2. Ha háromféle rendszer, akkor hogyan szabályozzák az AC esetben a mozdonyokat?
3. Hol lehet erről olvasni valamit?
4. Hol van olyan modellbolt, ahol tudnak is válaszolni a kérdésekre, nem csak az árat ismerik?
Sikerült az LR101,LB100,LB050 és PC segítségével egy próbapályán (3 foglaltságjelzővel) kipróbálnom a TrainControllert tudását. Hihetetlen, hogy miket tud ez a program ! Valóban full automatikusan mükszik minden.Bárhol, bármikor, bárhogy tudsz a mozdonyoktól, szemaforoktól, sorompóktól kezdve a szétkapcsolókig mindent automatizálni. A mozdony (vagy vonat) fékez, lassít, leáll, megfordul, szétkapcsol, világítást, hangot be- és kikapcsol egyetlen érintés nélkül úgy, hogy a monitoron mindent nyomon tudsz követni. Ráadásul pofon egyszerű a programozás. (Csak az első pár lépés tartott 6-7 óráig, amire rájöttem az egész szisztémájára a leírásokból)
Szóval ,most már megtapasztaltam a dolgokat, akit érdekel, most már kérdezhet, igyekszem majd az alapvető dolgokat a marTRAIN-en bemutatni.
Hello
Tapasztalt valaki olyat, hogy digitalban lassúmenetnél valamelyik mozdonya berángatott? A hét digitális dekóderrel ellátott gép közül 5 újabb szerzemény, viszonylag keveset futottak, azok gyönyörűen mocorognak a 28-as tartományban az 1-es sebességnél is, 2 viszont (ezek többet mentek már analógban a régi asztalomon) 5 alatt megállnak úgy, hogy a motorjuk búg, erőlködik, de mozdulni nem akar a mozdony, csak ha kézzel megbököm egy kicsit. Lehet ez koszolódás az abroncsokon, vagy az áramszedő érintkezőkön?
Üdv fiúk!
Végigolvastam a topicot, mint rendes újonc, és úgy érzem, kérdeznék-mondanék pár dolgot. Először magamról: még sosem volt vasútmodellem, pedig... Jelenleg elektroműszerészként tengetem a napjaimat, főleg PIC típusú procikkal küzdök, és pont ilyenek dübörögnek pl. a MiniDCC nevű cuccban is. Aztán a neten találtam pár alkalmazást is, pont ebben a témában. Mindezt csak azért írtam ide, mert nem hiszem, hogy ne lenne olcsóbb összerakni egy dekódert, mint külhonból behozatni. Ráadásul még csicsázni is lehetne, ezzel-azzal. Ha rámozdulnátok a dologra, akkor részemről benne lennék némi barkácsolásban. Vélemény?
Szép és szinvonalas. Facsigával együtt elég nagy lukat kezdtek befoltozni a hazai kínálatban.
Azét a padlásért meg olyan vagyok mint a villamos.
(sárga)
Üdv BT.
Jelentem: vasútmodellezéssel foglalkozó site-om első oldalai mai nappal felkerültek az axelero serverére. Cím:
http://web.axelero.hu/martrain
Szívesen vennék mindenféle kritikát vagy hozzászólást, (esetleg dicséretet is), amivel még jobbá lehetne tenni. Az anyag folyamatosan bővül, amint időm engedi teljes lesz a dolog.
Köszi és jó böngészést..
A többieknek két más hátrányuk is volt az NMRA elött:
Vagy egy modellgyárhoz kapcsolodtak (Motorola-Márklin, SALOTA-SELECTRIX), ami nem éppen jo kisérölevél.
A Selectrix eleg jo rendszer, tud vezerelni DCC mozdonyokat is, es a accessories dekoderjei eleg jok.
Ami viszont nem tetszik, az a Fleischmann digital. Igaz, van a Twin rendszeruk (Fleischmann + DCC), de valahogy nem az igazi. Havernal lattam, es nem az igazi.
ha sarkos is a dolog, de igaza van rézgarasnak. Az NMRA mellett müködö digitális SIG bizony mindent megvizsgált ebben az ügyben, de a döntö dolog tényleg az lett, hogy a LENZ nyilvánosságra hozta a rendszerét, igy labdához engedte a többieket is (amit eddig kivüle senki igazán nem tett meg).
Ez hatalmas elöny, mégha nem is fejezhetö ki sem a technologia elörehaladottságában, sem azonnali pénzügyi elönyökben. De ilyen volt valaha a magnokazetta is, meg a VHS szalag. Azzal, hogy azt a bevezetöi (PHILIPS, JVC) mindenkinek elérhetövé tették, könnyen elterjedtek és nem utolso sorban mindenkinek hasznot hoztak.
A Lenz igaz, hogy 1979 ota foglakozik a vezérléssel, de messze nem ö volt az elsö ilyen cég, és föleg nem Amerikában, ahol már mint korábban irtam a topicon kb. 1950(!!!!) ota foglalkoznak a gondolattal (még a tranzisztorok tömeges megjelenése elött), és van a könyvtáramban egy épitési leirás kb. 1955-böl, hogyan lehetne a problémát megoldani az akkori csucstechnologiát képezö miniatür elektroncsövekkel (!!!).
A Lenz csak jol látta meg az üzleti problémát, és szerintem is jol döntött. Az tény és valo, hogy amikor ezt a döntést meghozta akkor mérföldes elönye volt a konkurenciával szemben, igy biztos volt abban, hogy egy csomo olcso dolgokat gyárto cég nem fogja ellepni a piacot 1 dolláros dekoderekkel. (A kazetták esetében ez hasonlo volt - évek teltek el mire a honkogiak meg a taiwaniak piacra tudták dobni a legalábbis müködö cuccaikat). A DCC esetében is ez igy van, még a mai napig nem sikerült teljesen megoldani a technologia kérdéseit, igy a mai napig nincs dumping dekoder (habár, ha jol hallottam a ROCO probálkozik valamivel).
A többieknek két más hátrányuk is volt az NMRA elött:
Vagy egy modellgyárhoz kapcsolodtak (Motorola-Márklin, SALOTA-SELECTRIX), ami nem éppen jo kisérölevél.
vagy pedig nem egészen jo utakon jártak (mármint a digitális technologiában.
Szerintem ez így nagyon sarkos. Nyílván azért választották a Lenz-t szabványnak mert, 1979!!! óta foglalkozik elektronikus majd digitális vezérlésekkel és gyanítom, hogy komoly pénzeket fordított a dologra, amikor még nem volt ennyire elterjedve.
A vetélytársak sok téren kb. ott tartanak mint a lenz 1996-ben, szóval ezt is meg kell fizetni.
Hja, ha az amerikai vasútmodellezô szövetség, az NMRA ôket választotta referenciának...
(Egyébként úgy tudom, ennek az volt az ára, hogy a szabadalmaztatott kódolásukat fel kellett menteni a szabadalmi védettség alól - ez lett a DCC. Azt hiszem, megérte nekik! Ha nem szabadítják fel, a Lenz egy lenne a sok digitális vezérlés közűl, és sokkal kisebb üzletet csináltak volna vele!)
Sziasztok!
Bocs a zavarásért, de félhivatalos ügyben vagyok itt.
Van egy makettező site-unk és szeretnénk találni embereket, akik vasutat maketteznek (mozdomonyok, kocsik). Ha vkit érdekel a dolog (cikkírás, vagy saját fényképek), az a www.nik.hu/makettinfo/ -n találja az oldalt.
Sajna ez a téma eléggé el van hanyagolva, pedig vannak, akik maketteznének ilyesmit...
Előre is kösz
Üdv
Mekett
A 21 € ár egy egészen jo az kb. 20% az eddigi normális áraknak, habár 10% eddig is ki lehetett préselni. Remélem ezek az árak nem lesznek rövid életüek.
A német vasútmodellezô fórumon írták, hogy egyes kereskedôk csökkentették a dekóderek árát. Lehet pl. LE 130-at kapni 21 Euróért. (sorry, én nem tudom megitélni, hogy ez sok-e vagy kevés.)