A LENZ egy fék parancsot küld a szigetelt szakaszra belépő dekódernek. Nyilván lehetne lassító parancsot is küldeni de szerintem ennyire nem fényezték a dolgot. (bár tévednék)
A ROCO jó cuccokat csinál de a Lokmaus2 nagyon gyenge. Szerintem emiatt sokan nem vesznek ROCO-t. Árban tuti olcsóbb mint a LENZ de kevesebbet is tud.
Ajánlom a ROCO Lokmaus2 doksit. Magyarul letölthető az oldalamról. A LENZ anyag is fent van.
Egyenlore ennyi adatot kaptunk, ez csak marketing cucc (leginkabb kodosites szep kepekkel konkretumok nelkul). Ho vegeig varj, a kiallitason mutatjak be, lesz bovebb anyag rola. Ha megsem szeretnel varni, akkor legjobb, ha mailt irsz nekik :-) Valaszolni fognak mindenkeppen. En is megneztem a LENZ termekeket, de nem tetszett, amit lattam, megvarom, hatha olcsobb lesz a ROCO!
A V&M honlapon az írjátok, a ROCO digitális fékgenerátor lassít, leállít, indít. A lassítást úgy kell érteni, hogy a jelzőnek megfelelően csökkenti a vonat sebességét és a vonat így halad el a jelző mellett, vagy csak a beállított lassulásnak megfelelően megállítja a vonatot a jelző előtt, majd a jelző szabadra váltásakor a beállított gyorsulásnak megfelelően indítja a vonatot.
Gondolkodtam a LENZ Set-1-en (ICE2 ROCO rendszerem van), de a V&M-en megjelent ROCO digi hírek annyira bíztatóak, hogy várok még. Talán olcsóbban meg lehet úszni!?
A héten megjön a cucc és akkor végleges számokat tudok mondani.
(most is tudom a német részét de egyben szeretném feltenni az oldalra hogy komplett legyen vám+ÁFA+magyar kezelési költség, hol lehet átvenni stb.)
Ha ki tudod várni akkor az oldalon fenn lesz
az egyéb/on-line rendelés alatt ha sűrgős megírom neked e-mail-ben.
Na eljutottam oda hogy volt időm megmérni 3 mozdonyom teljesítmény felvételét.
BR 232 (locksound), BR 80 (füstgenerátor), DB E10
Mivel rengeteg az adat a tesztet az éppen készülő oldalon olvashatjátok szerintem holnap.
A -1. próbaverzió váza már most fent van.
Köszi a gyors és egyértelmű választ. Rendelek egy ilyen készletet és összehozom a meglévőkkel, így már képben vagyok, hogy mi micsoda.Amint tudok már valamit, leírom. - Mire jó, ugye, egy ilyen fórum, nekem nem kevés időmbe került volna, amire kisakkozom ezeket a dolgokat
Ha a jövő héten megjön a SET02-m egy napot rá kellene szánni hogy összejöjjünk.
(Lenne SET01,02,LI100, Wintrack stb.)
Nálam elég mostohák a körülmények (pince).
Ti is gondolkozzatok a dolgon együt csak kitököljük a Lenz rejtelmeit.
Na megyek kajálni igérem többet ma nem írok.
BéPé említette a ROCO újdonságokat. Érdemes megnézni.
Rengeteg Locksound jön, (pl. Nohab) teljes Roco digitális rendszer - gondolom saját fejlesztés.
Ami látszik hogy kurva sok pénzt fogok 2002-ben is elkölteni. (szerintem ti is) :-)
Bár még nem használtam őket de talán segít amit a német LENZ katalógus ír.
LB100 foglaltságjelző. Amíg az adott szakaszon terhelés van jelen "igaz" kimenetet ad
LB050 feszültségjelző. Amíg az adott szajaszon feszültség van igaz jelet ad.
AZ LB050 azért kell mert az LB100 két esetben jelezhet szabadot
1, ha tényleg nincs a szakaszon terhelés, vagy ha rövidzár vagy túlterhelés miatt nincs a szakaszon feszültség.
Nyilván ebből a két esetből csak a tényleges szakaszfoglaltság igazi foglaltság.
Ha a feszültségjelző nem jelez akkor az LR101-es visszajelző (gyakorlatilag memória) megörzi az LB100 korábbi jelzését és így nem lehet olyan eset hogy foglalt szakaszra nem jelez az LB100 egy áramkimaradás miatt.
Megj.: gondolom ez akkor lehet gond ha több erísítő és független szakasz van és valahol rövidzár lép fel de az érkező állapotokat a rendszer feldolgozza.
A bekötés a Lenz katalógusban benne van.
Ar LR101 nyolc foglaltságjelzőt tud fogadni.
Ha az LB050 rövidzárat jelez az LR101 megörzi az LB100 logikai szintjeit és továbbra is ezt jelzi a parancsközpont felé.
Bocs ha zavaros volt de kb. ez a lényeg.
A wintrack tud követést a doksiban benn van.
Train tracking.
A Virtual contact indicator pont arra van hogy egy fizikai érzékelőtől (foglaltságérzékelő) megadott távolságban jelezzen ha odaér a vonat (pl. a jelző előtt) és akkor bármit tud vezérelni. pl. megállítja a mozdonyt.
Érdekelne, hogy valaki csinált-e már visszajelzőt (foglaltságjelzőt) Lenz rendszerrel (esetleg freiwald féle Traincontrollerrel). Elvileg az LR101 való hozzá amire max.8 db LB100-ast és egy db LB050-et lehet kötni, de hogy mik ezek azt sajnos nem értem a német szövegből. Azt sem tudom, hogy ezekkel nyomon tudom követni a mozdonyokat a monitoron, vagy csak azt tudják, hogy az adott pályaszakaszon van-e valami vagy nincs. Érdekelne az is, hogy van-e olyan megoldás, amivel az összes vonatot lassulástól függően meg lehet állítani (Teszem fel ütközőbak előtt a fejpályaudvaron, vagy piros szemafor előtt)?
Gyártó Eszköz Automatikus beállítás Megjegyzés
Lenz LH100 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
Lenz LH200 van Nem lehet Master
Lenz LI100 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
Arnold 81210 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
Arnold 81220 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
2, Lokmaus®2 használata más parancsközpontokkal
Gyártó Központ Adatformátum Megjegyzés
Lenz LZ100 XBUS / XpressNet Átalakító csatlakozó szükséges
Lenz LZ101 XBUS / XpressNet -
Arnold 81200 XBUS Átalakító csatlakozó szükséges, nem programozható
Más:
A Lenz gyárt terhelésmérőt a rendszeréhez.
Lehet kapni átfolyó és átlag terhelésmérőt 10e Ft
körül ami pontosan (tized W) jelzi a pálya
áramfelvételét. (pl. Conrad)
Ugyaneza a leírés áramfelvételre a következőket írja:
- Álló mozdony viágítással. kb. 0,1 A
- Mozgó mozdony mérettől és terheléstől függően kb. 0,3-0,6 A
- Kivilágított szerelvény izzólámpája kb. 0,03 A
- Szétkapcsoló vagy füstgenerátor kb. 0,1 A
A Roco-Lenz összehasonlítással kapcsolatban szeretnék pár dolgot mondani. A Roco alapkészletében szereplő erősítő egység gyakorlatilag teljesen azonos a Lenz LV101-es boosterével. Ha nem tévedek a külalak is elég hasonló, a csatlakozók is ugyanazokat a funkciókat szolgálják. A Roco egér pedig a Lenz SET02-ben lévő kézivezérlővel azonos szerepet játszik. Szerintem csak külsejében tér el egymástól a kettő, de a csatlakozójuk is teljesen azonos. Ezek arra engednek következtetni, hogy a két rendszer kombinálható egymással.
Más:
A Roco rendszerhez lesz PC interface, amely visszajelző busszal van egybeépítve. 2002-es ujdonság füzetben szerepel 10785 kóddal. A Lenz-hez hasonlóan lesz viszajelző modul is 10787 kóddal. (forrás: www.lokshop.de)
Főleg azután, hogy 8000-ért hozták a dekóderek darabját... (Idehaza elkérnek érte legalább 10-et is..)
A váltókon még gondolkodom, ha holnap börze után lesz időm, bemegyek a Modell Kit-be megnézni, érdemes-e átalakítani digitalra a kapcsolókat..
Ezt en nem mondtam, de ;)
Azt azert erdemes lenne kiprobalni, hogy a Rocco-s dekodereket a Lenz vezerlo szereti-e vagy sem, mert akkor a mozdonyokhoz legalabb nem kell hozzanyulnod....
A lenz LV100-as 3A kimenoarama eleg 4db LE077-es mozdonydekoderhez, ha minden extra funkciot hasznalunk (motor 500mA + 2 funkcio 2x100mA). Egy dekoder 700mA max, azaz 4x700mA=2.8A, ami meg a limit alatt van, na most, azt vesszuk, hogy egy TT-s mozdony motorja nem tobb, mint 200mA-t vesz fel normal korulmenyek kozott, akkor a 4 dekodert fel lehet tornaszni 6-7-re.
Ugyanez a nagyobb, LE103-as dekoderrel mar annyira nem kerek, mert ott a motor 1A es az egyeb funkciok 3x100mA aramot vehetnek fel max.
Igy az egy dekoderre juto max aramfelvetel 1.3A, azaz max 2 mozdony szambazhat egyszerre egy taprol.
Egyebkent szerintem nem is igazabol jo a nagyobb palyakat egy tapegysegrol jaratni, mert a palya meretibol fakadoan egy tapegyseg eseten nagyon nehezkes barmifele hibakereses rovidzar, szakadas eseten.
Az orok kerdes a tappal!!!
Lenznel no problem, mert az LV100/200-asokat ossze lehet kotni az LZ100-al. Osszesen amit tenned kell az az, hogy el kell szakaszolni az egyes LV100/200-okat egymastol a palyan. De ezt mar leirtam egyszer az lx-en.
De mivel tudom, hogy neked Rocco-d van, ezert erre tovabbra sincs otletem ami boldogga tehetne...mi a Rocco webcime?
Nincs ilyen oldal, de mind így indult, csak végül senki sem készítette el a leírásokat. Én szétszedtem anno az összes Gützold mozdonyomat, és lefotóztam minden alkatrészüket, mondván ebből egyszer cikket csinálok, de idő...idő...idő, ami nincs.
Hogy ON is legyen: rajzokat kellene berakni, hogy mi-mivel van összekötve, akinek megvan minden cucc otthon ekvivalens, de aki csak a www.lenz.com-ot nézegeti annak nem biztos...
Pölö: alap asztal, körben, egy vágányos, állomással. Mi kell a foglaltság érzékeléshez, váltók vezérléséhez. Aztán, mit tud a foglaltság érzékelő? Mi van, ha "elfogy" a táp? (Jelen pillanatban engem például ez érdekel...)
Én sajnos azt tapasztaltam hogy nincs olyan vasútmodellező oldal (pláne nem magyar) ahol csak gyakorlati építési témában lennének megvalósítható ötletek.
A legtöbb oldal inkább az egyszerűbb utat választja. (fényképek, kiállítási beszámolók, stb.)
Persze ilyen oldalak is kellenek de én nem adom fel továbbra is gyűjtöm az anyagokat.
Mi, (LAVA) tervezzuk a honlapunkon a magyar modulrendszert, aq modulepitest bemutatni. Emellett persze tippek&trukkok is lesznek. A gond az, hogy az anyagok nagy resze 80%-os keszenleti allpotban van, es igy semmi sem kerulhet fel a netre... Ido pedig nincs, mert ha minden jol megy, akkor februarban ket kialitasunk is lesz... Szoval, ha gondolod szovetkezhetunk.
Viszont az LS100 kipróbáltam úgy, hogy egy másik külső tápról adtam neki 16 voltot a = jelű bemeneten ez táplálja az állítóművet és a feedbacket függetlenül a rendszertől. Az LV101 csak egy pillanatnyi impulzust ad ilyenkor, annyit ami a kimenő adatforgalmat biztosítja, így nem terheli le a rendszert.Ez jó olyankor, amikor 7-8 mozdony mozog a pályán (világítással),és a számítógépen keresztül pl.vágányutat állítok, ilyenkor van, hogy 10 váltó is kattan sorba az asztalon 1/2 sec.követési idővel. Trafót egyébként Viessmann-t ajánlok 3,25 A-t tud, nagyobbat már nem szabad a leírás szerint a LENZ-re rákötni. (Van egy házi 10A-os tápom a világításokra, de nem merem ráengedni)
Nos, hogy ne csak súroljam a témát megosztom veletek múlt heti élményemet: Eljutottam oda hogy a terepasztalom alatti tárolópályaudvar váltóit bekötögessem. Lenz rendszer+LI100F freiwald féle trainCo.val vezérelve. ROCO váltók vezérlése LS100-al.Első négy váltó, első LS100.Minden rendben. Következő négy, következő LS100 és kezdődik a programozás.Az első lépés az LS100 J,K bemenetét az LZ100 P,Q kimenetére. Első problem: Az LV101-ből kihúzom a két kábelt J,K kimentből, ugyanazzal a mozdulattal be a P,Q kimenetbe. A két csatlakozó, (ha egymáson van az LZ100 és az LV101) pont egymás felett van, így pofon egyszerűnek tűnik az átrakás.Próba..hiba..kinyitom az LS100 német leírását,12.oldal..fél óra és rájövök, hogy az LV101-ből kihúzott két vezetéket átlósan kell az LZ100-ba bekötni...programozás..F-8-ENTER-REG-R-1 az új R szám a 14 oldalon lévő táblázat szerint 2-es, ehhez tartozó négy váltó címe 5-8 ig, a feedback-címe 9-16-ig, tehát beütöm, hogy kettő...visszakábelezés...próba...a két LS100-as egyszerre mozgatja mindkettő 1.helyre bekötött váltóit..4 óra szarakodás, ide-oda kábelezés, újraprogramozás, LS100 csere(gondoltam rossz, és nem engedi átprogramozni magát), míg végül kipróbálom, hogy az R-t nem 2-re, hanem 5-re adom meg...csodák csodája minden gyönyörűen működik. A végeredmény: mielőtt egy új LS100-at bekötünk a rendszerbe, át kell programozni, mert 1. az alapbeállítás mindegyiken, és az R-re az első váltócímet nem a dekóder kódját kell beírni, tehát az 1-nek 1-et, a 2-nak 5-öt, a 3-nak 9-et és így tovább 253-ig. Ennyi velősen.
Az a rossz az egeszben, hogy mar szamtalan ilyen oldal letezik. Mind ennek indult, es mind nagy remenyekkel. Sajnos egyetlen sem mukodik kozuluk. Nem akarom a kedvedet elvenni, de inkabb egy, mar meglevo oldalt kellene boviteni, tovabb vinni! Pl. a BoGar altal mukodtetett Vasutmodelles webzin-t; jo alap lenne. Ha kell, a Vasut&Modell lap webjen is van hely boven.