Ezt talaltam....Valoban nem egy ligaban jatszanak, de saja mas osszehasonlitasi alap nincsen. SZVSZ nekem nem is nagyon kellene a terhelesfuggo dekoder, mert nem nagyon latom ertelmet.
Majdnem egyre gondoltunk csak en egy vaganyfoglaltsagjelzovel ( 1/2 LB100) meg megtoldanam, az adna a bemenetetet a feedback unitnak (1/8 LR100), majd vissza egy accessory decoder (1/4 LS100), ami a terkoz vegerol hol levenne hol pedig raengedne a feszt.
Termeszetesen PC-vel kombinalva sokkal bonyolultabb allapotokat is lehetne eloallitani.
Az egyeduli problemam az, hogy elmeletileg nagyon konnyen ossze tud utkozni ket vonat, ha
1. Az A szerelveny valtonal varja, hogy a B elhaladjon.
2. B athaladasa utan a vaganyfoglaltsag megszunik es a valto valt - felvagja a B szerelvenyt es kicsivel kesobb elinditja az A-t .
Klasszikus tomegbalaeset, mintha Angliaban vasutazna az ember....
Ugyhogy ezen meg gondolkodnom kellene.
Ketfenyu jelzot fogok hasznalni a "sima" terkozjelzokhoz es haromfenyut az allomasi kijarati jelzokhoz, asszem...
> (Zimo)lokodekoder (MX60,MX61) az arlista szerint 38-56 USD,
/snip/
> LENZ LE103-al ... listaara "csak" 25USD.
Én nem vagyok egy DCC szakember, de itt azért vigyázni kell. Ha jól tudom, a Lenz LE103 egy "mezei" dekóder, míg a Zimo MX61-es a legfejlettebb terhelésfüggô szabályozással ellátott kivitel. Azt hiszem, ezek nem ugyanabban a lígában játszanak.
En ugy tervezem, hogy ketfenyu jelzok lesznek. A jelzo vezerlest pedig valtodekoderrol hajtott Roco relevel oldanam meg. Szinten ez a rele vezerelne a jelzo elott es mogott levo vaganyszakasz aramellatasat. Igy, bar adtam egy pofont a digitalnak, de a piros jelzo elol nem indul el a vonat, illetve ha odaer (lendkerek meretetol fugoen) a jelzonel (utanna) megall a vonat. Mintha a biztber levagna....
Ott vannak az araik, csak cca egy evesek.
Mondjuk azok, eleg borsosak, mert egy lokodekoder (MX60,MX61) az arlista szerint 38-56 USD, mondjuk ezert 1x1A motor + 4x400mA + 2xjel kimenetet tettek bele, szemben a LENZ LE103-al (1x1A motor + 3x100mA ). No de a LENZ listaara "csak" 25USD.
A fizikai meretei pedig kisebbek, de meg igy is joval nagyobbak, mint az LE077-e. TT-s modellbe meg bele lehet nyomni vhogy, de kisebbe azt ketlem.
Ti milyen jelzoket hasznaltok (2v3 jelzofennyel), mert jelen pillanatban azon gondolkodom, hogy avagy harom lampas jelzoket hasznaljak. Hajlok a 2re.
Igazabol csak szepeszeti celokat szolgalna...
Raadasul van egy koltsegkimelo otletem, hogy ne kelljen minden jelzohoz LS100-ast hasznalni.
Az otlet meg elegge kiforratlan, de hasznalhatonak tunik.
Pont emiatt a álljparancs miatt kérdeztem, mert a dekóderek csak egy általános állj parancsot tudnak venni címzés nélkül. Amikor belép a vonat a jelző előtti szakaszolt részre, akkor a break modul ad neki állj parancsot tilos jelző esetén. De lassan jelzés esetén nem tud csökkentett sebesség parancsot adni, mert nem ismeri a szakaszon levő mozdonydekóder címét és általános csökkentett sebesség parancs nincs. Régebben volt erről szó a vasútmodellezős topikban. A lassításhoz mozdonycím kell, a mozdonycímet, pedig csak a RailCom (LENZ) rendszer tudja kiolvasni a pályáról. A RailCom viszont igen drága.
A Lokmaus2 programozási funkciói valóban gyengék, de ezt ki lehet váltani a rendszerhez kapcsolt számítógéppel. Irányítani viszont könnyű vele. A 99 mozdonycím bőven elég. Nyilván a LENZ jobb, de ha a ROCO tényleg tudja azt, amit a leírtak alapján sejteni lehet, akkor árban mindenképpen veri a LENZ-et.
A LENZ egy fék parancsot küld a szigetelt szakaszra belépő dekódernek. Nyilván lehetne lassító parancsot is küldeni de szerintem ennyire nem fényezték a dolgot. (bár tévednék)
A ROCO jó cuccokat csinál de a Lokmaus2 nagyon gyenge. Szerintem emiatt sokan nem vesznek ROCO-t. Árban tuti olcsóbb mint a LENZ de kevesebbet is tud.
Ajánlom a ROCO Lokmaus2 doksit. Magyarul letölthető az oldalamról. A LENZ anyag is fent van.
Egyenlore ennyi adatot kaptunk, ez csak marketing cucc (leginkabb kodosites szep kepekkel konkretumok nelkul). Ho vegeig varj, a kiallitason mutatjak be, lesz bovebb anyag rola. Ha megsem szeretnel varni, akkor legjobb, ha mailt irsz nekik :-) Valaszolni fognak mindenkeppen. En is megneztem a LENZ termekeket, de nem tetszett, amit lattam, megvarom, hatha olcsobb lesz a ROCO!
A V&M honlapon az írjátok, a ROCO digitális fékgenerátor lassít, leállít, indít. A lassítást úgy kell érteni, hogy a jelzőnek megfelelően csökkenti a vonat sebességét és a vonat így halad el a jelző mellett, vagy csak a beállított lassulásnak megfelelően megállítja a vonatot a jelző előtt, majd a jelző szabadra váltásakor a beállított gyorsulásnak megfelelően indítja a vonatot.
Gondolkodtam a LENZ Set-1-en (ICE2 ROCO rendszerem van), de a V&M-en megjelent ROCO digi hírek annyira bíztatóak, hogy várok még. Talán olcsóbban meg lehet úszni!?
A héten megjön a cucc és akkor végleges számokat tudok mondani.
(most is tudom a német részét de egyben szeretném feltenni az oldalra hogy komplett legyen vám+ÁFA+magyar kezelési költség, hol lehet átvenni stb.)
Ha ki tudod várni akkor az oldalon fenn lesz
az egyéb/on-line rendelés alatt ha sűrgős megírom neked e-mail-ben.
Na eljutottam oda hogy volt időm megmérni 3 mozdonyom teljesítmény felvételét.
BR 232 (locksound), BR 80 (füstgenerátor), DB E10
Mivel rengeteg az adat a tesztet az éppen készülő oldalon olvashatjátok szerintem holnap.
A -1. próbaverzió váza már most fent van.
Köszi a gyors és egyértelmű választ. Rendelek egy ilyen készletet és összehozom a meglévőkkel, így már képben vagyok, hogy mi micsoda.Amint tudok már valamit, leírom. - Mire jó, ugye, egy ilyen fórum, nekem nem kevés időmbe került volna, amire kisakkozom ezeket a dolgokat
Ha a jövő héten megjön a SET02-m egy napot rá kellene szánni hogy összejöjjünk.
(Lenne SET01,02,LI100, Wintrack stb.)
Nálam elég mostohák a körülmények (pince).
Ti is gondolkozzatok a dolgon együt csak kitököljük a Lenz rejtelmeit.
Na megyek kajálni igérem többet ma nem írok.
BéPé említette a ROCO újdonságokat. Érdemes megnézni.
Rengeteg Locksound jön, (pl. Nohab) teljes Roco digitális rendszer - gondolom saját fejlesztés.
Ami látszik hogy kurva sok pénzt fogok 2002-ben is elkölteni. (szerintem ti is) :-)
Bár még nem használtam őket de talán segít amit a német LENZ katalógus ír.
LB100 foglaltságjelző. Amíg az adott szakaszon terhelés van jelen "igaz" kimenetet ad
LB050 feszültségjelző. Amíg az adott szajaszon feszültség van igaz jelet ad.
AZ LB050 azért kell mert az LB100 két esetben jelezhet szabadot
1, ha tényleg nincs a szakaszon terhelés, vagy ha rövidzár vagy túlterhelés miatt nincs a szakaszon feszültség.
Nyilván ebből a két esetből csak a tényleges szakaszfoglaltság igazi foglaltság.
Ha a feszültségjelző nem jelez akkor az LR101-es visszajelző (gyakorlatilag memória) megörzi az LB100 korábbi jelzését és így nem lehet olyan eset hogy foglalt szakaszra nem jelez az LB100 egy áramkimaradás miatt.
Megj.: gondolom ez akkor lehet gond ha több erísítő és független szakasz van és valahol rövidzár lép fel de az érkező állapotokat a rendszer feldolgozza.
A bekötés a Lenz katalógusban benne van.
Ar LR101 nyolc foglaltságjelzőt tud fogadni.
Ha az LB050 rövidzárat jelez az LR101 megörzi az LB100 logikai szintjeit és továbbra is ezt jelzi a parancsközpont felé.
Bocs ha zavaros volt de kb. ez a lényeg.
A wintrack tud követést a doksiban benn van.
Train tracking.
A Virtual contact indicator pont arra van hogy egy fizikai érzékelőtől (foglaltságérzékelő) megadott távolságban jelezzen ha odaér a vonat (pl. a jelző előtt) és akkor bármit tud vezérelni. pl. megállítja a mozdonyt.
Érdekelne, hogy valaki csinált-e már visszajelzőt (foglaltságjelzőt) Lenz rendszerrel (esetleg freiwald féle Traincontrollerrel). Elvileg az LR101 való hozzá amire max.8 db LB100-ast és egy db LB050-et lehet kötni, de hogy mik ezek azt sajnos nem értem a német szövegből. Azt sem tudom, hogy ezekkel nyomon tudom követni a mozdonyokat a monitoron, vagy csak azt tudják, hogy az adott pályaszakaszon van-e valami vagy nincs. Érdekelne az is, hogy van-e olyan megoldás, amivel az összes vonatot lassulástól függően meg lehet állítani (Teszem fel ütközőbak előtt a fejpályaudvaron, vagy piros szemafor előtt)?
Gyártó Eszköz Automatikus beállítás Megjegyzés
Lenz LH100 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
Lenz LH200 van Nem lehet Master
Lenz LI100 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
Arnold 81210 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
Arnold 81220 nincs Átalakító csatlakozó szükséges
2, Lokmaus®2 használata más parancsközpontokkal
Gyártó Központ Adatformátum Megjegyzés
Lenz LZ100 XBUS / XpressNet Átalakító csatlakozó szükséges
Lenz LZ101 XBUS / XpressNet -
Arnold 81200 XBUS Átalakító csatlakozó szükséges, nem programozható
Más:
A Lenz gyárt terhelésmérőt a rendszeréhez.
Lehet kapni átfolyó és átlag terhelésmérőt 10e Ft
körül ami pontosan (tized W) jelzi a pálya
áramfelvételét. (pl. Conrad)
Ugyaneza a leírés áramfelvételre a következőket írja:
- Álló mozdony viágítással. kb. 0,1 A
- Mozgó mozdony mérettől és terheléstől függően kb. 0,3-0,6 A
- Kivilágított szerelvény izzólámpája kb. 0,03 A
- Szétkapcsoló vagy füstgenerátor kb. 0,1 A
A Roco-Lenz összehasonlítással kapcsolatban szeretnék pár dolgot mondani. A Roco alapkészletében szereplő erősítő egység gyakorlatilag teljesen azonos a Lenz LV101-es boosterével. Ha nem tévedek a külalak is elég hasonló, a csatlakozók is ugyanazokat a funkciókat szolgálják. A Roco egér pedig a Lenz SET02-ben lévő kézivezérlővel azonos szerepet játszik. Szerintem csak külsejében tér el egymástól a kettő, de a csatlakozójuk is teljesen azonos. Ezek arra engednek következtetni, hogy a két rendszer kombinálható egymással.
Más:
A Roco rendszerhez lesz PC interface, amely visszajelző busszal van egybeépítve. 2002-es ujdonság füzetben szerepel 10785 kóddal. A Lenz-hez hasonlóan lesz viszajelző modul is 10787 kóddal. (forrás: www.lokshop.de)
Főleg azután, hogy 8000-ért hozták a dekóderek darabját... (Idehaza elkérnek érte legalább 10-et is..)
A váltókon még gondolkodom, ha holnap börze után lesz időm, bemegyek a Modell Kit-be megnézni, érdemes-e átalakítani digitalra a kapcsolókat..
Ezt en nem mondtam, de ;)
Azt azert erdemes lenne kiprobalni, hogy a Rocco-s dekodereket a Lenz vezerlo szereti-e vagy sem, mert akkor a mozdonyokhoz legalabb nem kell hozzanyulnod....