Keresés

Részletes keresés

Facsiga Creative Commons License 2002.02.12 0 0 274
Meguntam a tar hülyeségeit és átköltöztem a freewebre.

vasutmodellezes.freeweb.hu

TEE Creative Commons License 2002.02.05 0 0 273
Rézgaras!

Előre is köszönöm, ha majd szakítasz időt a témára! Ahogy látom, mást is érdekelne.

Üdv: TEE

Előzmény: rezgaras (260)
zakat Creative Commons License 2002.02.05 0 0 272
Sziasztok !
Elnézést kérek mindenkitől, hogy csak most jelentkezem újra. A 176-os hozzászólásomban leírt külön vezérelhető zárófény ( távolsági fény ) próbájára betegségem miatt az igért időpont helyett, csak most vasárnap este kerűlhetett sor. Örömmel jelenthetem, az áramkör tökéletessen működik ! A világítás bekapcsolásakor csak az első lámpák világítanak, a zárófényt külön tudom az F1-el felkapcsolni. Áramkimaradás vagy újraindítás után ugyanez a helyzet.
martisz Creative Commons License 2002.02.02 0 0 271
Azt hiszem, hogyha kezemben lesz az LR101, felköltözöm 2 napra a padlásra, és addig nem jövök le, amíg az első szerelvény azt nem csinálja, amit elvárok tőle.... aztán megosztom veletek
Uplink Creative Commons License 2002.02.02 0 0 270
Megvilagosodtam....
Nem hagyott nyugodni a dolog es utanagondoltam.
Namarmost az LG100 leirasaban szerplo rajz alapjan valoban tobb lassitoszakaszt lehet vezerelni egy LV101-rol, csak a kiegeszito, reles automatikat kell megepiteni annyiszor, ahany jelzo/lassitoszakasz van. Ez volt a dolog nyitja...
Viszont, ez a megoldas ugy mukodik, hogy az jelzot ket nyomogombbal allitja az ember, tehat nem igazan attol fugg a jelzo allapota, hogy van-e szerelveny az elotte levo terkozon.
Ez nekem igy felmegoldasnak tunik...
Valoszinuleg otvozni fogom a sajat megoldasomat a Lenz-essel abbol meg akarmi jo is kisulhet.

Előzmény: MAREZ (267)
Uplink Creative Commons License 2002.02.01 0 0 269
A nemet leiras, amit elkuldott neked a muki, ugyanazokat a rajzokat tartalmazza, mint az angol manual.
Meg mindig nem tudom, hogy hogyan mukodik, sebaj itt a hetvege, lehet gondolkodni rajta.
Előzmény: MAREZ (267)
Uplink Creative Commons License 2002.02.01 0 0 268
Hat koszi a levelet, mondjuk nem lettem okosabb tole, fokent a Abbildung 2: Schaltungsvorschlag tetszett benne.
Megnezem a Lenz homepagejat, hatha az bovebb infoval szolgal.
Előzmény: MAREZ (267)
MAREZ Creative Commons License 2002.02.01 0 0 267
Számomra sem volt világos épp ezért kérdeztem meg a Lenz support-tól. Ők azt válaszolták, hogy egy lg100, lv101-et az összes jelző vezérelhető. Ez a 2002 katalógusban is ez szerepel.

Átküldöm a Peter Rapp válaszát.

Előzmény: Uplink (266)
Uplink Creative Commons License 2002.02.01 0 0 266
A gyari leirasbol nem ez derul ki. Raadasul a lasitast/indulast 0-as cimmel kuldi, azaz minden mozdonynak, aki az adott terkozon van (amit az az LV101-es vezerel, amire az LG100-as kotve van).
Amennyiben nem lenne kulon LV101-es, az osszes mozdony megallna.
Vagyis egy pirosnal az osszes mozdony megall az asztalon es zoldnel mindegyik elindul, fuggetlenul, hogy merre vannak eppen.
Előzmény: MAREZ (265)
MAREZ Creative Commons License 2002.02.01 0 0 265
Az LG100-at (+ 1 db LV101) illetően egy elég az összes térköz vezérlésére.
Előzmény: Uplink (264)
Uplink Creative Commons License 2002.02.01 0 0 264
Hello,
Sajna tapasztalatom az ugyben az nincs viszont lenne egy-ket otletem az ugyben.
Az en elmeleti rendszerem szerinti kiepitesnel a terkoz mindket vegen van egy plusz "kis terkoz", ami ugyannarrol a taprol kap feszt, mint a terkoz maga (az LB100 mindharom reszt figyeli).
Ezeket a kis terkozoket viszont egy 1/4 LS100 relen keresztul vezerli.
Megprobalom egy Moricka abra bemutatni:

ABal----ATerkoz----AJobb|BBal----BTerkoz----BJobb|CBal----CTerkoz----CJobb.

Az AJobb LS100 abban az esetben ad feszt a kis terkozre, ha a teljes B terkoz ures.
A BBal LS100 abban az esetben ad feszt a kis terkozre, ha a teljes A terkoz ures.
A BJobb LS100 abban az esetben ad feszt a kis terkozre, ha a teljes C terkoz ures.
A CBal LS100 abban az esetben ad feszt a kis terkozre, ha a teljes B terkoz ures.

Remelem ertheto volt. A lenyeg az az, hogy az egyes terkozok bejarata elott allitom meg a vonatot + allitom a bejarati jelzot, fuggoen az adott terkoz foglaltsagatol.

Igaz, hogy ebben az esetben satufekkel allnak meg a vonatok, de lehet, hogy nemi kondenzator beepitesevel lehet az ugyon segiteni, nem sokat, de lehet - ez most jutott eszembe. Valamint minden egyes szakaszhoz a kovetkezo HW kell : 1/2 LB100, 2/4 LS100, 1/8 LR100 plusz nemi drot es egy rele, aminek van zaro es bonto erintkezoje is (a jelzokhoz)

Viszont nem kell hasznalni LG100-ast, amihez darabonkent vehetsz egy LV101-est, mert csak ugy mukodik a specifikacio szerint. Raadasul azt sem latom, hogy fekezomodul ide vagy oda, az adott terkozon hol all meg a vonat, mert az LG100 altal vezerlt terkozon belul barhol megallhat...

Remelem nem zavartalak ossze megjobban...

Előzmény: martisz (263)
martisz Creative Commons License 2002.01.31 0 0 263
Hello ! Újra foglaltságjelzővel kapcsolatban értetlenkednék egy kicsit. Sajna lekéstem az Erkelbe az LR101-eket, csak LB100-at és LB050-t kaptam, így nem tudok még gyakorlatban próbálgatni.A kérdéseim a következők:
1, Az világos, hogy egymástól leszakaszolt pályaszakaszokat kell kiépíteni az asztalon. 1 szakaszra 1 LB100 csatlakozást kell rakni (mondjuk középre), vagy kettőt a szakaszhatár két végére? Ha az első verzió a helyes, honnan tudja a rendszer, hogy az adott szakaszban milyen irányból lép be a szerelvény.(mondjuk,hogy a szemafor mögül jön be vagy szemből és éppen meg kellene állnia előtte?)
2, A TrainController-ben a flagman szolgál elvileg minden automatikus vezérlés bonyolításáért...Nem tudok rájönni mit jelent a trigger és a restriction?, Igaz-hamis visszatérő értéket?
3, Ha TrainController-rel vezérlem a pályát, jól gondolom-e azt, hogy semmi szükségem LG100-as fékmodulra, mert elvileg a foglaltságjelzőkkel (+virtual contact indikatorral, block indikatoral) bárhol és bármikor meg tudom állítani a szerelvényeket. (akár piros jelző vagy ütközőbak előtt?)
4, Ez érdekel a legjobban! Mivel a mozdonyok féktulajdonsága különböző (van amelyik 30 centin belül besatuzik, van amelyik 2 métert kifut még) ,és ha 100%-os fékparancsot ad a program (ütközőbak vagy szemafor előtt) a gyakorlatban amelyik mozdony hirtelen megáll annak szerencséje van, amelyik nem az meg lebontja az ütközőbakot a mögötte álló épületekkel együtt, vagy a program ilyenkor diferenciálja a féktávolság függvényében a megállj parancsot? A másik megoldás, hogy az összes dekóder lassítási paraméterét egységesen minimálisra kell venni?
Nos, ha valakinek van tapasztalata, kérem jelezze..
Köszi
Facsiga Creative Commons License 2002.01.30 0 0 262
Bár csak holnap lesz a kezemben de negjött a SET2 és megigértem, hogy felteszem az árakat. Ime.

www.tar.hu/vasutmodellezes/online.htm

Facsiga Creative Commons License 2002.01.24 0 0 261
Engem is érdekelne a kapcsolási rajz és a bekötés mert feltenném az oldalra és akkor mindenki hozzáférne.

Kösz

Előzmény: rezgaras (260)
rezgaras Creative Commons License 2002.01.24 0 0 260
TEE írta:

> Nincs esetleg egy részletes kapcsolási rajzod erről?

Nincs, de készíthetek. Az UART IC egyébként AY-3-1015 néven futott, meg még több más néven is. Nem tudom, hogy lehet-e még kapni.

> hány eszközt tudok ezzel vezérelni?

Így, ahogy leírtam, 6 bit a cím, tehát 64-et.

Én egyébként, ha lesz most idôm, az UART-ot IR-diódához próbálom kötni (mint a TV távvezérlô). Akkor drót sem kell. De alagútban nem működik... ;-)))

Előzmény: TEE (258)
etwg Creative Commons License 2002.01.23 0 0 259
A 2000 meg a 2001-es Modelleisenbahnerban van egy teljes leiras ilyesmiröl, meg néhány cim, is ahol a megfelelö kártyákat meg tudod venni (kitben is).

Elég sok (német) nyelvü könyv is foglalkozim a dologgal.

A vezérelt eszközök száma rendszerint nics korlátozva kivéve a mechanikai korlátokat, menny csatlakozo fér el (ésszerüen) egy-egy kártyára.

Rendzserint kártyánként 24-50 "portot" kapsz, azaz ennyi ki- vagy bemenet áll a rendelkezésedre. Továbbá "egyszerüsidheted" a rendszert, ha az elemeket egy diodamatrixba kötöd, mert akkor egy koordináta rendszerü vezérléssel (x sorban, y elem) igen nagy számu elemet tudsz kapcsolni (pl. 16 porttal 64 elemet).

De ez megint egy olyan téma amit igen nehéz it a neten át megrágni, ezt meg kell mutatni, részletesebb rajzokon elmagyarázni. Ehhez idö meg hely kell.

Előzmény: TEE (258)
TEE Creative Commons License 2002.01.23 0 0 258
Rézgaras!

Ez nekem így egy kicsit kínai, mert én ugyan műszerész volnék, de mechanikai és nem elektronikai! A tranzisztor meg a fesz.szabályzó még rendben volna, de a többi... Nincs esetleg egy részletes kapcsolási rajzod erről? Úgy még talán meg tudnám érteni, hogy mi ez valójában... És még egy kérdés: hány eszközt tudok ezzel vezérelni?

Üdv: TEE

Előzmény: rezgaras (257)
rezgaras Creative Commons License 2002.01.23 0 0 257
TEE írta:

> közvetlen vezérlés DCC nélkül!

Ez nem nehéz, csak egy nagyon egyszerű UART kell hozzá, olyan, amit nem kell programozni. Ma már valószínüleg nem könnyű ilyeneket beszerezni, jó 20-25 évvel ezelôtt voltak divatban. Kell még egy feszültségszint konvertáló, (a soros port +10V és -10V-os jelszinteket használ), de ez, ha csak vevônek használod, szintén nagyon egyszerű. Kell egy kvarc és egy komparátor. Az alsó 6 bitet használod címnek (melyik váltó), erre van a komparátor kötve. A felsô kettôt pedig a két tekercs vezérlésére. Kell még két izmosabb tranzisztor, ami a tekercseket hajtja. És persze gondolni kell arra, hogy a logikai áramkörök 5V-ról járnak, a váltó viszont egalább 12V-ról. Tehát vagy külön táplálás kell, vagy egy fesz. szabályozó.

Előzmény: TEE (255)
martisz Creative Commons License 2002.01.22 0 0 256
Igen HW van a dobozban. A program is benne van, de az ingyen letölthető a site-ról. Egy 5 * 4 *2 cm fekete doboz 2 leddel és 3 csatlakozóval. Ez kerül 28 ezerbe.
Előzmény: Uplink (254)
TEE Creative Commons License 2002.01.22 0 0 255
Rézgaras!

Az egyszerűbbik megoldás érdekelne, tehát a közvetlen vezérlés DCC nélkül!

Üdv: TEE

Előzmény: rezgaras (252)
Uplink Creative Commons License 2002.01.22 0 0 254
Na akkor egy darabig nem lesz ilyenem. Ez qrva draga, bar mondjuk, ha belegondol az ember, hogy mit kap erte. Belegondoltam...Nem, akkor is draga.
A lokprogrammerhez tartozik vmi HW is vagy csak SW?
A pagejukon mintha lett volna vmi, amit a programozosinre kell kotni.
A leirtak egyebkent eleg meggyozoek, lehet, hogy megiscsak....
Előzmény: martisz (253)
martisz Creative Commons License 2002.01.21 0 0 253
Dekóder 36400, Lokprogrammer 28000
Minden német nyelven, ezért tartott 2 napig, mert egy kukkot nem értettem a szövegből, de most már minden megvan. Bármilyen hangot be tudsz táplálni, egyszer a kedvenc Depeche Mode számomat töltöttem fel a kürt helyére, jópofa volt. Az összes CV regisztert beolvassa és kiírja, ha akarod. így mindegyik mozdonynak el van mentve a legutolsó beálltása, ha módosítani akarom, csak rá kell tenni a mozdonyt a programozóvágányra és mehet az átprogramozás.Nagy előnye, hogy nem csak a loksound dekóderekhez jó, hanem a Roco és Lenz deksiket is kezeli.
Előzmény: Uplink (250)
rezgaras Creative Commons License 2002.01.21 0 0 252
TEE

> a váltók, jelzők PC soros portján való vezérlése,

DCC-vel vagy csak dróton? Ez utóbbi elég egyszerű.

Előzmény: TEE (251)
TEE Creative Commons License 2002.01.21 0 0 251
Matiz!

Engem is nagyon érdekelne a váltók, jelzők PC soros portján való vezérlése, úgyhogy én is várom a linket! Vagy ha valaki már megcsinálta, akkor az ő segítségét!
A fali pályámat pont a PC-m fölé terveztem, és ha már ott van, akkor ki is kéne használni ezt a közelséget.
A V 43-asomat nem hinném, hogy érdemes lenne digitalizálni, meghát első most a házépítés, vasútra csak minimális összeget költhetek egy pár évig...
A Trainwizard által vezérelt booster egyébként mennyibe kerül? Csak egy ilyen kell, és a mozdonyba a dekóder, aztán máris a PC vezérli a mozdonyomat? Ez így túl egyszerűnek tűnik...

Üdv: TEE

Előzmény: Törölt nick (195)
Uplink Creative Commons License 2002.01.21 0 0 250
Mennyiert kostaljak a loksound dekodert ???
Előzmény: martisz (248)
Uplink Creative Commons License 2002.01.21 0 0 249
Mindez milyen nyelven?Mert a loksound honlapjan alaig-alig talalni vmi angol nyelvu leirast.
Előzmény: martisz (248)
martisz Creative Commons License 2002.01.20 0 0 248
2 napi játék után sikerült kitanulnom a Loksound cég Lokprogrammer V1.3 progiját, kitűnően lehet vele mindent programozni a dekóderekbe, de legjobb része a hangszerkesztő.Egyszóval profi.A loksound dekóderek is kivállóan működnek, igaz 1 napon azokra is ráment, amire sikerült 'megfelelő' módon 3 mozdonyomba belepréselnem őket. De most már gyönyörűen muzsikálnak a padláson, csak a feleségem kap hülyét hajnali 1-kor a Ludmilla hangjától.
rezgaras Creative Commons License 2002.01.19 0 0 247
Uplink írta:

> nem is nagyon kellene a terhelesfuggo dekoder, mert nem nagyon latom ertelmet.

Én (még) nem vagyok digitális, de a vasútmodellezés fórumon többen is nagyon szépeket írtak a terhelésfüggô vezérlésrôl. Nemcsak egyenletesen megy, de egész lassan is tud gurulni, annyira lassan, ahogy anélkül soha.

Előzmény: Uplink (238)
Facsiga Creative Commons License 2002.01.18 0 0 246
A dekódereket meg tényleg ne ár alapján hasonlítsuk össze (végülis a trabant is autó legalábbis ezt állították róla). Óriási különbségek vannak, persze mindenkinek más az elvárása.

Pl.:PC-s vezérlésnél, amíg a mozdony nem tudja pontosan jelezni a helyzetét, fontos hogy adott idő alatt számítható utat tegyen meg (ha az ember nem akar millió érzékelőt tenni)

Facsiga Creative Commons License 2002.01.18 0 0 245
Szerintem hobby-sta szinten nem érdemes belevágni mert rengeteg buktaója van a dolognak. (pl. méret, ár, sorozatgyártás, stb). A HUN-DCC is azért halt meg mert nem üzleti alapon épült. Ma már mindent le lehet gyártani (bár nálunk ez is gond) de eladni, az a művészet.
Előzmény: Kisbuta (241)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!