Keresés

Részletes keresés

marslakó Creative Commons License 2004.05.23 0 0 4011
Közben FOMA a másik topicon megválaszolta a kérdésemet, így már tárgytalan. Ő is 550 V-ra emlékszik és 1873-ban nyílt az első vonal. Jó éjt!
Előzmény: marslakó (4009)
M41 2127 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4010
"azt hiszem, pl. Drávafoknál"

A 62-esen Kémesnél is ez a helyzet! Ezt a procedúrát ott már volt szerencsém megtekinteni kb. 1 éve... :-)

Előzmény: bubu88 (4001)
marslakó Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4009
Sziasztok! Kérdés pécsiekhez, illetve vasúttörténészekhez, és bocs, ha itt mér tárgyaltátok volna (de sajna nincs időm visszaolvasni).

Valaki a nagyvasúti topicon anno (vagy 2-3 hete) beírta, hogy Pécsett a Széchenyi-aknához vezető vonal 1000 V-os volt. A Füsti járműveit bemutató kiadványban (legalábbis a munkaanyagában, amit én ismerek) a Mecseki Szénbányák II. sz. mozdonyát viszont 550 V-osnak írják. Át lett alakítva az áramrendszer a kezdetekhez képest, vagy a gép készült 550 V-osnak a DDSG/DGT számára és át let alakítva az 1000 V-os vonalhoz?

Ja, és mikor is készült ez a vonal?

Előre is köszönök bármiféle felvilágosítást! Kérem, hogy mailben válaszoljatok (a nevem mellett szereplő cím a jó), mert nem szoktam ezt a topicot olvasni (sajnos nincs időm mindenre).

bubu88 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4008
Ha pár utcát tévednek, még a dohánygyárat is megtalálják... :D
Előzmény: FOMA (4006)
gmarc Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4007
Ajjaj:-)) Pályázhatnának a minisztériumhoz a sorompóátépítésre:-))
Előzmény: FOMA (4006)
FOMA Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4006
Teljesen jogos, mert közben még ott van az egyik pezsgőgyár is.:-))
Előzmény: gmarc (4005)
gmarc Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4005
A Légszeszgyárból a Sportpályára haladók védelme érdekében indokolt a csapórúd:-)))

(Bocs:-)))

Előzmény: FOMA (4004)
FOMA Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4004
Ne hülyéskedj már, hol száguldanak 60-nal a Bz-k a 64-esen? A két leggyorsabb átjáró a Légszeszgyár és a Sport utcai, mindkettő csapórudas sorompóval biztosított. Utána Pécsváradig valamennyi fontosabb útátjáró fénysorompóval, a vasas-hírdi csapórudas sorompóval biztosított.
Előzmény: nidsz (3991)
bubu88 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4003
Bár ahogy a keresztező út forgalmát - na meg a Bz sebességét elnéztem - tök fölösleges oda a sorompó.

Ez itt is így van. A Bz ott vagy 40 vagy 20 km/h-val megy, nem tudom. De egyik sem olyan őrült sebesség, nameg szerintem az autóút forgalma sem nagy.

Előzmény: dyz (4002)
dyz Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4002
Ilyen van a 87-esen is :)
Mit mondjak, hangulatos. Bár ahogy a keresztező út forgalmát - na meg a Bz sebességét elnéztem - tök fölösleges oda a sorompó.
Előzmény: bubu88 (4001)
bubu88 Creative Commons License 2004.05.22 0 0 4001
máshol ahol 60-nal száguldanak a Bz-k ott meg csak stoptábla van andráskereszttel.a 64-esen is van erre eset.

Sőt! A 62-esen olyanra is van példa (azt hiszem, pl. Drávafoknál), hogy van sorompó, de nincs bakter. jön a Bz, megáll a vasúti átjáró előtt, leszáll a jv., letekeri a sorompót, átmegy a Bz, megáll, a jv. visszatekeri a sorompót, felszáll a Bz-re és mennek tovább... Ez a XXI. század! :) vagy inkább :(

Előzmény: nidsz (3991)
division by zero Creative Commons License 2004.05.21 0 0 4000
2000-2001
Előzmény: gmarc (3999)
gmarc Creative Commons License 2004.05.21 0 0 3999
Ezek mikori képek?
Előzmény: division by zero (3997)
V43 1177 Creative Commons License 2004.05.21 0 0 3998
"Lovasberényben szükség van arra a csapórudas sorompóra??"

Nagyritkán még letekerik. De már inkább kiállnak tárcsával az útra. S?t legtöbb esetben az Szfvár felöli kitéröcsoportot használják.

Előzmény: nidsz (3991)
division by zero Creative Commons License 2004.05.20 0 0 3997
Előzmény: _nyunyuka (3996)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.05.19 0 0 3996
Kihúzónak még valóban használják.
Előzmény: nohab (3994)
nohab Creative Commons License 2004.05.19 0 0 3995
Azt gyanítom hgy úgy gondolják odabenn: minek a turistának a vasút pontos feltüntetése?

Nem, ennyire nem hülyék. A túristatérkép minden fontos tájékozódásipontot jelöl, akár még egy jellegzetes fát is. Ha a vasút hiányzik, az szerintem véletlen malőr.

Előzmény: gmarc (3985)
nohab Creative Commons License 2004.05.19 0 0 3994
Lovasberényben szükség van arra a csapórudas sorompóra??
nem azért mert ellene vagyok de ott már nem megy semmiképpen vasúti jármű.

Tolatási mozgás során simán mehet.

Előzmény: nidsz (3991)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.05.19 0 0 3993
Ha benézel a képtáramba, ott megcsodálható a vegetáció. Vereb mh.-n ott a nagy fenyőfa is! Sok kép van a pályán látható érdekességekből, lévén a velünk tartó ex-pályás kartárs kérte, hogy fotózzam le. Az album modemmel is jól nézegethető, a képek 640*480-ra lettek kicsinyítve.
Előzmény: nidsz (3991)
Törölt nick Creative Commons License 2004.05.19 0 0 3992
Kb. 1969-72 között.
Előzmény: Gupet (3987)
nidsz Creative Commons License 2004.05.19 0 0 3991
Lovasberényben szükség van arra a csapórudas sorompóra??
nem azért mert ellene vagyok de ott már nem megy semmiképpen vasúti jármű.máshol ahol 60-nal száguldanak a Bz-k ott meg csak stoptábla van andráskereszttel.a 64-esen is van erre eset.
más:
egy kis vágánybejárást tettem máj 15-én.Lovasberénytől Bicske fele az első 200 m-en még tiszta a vágány aztán már tele van zsúrlóval, végül Vereb v.m. előtt már a bodza is megjelenik,tovább aztán nem is mentem.

megint más:múlt pénteken egész nap ki volt kapcsolva a 35-ös vonalon a Daránypusztai fénysorompó,látható karbantartásnak semmilyen nyoma.

Carpy Creative Commons License 2004.05.19 0 0 3990
Moldova konyvenek idejen mar nem jart menetrend szerinti (es nem -szeru) vonat.
Előzmény: _nyunyuka (3988)
Gupet Creative Commons License 2004.05.18 0 0 3989
Honnan lehetne erről biztosat tudni ?
Előzmény: _nyunyuka (3988)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.05.18 0 0 3988
Ha jól tévedek 1980-ban.
Előzmény: Gupet (3987)
Gupet Creative Commons License 2004.05.18 0 0 3987
Sziasztok,
meg tudná mondani valaki mikor szűnt meg a menetrendszerű személy forgalom a Bicske - Székesfehérvár vonalon ?
Előre is köszönöm.
Váci Creative Commons License 2004.05.18 0 0 3986
Sziasztok!

Nagyon örültem szombaton, hogy mégis sikerült odaérnem Lovasberénybe, és az esti vonattal, Vaskalap kartárssal, Klapperossal, Andó Gergővel, és még sok régi ismerőssel együtt tehettem meg a "történelmi vonatozást". Reggel még nem is gondoltam rá, úgy volt, hogy csak Fehérváron csatlakozom a "véletlenül éppen" arra túrázó Vaskalappal.

És egy tegnapi élmény: KÉKTÚRÁztam Dorog és Piliscsaba között, és mind reggel, mind délután a SIEMENS-csodával utaztam az Esztergomi vicinálison. Nagyon tetszett, ez már igen!!! Kár, hogy a 120-zal száguldani tudó vonat csak félgőzzel mehetett (itt...) :-)

gmarc Creative Commons License 2004.05.18 0 0 3985
Az a röhej, hogy nem régi. 2001-es. A másik poén rajta, hogy a Hegyeshalom-Rajka vonalra az van írva: "Személyforgalom szünetel":-)

Azt gyanítom hgy úgy gondolják odabenn: minek a turistának a vasút pontos feltüntetése? Egy csomó ilyesmi hibát nem küszöbölnek ki már év(tized)ek óta. Pl. a Répcelak-Nick pályát is valamikor a '90-es évek közepén szedték fel, de a 2001-es térképen ott van. Ki érti ezt?!:-)

Előzmény: V43 1177 (3984)
V43 1177 Creative Commons License 2004.05.17 0 0 3984
No logikát ne keress a régi térképekben. Tudod, Hofi mondta:" a térképeket meghamisították!" :-)
Előzmény: gmarc (3983)
gmarc Creative Commons License 2004.05.17 0 0 3983
De mondjuk a sármelléki vonal, vagy a "régi vasút" nyomvonalak ott figyelnek HM turista térképen. Nem látom a logikát.
Előzmény: V43 1177 (3981)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.05.17 0 0 3982
Van olyan térképem, amin rajta van. Elég régi, ebből szoktam megoldani az elveszett sínes vitákat :-))))).

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!