Nem, nem, nem bozót, hanem túristajelzéssel jelzett szekérút!!! És egyszerűen csodálatos az a kanyargó hatalmas töltés, ami Bőszénfa mellett van. Gondolom, már sokszor láttátok...a buszról. :-(
Tegnapelőtt délután kalandoztam egy kicsit:
Bőszénfától Simonfáig egy igazi, hamisitatlan, Kapos Volános 266-ossal utaztam. Onnan a Dél-Dunántúli Kékek túráztam Gálosfáig, majd onnan az egykori Kaposvár-Szigetvár vicinális nyomvonalán vissza Bőszénfáig. Útközben találkoztam a 291 és 289 szelvénykövekkel.
Nagyapámék egykoron Böszénfán laktak, ott volt asztalos. Székeket adott fel az ötvenes évek végén Budafokra. Teltek múltak az évek és egyszer az egyik rokonunk meglepte édesanyámat egy ilyen székkel egy kicsit poros, de ép állapotban. Megfordítottam és ott vírított az 1959-es fealdási dátum Magyar Államvasutak felirattal, amin pecséttel van rányomva a feladási állomás: Böszénfa. Na ezt sem mostanába ismételjük meg.
Ez tényleg annyira jellegzetes, messzíről is kítűnik, jóval magasabb mint a körülötte lévő egyéb növényzet. Ezt megpróbáltam érzékeltetni is egy-két távolabbi képpel is, hogy ezek mikor és hol lesznek láthatóak azt még sajna nem tudom...
Jut eszembe, tök jó lenne látni olyan képeket, ahol még állt a verebi épület a fenyőfával.
Váci
Köszi a pontosítást, mostmár legalább ezt is tudom!!
A nagypalliról nekem is van néhány képem, de sajnos a tár.hu-ról elveszett az összes eddig feltöltött darab, szóval egyelőre sajnos nem tudom képekkel illusztrálni hozzászólásaimat... (Majd ha vége a vizsgaidőszaknak és ezáltal lesz időm, akkor valami új megoldás után nézek...).
Egyébként kocsival már 2szer is jártunk arra (plusz 1szer gyalogosan), egyik alkalommal láttunk egy gépkocsivezetőt aki nagyon szabályszerűen lassított és mindkét irányban szétnézett. Valszeg nem sűrűn jár arra, vagy hallott már a drezinás-teamról... :-)))
Hamár lezárt vasút és csapórudas sorompó: az idei lovasberényi különvonat napján az egyik topictárssal elsétáltunk a lovasberényi vasútállomástól az egykori verebi megálló csekély romjaiig a vasúton (már ahol lehetett, hiszen volt olyan, ahol a dzsumbuj még az Erdősmecske bejáratot is überelte, ilyenkor maradt a műút vagy a rét...)(ha jól tudom, kb. 2,5 km). Közvetlen az egykori megálló után néhány méterrel a pázmándi műút keresztezi a vasutat, és itt még látszódnak az egykori csapórudas sorompó maradványai is (pl. az a valami, amire rácsukódik a rúd; a szakszerű nevét /ha van egyátalán ilyen/ sajna nem tudom).
Csak a teljesség kedvéért: a 62-esen 3 helyen van önkiszolgáló sorompó: Kémes, Drávafok és Kétújfalu.
Ja, és innen nem messze van a vendégházunk. , ahol a vasútbarátokat különösen nagy szeretettel várjuk.
a 64-esen sehol!!a menetrendet elnézve 40 percig tart 15km megtétele Pécsváradig.
szerintem félreértettél.
én arra utaltam hogy a 64-es forgalom kívüli szakaszán vhol van egy csapórudas sorompós útátjáró,vagyis ott semmi szükség a sorompóra.
ezt vontam párhuzamba azzal hogy vajon kell-e Lovasberénybe is
A 20/1984 kormányrendelet írja elő részletesen a sorompó alkalmazásának eseteit, és többek között menetrend szerinti autóbuszjárat esetén kötelező. Ez alól szerencsés módon a keskenynyomközű vasutak kivételt jelentenek, ott max. 15 km/h esetén az útátjáró biztosítása elhagyható.