Keresés

Részletes keresés

49s fan Creative Commons License 2004.06.02 0 0 4071
Köszi a válaszokat!

Gyerek koromban sokat jártam arra, még megvolt a vágány, de nekem már azt mondták, az csak az autógyár iparvágánya. Soha nem láttam közlekedni rajta semmit:((
A reptér iparvágánya, ami Tököl felé menet keresztezi a műutat még Szigethalmon, be van még kötve a HÉV vágányokhoz?

M41 2127 Creative Commons License 2004.06.02 0 0 4070
Az eddig felsoroltakon kívül mire gondolsz még? Szászvár és Csikóstöttös megállóhelyeken nem voltam, de ott is volt (van?) épület, hiszen valaha - Váraljához és Nagymányokhoz hasonlóan - ott is volt menetjegykiadás.
Ezen az említett napon egyébként Mórágy-Alsónánánál is megálltunk. Itt megvan az épület, nem bontották el, viszont nincs túl jó állapotban, mivel nem használják...
Előzmény: v_peti (4058)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.06.02 0 0 4069
A vonal története. Teljesen nem enyészett el a honlap :-))).
Előzmény: uhi (4066)
M41 2127 Creative Commons License 2004.06.02 0 0 4068
Értem!
Mondjuk én csak itt a térkép alapján okoskodtam, viszont ebből nem lehetett egyértelműen meglátni, hogy hol van Szászvár és Máza határa.

"a 38728/38729 MD"

Tervezem, hogy a nyáron az 50-esen minden állomáson és megállóhelyen lefotózom az MD-t, de ezek a járatok erre sajnos nem jók...
Hátha a v peti által említett járat is MD még. Majd utánajárok!

Előzmény: FOMA (4059)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.06.02 0 0 4067
Gyerekkorom kedvenc vasútvonalai közé tartozott. Fotóztam a sok katonavonatot, egyéb tehervonatokat stb. Bobóval, csatolt Szergejjel.

Amit betettél képet, az a régebbi, déli peron volt. Ez a nyomvonal a főút mellett haladt, pár útátjáró még őrzi a nyomokat. Később kb. 100 méterrel északabbra tették a nyomvonalat, annak a peronja is megvan. 2001-ben szedték föl a pályát. A dolog érdekessége: az egyetlen olyan BKV-HÉV vonal, amelynek egyik végállomása se budapesti volt! (Szigetszentmiklós Gyártelep - Taksony vasútállomás). A korábbi negatívjaim beszkennelésre kerülnek. Az egykor itt közlekedett jármű Szentendrén megtekinthető.

Előzmény: uhi (4066)
uhi Creative Commons License 2004.06.02 0 0 4066
Volt egy iparvágáy Taksonyig, amely rövid ideig bonyolított le személyforgalmat is. Részletes leírás és fotók John Howard honlapján, ami viszont valahogy elenyészett.

*
Szigetszentmiklós Gyártelep állomás. A bal szélen a hajdani taksonyi vonal maradványa látható.

Előzmény: 49s fan (4065)
49s fan Creative Commons License 2004.06.02 0 0 4065
Milyen "egykori HÉV vonal? Volt arra másik HÉV is, nem csak a mostani?
Előzmény: _nyunyuka (4064)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4064
Szigetszentmiklós és Szigethalom is így egybenőtt. A választóvonal az egykori HÉV vonal volt, a pálya szigethalmi fele Mű út, a szigetszentmiklósi Kakukkfű u. A pályát fölszedték és előállt az a vicces helyzet, hogy ugyanannak az utcának két neve van :-))).
Előzmény: Carpy (4062)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4063
és azt hiszem, hogy szolgálat is volt...

Szerencsére még van is, nagytakarításra szoruló pénztárral :-))).

Előzmény: v_peti (4056)
Carpy Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4062
Nagykapornak es Misefa. Kb. 50 meter hosszan, tehat 2-3 haz, ha jol emlekszem.
Előzmény: v_peti (4061)
v_peti Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4061
Megírnád, hogy konkrétan melyek ezek?
Milyen hosszú szakaszon áll fenn ez a dolog?
Előzmény: Carpy (4060)
Carpy Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4060
Zalaban van olyan falu, hogy a foutca ket oldalan, egymassal szembelevo haz kozul az egyik az egyik faluhoz, a masik a masikhoz tartozik :-)
Előzmény: FOMA (4059)
FOMA Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4059
Ritka az MD. Ha jól emléxem, akkor a 38728/38729 MD, de talán van még másik is.

A népszavazás a kilencvenes évek elején vclt, talán '91-ben, de nem emléxem pontosan.

Most esett csak le, hogy mit írtál az állomás és Szászvár távolságára. Valójában csak párszáz méterre van az állomástól Szászvár. Máza egy rövid falu, az állomástól Komló felé haladva, ha átmész a vasút alatt, akkor kb. 500 méterre már Szászvár kezdődik. Máza és Szászvár teljesen egybeépült, az egyik ház még Máza, a kerítés után pedig már Szászvár. A szétváláskor volt is egy kis gond, mert az eredeti településhatár pont kettévágott volna egy családi házas telket, ezért kicsitt módosították. Szászvár egy jó részéről közelebb van Máza-Szászvár állomás, mint Szászvár mh.

Előzmény: M41 2127 (4055)
v_peti Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4058
Az 50-es vonalon iszonyatosan sok állomásépület-telenítés és vágánytalanítás volt. :(((
Előzmény: M41 2127 (4050)
v_peti Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4057
A 38732-es MD volt tavaly, ha jól emlékszem. (Dombóvárról indul 10:15-kor.)
Nem tudom, hogy azóta mennyit változtak a fordák.
Előzmény: M41 2127 (4055)
v_peti Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4056
Dunavecsére költözött egy német, hídelemeket gyártó cég, a sok éve lezárt rakodóvágány újra használatban! A szolgálat talán megmarad emiatt.
Én is örömmel láttam, hogy van rakodás, és azt hiszem, hogy szolgálat is volt.
Előzmény: _nyunyuka (4051)
M41 2127 Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4055
"Van"

Titkon reménykedtem, hogy Szalatnaknál sikerül egyet kifogni, de sajna a Bájzli jött. Talán ha Mőcsényben vártunk volna...
Egyébként ritka az MD, vagy csak mi fogtunk ki a rossz járatot?

Még egy kérdés: ez az ominózus népszavazás mikor volt?

Előzmény: FOMA (4052)
M41 2127 Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4054
Szalatnakon meg Mőcsényben az is hozzájárul a sajátos feelinghez, hogy mindkét esetben a csapórudas sorompó közvetlenül a megállóhely épülete mellett van néhány méterre!
Ha már itt tartunk Vasas-Hird is ilyen, az is nagyon bejön!
Előzmény: _nyunyuka (4051)
FOMA Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4053
"Máza-Szászvár: az elnevezés indoka itt sem igazán világos előttam"
A népszavazás után, - amikor Máza elvált Szászvártól - volt ezen némi polémiai, de végül abban maradt a MÁV a két település vezetésével, hogy egy mindenki számára megszokott állomásnevet kár lenne teljesen megbolygatni, így lett kompromisszummal kötöjeles az állomásnév.

Emlékeim szerint 1997-ben szűnt meg Kárász-Köblényben a szolgálat.

Előzmény: M41 2127 (4050)
FOMA Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4052
"(MD van még egyébként az 50esen?)"

Van.

Előzmény: M41 2127 (4049)
_nyunyuka Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4051
Sztem úgy ahogy van épületestől, csapórudas sorompóstól, berendezésestől mehetne az egész a múzeumba. :-)

A már sokat emlegetett Dunavecse és Solt is ilyen! Dunavecsére költözött egy német, hídelemeket gyártó cég, a sok éve lezárt rakodóvágány újra használatban! A szolgálat talán megmarad emiatt. A Füsti-parkban visszaköszöntek az itt működés közben látott berendezések :-))). (kurblis bakelit-telefon, zöld öntöttvas váltóállító berendezés, hatalmas kulccsal stb.)

Előzmény: M41 2127 (4049)
M41 2127 Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4050
Az Index sz@arozik, de folytatom tovább:

Szóval, a következő (ex) állomás Kárász-Köblény volt, ahol az épület meglepően jó állapotban van, laknak is benne, szerencsére a szolgálat megszűnése (tudja esetlewg valaki, hogy mikor történt?) után nem rohadt le, mint sok más helyen az országban. Az egykori kitérővágány helye még prímán látszódik, sőt az ágyazat is! A szologálat egykori megszűnése és a megállóhellyé való visszaminősítés sajnos teljesen indkoltnak látszik, hiszen az utasforgalom valószínűleg a nullához konvergál. (az állomás közvetlen szomszédságában van ugyan néhány lakóépület, de ez nyilvánvalóan semmit nem számít). A meglehetősen kevés lakosú Kárász 1,5-2 km-re van, egy meredek, kacskaringós műút visz oda (biciklivel sem nagyon jöhet számításba), Köblényről meg inkább nem írnék semmit, elég csak a térképre tekinteni... Igazából nem is értem, hogy mi értelme van ennek az állomáselnevezésnek. Bár van egy jó régi Mecsek turistatérképem, ahol a műút még csak Szalatnakig ért, akkoriban valószínűleg nem volt más választás, mint a dombon át való gyaloglás, ha utazni akartak a köblényi emberek.

Máza-Szászvár: az elnevezés indoka itt sem igazán világos előttam. Ha egyszer Szászvárnak már van egy megállóhelye, akkor a jó messze (2,5-3 km) lévő állomás nevébe miért kellett belekeverni Szászvárat, miért nem volt elég a Máza. Végül is mindegy... :)
Az innen vasúton utazók nagy része gondolom a "Vasútállomás környéke" nevezetű "városrészben" lakik.
Bent egy-két tehetvagon ácsorgott. A hozzáértőktől kérdeném, hogy mekkora arrafelé a teherforgalom?
És még egy érdekesség innen: vam még "Mázaszászvár" feliratú keletbélyegző az állomáson, amit a jegykiadás során nap mint nap használnak is! :-) (Az említett térképen egyébként még Mázaszászvár a település neve.)

A következő két megállóhelyet, Váralját és Nagymányokot is megnéztem. Itt mikor bontották le az épületeket? (Azért gondolom, hogy volt, mert mindkét helyről van kéregjegyem.)

A nap második leghangulatosabb helye Mőcsény mh. volt, gondolom, érthető, hogy miért... :-)) (Egyedül azt sajnáltam, hogy elkezdett szakadni az eső, így nem vártuk meg a vonatot.) Itt az az érdekesség (természetesen az alagút mellett), hogy a pénztárablak a szabad ég alá nyílik! Lehet, hogy ez is egyedülálló az országban?

Hazafelé még Mátéházapusztára is beugrottunk. Szintén nagyon kedves hely, nagyon érdekes látvány, ahogy feltűnik az állomásépület a bácskai puszta közepén, mindenkinek ajánlani tudom, hogy egyszer nézzen szét ott is! :-))

A képeket a vizsgaidőszak végeztével majd felpakolom egy megfelelő tárhelyre (nem a tar.hu!!!)!

M41 2127

Előzmény: M41 2127 (4049)
M41 2127 Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4049
Sziasztok!

3 hete voltunk kocsival Pécsen, visszafelé kicsit elkelendoztunk a Mecsek északi oldalára, és megálltunk néhány vasútállomásnál!

Nekem legjobban Szalatnak mh. tetszett, iszonyatosan hangulatos a parányi épület és a környező táj is nagyon szép. Sztem úgy ahogy van épületestől, csapórudas sorompóstól, berendezésestől mehetne az egész a múzeumba. :-)Kéregjegyvásárlás közben volt szerencsém megtekinteni a "forgalmi iroda" berendezését is. Nem semmi... :-) Utoljára ilyet Gádoroson láttam.
Szerencsére éppen jött Bátaszék felől egy 4 részes Bz szerelvény (MD van még egyébként az 50esen?), úgyhogy a sorompó letekérését is megnézhettük. Állítólag az év végére megszűnik majd itt a szolgálat, mert fénysorompót telepítenek. Utasforgalom pedig nincs akkora, hogy a jegykiadás miatt egy kereskedelmi alkalmazott dolgozzon azután is... :-((
A következő (ex) állomás

Váci Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4048
Sziasztok!

Tegnapelőtt bicajoztam Kémesre, ahol megtekintettem egy önkiszolgálást a sorompónál, majd Kovácshidáig "versenyeztem" a Bzmot 162-vel, és én nyertem...:-)

Tegnap pedig Drávafokon (!!!) két fával telerakott kocsi állt a rakodóvágányon.

M41 2127 Creative Commons License 2004.06.01 0 0 4047
Ki mondta, hogy Carpy vasútbarát?? :)

Egyébként nagyon szép kép!

Előzmény: sínbohóc (4044)
uhi Creative Commons License 2004.05.31 0 0 4046
Mégpedig úgy tűnik, valahol Nagypall előtt kicsivel. Carpy meg nyaljon sót. :-)
Előzmény: V42 515 (4042)
Carpy Creative Commons License 2004.05.31 0 0 4045
Az nem kell, igy is szep :)
Előzmény: sínbohóc (4044)
sínbohóc Creative Commons License 2004.05.31 0 0 4044
Imádom az ilyen "vasútbarátokat"! Sóval ne szórjuk be őket?
Előzmény: Carpy (4043)
Carpy Creative Commons License 2004.05.31 0 0 4043
Barcsak minden mellekvonal ilyen romantikusan nezne ki :-)
Előzmény: V42 515 (4042)
V42 515 Creative Commons License 2004.05.31 0 0 4042
Ez csak a 64-es lehet... :-))
Előzmény: Carpy (4041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!