Nekem úgy rémlik, hogy a 2-es vágánytól felfelé csak tolatásjelzők voltak, ami a megálló-rakodóhely voltát erősítené meg. Amolyan ki DuFi lehetett valamikor, amikor még jött a szászvári szén, és ment a nagymányoki brikett.
Mit jelent a néhány éve? 12 évvel ezelőtt már biztosan nem volt állomás, mert az első anyósom szokott kiutazni, ha volt árufeladás a brikettüzemből, mivel Nagymányokon nem volt szolgálat.
Elnézést, hogy az előző hozzászólásom kétszer is szerepel, de először elveszett aztán újraírtam, a fene sem gondolta, hogy az első változat is bekerült...
Kissé rejtélyes ezen a jegyen a sok rubrika. Oldalt is van beikszelendő dátum. Akkor miért kell külön ráírni ezt a jegy közepébe is? Ezenkívül még vannak rajta rejtélyes számok. Nekem van rá egy tippem, hogy mik azok. Na vajon mik lehetnek?
A 2. pontban említett "űrjegy"-nél erre gondoltam.
FOMA: Biztos van még jónéhány speciális nyomtatvány. De vajon van-e még "rendes" menetjegy ezeken kívül? (Tehát nem bérlet, füzetjegy, TB (OEP) által finanszírozott utazáshoz való jegy...)
"Nagymányok néhány éve még állomás volt, épülettel, pénztárral, váróteremmel,WC-vel."
Ezekszerint nagyon figyelmetlen voltam a helyszínen, látszik, hogy siettünk...
A hozzászólásod után kíváncsian visszanéztem a helyszínen készített képeimet és tényleg: az egyik fotó szélén, a távolban még jól látszik a kitérővágány és az útátjáró melletti füves térségről sem nehéz elképzelni, hogy ott egy épület állt.
Csak azt az egyet nem értem ebben az esetben sem, hogy miért volt olyan sürgős a bontás?
Egyébként csak ez az egy kitérővágány volt, vagy volt még több is??
"Nagymányok néhány éve még állomás volt, épülettel, pénztárral, váróteremmel,WC-vel."
Nagyon figyelmetlen voltam a helyszínen, látszik, hogy siettem...
A hozzászólásod elolvasása után kicsit jobban megnéztem a Nagymányokon készített képeimet, és valóban: az egyiknak a szélén a távolban még látszik is a kitérővágány maradványa!! Csak ez az egy kitérő volt, vagy volt esetleg több vágány is?
Az útátjáró mellett tényleg van egy nagy füves térség, itt könnyen el lehet képzelni, hogy valaha állomásépület volt.
Itt is felmerül egyébként bennem a kérdés, hogy vajon miért volt olyan fontos eldúrni az épületet??
"a nagymányoki brikettgyár (az állomástól indul ivesen a hegy felé az ipari vágány)"
Megnéztem a turistatérképet és tényleg jelöl Nagymányok és Váralja között egy "régi vasutat", de nem a brikettgyár felé.
A Taksonyi HÉVen én is többször utaztam gyerekkoromban a szüleimmel, amikor "Szigethalomra" (igazándiból a hidtól délre elterülő üdülő-övezetbe, ill. az attól még délebbre lévő erdőbe) mentünk kirándulni. 38-as busszal mentünk Gyártelepig (igy olcsóbb volt, mint HÉV-vel), onnan pedig a Taksonyi, ill. általában csak "Taksonyi Duna-hid"-ig közlekedő, Diesel-motorkocsis HÉV-vel. Ez utóbbira csak ködösen emlékszem, de biztos, hogy nem olyan HÉV volt, mint "a többi".
Még egy érdekesség: a nagymányoki brikettgyár (az állomástól indul ivesen a hegy felé az ipari vágány) régi g?zmozdonya a Vasuti Parkban van kiállítva.
Nagymányok néhány éve még állomás volt, épülettel, pénztárral, váróteremmel,WC-vel. Az épület közvetlenül a karos sorompó mellett volt.Hogy pontosan melyik évben bontották el arra nem emlékszem.
Pl. a jegyvizsgáló által adott bárcajegy is hiányzik:
MÁS!
Múltkorában betettél képeket az utolsó szénvonatról. Ezek szerint bezár a bánya. Egy kérdés: miképpen tudnék onnan hozzájutni 4 (esetleg 8) darab csillekerékhez? Van-e ismeretséged feléjük? (nem poénkodás gyanánt kérdezem!)
Sajnos Mórágyra most nem volt idő beugrani, de ami késik, nem múlik! :-)
Azt tudom, hogy Kárász-Köblényben és Mórágyon még megvan az épület, előbbiről írtam is néhány sort 1-2 napja, mert ott is voltam.
"Nagymányok tudtommal soha nem volt állomás, mindig mrh. volt, bár lehet, hogy tévedek."
Én sem gondolom, hogy állomás lett volna, a helyszínen sincs semmi erre utaló jel (legalább is én nem láttam), meg Váralján sem. Mindenesetre épületet egyik helyen sem láttam, pedig Váralján és Nagymányokon is kellett, hogy legyen, ha egyszer volt jegykiadás.
Csikóstöttösön meg Szászváron is megvan még akkor az épület?
Most így kapásból csak Kárász-Köblény és Mórágy állomások megszűnése és megállóhellyé avanzsálása ugrik be. Az épületek még állnak. Nagymányok tudtommal soha nem volt állomás, mindig mrh. volt, bár lehet, hogy tévedek.
Megnéztem a belinklet weboldalt. Erről két jegytípus még hiányzik!
1. Jegyvizsgáló által kiadott gépi jegy. (A pénztáraknál kiadotti gépi jegynél kisebb, és viszonylatra szól.)
2. Űrjegy. (A pontos nevét nem tudom.) Jóval kisebb mint az utánfizetésiűrjegy, és a kedvezmény mértékét be kell rajta ikszelni. (Valószínűleg ott alkalmazzák, ahol a jv sok jegyet ad el, a kevés vonali pénztár* miatt. hamarabb kitölthető, mint az utánfizetési űrjegy.)
*A sorozatos pénztárbezárások miatt át kellene térni erre máshol is, ahol nincsen jegykiadógépe a kalauznak. (Az űrjegy meg maradjon meg a pótdíjakhoz és a speciális esetkhez!)
Nézegettem a fényképeket, de én a 80-as évek elejéről csak 1 vágányra emlékszem, a Szigethalmon átvezető, a Duna híd felé menő út mellett. Láttam viszont 2 vágányú, közép peronos képet is?
Még be van kötve, megvan a kitérő is! A pálya némi takarítás után járható is lenne - főleg ha nagyrészt nem magánterületen húzódna. (Pestvidéki Gépgyár, majd a laktanya). Megvannak a felsővezetéktartó oszlopok is, a vonal villamosítva is volt - míg az oroszok a pókhálót önkényesen el nem bontották.