Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
De azis lehet hogy a ventivel van gond.Nem zúg elég hangosan hogy az előtoló hangját elvegye.:))))
Mint én a kispolákkal, ha zörög benne valami hangosabbra veszem a zenét(ac-dc,nightwish,bikini),és már minden rendben.Még a kocsi is jobban megy ilyen zenékkel.Az asszonynak mindig magyarázom hogy metál zenét(ac-dc,metallica,deep purple,black sabbath...)nem lehet halkan halgatni mert úgy nincs értelme.
A mai modern diesel egy nagy kibaszás. Részecskeszűrő, kettőstömegű lendkerék, agyonkomputerizált common rail befecskendezés stb. A régi jobb kormosok elmentek gond nélkül 800 ezer, 1 millió km-t is, egy mai korszerű diesel esetében, 150 ezernél már lehet aggódni, az üzemanyagrendszer esedékes felújítása miatt. Pl. egy Toyota gyári befecskendezőfej 250 ezer Ft. És ez csak 1 henger! Aztán a szerelését sem lehet a garázsban megoldani. Az iszonyat nagy nyomás miatt olyan tűrésekkel van szerelve, hogy van típus, aminél roncsolás nélkül csak gyári technológiával bontható, speciális szerszámokkal.
Amióta hagyományos adagolós diesel már nincs, én azóta használtban csak benzinesben gondolkozom. Az a többletfogyasztás semmi egy diesel üzemanyagrendszer felújítás, egy gyári kettőstömegű lendkerék cseréhez képest.
A múltkor a futár szentségelt nálunk az irodában. Amíg a régi autóval járt, addig semmi gondja nem volt. Kapott egy új Transportert, azóta állandóan szivatja a részecskeszűrő. A sok városi indulás, megállást nehezen viseli. Kétnaponta van olyan, hogy kell mennie a város körül egy 20 km-es gyorsasági szakaszt, ilyenkor kiég rendesen a részecskeszűrő.
Minden efelé halad. Vegyél újat, ne javíttasd, ne érje meg. A "tervezett avulás" egy régóta ismert közgazdasági fogalom. Éhenhal a gyártó, ha túl jó terméket gyárt. Ezért méretezik úgy az alkatrészeket, hogy egy bizonyos idő után elpusztuljanak. Csak akkor van gond, ha ez túl jól sikerül nekik. Ezért nálam tiltott márka lett pl. a Sony. Egyik pillanatról a másikra nagyhalál, minden előjel nélkül, szerviz széttárja a karját, árat sem mond a javításra, csak azt, hogy jobban járok, ha újat veszek. És ezt több terméküknél megtapasztaltam.
Ezért is értem amit mondasz, én is olyan megnyugvással vegyes csodálattal nézegettem belülről az Ergust. Minden olyan logikus, átgondolt, a lehető legegyszerűbben megoldott. Én ilyen vastag műgyantás védőlakkot még nem láttam egy nyákpanelon. Mint egy vastag fólia. És mindkét oldalon. És szóba áll veled a gyár, segítenek és nem azt mondják, hogy vegyél újat, vedd meg a gyári kigészítőt.
A BLM olyan zsúfolt volt belül, hogy egy csavarhúzót nem lehetett bedugni. Eszméletlenül túl van bonyolítva. Oké hogy abban AC is volt, de háromszor annyi elektronikát tartalmazott, mint az Ergus. Ahogy eladtam, meg is mekkent rövid időn belül kétszer egymás után. Először csak javították a vezérlőpanelt, másodszorra már cserélték, mert kiderült, hogy hibás széria. Még szerencse, hogy garanciális, így nem érte kár a cserepartneremet. De azért bántott a dolog, mert a látszatát is szeretném elkerülni, hogy valami vackot adtam el.
Ők se tehetnek róla. Bontatlanul kapcsokkal lezárva jött a masina.Nekik is elküldtem a felvételt remélem hétfőn választ kapok.A multkor már beszéltük hogy ezek a motorok forognak vagy 6ezret és az van áttétellel redukálva. Valami csiga áttét lehet mert nem tudtam kézzel visszamozgatni.Akkor pedig hézagolási , kenési vagy valamilyen szög probléma lehet.
Nincs most jó itókám,a haver pincéjét is szárazra ittuk.A boltira vagyok szorulva.Most tekertem el egy csavaros kiflit(vegyes gyümi pálinka).Tényleg ki kell menni a műhelybe,mert gyártanom kell valami laprúgó előfeszítőt mert a polák féderét úgy kell berakni.
Most olvasom a Totalcaron hogy 6,5 MILLIÓ Toyotát hívnak vissza, mert valami bizbasz tűzveszélyes benne. 6,5 millió .. nem kis szám.
Sajna ez van hogy mindegy hogy mit vesz az ember (meg hogy az ára 100 ezer vagy 100 millió, már ez sem számít) bármilyen jó gép is ami nagy darabszámban készül, becsúszhat egy hibás beszállítói alkatrész. Méreg, de benne van.
Reméljük amit cseredarabot küldenek az ESAB-osok Gusztinak azt előtte majd letesztelik! Csak össze kell írni a listát:
Én viszonylag keveset járok autóval, tizen párezreket havonta, ezért szívó benzinessel járok. Amíg lesz autógyártó aki még szívó benzinmotorral gyárt autót azt fogom választani.Pedig már itt is térnek át a kihegyezett turbómotorokra, és már van velük probléma.
Szia Guszti, jól meg jártad. Gariba kicserélik egy újra és az már tuti jó lesz, lehet 1000ből ezt az egyet fogtad ki. De az ideg szétvetne engem is, ha már az ember megfizeti a nevet a minőséggel akkor kapja meg azt.
Tökéletesen igazad van.Csak elkeserítő az a tudat hogy a mostani gépek ilyenek.A tervezőmérnökök biztos tudnak százszor jobb és tartósabb gépeket csinál de ez a geci zsidó világ már csak ilyen.
Ennel egyszerubb ha eĺeve kisebb elettartamu alkatreszt epitenek be. Tudok neked mutatni 2 egyforma kondit megis az egyik 5000 ora elettartamu a masik 3000. Ha ennel hosszabb elettartamot akar a gyarto akkor eleve nem hasznalsz elektrolit kondikat.... csakhogy bizonyos metet folott nincs mas.....A jo hutes viszont segithet.... A hutes elrendezesenek lehet az is oka hogy logikailag ez au elrendezes adodik ha elol van a kivezetes. Es a mernokok ugy itelik meg hogy fontosabb a trafok es felvezetok hutese mint az elektronika tobbi reszee.... Az viszont tuti hogy az en gepemen tucana205 meg lanhyos levego se jott ki soha... igaz olyan hangja van mint egy turbofeltoltonek..
Pete-weld tett fel képeket a gépének(esabcaddyc200i) a belsejéről.előről hátra szív.pont a trafókról megmelegedett levegőt küldi rá a kondikra hogy még jobban melegedjenek.Amúgy meg egyilyen gépnél ami digipanellal van ellátva azért hogy a hegesztő mindig figyelje,és emiatt a közelébe kell lenni miért előlrőlszív a hegesztés közeléből,hogy minden gáz,szikra bemehessen.
Szervizes kollegák monták hogy ezek (itt most tágabb értelemben) az csinálják hogy direkt gyárilag pl.a nyákon lévő kondit ráhajlitsák egy közelben lévő hűtőbordára.Csak azért hogy picit jobban melegedjen és hamarább elpukkanjon.és ez minden elektronikai dologra érvényes.
Szerintem mindegy hol gyartjak.. a lenyeg a minosegellenorzes es a tervezes es a felhasznalt anyagok minosege . Az a naj hogy 10 eurocentert kepesek egy szarabb alkatreszt beépiteni...
Itt semmi nem a régi.A makiták romániába készülnek,az Esabok lengyelbe meg kínába, a metabók dél amerikába meg kínába a boschok miskolcon megmég kitudja hol , a Lincolnok szintén román. Megmég sorolhatnám napestig azokat a régi neves márkákat amit régen a megfelelő országgal társítottunk.Hát basszák meg.A pénzemért rendes jó gépet akarok ami évtizedekig kitart.
Tudod mit vegyél 15 éves márkás gépet az biztos még a hazájába készült,és dupla annyi ideig fog tartani mint az ugyanolyan nevű SZAR amit most csinálnak.Úgyhogy senkise vegyen barkácsoláshoz neves gépet, vegye meg a kínai "fost" mert ha 3-is kifingik belőle akkor is a pénzénél van mintha vesz egy márka gépet.(Iszok valamit)a faszt sokat.nov 5ig szabin leszek.(jó közben eltemetem a muttert) de akkor is!!
Ezt az Esab Buddy sorozattal ékesen bizonyították. Mert csak ezekre nem vállalnak 3 év garit.Mert nem tekintik ipari gépeknek. Meg éppenséggel ezek készülnek Kínába.A caddy.origo.aristo..stb gépek még jók náluk.
Ráadásul terhelés nélkül, a kioldott nyomódörgőnél is így visít tehát valami belső mechanikai áttétel baja lehet.Jó a soproni cég se tehet róla mert egy kapcsokkal lezárt doboz csomagot kaptak ők csak tovább küldték nekem némi egyéb rendeléssel.Szerintem annak kell lennie, hogy a cég leküldi az ujat és én mikor átveszem a futárnak odaadadom eredeti csomagolásban a mostani gépet minden alkatrészével együtt.Így korrekt és elvárható egy ilyen márkától.
Elküldtem a cégnek is a videót, ők a szakszervize az esab gépeknek(sopron)ez az ország lehető legtávolabbi sarka.Gondolom csak hétfőn kapok rá választ.Nekem is volt pár fogyós gépem meg próbáltam is sokat de ez feltűnően hangos.ha megszokott lenne mert minden előtolónak áttételnek van hangja, nem is verném a blattot de ez feltünő.Ez egy durva erőlködös hang.
Na ma direkt megnéztük megint asszonykával full terhelésen az előtolót. Nekem nem tűnik hangosabbnak vagy másabbnak, mint mondjuk fél terhelésnél.
Ilyen hangja tuti nincs, mint Neked a videón. Hát ez visít, mint egy éhes malac :) A ventilátornak nekem is ilyen hangja van, de az előtoló az nem ilyen.
Meg épp azt mondta a barátnőm (kicsit szakavatott, mert az öccse 15 éve awi-zik meg fogyóval is keni) hogy venti hangja el is nyomja az előtoló hangját.
Passz, szerintem ne olajozz, hanem beszélj a bolttal vagy az ESAB-bal! Hogy mi a bré ez egy negyed millás gépnél!?
Szeritem is hangos,de még várom Pete-weld és Zolloka válaszát hogy mit mondanak rá.A soproni cégnek is elküldtem ahol vásároltam, és az a hivatalos Esab szerviz.Remélem mihamarább válaszolnak.
Nekem még nem volt fogyósom, nem tudom, hogy milyennek kellene lennie, de én csak egy motoros mechanika hangját hallom. Lehet, hogy hangos, de egyenletes, egyéb mechanikus zajt, rastogást, ropogást, köszörülést nem hallani. Nem lehet, hogy ez gyárilag ilyen? Pete weld kolléga is azt mondta, hogy az övé is nyüszít.
Ha nagyon zavar, szerintem érvényesítsd a garanciát. A helyedben felhívnék egy hivatalos Esab szervizt, ők azonnal meg tudnák mondani, hogy ez természetes-e.