Nem tud valaki valami mas Lenz dekoder fellelehetosegi lehetoseget az Erkel utcan kivul?
Tortent ugyanis, hogy kellett volna egy par dekoder, de a tulaj nem akarta eladni, mert csak mozdonnyal egyutt - nem tudom, az en penzem budos?
Megegyszer oda be nem megyek. Meg a vegen en szegyelltem magam, hogy van pofam mozdony nelkul vasarolni dekodert.
Sajnos nem ismerem a BR628-at belülről de a jelenség arra utal, hogy a motor egyik pólusa valahol érintkezik a sínnel vagy a világítás egyik vezetékével. Ez lehet a motor felfogócsavarja is, próbáld meg a motort teljesen leszigetelni, hogy semmilyen fémrésszel ne érintkezhessen.
Majd elfelejtettem. A Fleischmann SBB emeletes vezérlőkocsiját vizsgáld meg közelebbről.Olyan egyszerű és jópofa megoldást kínál,amihez semmilyen dekóder nem kell ha izzót használsz, csak valami egyszerű kütyü ha ledeket használsz.A dolog mechanikusan működik, a kerekek egy csúszkeérintkezőt mozgatnak, de azt precízen.
A végzárvilágításra a lenz külön gyárt funkciódekódert LF100 cikkszámmal (ez olcsóbb, mint az Uhlenbrock)kb.4000 ft körüli áron . Ezért kapsz A,B,C,D kimeneteket (lámpa,duda,vészfék :-))
Mikor lesz Nalatok Minitrix akcio ? Olyan, mint ami maerklinbol volt...
off
Crash_!
Ez csak a tulajdonos döntésén múlik...! De ahogy tapasztaljuk, az érdeklődés is nagyon elenyésző, ezért a Trix választékának bővítésére sem lehet egyelőre számítani. :-( Bár tudom, hogy 30% azért sokat lendítene ezen! Mi a véleményed?
A Märklin akcióról szerencsére nem múlt időben beszélhetünk, mert az jelenleg is tart!
Nekem az a javaslatom, hogy minden hónap első szombatján (nyilván nem nemzeti ünnepen, ill. munkanapon, másrészt a hallott új dolgokat fizu előtt betervezhetjük) találkozzunk Budapesten egy adott helyen (én Pécsről szívesen felmegyek, megérné). Lehet az a LÁVA is, de nem börzén, "mindenki előtt", hanem akár egy külön helységben. Fizessünk érte, ha kell, bár a LÁVÁ-s barátaimnk biztos segítenének (UGYE?!).Ezt ot Ti biztosan könnyeben megszerveznétek, mint én innen.
Hmmm.. az otlet jo. Ahogy Gpetya egyszer mar megirta a honlapjan, volt ilyen kezdemenyezes, csak jol bebukott. De - azota fejlodott a vilag, tobben erdeklodnek a digi cuccok irant - proba -=- cseresznye.
Mi lenne, ha a borze utan tartanank az osszejovetelt? A borzere az emberek nagy resze ugy is jon, illetve ismeri a LANG-ot. Ha van erdeklodes, akkor egy szombatra leszervezhetjuk a dolgot.
Szoval ha erdekel valakit, akkor a forumos e-mail cimemre dobjon egy mailt, hogy tudjam,hogy kit kell ertesiteni, ha lesz ilyen.
Akinek van bármelyik, jelezze (főleg a Railware ügyben jönnének jól a tapasztalatok)
Haszálom a Freiwald féle s.w.-t is , de csak negyed órát enged. A reg. szám még hozzáférhető, ahogy olvastam. Beszállnék, ha még lehet (nyilván a költségeket fizetném felétek).
Mind a két s.w. jónak tűnik, a Railware -nek Integrásabb a képernyője és tud videókocsit is kezelni (ez a középtávú cél).
Ahogy olvasgatom a hozzászólásokat, hatékonyabb lenne sok mindent szóban megbeszélni. Valószínű (tapasztalatok alapján), hogy személyes találkozó alkalmával sokkal több dolgot lehetne megbeszélni. Nekem az a javaslatom, hogy minden hónap első szombatján (nyilván nem nemzeti ünnepen, ill. munkanapon, másrészt a hallott új dolgokat fizu előtt betervezhetjük) találkozzunk Budapesten egy adott helyen (én Pécsről szívesen felmegyek, megérné). Lehet az a LÁVA is, de nem börzén, "mindenki előtt", hanem akár egy külön helységben. Fizessünk érte, ha kell, bár a LÁVÁ-s barátaimnk biztos segítenének (UGYE?!).Ezt ot Ti biztosan könnyeben megszerveznétek, mint én innen.
Lehet az is program, hogy egyszer-egyszer meglátogatunk közülünk valakit, mire jut a saját projektjével.
Miután gondolom Budapestiek vagytok zömében, ezért gondoltam a helyszínválasztásnál BP-re. Ez persze nem zárja ki, hogy akár Pécsen is lehetne tartani összejöveteleket, én benne lennék abban is.(de lehet váltott a helyszín is).
Ha megvan a szándék, akkor szerintem erre a dologra gyorsan pontot tehetnénk.
A következő problémára keresek megoldást:
Adott : ROCO BR 628 motorvonat (még nincs előkészítve digitre) + beépített ESU LokSuound dekóder.Beépítés után a következő a masina reakciója: egyik irányba az egyes pozícióban rögtön felveszi a max. seb.-et (14,28,128 ban egyaránt), a másik irányba el sem indul, mert rögtön zárlatot jelez. Vasárnap 6 órán át molyoltam vele, de feladtam. A dekódernél egy csomó beállítást kipróbáltam (gyakorlatilag teljesen lecsupaszítottam tudásilag), de semmi.
A motor ötpólusú és egy kurva nagy lendítőkerék van rajta. A motor mellől leszedtem mindent (diódaák,kondi, ...) Ja ! a hangok szépen lejönnek róla, amíg áll, világítás is O.K.
Aki tud és vannak tapasztalatai, kérem válaszoljon.
Köszi !
Nem sértettél meg, nem erről van szó. Az a személy, akire lehet, hogy gondolunk, több részlettel is szolgálhatna a körülményekről. Kár, hogy nem pontosan tájékoztatott. Ha gondolod, e-mailon tájékoztatlak.
A digit-modul szabványokról pedig még nem hallottam semmi egységeset, ha már létezik, írd meg, hol lelhető fel.
A dolog azonban úhy áll, hogy az első klubtalálkozókon is már részt vettünk évekkel ezelőtt , és az ott elfogadott SZABVÁNYOK szerint építjük a moduljainkat. Kár, hogy ezt pontatlanul tudod. Nem celom a sardobalas, sot azt szeretnem, ha az orszag klubbjai mind tobbet kommunikalnanak egymassal, sot gyakoribbak lennenek a talalkozok is...
A szabvanyrol annyit, hogy biztosan szabvanyos a modulotok, de ugyebar valtoztattatok rajta, hiszen vegig kell vinni a digi jel mellett az Uhlenbrock feedback bus-at, ami mar a szabvany valtoztatasaval jar (vagy feedback-et nem hasznaltok?). Ez nem baj, -szerintem felreertettel- valaki kitalalja, es ha bevalik, akkor jo. A modulszabvany amugy is csak ajanlas, a lenyeg, hogy ne kelljen atfureszelni a modulokat, ha kiallitast akar az ember epiteni...
A kiállítási közösködést sem jól tudod, de ez nem ennek a fórumnak a témája. Hozzam -ismerjuk jol azt az szemelyt akirol szo van, megnevezni nem fogom - egy harmadik embertol jott a "kozoskodesrol" szolo dolog. Mindenesetre majd eloveszem, hogy hulyesegeket beszel. Ha megsertettelek, akkor bocsanat.
A kozoskodesre jo alkalom lehet, hogy ha minden jol megy szeretnen Pesten egy modultalalkozot osszehozni, es Benneteket is szivesen latunk. Jo lenne a jovoben jo nagy kozos modulosszejovetelt osszehozni... :-)
Ha tudod ki vagyok , keress! Jonehanyszor beszelgettunk mar :-)
Mas : Nem tudja valaki, hogy a roco 2-es lokmaussal szerelt rendszer osszehozhato-e a LENZ fekmoduljaval? Tudom, hogy elmeletben igen, de gyakorlatban sikerult-e mar valakinek ?
VAlóban van működő DCC modulrendszerünk Pécsen. A dolog azonban úhy áll, hogy az első klubtalálkozókon is már részt vettünk évekkel ezelőtt , és az ott elfogadott SZABVÁNYOK szerint építjük a moduljainkat. Kár, hogy ezt pontatlanul tudod.
Van azóta új szabvány ? Én nem tudok róla, avass bé !
A kiállítási közösködést sem jól tudod, de ez nem ennek a fórumnak a témája. Ha tudod ki vagyok , keress!
Az az igazság, hogy utoljára februárban használtam a LP-t, így már nem emlékeztem rá pontosan, mi is volt az ábra.A mostani problémát kontrollnak szántam. Szerény véleményem szerint ez a gyenge pontja a sw-nek.Képzeld, ha nem mentem el a *.esu-ként a variálásokat. Akkor gyakorlatilag az olvasási hiányossága miat újra kezdhetsz mindent.Egyébként pedig a hangfileok aktualizálása is döcögős, pont annak időtartama miatt (tehát pl. négy változtatás 1 óráig tart;szar ügy).Szerencsére én is mindig mentek.
Köszi a gyors válszt!
Az az igazság, hogy utoljára februárban használtam a LP-t, így már nem emlékeztem rá pontosan, mi is volt az ábra.A mostani problémát kontrollnak szántam. Szerény véleményem szerint ez a gyenge pontja a sw-nek.Képzeld, ha nem mentem el a *.esu-ként a variálásokat. Akkor gyakorlatilag az olvasási hiányossága miat újra kezdhetsz mindent.Egyébként pedig a hangfileok aktualizálása is döcögős, pont annak időtartama miatt (tehát pl. négy változtatás 1 óráig tart;szar ügy).Szerencsére én is mindig mentek.
A LokProgrammer 1.3 csak a CV értékeket tudja kiolvasni is és beolvasni is a dekóderbe(-ből). Magát a .wav formátomú hangfile-okat csak kiírni tudod visszaolvasni nem, nincs is rá parancs a programban, amivel tudnád ezt. A hangfile-ok függetlenül attól, hogy változtattál-e rajta vagy sem legalább 15-20 perc alatt töltődnek fel a dekóder EPROM-jába. A hangfile-okat a mozdony dekóderéből NEM LEHET A PC-be visszaolvastatni !
A lemezen találsz .esu formátomú file-okat, azok tartalmaznak hangfile-okat is.(letölteni is lehet a netről ilyeneket, vagy magad tudsz 132 Kbyte-ig szerkeszteni 8 bit/mono !!). Én külön lemezen tárolom minden mozdony .esu formátumban lementett tulajdonságait, így bármikor lehet bűvészkedni később a beállításokkal és hangokkal. PL: 01_1016 902.esu - ez az 1-es kódra programozott Dispolok Taurus adatai-t jelenti, így, később ha változtatni akarok valamit a beállításokon, nem a mozdonyból olvastatom be az értékeket, hanem a vinyóból töltöm be, és úgy írom ki a dekóderbe.
Nektek is bekakált a LokProgrammer (1.3 ver)azon része, mely a dekóder visszaolvasásakor a grafikont (Gerause Zusammenstellen) nem tölti fel a hangfileok nevével ? A C.V. értékeket 100%-osan beolvassa, az o.k. Így az a szar, hogy ha nem mentettem el a dekóder hangbeállításait, semmilyen infót nem kapsz a dekóder ezen részéről. Ha pedig akár csak egy hangfilet is megváltoztatok a grafikonban, a visszatöltés kb. 1/4 órán át vacakol, bár azt jól teszi. Tehát a Gerause Aktualisieren menűben is csak az első pont működik, a többi használhatatlan (pedig azok sokkal gyorsabban írják vissza a dekóderbe a csak megváltozott grafikon részeket).
Ha valaki már találkozott a jelenséggel és tudja mi a megoldás, jelezze. Ha telefonszámot adtok, visszahívlak Benneteket.
orommel vettem eszre, hogy sok kimuvelt ember van a digit temaban szereny kis hazankban.Uj bejelentkezo vagyok, ezert bocs, ha mar meglevo valaszokra ujra rakerdezek. Jomagam mar 25 eve modellezem pecsen , klubtag vagyok. Akinek az E.P.I.V.K mond valamit, az tudhatja hogy mit tudtunk az elmult idoben produkalni. Terepasztalepitessel már a kezdetektol foglalkozom, tapasztalataimat barkivel szivesen megosztom, kerdezzetek.
A H0 modulrendszerunket tavaly digitalizaltuk, szerencsere jol mukodik. talan ebben is tudok par dolgot mondani. De kerdeseim nekem is lesznek nem is oly sokara.
Ketfokozatu fekezes lenne a megoldas :-) szep lassulas egy bizonyos pontig, onnan meg satu :-)
Crash_, Matiz!
A Märklin fékdekódert így kell bekötni, és szerintem ez más rendszeren is megoldható! A jelző előtt van a dekódernek kb. 50-60 cm lassító szakasza, a jelzőnél pedig egy rövidebb (mozdonyhossznyi), de teljesen szigetelt szakasz. Vagyis, ha a jelző tilosat mutat, a vonat elkezd fékezni a lassító szakaszon, és ha a nagy sebesség vagy a túl nagy beállított fékút miatt nem tud megállni, akkor a jelzőnél lévő szigetelt szakasz garantáltan megállítja!
TEE
U.i.: A Selectrix-szel kapcsolatos kérdésem már nem aktuális, -úgysem reagált rá senki- mert időközben kaptam róla leírást. Bár a mozdonydekóderek programozására előbb is rájöttem magamtól. :-)
Igen, de most arra gondoltam, vicces lehet a piros jelzés előtt lassító, megállni már nem tudó és ismét felgyorsuló szerelvény :) "Na, ez sem jött be" - majd belerohan az állomáson veszteglő másik szerelvénybe :-)
Szóval a szigetelt szakasz hossza némi kísérletezést kíván.
A DCC jel periodikusan ismétlődik,tehát
a mozdonony egymás után megkapják a nekik szóló csomagokat
Nem csak a változást közöljük a mozdonnyal hanem az aktuális pillanatban megkívánt sebességfokozatot, és funkciókat.
A csomag az irányból,sebességfokozatból, és az egyéb funkciókból áll.
A dekóder a sebességet a beállított gyorsulás/lassulás tényezőket figyelembevéve a csomagban megkapott érték felé szabályozza amig azt el nem éri, vagy másik csomagot nem kap.
Tehát ha a jelző elött áll mozdony megkapja a Megálj jel helyett a pályatápot, néhány pillanaton belül megkapja a neki szóló csomagot is( mivel mindig ismétlődik ), és ha még nem lett a sebessége 0-ra véve a szabályzón, akkor gyorsulni kezd.
Ugyan ez történik ha a mozdonyt felrakod a pályára, úgy hogy elötte a szabályzón feltekered a sebességét!
Ha csak a változást közölnénk az könnyen elveszhetne:
pl. ha a kerék nem tökéletesen érintkezne, vagy valamilyen más zavar következtében.
Másrészt ismernünk kellene a mozdony dekóderében beállított értékeket a központi egységben is. Ezt tárolni nem lehet, mert nem biztos hogy igaz,és a dekóderekből sem lehet visszaolvasni.
Ha nem mukodik, akkor a Lenz nem tudja, hogy mire jo a sajat cuccuk...
Itt az LG100-as leirasabol egy darab:
The locomotive decoder receives the signal from the brake module, decodes the command to stop, and decelerates the locomotive at the pre-programmed deceleration rate to a complete stop.
If the signal now is set to ‘green’, then relay 1 switches the block back to the command station signal. The locomotive decoder again receives its ‘old’ speed step and the locomotive starts up
with the pre-programmed acceleration rate.