Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A most vásárolt PV 6 kocsit szívesen felajánlom cserealapnak egy Pannónia alvázért és Előre alkatrészekért. Egyeztessünk időpontot és viszem Nagykovácsiba. Ugyan egy nyugdíjasnak soha sincs ideje, de erre azért bármikor találok .
Kedves Zoli!Köszönöm az ajánlatot,de már megvan az "erőművem".Én is bontottam csavarbehajtót,és az ócskavastelepeken is törzsvendég vagyok.Bár az építés menne olyan gyorsan,mint a motor beszerzése. :)
Örülök a vételednek, mert nagyon szép állapotban van és annyi kocsival és felszereléssel nagyon jó áron jutottál hozzá. Engem a gyermekkori Előrém utáni nosztalgia miatt is ez a készletez érdekel. Nem tagadom, ha elő bukkanna valahonnan egy Helikon készlet, azonnal rávetném magamat, pedig élőben még soha nem láttam. Annak idején az öcsémmel együtt egy alap Előre készletet kaptunk a szüleinktől. Őt annyira nem érdekelte, engem viszont nagyon, ezért az összes spórolt pénzemet állandóan a bővítésére és fejlesztésére fordítottam. Az öcsémnek és nekem is van két-két fiunk, de agy közöttük a korkülönbség. Így ahogy az enyémek kinőték az öcsémnek adtam, ahonnan valahova eltűnt. Mindig is sajnáltam és tavaly ősszel nekiálltam egy készlet összegyűjtésének. Lassan- lassan már összeáll, de még vannak hiányok. Természetesen olyan dolgokat is elkészítek, ami nekem soha nem volt, illetve nem is volt a pénzverdei vasutak tartozéka. Ilyen a sínek kereszteződése. A régi Ezermesterekben annak idején sokféle dolog leírása jelent meg. Ezeket már összebúvárkodtam és a megvalósítást várják. A gépbe be is szkenneltem, ezért, ha bárkinek kell, drótpostán elküldöm
A 675-ös hozzászólásban (arra válaszolva írok most) találsz egy képet, amin van egy Pannónia alvázra épített tartálykocsi. Az én véleményem az, hogy ehhez túl hosszú egy Pannónia alváz, de a látvány ízlés dolga. A tartálykocsik általában rövidek és zömökek, persze akadnak kivételek.
Technikai oldalról az Előre alváz sokkal merevebb a szélesebben visszahajtott oldalkeret miatt. A Pannónia vagon önhordó, a karosszéria merevít, az alváz majdhogynem csak egy lemez. Persze a ráépítendő tartály ezt valamelyest merevítené, de sosem lesz egy igazán robosztus érzetű teherhordó szerkezet.
A Pannóniákon a váz az alaplemezre 8 füllel kapcsolódik, és a négy ütközővel. A fülek 180 fokban vissza vannak hajlítva, nem bírják ki a kihajtást, majd az újbóli lehajtást.
Az ütköző pedig egyszerre fogja az átjáró lemezét, a kasztnit és az alvázat, mint egy szegecs. Meglehetősen nehéz szétszedni, vagy az alvázat kell vágni, vagy az ütköző végét.
De 100 szónak is 1 a vége, sajnálnám azt a Pannónia vagont :) Persze a döntés a tiéd, meg a vagon is, azt is érdeklődéssel nézném, hogy mit csinálsz belőle.
Érdeklődve, néha "sóvárogva" figyeltem, kincseiteket.
Mivel mindig is vonzott a vasútmodellkedés, a PV már csak Magyar származása miatt is
nagyon megtetszett, úgy döntöttem, hogy amikor lehet, veszek én is.
Folyamatosan nem is, de azért, "menetrendszerűen" figyeltem, az eladó termékeket.
Többször lemaradtam, "elbambultam" legutoljára 2 hete, amikor a Vetrán volt egy nagyon szép
Előre készlet.
Tegnap szerencsém volt, jó helyen, jó időben voltam.
Kérdés sem lehetett, lecsaptam rá.
Életkorom már "megengedné", lányokkal is megáldott az élet bőven, de nincs még unokám.
Amire a lányok "összehozzák" szeretnék az uncsiknak, egy szép és játszható készletet összerakni.
Ezzel válaszoltam is felvetésedre, nem, nem fogom eladni, ha csak egy mód is van rá.
Ráadásul rátaláltam egy szép Előre készletre is, most azt "cserkészem"
Tudom, hogy vannak egyedi ritkaságok, amiket szinte lehetetlen beszerezni, de mostantól jobban figyelem őket, hátha felbukkannak valahol, vagy valakinek lesz eladó.
Pénteken lesz a készlet átvétele, ígérem, teszek fel képeket.
Üdv
Sándor
ui: Nézted a vásárlásaim, ott van benne egy hegyi vasút, azzal jól átvertek, külön művészet lesz egy másik mozdonyt szerezni.
Van egy 18V- os Einhell típusú aksis csavarbehajtóm, aminek a két aksij már évekkel ezelőtt kimúlt. A cserét akármennyire is bütykölős vagyok, nem tudtam volna gazdaságosan megoldani. Viszont kidobni sem akartam a gépet, ezért most várja a boldog feltámadását. Szívesen odaadom, bármiért cserébe.
Köszönöm a jó ötletet. Eddig még nem volt kezemben Pannónia kocsi, ezért mindenképpen fontosat írtál. A most megvettet is csak szerdán tudom átvenni. Bár olyan dolog még nem járt a kezemben, amit így, vagy úgy szét ne tudtam volna szedni, ez a későbbi összerakásnál már nem mindig jött össze. Jelenleg licitálok egy teljesen roncs Előre személykocsira, aminek a képek szerint jó az alváza, viszont a felépítménye teljesen szét van rohadva. Amennyiben reális áron meg tudom venni, a te javaslatod alapján fogok tovább bütykölni.
Nem szeretnék határt szabni a kreativitásodnak, de én nem választanám szét a Pannónia vagon kasztniját az alvázától. A legtöbb fül letörne, és az ütközők is szegecsként funkcionálnak.
A PV tartálykocsik Előre alapra épültek mind. Én azt javasolnám, hogy csak a forgóvázakat hasznosítsd a PV6-ból, az alvázat egy Előre vagonból kölcsönözd, azokból nagyságrendekkel több készült. Találsz itt képet PV6 alvázra épített barkács tartályról, nem szép, túl nyurga.
De ha félreértettelek, és te is csak a forgóvázra gondoltál, akkor vedd tárgytalannak :)
A megvett PV 6 -ból nekem az alváz a fontos, mert tartálykocsivá szeretném átalakítani. Ezért a szekrényt cserélhatjük az előzőekben leír számomra érdekes Előre alkatrészekre. Természetesen az árakat pariba hozva. Írj a drótpostámra és megbeszéljük.
Én is láttam, nagyon szép. Kíváncsi fajta vagyok, ezért utána néztem az oldalon elérhető vásárlásainak, de vasutat nem láttam. Lehet, hogy újra meg fog az egész majd jelenni, csak drágábban.
Természetesen fel fogom tenni a meglévő kincsimről a képeket, de egyenlőre a tervezés szintjén állok. Sajnos a kicsiny műhelyemben, ami a garázsunkban van, nem tudok csak Sziesztával fűteni, (ennek a levegő rontását nem szeretem), ezért a melegebb időt várom időt várom.
Köszönöm szépen a lojalitásodat. Egy topikos társra viszont nem számítottam, Jenőre, aki nem ismerve a licit oldalas nevemet, igencsak alám tett a licitálásával és jól felverte az árat. Nincs harag, mert már privát levelezésben rendeztük. Minden topiktársnak és is felajánlom hasonló esetben a lojalitásom, ezért az én drótposta címem nyilvános és bárki írhat . Egyben az Előre alvázra igényt tartanék, valamint a többi Előre alkatrészeket is átnézném. Nagykőrösi vagyok, de a korom miatt már ingyen utazom és Nagykovácsiban is van némi helyismeretem. A privát drótpostádon előre időpontot egyeztetve felkeresnélek személyesen.
Jó ha innen legalább megismerjük egymást és később sem fogunk egymásra licitálni, inkább megbeszéljük a dolgokat. Én már régebb óta jegyezlek és tudom, hogy nagy gyűjtő vagy és nem is szoktam rád licitálni. Nekem egy alap gyűjteményre fáj a fogam, aminek egy részét már össze is szedtem. Igazán a felújítás és a restaurálás ebben a kihívás. Ahogy össze fog jönni, az unokák szobájában fogom felállítani és játszani fogok vele, mert az unokák már kamaszok és van számukra más van mi érdekesebb. Viszont a fiaimmal, ha eljönnek, jókat fogunk majd játszani. Ifjú és bohó koromban repülő modelleztem vitorlázó gépekkel, innen van az apró dolgok iránti türelmem, am most jól jön. Jelenleg egy valaki által készített Märklin, méretű alvázat alakítok át Tokaji boroskocsira, de tervben van egy Előre rakoncás kocsi is, ha sikerül hozzájutnom egy elfogadható Előre alvázhoz.
Ezzel (jó szándékkal) vitatkoznék... :-) Nagymamám hajdani beosztása (és ebből létrejövő kapcsolatai) lévén tudott szerezni nekünk ilyesmiket. Az egyre bővülő PV készleteim mind "pult alól" valók voltak, tehát előttem soha senkié nem volt! Mi pedig (sem politikai nézeteink, sem kézügyességünk, sem semmi miatt) NEM tettünk rá ilyen táblákat! :-) Mind ez egyenlő: Ezek bizony rajta voltak eredetileg is! (Lehet, hogy "így" nem kerültek forgalomba és én valami "prototípust" kaptam, de akkor is ez a helyzet!)
Gyárilag rajta volt tudtommal... :-) (Mi is lehetett volna az 50' -es évek végén, mint Záhony-Moszkva...? :-) ) Fém tábla volt mindkettő a táblába ütött betűkkel!
Szia! Nekem nagyon tetszenek az útirány táblák a két vagonon. Esetleg nem tudod, hogy hogyan készültek? Azt nem látom igazán, hogy festett, vagy fémtáblába van ütve? Köszi, gyurka