Keresés

Részletes keresés

digitrain Creative Commons License 2002.08.30 0 0 509
SZia !

Én márhasználtam, és nagyon profi, 4 szálat átvezethetsz rajta.DE ! nem szétkapcsolható kocsiszétkapcsolóval, csak manuálisan, amúgy széthúzva.

Üdv

Előzmény: Meia_Lua (504)
Uplink Creative Commons License 2002.08.30 0 0 508
Szia Digitrain,

Bar nem vagyok facsiga, de az otletem a kovetkezo, ami reszben tole szarmazik:

1.
8255 IO kartya 24-192 IO portos kivitelben, ahogy facsiga lapjan is le vagyon irva. Ehhez nem kell programozni, ha nem akarsz vagy tudsz, jo a Railroad & Co is hozza.

VAGY

2.
A masik megoldas az a nyomtatoportra kotott illesztokartya, mi ua-t tudja, mint a 8255-os csak neked kell magirni a proggyt hozza.

Mindket esetben kell illesztokartya mert sem a valtok sem pedig az erzekelok nem TTL (+5V/0V) jelszintuek. Ezt mindenkeppen meg kell epitened.

bovebben:
http://vasutmodellezes.freeweb.hu/
http://www.geocities.com/huz_52/

Előzmény: digitrain (497)
etwg Creative Commons License 2002.08.30 0 0 507
Állitolag van nekik egy idiota PC programjuk, ami be tudja játszani az Upgradeot, de még nem probáltuk, mert eddig nem volt upgrade.
Előzmény: MAREZ (506)
MAREZ Creative Commons License 2002.08.30 0 0 506
Crash_ ! szerintem most menj el az Erkel utcába. Nagyon sok minden érkezett.

Csak egy kérdés az Intellibox-al kapcsolatosan: az upgrade, hogyan lehetséges ? el kell küldeni a gyárba stb ?

Előzmény: crash__override (502)
etwg Creative Commons License 2002.08.30 0 0 505
Ha egy kicsit ügyes vagy, akkor igen egyszerü a dolog megoldása.

Ha a kocsi megy elöre, akkor a hátso kupplung nyomva van, a kerekek egy irányba forognak.

Nem tudom milyen a kocsid gyártmánya ezért csak egy - két ötlet.

A kupplunghoz kapcsolj egy apro mikrokapcsolot, ami ha a kupplungot nyomja a vonat, azaz bekapcsolja a világitást.
(Nem egyszerü megoldani de meg lehet, ne a valos nyomást használd a kapcsolo müködtetésére, hanem a kupplung apro mozgását hátrafelé. Ragassz rá egy kis pöcköt, ami oldalrol megnyomja a mikrokapcs. gombját).

A masik megoldás, ha egy kerékre egy nehezen csuszo kart szerelsz. Ezt a kerék az egyik irányba az egyik oldalra fogatja a másik irányba meg a másikra, most már csak jo kontaktusok kellenek hozzá meg 2 dioda, és megvan a vezérlökocsi világitásvezérlés. (Nem nehezebb megoldani mint leirni, söt egy kis rajz segitene, de most nincs rajzolo programom).

Előzmény: Meia_Lua (504)
Meia_Lua Creative Commons License 2002.08.30 0 0 504
Hali!

Miután sikereresen túlestem a csörgőm digitalizálásán (külön köszönet nektek a világítás beüzemeléséhez adott tanácsokért) felmerült az újabb kérdés. Ki hogyan oldaná meg a Bdt (vezérlő kocsi) világítását? Mátmint a fényszórókat, hogy csak akkor világítsanak, amikor a vezérlőkocsi megy elöl? Áramátvivő kuplung 1500Ft 4-5 kocsinál ennyi pénzből akár saját dekódert is kaphatna a Bdt. Tényleg Használt már valaki áramátvivő kupplungot, mik a tapasztalatok róla?

ML

etwg Creative Commons License 2002.08.30 0 0 503
A Motorola meg a Lenz aránylag könnyen barátkoztathato, a jelek fizikai szempontbol azonosak a sinekben, igy nincs különösebb balhé, a kodolást meg megteszi az Intellibox (egyszer ilyen csomagot küld ki egyszer meg olyant, igy mind a két rendszer jármüvei megkapják amire vágynak).

A komplex felépités miatt kb. 20% olcsobb az Intellibox mint ha ugyanezt a LENZböl hoznád össze (mindent pillanatnyilag nem is tudnál).

Nem vizsgáltam tüzetesen a FLM TWIN boxot, a barátaim szerint csak a Motorola formátumot lopták ki belöle, ha minden más megmaradt, akkor DCC-re pillanatnyilag a legolcsobb vezérlés (az FMZ-t felejtsd el). Föleg mert a FLM most nagyon kiárusitja - ugyhogy a ROCO-hoz is inkább ebben érdemes gondolkodni. Remekül müködik, szinte mindent meg lehet vele csinálni, kompatibilis a RailCoval. (Az eredeti Intellibox a PC csatin át - ezt kell megvizsgálni a FLM dobozán, hogy meg maradt-e a SW, az Intellibox legnagyobb elönye.)

Előzmény: crash__override (502)
crash__override Creative Commons License 2002.08.30 0 0 502
Szia etwg,

Kosz a kimerito valaszt. Azert kerdeztem, mert igen olcson lattam akcios Fleischmann digi kezdokeszlet, es megmozgatta a fantaziam.
Dehat en mar Roco/Lenz rendszert nyustolom, es itton inkabb az a beszerezhetobb. Magyar ember azzal foz, amit lehet a bot'ba' meg a bazarba' kapni...
Mondjuk az is ketseges, hogy hogyan lehetne a ket rendszert osszebaratkoztatni egymassal... Mert a sinen egyseges jelek vannak, de felek, hogy a sokfele Xpressnet/LocoNet miegymas protokollok nem atjarhatoak egymas kozott.
Maradok a Lenz-nel, csak hat ugyebar mar annak is a vasarlasi lehetosege kerdeses lett szamomra itthon :-(

Crash_

Előzmény: etwg (500)
digitrain Creative Commons License 2002.08.30 0 0 501
Szia crash_!

Így van, nekem mind a kettő van, sőt van boosterem és FRED vezérlőm is. A TWIN DCC és FMZ kompatibilis, el kell döntened, szükséged van-é mind a kettőre, ill. az Intellibox (uhlenbr.) esetében a multiprotokoll jellegre. Azért drágák ezek, mert sokat tudnak, egy dobozban, ezekért viszont egyszerre kell sok pénzt iadni, a LENZ apránként felépíthető. Más kérdés, hogy ha mindent összevetsz, talán ugyan ott kötsz ki.
Nekem mégis azért tetszett leginkább, mert a KLUBUNKNAk erre volt az első, majnem komplett kiépítéshez szüksége.(azért van mindkettő, mert tartalék is kell, ha gáz van, és a kiállításainkon ez nem megengedhető) Látod a váltóállásokat, tudsz vágányutat állítani, szimpatikus a menűrendszere, interface is, és köthetők rá LENZ protokollú cuccok is, feedbacket (rückmeldung) is tud kezelni.Egyszóval kompakt, és két vezérlőgombbal remekül külön tudtam választani a vonali és tolató mozgásokat. A tasztatúrája is szerencsésebb a többihez képest alapban. Leírást tudok küldeni mindkettőről.Az alapvető különbséget már alább olvashattad a kollegáktól.
Ha bővebb információra, eseteg konkrét kérdésekre vársz választ, jelezd.Mi/én már két éve használom, és eddig nem volt velük gond.

Köszi !
Szia !

Előzmény: crash__override (498)
etwg Creative Commons License 2002.08.30 0 0 500
Bocs Uhlenbrock TWIN helyett Uhlenbrock Intelliboxot kellett volna irnom.
Előzmény: etwg (499)
etwg Creative Commons License 2002.08.30 0 0 499
A Fleischmann kontroller az Uhlenbrock TWIN center részlegesen kirabolt változata, kiegészitve a FLM által protezsált FMZ (vagy valami hasonlo nevü rendszerrel- aminek igen kevés köze van a modern digitális vonatokhoz).

Ha tehát nincs ilyen rendszered, akkor inkább az UHLENBROCK vezérlöjét vedd meg (általában ugyanannyiba kerül) de többet tud, és ráadásul mind a két nagy digitis rendszert ismeri (Motorola és DCC), söt azokat keverve is tudja vezérelni. A nyomogombokkal váltokat is lehet kezelni, söt ami pl. a LENZ-nél extra- az UHELNBROCKhoz egyenesen csatlakoztathato a PC.
Szvsz ez most a legjobb és legolcsobb DCC vezérlö (tudás versus ár).

Előzmény: crash__override (498)
crash__override Creative Commons License 2002.08.29 0 0 498
Udv Digitrain!

Lentebb emlitetted a Fleischmann kozpontot. O az Uhlenbrock gyartmanya? Mert kivulrol (en mint laikus) elegge hasonlit ra. A Fleischmann mit tud ? Azt lattam, hogy ket fuggetlen kontroller van rajta a vonatoknak, de a valtokat/tartozekokat lehet vele vezerelni? Erdemes ilyet venni ?

Thx : Crash_

Előzmény: digitrain (497)
digitrain Creative Commons License 2002.08.29 0 0 497
SZia Facsiga !

Az lenne a kérésem, hogy tapasztalataidat megosztanád-é velem a következőkről:
A pálya analóg , vaáltók , relék , jelzők analóg.
Szeretnénk PC-re átültetni, milyen s.w.-t ajánlasz (nyilván kellene vágányfoglaltság, egérrel váltóutat ill. váltókat, jelzőket állítani)és milyen h.w. eszközök kellenek.Egyáltalán lehet ilyesmiben gondolkodni?
A pálya bazi nagy, sok alagúttal, állomásokkal.
Jó lenne megadni a tel.számodat, felhívnálak !

Köszi !

digitrain Creative Commons License 2002.08.26 0 0 496
Szia Matiz !

A mi gyakorlati tapasztalataink a következők :
a modulrendszerünkben van egy pár, és korrektül működtek. A bekötése pofon egyszerű, a leírásában megtalálod (két szál a már meglévő üzemáramról- IN , a kiszigetelt hurok felé szintén két szál -
OUT). Nálunk a leghosszabb szerelvényre lőttük be a kiszigeteléseket.Így biztos van olyan, amikor a hurkon belül van a szerelvény, nem kapcsolgat össze-vissza az esetleg a vonat végén lévő fém kerékpár (ami fogyasztóra kötött , pl, zárókocsi,tolómozdony...). Rövidzár esetén, ami a működésből fakad, csak egy diszkrét kattanást hallasz, egyszer a hurokba belépésnél, egyszer a kilépésnél.Ha többször hallod, az nem jó, állítani kell a pótméterén.
Egyedüli rossz tapasztalat a FUGGERTH csörgővel volt (+10742 dekóder), mert az olyan szarul ment a hurokban (is), hogy az LK100 majdnem leugrott a keretről, úgy kattogott.Maximumra állítva az LK100 potiját, akkor is fellépett a jelenség, így a csörgőt ledobtuk a sínről.
Ha van Fleischmann ill. Intellibox BOOSTERED, abban van beépített hurok el. , de azt már lehet, felfedezted. (Bár lehet, hogy a csörgő annak is beakasztana egyet).
Remélem adtam némi ötletet.

Szia !

TL

Előzmény: Törölt nick (492)
crash__override Creative Commons License 2002.08.26 0 0 495
Hi Matiz,

A hurokmodulon keresztul kell a hurokba a tapot engedni. Ez ha eszreveszi, hogy zarlat van, ezredmasodperc alatt megforditja a polaritast.

Crash_

Előzmény: Törölt nick (492)
etwg Creative Commons License 2002.08.26 0 0 494
Szia Matiz,

a hurokvágány a DCC-nél is ugyanazt a problámát okozza mint analogban (a kerekek rövidzárlatot okoznak), tehát ezt kell kiküszöbölni, de itt gyakorlatilag nem kell polaritást váltani, mert a DCC mozdonynak abszolu a polaritása, azaz, ha az adott irányban jobbra megy, ha megforditod a sinen akkor balra fog menni (nem ugy mint az analog).

Előzmény: Törölt nick (492)
V46 021 Creative Commons License 2002.08.25 0 0 493
Sziasztok!
Kérdésem volna... A LokPilot dekóder 51, 52, 53 -as regisztereit régi Gützold, Piko 3-as forgórészű motorokhoz hogyan kell programozni?

BT.

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.25 0 0 492
A hurokvágány egység hogy működik, mit csinál valójában, hogy viselkedik a "ráküldött" szerelvény?
007Gergő Creative Commons License 2002.08.23 0 0 491
Sziasztok,

Az Erkel utcába a következő Lenz dolgok érkeznek:

Lenz 60000 Digitális alapszett, teljeskörű magyar nyelvű leírással
Lenz * Magyar nyelvű használati leírás a Lenz katalógushoz és a Lenz termékekhez
Lenz 10011 N, TT, egyes H0 LE 011 XF mozdonydekóder
Lenz 10133 H0 LE 1025E 1,0 A-es teljesítményszabályozós dekóder
Lenz 10240 O, Oe, Om LE4024B 4,0 A-es telejsítméynszabályozós mozdonydekóder
Lenz 11100 LS 100 kapcsolódekóder, saját visszajelzéssel
Lenz 10771 LS 110 kapcsolódekóder, de visszajelzés nélkül
Lenz 11201 LR 101 8 pályás visszajelző egység
Lenz 11210 LB 100 sínfoglaltságjelző egység
Lenz 11220 LB 50 Feszültségváltozás jelző egység a vágányfoglaltságjelzőhöz
Lenz 12100 LK 100 hurokvágány (fordítókorong) kezelő egység
Lenz 26200 Transzformátor 19 V, 150 VA
Viessmann 5200 Transzformátor 16 V, 52 VA

crash__override Creative Commons License 2002.08.19 0 0 490
Szia MAREZ,

Én is vásárolok külföldön nem is kevesett, hidd el - pontosan az előző hozzászólások alapján - szóba sem állnának veled.
Huu, ezt igy hirtelen nem fogtam. Azaz attol felek rosszul ertettem.

Ha ugy van, ahogy ertettem, akkor sajnalom...

Crash_

Előzmény: MAREZ (488)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.18 0 0 489
Hello!

Az ilyesmik nincsenek a leírásban! Holnap szétkapom a V100-ast és leírom, mit hogyan kellene kötni, hogy működjön is, valamint készítek fotót róla.

Előzmény: 007Gergő (487)
MAREZ Creative Commons License 2002.08.18 0 0 488
Csak még egy zárókérdés:

Ha te keresekedő lennél és az ügyfél által megrendelt termékek fél évig nálad állnának vagyis a Te pénzed állna benne mit gondolnál ? klubtagoknál is magasabb engedmény mellett...

Én is vásárolok külföldön nem is kevesett, hidd el - pontosan az előző hozzászólások alapján - szóba sem állnának veled.

Ezzel csupán a jelenséget próbálom érzékeltetni, ezek után a történet teljességét rád bízom.

Előzmény: crash__override (462)
007Gergő Creative Commons License 2002.08.16 0 0 487
Szia,

A Fekete-fehér (közös -) szerintem nem használt

helyette az F1 funkciót szokták bekötni (ez lesz a zöld).

De ennek benne kell lenie a dekóder leírásában is.

Gergő

Előzmény: Meia_Lua (486)
Meia_Lua Creative Commons License 2002.08.16 0 0 486
Gergő

Az első megoldás lenne a szinpatikusabb.
Tehát ha a kékről adok neki (+) akkor a fehér-sárga lesz a (-) attól függően merre megy a mozdony?
Hagyományos bekötés esetén diódákat kéne használni ott pedig megáll a tudományom :(

Ez a közös negatív dolog izgat. Aleírásban a fekete fehér a színkódja, de a csatlakozóknál már nincs rajta :(((
10745-ösön van a lila vezezék külön az gonolom az F2 és a csatin viszont van egy zöld vezeték ez vajh mi lehet?

Előzmény: 007Gergő (484)
Meia_Lua Creative Commons License 2002.08.16 0 0 485
Muliméter volt a faternak, de kölcsönadta valakinek, csak azt felejtette el, hogy kinek :(((
Majd megpróbálom kitalálni a másik mozdony nyáklapja alapján.

Síntisztítás: Én barbár voltam és nem vettem meg a gyári síntisztító kocsit. Régi piko alapkészlet személyvagon alváz aljára illesztettem egy kellő nagyságra vágott sínradír darabot. az alvázra úgy futram lyukat, hogy a rögzítő csavarokkal lehessen változtattni a magasságát ha kopna. Tettem a tetejére eg kis nekezéket, és kész. :O)

Előzmény: Törölt nick (482)
007Gergő Creative Commons License 2002.08.16 0 0 484
Sziasztok,

A világítást kétféle képpen kötheted be:

1: Az izzók egyik pontja a közös pozitívra (kék) a másik végüket meg, az elsőnél a világítás elől(fehér), a második a világítás hátul (sárga) pontra.Ledeknél ügyelni a polaritásra a pozitív pontot kell a kékre kötni. különben nem fog világítani.(Hogy az egész analóg módon is menjen az izzókkal/párhuzamosan egy záró irányú dióda is kell)

2. (hagyományos) A világítás elől(fehér), hátul(sárga) pontok közé kötjük az izzókat ekkor kell egy-egy diódát is sorbakötni velük (fordított polarítással), hogy az irányváltás is müködjön.
ilyenkor a kéket nem kell bekötni.
LEDek esetén a dióda elmaradhat a ledeket kell fordítot polaritással bekötni, az előtétellenállásokat ne feljtsd el!.

Egyes LENZ és ROCO dekodereken a 8. vezeték nincs bekötve, másokon ez az F1 funkció(lila)
ÉS NEM A KÖZÖS NEGATÍV PONT!!
, sőt van ahol még egy F2 funkció is van külön kábel(lila)!

A funkciókat a funkciókábel és a közös + pont (kék) közé kell kapcsolni (füstölö, duda, stb,).
Vigyázni kell a tulterheléssel mert áltlában nem rövidzárvédett!

Megpróbálok rajzot is csinálni csak nem tudom hogyan kell felraknui ide

Gergő

Gergő

crash__override Creative Commons License 2002.08.16 0 0 483
Kefét bevizezem, szappant rá, és megsikálom a gumit.
Modszer ugyanaz. De nem tisztit ugy, mintha uj lenne. Mondjuk az teny, hogy meleg vizzel jol le kell mosni a szappant a gumirol, mert egyebkent tobb kart tesz, mint hasznot... Mondjuk kopni nekem sem kopik nagyon :-)
Előzmény: Törölt nick (480)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.16 0 0 482
Ha van egy digi multimétered, szerintem meg lehet mérni az üzemelő (sínen levő) dekóder világítás vezetékeiből jövő feszültséget, hamar kiderülne mit hova köss.
Előzmény: Meia_Lua (475)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.16 0 0 481
Na, a tapasztalatok hasonlóak, a két dekóder mintha nem is ugyanaz lenne.

Amiért kérdeztem: baromira zavar, hogy a boltokban (Modell&Hobby, Erkel utca ugyanúgy) csak annyit mondtak: egy különbség van, nem terhelésszabályozott. A többi "apró" különbségről szót sem ejtettek. Pdig a digitális üzem a 10745-nél kezdődik el! A másik dekóder csak arra jó, hogy menjen a gép a digi pályán, mást nem nagyon tud. Ennek megfelelően kellene hirdetni és az árát megállapítani szerintem. Gondolom a 10745-től rosszabb dekódert ezután nem veszel - én nem tettem..

A 10742 és az alap ROCO ICE2-ben található dekóder pár dologban mintha eltért volna! De biztosat csak akkor tudok mondani, ha hazaértem és megnéztem. A V100-ba egy 10742-est raktam, a PIKO gépbe is azt szánom. Nem nagy baj, ha tönkremegy, kísérletezésre szánom őket már csak. Ráadásul még mindíg van egy ilyen dekóder, amit már nem használok.

Előzmény: Meia_Lua (477)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.16 0 0 480
Crash! én mosom, szappannal, de nem jöttek ki a rémrészecskék egyáltalán! Kefét bevizezem, szappant rá, és megsikálom a gumit. Állandóan használom a sínradírt, de nagyon jól bírja, alig kopott még belőle!
Előzmény: crash__override (479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!