Bar nem vagyok facsiga, de az otletem a kovetkezo, ami reszben tole szarmazik:
1.
8255 IO kartya 24-192 IO portos kivitelben, ahogy facsiga lapjan is le vagyon irva. Ehhez nem kell programozni, ha nem akarsz vagy tudsz, jo a Railroad & Co is hozza.
VAGY
2.
A masik megoldas az a nyomtatoportra kotott illesztokartya, mi ua-t tudja, mint a 8255-os csak neked kell magirni a proggyt hozza.
Mindket esetben kell illesztokartya mert sem a valtok sem pedig az erzekelok nem TTL (+5V/0V) jelszintuek. Ezt mindenkeppen meg kell epitened.
Ha egy kicsit ügyes vagy, akkor igen egyszerü a dolog megoldása.
Ha a kocsi megy elöre, akkor a hátso kupplung nyomva van, a kerekek egy irányba forognak.
Nem tudom milyen a kocsid gyártmánya ezért csak egy - két ötlet.
A kupplunghoz kapcsolj egy apro mikrokapcsolot, ami ha a kupplungot nyomja a vonat, azaz bekapcsolja a világitást.
(Nem egyszerü megoldani de meg lehet, ne a valos nyomást használd a kapcsolo müködtetésére, hanem a kupplung apro mozgását hátrafelé. Ragassz rá egy kis pöcköt, ami oldalrol megnyomja a mikrokapcs. gombját).
A masik megoldás, ha egy kerékre egy nehezen csuszo kart szerelsz. Ezt a kerék az egyik irányba az egyik oldalra fogatja a másik irányba meg a másikra, most már csak jo kontaktusok kellenek hozzá meg 2 dioda, és megvan a vezérlökocsi világitásvezérlés. (Nem nehezebb megoldani mint leirni, söt egy kis rajz segitene, de most nincs rajzolo programom).
Miután sikereresen túlestem a csörgőm digitalizálásán (külön köszönet nektek a világítás beüzemeléséhez adott tanácsokért) felmerült az újabb kérdés. Ki hogyan oldaná meg a Bdt (vezérlő kocsi) világítását? Mátmint a fényszórókat, hogy csak akkor világítsanak, amikor a vezérlőkocsi megy elöl? Áramátvivő kuplung 1500Ft 4-5 kocsinál ennyi pénzből akár saját dekódert is kaphatna a Bdt. Tényleg Használt már valaki áramátvivő kupplungot, mik a tapasztalatok róla?
A Motorola meg a Lenz aránylag könnyen barátkoztathato, a jelek fizikai szempontbol azonosak a sinekben, igy nincs különösebb balhé, a kodolást meg megteszi az Intellibox (egyszer ilyen csomagot küld ki egyszer meg olyant, igy mind a két rendszer jármüvei megkapják amire vágynak).
A komplex felépités miatt kb. 20% olcsobb az Intellibox mint ha ugyanezt a LENZböl hoznád össze (mindent pillanatnyilag nem is tudnál).
Nem vizsgáltam tüzetesen a FLM TWIN boxot, a barátaim szerint csak a Motorola formátumot lopták ki belöle, ha minden más megmaradt, akkor DCC-re pillanatnyilag a legolcsobb vezérlés (az FMZ-t felejtsd el). Föleg mert a FLM most nagyon kiárusitja - ugyhogy a ROCO-hoz is inkább ebben érdemes gondolkodni. Remekül müködik, szinte mindent meg lehet vele csinálni, kompatibilis a RailCoval. (Az eredeti Intellibox a PC csatin át - ezt kell megvizsgálni a FLM dobozán, hogy meg maradt-e a SW, az Intellibox legnagyobb elönye.)
Kosz a kimerito valaszt. Azert kerdeztem, mert igen olcson lattam akcios Fleischmann digi kezdokeszlet, es megmozgatta a fantaziam.
Dehat en mar Roco/Lenz rendszert nyustolom, es itton inkabb az a beszerezhetobb. Magyar ember azzal foz, amit lehet a bot'ba' meg a bazarba' kapni...
Mondjuk az is ketseges, hogy hogyan lehetne a ket rendszert osszebaratkoztatni egymassal... Mert a sinen egyseges jelek vannak, de felek, hogy a sokfele Xpressnet/LocoNet miegymas protokollok nem atjarhatoak egymas kozott.
Maradok a Lenz-nel, csak hat ugyebar mar annak is a vasarlasi lehetosege kerdeses lett szamomra itthon :-(
Így van, nekem mind a kettő van, sőt van boosterem és FRED vezérlőm is. A TWIN DCC és FMZ kompatibilis, el kell döntened, szükséged van-é mind a kettőre, ill. az Intellibox (uhlenbr.) esetében a multiprotokoll jellegre. Azért drágák ezek, mert sokat tudnak, egy dobozban, ezekért viszont egyszerre kell sok pénzt iadni, a LENZ apránként felépíthető. Más kérdés, hogy ha mindent összevetsz, talán ugyan ott kötsz ki.
Nekem mégis azért tetszett leginkább, mert a KLUBUNKNAk erre volt az első, majnem komplett kiépítéshez szüksége.(azért van mindkettő, mert tartalék is kell, ha gáz van, és a kiállításainkon ez nem megengedhető) Látod a váltóállásokat, tudsz vágányutat állítani, szimpatikus a menűrendszere, interface is, és köthetők rá LENZ protokollú cuccok is, feedbacket (rückmeldung) is tud kezelni.Egyszóval kompakt, és két vezérlőgombbal remekül külön tudtam választani a vonali és tolató mozgásokat. A tasztatúrája is szerencsésebb a többihez képest alapban. Leírást tudok küldeni mindkettőről.Az alapvető különbséget már alább olvashattad a kollegáktól.
Ha bővebb információra, eseteg konkrét kérdésekre vársz választ, jelezd.Mi/én már két éve használom, és eddig nem volt velük gond.
A Fleischmann kontroller az Uhlenbrock TWIN center részlegesen kirabolt változata, kiegészitve a FLM által protezsált FMZ (vagy valami hasonlo nevü rendszerrel- aminek igen kevés köze van a modern digitális vonatokhoz).
Ha tehát nincs ilyen rendszered, akkor inkább az UHLENBROCK vezérlöjét vedd meg (általában ugyanannyiba kerül) de többet tud, és ráadásul mind a két nagy digitis rendszert ismeri (Motorola és DCC), söt azokat keverve is tudja vezérelni. A nyomogombokkal váltokat is lehet kezelni, söt ami pl. a LENZ-nél extra- az UHELNBROCKhoz egyenesen csatlakoztathato a PC.
Szvsz ez most a legjobb és legolcsobb DCC vezérlö (tudás versus ár).
Lentebb emlitetted a Fleischmann kozpontot. O az Uhlenbrock gyartmanya? Mert kivulrol (en mint laikus) elegge hasonlit ra. A Fleischmann mit tud ? Azt lattam, hogy ket fuggetlen kontroller van rajta a vonatoknak, de a valtokat/tartozekokat lehet vele vezerelni? Erdemes ilyet venni ?
Az lenne a kérésem, hogy tapasztalataidat megosztanád-é velem a következőkről:
A pálya analóg , vaáltók , relék , jelzők analóg.
Szeretnénk PC-re átültetni, milyen s.w.-t ajánlasz (nyilván kellene vágányfoglaltság, egérrel váltóutat ill. váltókat, jelzőket állítani)és milyen h.w. eszközök kellenek.Egyáltalán lehet ilyesmiben gondolkodni?
A pálya bazi nagy, sok alagúttal, állomásokkal.
Jó lenne megadni a tel.számodat, felhívnálak !
A mi gyakorlati tapasztalataink a következők :
a modulrendszerünkben van egy pár, és korrektül működtek. A bekötése pofon egyszerű, a leírásában megtalálod (két szál a már meglévő üzemáramról- IN , a kiszigetelt hurok felé szintén két szál -
OUT). Nálunk a leghosszabb szerelvényre lőttük be a kiszigeteléseket.Így biztos van olyan, amikor a hurkon belül van a szerelvény, nem kapcsolgat össze-vissza az esetleg a vonat végén lévő fém kerékpár (ami fogyasztóra kötött , pl, zárókocsi,tolómozdony...). Rövidzár esetén, ami a működésből fakad, csak egy diszkrét kattanást hallasz, egyszer a hurokba belépésnél, egyszer a kilépésnél.Ha többször hallod, az nem jó, állítani kell a pótméterén.
Egyedüli rossz tapasztalat a FUGGERTH csörgővel volt (+10742 dekóder), mert az olyan szarul ment a hurokban (is), hogy az LK100 majdnem leugrott a keretről, úgy kattogott.Maximumra állítva az LK100 potiját, akkor is fellépett a jelenség, így a csörgőt ledobtuk a sínről.
Ha van Fleischmann ill. Intellibox BOOSTERED, abban van beépített hurok el. , de azt már lehet, felfedezted. (Bár lehet, hogy a csörgő annak is beakasztana egyet).
Remélem adtam némi ötletet.
a hurokvágány a DCC-nél is ugyanazt a problámát okozza mint analogban (a kerekek rövidzárlatot okoznak), tehát ezt kell kiküszöbölni, de itt gyakorlatilag nem kell polaritást váltani, mert a DCC mozdonynak abszolu a polaritása, azaz, ha az adott irányban jobbra megy, ha megforditod a sinen akkor balra fog menni (nem ugy mint az analog).
Lenz 60000 Digitális alapszett, teljeskörű magyar nyelvű leírással
Lenz * Magyar nyelvű használati leírás a Lenz katalógushoz és a Lenz termékekhez
Lenz 10011 N, TT, egyes H0 LE 011 XF mozdonydekóder
Lenz 10133 H0 LE 1025E 1,0 A-es teljesítményszabályozós dekóder
Lenz 10240 O, Oe, Om LE4024B 4,0 A-es telejsítméynszabályozós mozdonydekóder
Lenz 11100 LS 100 kapcsolódekóder, saját visszajelzéssel
Lenz 10771 LS 110 kapcsolódekóder, de visszajelzés nélkül
Lenz 11201 LR 101 8 pályás visszajelző egység
Lenz 11210 LB 100 sínfoglaltságjelző egység
Lenz 11220 LB 50 Feszültségváltozás jelző egység a vágányfoglaltságjelzőhöz
Lenz 12100 LK 100 hurokvágány (fordítókorong) kezelő egység
Lenz 26200 Transzformátor 19 V, 150 VA
Viessmann 5200 Transzformátor 16 V, 52 VA
Én is vásárolok külföldön nem is kevesett, hidd el - pontosan az előző hozzászólások alapján - szóba sem állnának veled. Huu, ezt igy hirtelen nem fogtam. Azaz attol felek rosszul ertettem.
Ha te keresekedő lennél és az ügyfél által megrendelt termékek fél évig nálad állnának vagyis a Te pénzed állna benne mit gondolnál ? klubtagoknál is magasabb engedmény mellett...
Én is vásárolok külföldön nem is kevesett, hidd el - pontosan az előző hozzászólások alapján - szóba sem állnának veled.
Ezzel csupán a jelenséget próbálom érzékeltetni, ezek után a történet teljességét rád bízom.
Az első megoldás lenne a szinpatikusabb.
Tehát ha a kékről adok neki (+) akkor a fehér-sárga lesz a (-) attól függően merre megy a mozdony?
Hagyományos bekötés esetén diódákat kéne használni ott pedig megáll a tudományom :(
Ez a közös negatív dolog izgat. Aleírásban a fekete fehér a színkódja, de a csatlakozóknál már nincs rajta :(((
10745-ösön van a lila vezezék külön az gonolom az F2 és a csatin viszont van egy zöld vezeték ez vajh mi lehet?
Muliméter volt a faternak, de kölcsönadta valakinek, csak azt felejtette el, hogy kinek :(((
Majd megpróbálom kitalálni a másik mozdony nyáklapja alapján.
Síntisztítás: Én barbár voltam és nem vettem meg a gyári síntisztító kocsit. Régi piko alapkészlet személyvagon alváz aljára illesztettem egy kellő nagyságra vágott sínradír darabot. az alvázra úgy futram lyukat, hogy a rögzítő csavarokkal lehessen változtattni a magasságát ha kopna. Tettem a tetejére eg kis nekezéket, és kész. :O)
1: Az izzók egyik pontja a közös pozitívra (kék) a másik végüket meg, az elsőnél a világítás elől(fehér), a második a világítás hátul (sárga) pontra.Ledeknél ügyelni a polaritásra a pozitív pontot kell a kékre kötni. különben nem fog világítani.(Hogy az egész analóg módon is menjen az izzókkal/párhuzamosan egy záró irányú dióda is kell)
2. (hagyományos) A világítás elől(fehér), hátul(sárga) pontok közé kötjük az izzókat ekkor kell egy-egy diódát is sorbakötni velük (fordított polarítással), hogy az irányváltás is müködjön.
ilyenkor a kéket nem kell bekötni.
LEDek esetén a dióda elmaradhat a ledeket kell fordítot polaritással bekötni, az előtétellenállásokat ne feljtsd el!.
Egyes LENZ és ROCO dekodereken a 8. vezeték nincs bekötve, másokon ez az F1 funkció(lila)
ÉS NEM A KÖZÖS NEGATÍV PONT!!
, sőt van ahol még egy F2 funkció is van külön kábel(lila)!
A funkciókat a funkciókábel és a közös + pont (kék) közé kell kapcsolni (füstölö, duda, stb,).
Vigyázni kell a tulterheléssel mert áltlában nem rövidzárvédett!
Megpróbálok rajzot is csinálni csak nem tudom hogyan kell felraknui ide
Kefét bevizezem, szappant rá, és megsikálom a gumit. Modszer ugyanaz. De nem tisztit ugy, mintha uj lenne. Mondjuk az teny, hogy meleg vizzel jol le kell mosni a szappant a gumirol, mert egyebkent tobb kart tesz, mint hasznot... Mondjuk kopni nekem sem kopik nagyon :-)
Ha van egy digi multimétered, szerintem meg lehet mérni az üzemelő (sínen levő) dekóder világítás vezetékeiből jövő feszültséget, hamar kiderülne mit hova köss.
Na, a tapasztalatok hasonlóak, a két dekóder mintha nem is ugyanaz lenne.
Amiért kérdeztem: baromira zavar, hogy a boltokban (Modell&Hobby, Erkel utca ugyanúgy) csak annyit mondtak: egy különbség van, nem terhelésszabályozott. A többi "apró" különbségről szót sem ejtettek. Pdig a digitális üzem a 10745-nél kezdődik el! A másik dekóder csak arra jó, hogy menjen a gép a digi pályán, mást nem nagyon tud. Ennek megfelelően kellene hirdetni és az árát megállapítani szerintem. Gondolom a 10745-től rosszabb dekódert ezután nem veszel - én nem tettem..
A 10742 és az alap ROCO ICE2-ben található dekóder pár dologban mintha eltért volna! De biztosat csak akkor tudok mondani, ha hazaértem és megnéztem. A V100-ba egy 10742-est raktam, a PIKO gépbe is azt szánom. Nem nagy baj, ha tönkremegy, kísérletezésre szánom őket már csak. Ráadásul még mindíg van egy ilyen dekóder, amit már nem használok.
Crash! én mosom, szappannal, de nem jöttek ki a rémrészecskék egyáltalán! Kefét bevizezem, szappant rá, és megsikálom a gumit. Állandóan használom a sínradírt, de nagyon jól bírja, alig kopott még belőle!